Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:00

Broccoli schreef:
Een goed manegepaard is een paard die een aantal uur per dag met alle soorten ruiters kan lopen.
Of dat paard nu wel of geen niveau heeft, dat is eigenlijk helemaal niet zo relevant voor de manege.

Ik denk voor een manege dat ALLEEN naar winst streeft denk ik dat dat inderdaad de instelling is, maar voor een manege die OOK streeft naar zo goed mogelijk onderwijzen niet.

Ik zet alleen en ook ff groot neer, omdat ik snap dat het voor een manege belangrijk is dat ze winst maken

Gianti

Re: Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:01

Whad ik een lange school dag... vanochtend 8 uur van huis, was vandaag 10 over vijf thuis... (ik doe over de reis 15 minuten)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:03

Op een paard wat geen niveau heeft kun je heel goed leren rijden. Juist met behulp van een instructeur.
Wie heeft hier allemaal een proefles op Berlingo of Hitstar gehad? Beide paarden zonder niveau.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:13

Zamoortje staat in de kliniek ;(

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:28

Ginaaaaa wat is nou de haltermaat van Ram? :P Dan kan ik dat lijstje sturen want m'n oma zeurt nou echt elke dag wanneer dat mailtje nou komt. :') En hoe was het gister bij de paarden? :D

Wat manegepaarden betreft, ik denk dat er gewoon een verschil in moet zitten in het niveau van de paarden, want ik ben bijvoorbeeld minder gemotiveerd om echt m'n best te doen als ik op een paard zit waar ik gewoon erg weinig mee kan.. Klinkt heel verwend, maar dat is gewoon zo bij mij. :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:29

Broccoli schreef:
Op een paard wat geen niveau heeft kun je heel goed leren rijden. Juist met behulp van een instructeur.
Wie heeft hier allemaal een proefles op Berlingo of Hitstar gehad? Beide paarden zonder niveau.

Maar ik denk dat de basis veel beter word gelegt op een goed opgeleid paard. Omdat je dan alleen op jezelf kan letten. Je hoeft niet eerst een half uur bezig te zijn om je paard aan been te krijgen. Wat denk je van al dat multi tasken voor beginners, zorgen dat je paard op de hoefslag blijft, zorgen dat die voorwaarts is, zorgen dat je fatsoenlijk erop blijft zitten enz. Ook leer je bij een goed opgeleid paard bijv. aandrijven -> voorwaarts. Niet schoppen, schoppen, schoppen en dan er nog een paar tikken bij -> voorwaarts. Uiteindelijk denk ik wel, dat je als je eenmaal kan rijden dat je ook heel veel van een paard zonder niveau kan leren. Maar ik twijfel of dat kan als je 1x per week een uurtje rijd.

sterkte Nadien!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:35

Romana01 schreef:
Broccoli schreef:

Maar ik denk dat de basis veel beter word gelegt op een goed opgeleid paard. Omdat je dan alleen op jezelf kan letten. Je hoeft niet eerst een half uur bezig te zijn om je paard aan been te krijgen. Wat denk je van al dat multi tasken voor beginners, zorgen dat je paard op de hoefslag blijft, zorgen dat die voorwaarts is, zorgen dat je fatsoenlijk erop blijft zitten enz. Ook leer je bij een goed opgeleid paard bijv. aandrijven -> voorwaarts. Niet schoppen, schoppen, schoppen en dan er nog een paar tikken bij -> voorwaarts. Uiteindelijk denk ik wel, dat je als je eenmaal kan rijden dat je ook heel veel van een paard zonder niveau kan leren. Maar ik twijfel of dat kan als je 1x per week een uurtje rijd.

sterkte Nadien!!

Hier sluit ik me bij aan :) Ik heb een keer bij mijn nicht gereden en dat heeft uiteindelijk echt heel veel gescheeld, reed daarop een manegepaard dat tegelijkertijd uitgebracht wordt in het Z2 en in één les heb ik meer geleerd dan in denk ik een jaar op de manege hier.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:39

Paardrijden ís multitasking ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:41

Broccoli schreef:
Paardrijden ís multitasking ;)

multitasken wat uiteindelijk "automatisch" word

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:43

esiebessie schreef:
Ginaaaaa wat is nou de haltermaat van Ram? :P Dan kan ik dat lijstje sturen want m'n oma zeurt nou echt elke dag wanneer dat mailtje nou komt. :') En hoe was het gister bij de paarden? :D

:P

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:45

Nou ja, ik ga even stoppen met deze discussie. Ben er veel te moe voor en heb ook wel even iets anders aan mijn hoofd.
Toch vind ik het jammer dat er zoveel geklaagd wordt over de manege..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:48

esiebessie schreef:
esiebessie schreef:

:P

volgens mij cob, maar kan ook een kleine full zijn. Heb het voor de zekerheid gevraagt

Anoniem

Broccoli schreef:
Nou ja, ik ga even stoppen met deze discussie. Ben er veel te moe voor en heb ook wel even iets anders aan mijn hoofd.
Toch vind ik het jammer dat er zoveel geklaagd wordt over de manege..

Ik snap dat je geen zin hebt in deze discussie :)
Ik probeer ook echt niet de manege naar beneden te halen! Ik heb er toch leren rijden en voor zover ik weet rij ik niet super slecht ofzo. De paarden worden goed behandeld, ze komen naar buiten en je mag buitenrijden, dat is zéker een grote voorloper op andere maneges in de omgeving. Wat ik alleen probeer te zeggen is dat het een leerkans zou zijn als er ook een paar andere soort paarden zouden staan :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-11-11 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Smee__

En als ik kan kiezen tussen middel en paard? :P

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:50

Thanks. Snap jullie punt ook, maar ik probeer ook vanuit de manege te kijken. Maar dat kan ik ook pas sinds ik heb les gegeven. :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:50

uhm middel :P (middel is toch gelijk aan cob :o) JE LAAT ME TWIJFELEN

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:51

NOU SORRY HOOR! :P Jaa ik ga denk ik ook voor middel, want Ram heeft best een fijn hoofdje!

Nadine_S

Cob zou ik doen als ik de foto's zo heb gezien :D

Smee__

Maar ik ga even eten! Lekkerrrr, boerenkool! :9

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:55

eetsmakelijk!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:57

tja ik heb 10 jaar op de manege gereden..
ik kon al wel paardrijden toen ik daar kwam, maar het dressuren en springen heb i kdaar wel geleerd..
echter merk ik nu met xander dat ik teveel manege kwaaltjes heb waardoor ik mezelf maar ook xander in de weg zit..... ;(

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:59

Broccoli schreef:
Thanks. Snap jullie punt ook, maar ik probeer ook vanuit de manege te kijken. Maar dat kan ik ook pas sinds ik heb les gegeven. :)

geef je eigenlijk echt lessen aan mensen??

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:05

Hmmmm, dat was lekker. :D

Trouwens, Gina, jij had het erover om zaterdag een shoot te doen met de pony's, maar jij kon zaterdag toch niet ofzo? :P En zullen we een keer langs AHC, informeren over die menlessen? Haha mijn vader wil eerst een concreet plan voordat hij toezegt. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:09

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:10

Hihi wat een lief hoofdje heeft dat paard! <3