Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:49

He thial! je moet even op de site kijken http://www.wbstables.nl Daar staat informatie Knipoog

Hoe gaat het met je paardje Lachen Heel erg bedankt voor je pm... Lachen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:54

Jammer dat die site niet echt ge-update word.. ben wel benieuwd naar de nieuwste foto's van het complex.!

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 08:00

Moet je er even langs rijden.. is vlakbij..

Heb ik laatst ook gedaan en is mooier dan op een foto op de site :p

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:24

Op me scootertje er heen touren.. ;p gezien ik geen auto heb Knipoog Dat vind ik toch een iets te fanatiek plan.. ik wacht wel tot de opening dan.. ben toch wel heel nieuwsgierig Lachen

Ben trouwens weer paardloos Bloos
Ik heb mijn vorige paardje verkocht.. Ze had een super lief karakter.. maar ik wil echt beetje snel de wedstrijden in.. en bleek toch nog wel de nodige tijd in te zitten bij haar.. Dinsdag ga ik kijken om een 7 jarige M keurmerrie.. ben benieuwd of dat wat voor me is Lachen

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:45

Had je een eigen dan?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:02

Nou hij is niet van mij he Knipoog maar van Nicole.. maar ze worden voor mij aangeschaft Lachen En als het paard me niet bevalt word ie weer verkocht en mag ik een nieuwe uitzoeken Lachen Bijna te mooi om waar te zijn haha.. dus ik zal eens even rondkijken naar iets geschikts.. Me instructeur gaat de film nu ook even bekijken voordat ik een nieuw paard aanschaf zodat ik hopelijk nu echt iets geschikts vind Knipoog Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:14

Van wie heb je les Ditchie?

Wat vooor keurmerrie is het?

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:16

Oke.. lekker bezig meid!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:41

Ik heb zooooooo lekker gereden vandaag Haha!

Gisteren was het mooi weer, dus Margo gesmst of ze mee ging naar buiten vandaag. Wou op Liberty, maar als ik alleen moest dan zou ik op Rikst. Margo kon dus om twee uur stond ik mijn paard te poetsen. Heerlijk penny geweest en allemaal knotjes gemaakt. Stond haar erg chic Haha!
Dan paarden opgezadeld en erop uit. Besloten om eens een ander stuk te nemen, oftewel, helemaal via Hilaard, Jorwert en Weidum te gaan.
Heerlijk stuk om in het zonnetje te rijden. Helaas moesten we eerst wel langs een stuk met erg veel auto's en gooide Jutta bijna een vrouw van de fiets. Die schrok zich kapot, maar begreep het later gelukkig wel.

Wij weer verder langs een ontzettend lang stuk weg met mooie brede berm. Ik voorop, in de berm en soms op de weg en lekker kleppen. Hebben nogal wat eendjes laten schrikken, die dan opeens met veel lawaai wegvliegen uit de struiken.. Ik zat dus regelmatig opeens twee meter verderop Tong uitsteken
Maar goed, paarden braaf en toen het eerste dorp in. Schitterend om al die mensen verbaasd te zien en je begroeten, en ontzettend mooie huizen staan daar zeg!
Wij verder en op een gegeven moment een mooi stuk om lekker te draven. Ik achter Margo, omdat Libje beetje zenuwachtig was. Margo draaft aan en na twee passen draf van mij rolt Liberty in de perfecte handgalop Haha! Vrolijk om zich heen kijkend Haha!

Weer gaan stappen en ondertussen liberty naar alles wat maar op een paard lijkt vrolijk hinniken. Maar denk maar niet dat ze terug hinnikt wanneer er een mooie fries naar haar hinnikt Haha!

Het was erg gezellig, ontzettend ontspannend, lekker in het zonnetje Haha! We zijn zo'n twee en half uur weg geweest, maar Liberty galopeerde op het laatst nog makkelijk aan Knipoog Kortom, heerlijk gereden Haha!

brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:54

Ja heb die gezien... Wel een leuk ding. Was toen met Annelies mee, gooiden nicole terug en die pony ineens trappen naar Annelies. Scheelde een haartje en natuurlijk niet gemeen bedoel, meer zoiets van kom, even klooten, maarschrok wel![/quote]

ja wil ik wel geloven ja dat je ff schrikt! Tong uitsteken nicole lijkt bestveel op mijn paardje, ze staan nu ook naast elkaar op stal, gaat wel goed Lachen zag dr vandaaag staan en dacht hee daar is whisper was het nicole Tong uitsteken

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:53

Pletje123 schreef:

Ik heb les bij Jiska van den Akker en van Gotien Sipsma. 2x in de week.
Ik zou vandaag bij een keurmerrie kijken in Deventer.. helaas belde die man gister dat ze was verkocht Boos! Ga misschien vanmiddag nog naar brabant voor een 7 jarige Polansky keurmerrie.. Die loopt L / M niveau.. Ben benieuwd..!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:56

Jammer dat het hier zo dood is Boos! *verveel me* :p

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:49

ditchie schreef:
Pletje123 schreef:

Ik heb les bij Jiska van den Akker en van Gotien Sipsma. 2x in de week.
Ik zou vandaag bij een keurmerrie kijken in Deventer.. helaas belde die man gister dat ze was verkocht Boos! Ga misschien vanmiddag nog naar brabant voor een 7 jarige Polansky keurmerrie.. Die loopt L / M niveau.. Ben benieuwd..!

Polansky is een EV toch? Wat zit er nog achter de moeder?
Ben benieuwd wat voor merrie het is. Balen dat die andere nu verkocht is..

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:34

EEn EV??
Ik wil niet al te snel mijn keuze maken dus niets is nog zeker hoor! Ik ga ook nog andere paarden bekijken..

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:17

@Rianne: Klinkt heerlijk zeg die rit!!!! Hoe is het met Jutta?? Ik mis haar wel op ameland zeg!

Ben afgelopen weekend weer naar ameland geweest... was echt weer super! Mooi weer ook Haha! Echt beter.. heeeerlijk gereden ook!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:31

@ Lied,
Was het ook zeker Haha!
Jutta doet het super, helemaal opgenomen in de groep en voelt zich lekker thuis Haha! Je moet snel eens langkomen!!

Wat is een EV?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:27

Iemand nog op indoor geweest? Ik ben woensdag geweest en heb gister de grote prijs via omroep friesland gevolgt Haha!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:51

Sence schreef:
Het blijkt een schoonheidsfoutje te zijn. Hij heeft er dus geen pijn van ofzo, en dat er ook topspringpaarden die het ook hebben. Waarschijnlijk onderuit gegaan in het land ofzo...

Maar ik vind dit niet bepaalt normaal voelen, en heb ook nog nooit een springpaard gezien die dit had, maar goed. Hij loopt ook schots en scheef en valt steeds naar binnen in de stap. Als je stapt, is het net alsof je op een kameel zit, omdat hij sowieso om de 3 passen zn been in de lucht gooit, en hoger als met zijn normale tik, zeg maar. Ook maakt hij zijn pas niet af, dus zou je toch denken dat er wel íets meer aan de hand is.. ?

Zag toevallig op Indoor dat Aat Bosma met een paard reed dat ook een behoorlijke hanentred had (vergelijkbaar met Kai) en hij sprong er toch erg goed mee.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 05:55

Ik zag bij het inrijden van het springen ook een paard (weet niet welke) die zijn pas hetzelfde maakte als Kai nu doet.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 07:58

Sence schreef:
Ik zag bij het inrijden van het springen ook een paard (weet niet welke) die zijn pas hetzelfde maakte als Kai nu doet.

Dat was Aat Bosma Knipoog Zo zie je maar...het komt bij de beste paarden voor Knipoog

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:18

Is niet gezond hoor...

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:35

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:47

Ik heb gesprongen met Libje! Niet heel hoog, gewoon opbouwen Haha! En ze vond het best leuk. Wel wat twijfelachtig naar de hindernis, maar niet eens vaak te vroeg afzetten. Ik ben weer erg tevreden met mn paardje Haha!

@Sence, of eigenlijk algemeen over Kai. Ik denk dat het, zo te lezen, niet ongebruikelijk is dat dit voorkomt, maar goed voor het paard zal het wel niet zijn. Het is nu wel duidelijk dat het uit die zenuwen komt, en hiermee zullen zijn pezen, spier en gewrichten niet geholpen zijn.
Zo te lezen valt er weinig aan te doen.. Maar fijn voor het paard lijkt het me niet. Doet Kai het nou ook in draf?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:28

Vond toevallig ook nog dit stukje: http://www.bokt.nl/wiki/Hanetred
Misschien in ieder geval positief om te lezen dat de meeste paarden er prima mee kunnen leven en het ook niet erger wordt naarmate ze ouder worden.

@Rianne: ik las dat jullie wel langs de Zwette rijden vanuit Beers. Het lijkt mij ook leuk om daar eens met Femcke te rijden na de verhuizing. Maar ik hoorde dat er wel veeroosters zitten. Weet jij waar die zijn en hoe je ze kunt omzeilen?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:44

@Jamika,
Klopt er zitten idd veeroosters.. Helaas. Vanaf Bears weet ik twee veeroosters op de weg, meer weet ik helaas niet. Zal je proberen uit te leggen Knipoog

Vanaf Weidum ga je over een wit bruggetje. Linksom kan je direct op een fietspad komen met een brede berm. Helaas is dat maar een klein stukje of je komt een wildrooster tegen. Volgens mij zit er geen hek, dus hier houdt het al op.. Tenzij je planken mee kan nemen..
De andere kant op, dus van Leeuwarden af, kan je een heel stuk doorijden... Denk zo'n half uur/drie kwartier in vlotte draf (wij draven hier een stukje, galoperen en stappen erg veel.. paarden hebben nogal slechte conditie). Je moet dan nog een bruggetje over en dan kan je nog een klein stukje door voordat je weer een wildrooster over moet. Hier kan je wel omheen, maar dan zul je door het weiland van een boer moeten.. dus dat valt wel te regelen.

Verder weet ik het neit echt. Ik neem aan dat je door Goutum, richting Boksum wilt rijden en dan langs de zwette? Want dat rijden we niet, wij stappen halverwege op Knipoog Weet dus niet hoe het daar zit met roosters.. Je kan het altijd eens gaan fietsen Knipoog
De berm langs de zwette is wel perfect! Echt goed breed en redelijk vlak. Wel gras, maar wij hebben er nog nooit problemen gehad.

Dan kan je ook nog via Jelsum, Hilaard, Jorwert, Weidum en dan de zwette... Dat is wel ver, maar ook fijn rijden. Alleen wat moeilijker te bereiken, tenzij je met een trailer naar jelsum rijd en vanaf daar begint.
In elk geval is dit ook een erg fijn stuk, weer veel berm en weinig verkeer... Langs de zwette kom je trouwens ook weinig mensen tegen, alleen bootjes Knipoog

Mocht je eens een 'rondleiding' willen, wil ik best eens oprijden tijdens een ritje Knipoog Margo (reed vroeger bij jullie in de les) wil dat ook altijd wel en zij heeft een paard die iets beter in conditie is.
Ik hoor het wel!