Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NuggT

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 17:38

Dankje. Pling
Ben echt blij, hoef ik me iig geen zorgen meer te maken dat ik zak. Knipoog

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:16

Hihi welterusten Xeen Knipoog Had je al uitgemest?

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:21

Doei! ,

Lekker gelest. Jemig, hard werken. Ik ben echt niets meer gewent. Nou binnenkort waarsch. met Spetter een lesje van een kwartier. Whoosh!

@Mariek, Nee en het zeikregende ook nog. Dus mijn broek was vochtig Nagelbijten / Gniffelen

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:47

sjongejongejonge.. Nou net een bruiloft gehad (bijna vergeten Bloos ) en morgen komt dan eindelijk de dierenarts. Ze zeiden iets over bloed afnemen en iets met spieren dus ik ben benieuwd!! Ik hou jullie op de hoogte
Nu naar bed want ik moet morgen (enige vrije dag Boos! ) 's ochtends Twan uitzwaaien want hij gaat op schoolreisje!! spannend!! Haha! Trotse grote zus

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:42

Ik ben benieuwd Soof, wat de dierenarts zegt!

Evita gaat vanmiddag om half 2 naar de Raaphorst.
Caramba nemen we dan gelijk mee terug, want die mag vanmiddag naar huis! Dus ik hoop met 2 blije pony's en goed nieuws terug te komen vanmiddag Nagelbijten / Gniffelen

Evita voelt zich zelf in ieder geval wat beter, gister ochtend/nacht was ze aan de wandel gegaan en heeft ze zich lekker rond gegeten aan het hoge gras achter de uitloop. Clown Ze was niet zo blij dat John haar wilde pakken en is nog wegedraafd ook *LOL*
Ik heb de stroomklok er dus maar weer op gezet Haha!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:58

Haha stoute pony. Succes he en ik hoop dat ze allebei met weer beter/met duidelijke diagnose terug komen.

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:08

succes hoor ireen..ik sluit me aan bij de woorden van marieke

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:43

wehehehe *LOL*

succ6

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:00

Hee ireen,
Dank je wel en jij ook heel veel succes. Ik ben erg benieuwd en fijn dat ze al wat beter loopt!

Ik moet opschieten want Julia komt er zo aan maar moest eerst nog even 45 paarden enten... pfoeh.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 13:23

Hahaa jeetje echt een Evitastreek hoor gras eten. Haha!

Succes nog met Vietje. Lachen

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:02

Nou Julia van meursing is geweest en ze heeft wat bloed afgenomen. Ze denkt zelf aan spierbevangenheid maar dat is tot vanavond of morgenochtend nog niet zeker. Ik hou jullie op de hoogte.

Sieb mag dus niet los!!!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:50

Doei! ,

Vandaag eerst lekker met Amarat en Femke naar buiten geweest op Vesra. En toen nog een keer op Vesra, met Anousje en Biz Haha! .
Was gezellig, alleen Am was wel héééél erg druk Nagelbijten / Gniffelen

succ6 ook voor jou Soof

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 19:34

Vandaag ook naar stal geweest.
Rondje park gedaan zonder zadel en alleen met halster. Pling
Ging goed, alleen de regen was wat minder. Rolleyes

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:19

Helaas niet met 2 paarden thuis gekomen vandaag, Evita moet nog even blijven op de Raaphorst Verdrietig
Caramba is wel weer thuis en loopt volgensmij al stukken beter met zijn nieuwe ijzers!

Evietje blijft een moeilijk geval helaas. Als eerste heeft de veearts rontgenfoto's gemaakt om een botbreuk uit te sluiten omdat ze toch wel ernstig kreupel loopt/heeft gelopen. Gelukkig was er geen breuk te vinden, een hele opluchting!!
Ze dacht even een klein scheurtje te zien in het kroonbeen (of kootbeen? dat weet ik even niet meer), maar op de 2 andere foto's was dat niet te zien.
Daarna is Evita in haar kogelgewricht verdoofd, maar ze ging niet beter lopen. Op de volgende verdoving (achterzijde van de hoef/ondervoet) ging ze ook niet beter lopen, maar wel ietsje makkelijker. Daarna kwam de verdoving die haar pezen/pijp gedeelte verdoofde, en Evita liep zo goed als helemaal rad!
Dat betekend in elk geval dat haar rug en spat niet de oorzaak zijn van deze kreupelheid.

Ze heeft nog een paar foto's gemaakt van haar kogelgewricht, maar wederom niks te zien.. Geen artrose en prachtige gewrichten voor haar leeftijd. Haha! Alleen aan de voorkant van haar kroongewricht zat een mini haakje, maar dat kon nooit zo'n kreupelheid veroorzaken.

Nu gaan ze morgen verder met onderzoeken, eigenlijk kan het nog heel veel zijn helaas. Een hoefzweer in de toon van haar hoef is nog steeds mogelijk, maar het lijkt wel onwaarschijnlijk. Verder gaan ze haar nog scannen en het kapsel/de banden rond haar kogel bekijken. Eventueel willen ze haar kroongewricht nog verdoven geloof ik.
Een peesblessure is niet zo waarschijnlijk, dat geeft meestal een heel andere kreupelheid. een peesschede ontsteking kon dan weer wel en verder schijnt het dat paarden heel heftig kreupel kunnen raken als het ligamentje tussen de sesambeentjes is aangedaan.
Morgen bellen ze me als ze meer weten.. Ik hoop er maar het beste van, dat het in ieder geval niet iets is waardoor ze deze zomer het land niet op mag Scheve mond

Ik vond het wel moeilijk om haar zo achter te laten eigenlijk.. ze was erg beledigd en deed boos tegen me toen ik haar in de stal had gezet. Ze heeft Caram zijn stal gekregen. Wel grappig was dat ze Caramba direct herkende toen we daar aan kwamen!

Nu is het even afwachten! Gelukkig is ze in goede handen, daar ben ik wel van overtuigd Lachen

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:46

Fijn dat Caramba er weer is! Welkom thuis! Maar Evita.....ik hoop maar dat er gauw iets gevonden wordt, ook al is het niet leuk, dan weet je wel waar je aan toe bent! Wel fijn dat ze weer beter liep zonder ingepakte voet en dat ze ouderwets ondeugend is! Voor lekker gras Vork doet ze nog steeds haar best!
Ik hoop met je mee, Irene, het is tenslotte wel het vriendinnetje van mijn grote vriend!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:49

Wat vervelend dat ze moet blijven Huilen Hopelijk komen ze er morgen achter wat het nou is. Mag ze zeker niet het land op? Of moeten ze eerst nog verder onderzoeken? Ik gun dr zo om lekker in de wei te staat, en de andere paardjes natuurlijk ook.
Morgenochtend ga ik op vakantie, maar ook al reageer ik niet, ik duim wel voor dr.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:52

Fijne vakantie, Marieke!Met veel mooi weer enzo!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:53

Hoop ik ook Lachen Maar ik hoop nog meer dat Evita snel weer beter is Haha!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:12

oooh hopelijk komt het goed, en weten ze wat het is Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben over 11 daagjes al jarig Bloos Pling Pling

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:13

Een hele fijne vakantie Marieke!!
Ik zal je wel smsen als ik wat meer weet over Evita haar been.

ik weet nog niet of ze het land op mag of niet, als het een ligament is of peesschede zit die kans er wel in. Ik hoop dat ze wel gewoon naar buiten mag, anders is het echt geen doen voor haar ben ik bang.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:17

Kom op! Allemaal duimen voor Evita!

Morgen wordt Zaar d'r konijn gecastreerd....zielig eigenlijk Huilen ....maar om de 6 weken een nestje is ook weer zo wat...

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:09

aaah arm konijn

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:26

ach jet dat heb ik ook een week geleden met mijn hond gedaan..zo gebeurd alleen een bebloede zak mee niet hihi

Balen zeg ireen dat ze nog steeds niet een juiste diagnose kunnen stellen..ook ik blijf duimen dat het allemaal wel mee valt.

Fijn dat caram weer thuis is..hopen dat het nu ook met hem de goeie kant op gaat.

Marieke hele fijne vakantie met heel veel zon Knipoog

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:30

Jeetje Ireen maar Eviet is daar sowieso wel in goede handen. Ze zijn heel lief en zorgzaam voor de paardjes! Haha! En ik duim mee hoor!

Vanavond geen uitslag gehoord dus die komt morgenochtend.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:31

oh en mariek; Fijne vakantie!!