Stal Langelaan praat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gracy

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:42

Reentjuh schreef:
Zondag was Nico de hoefsmid weer langs geweest voor Froukje, omdat ze weereens een ijzer kwijt was. Maar omdat we aanstaande donderdag de afspraak bij de kliniek hebben staan (als het nog doorgaat), heeft Nico gezegd dat je beter dat andere ijzer er ook af kan halen, want als hij er nou weer een nieuwe ijzer eronder had geslagen en ze donderdag d'r ijzers er weer af hadden gehaald, werk je heel die hoeven de vernieling in. Dus Froukje staat nu even zonder ijzers. Maar of we er nou goed aan gedaan hebben betwijfel ik. Volgens mij heeft ze heel veel pijn. Froukje was vandaag zo chagerijnig, zo heb ik d'r echt nog nooit mee gemaakt. Ik stond Froukje voor d'r stal te poetsen en Freed stond in zijn stal. Froukje vloog ineens recht op Freed af, met d'r oren plat in d'r nek, ik wist niet wat ik zag. Ook hapte ze een keer naar mij, heeft ze ook nog nooit gedaan. En ze heeft de hele tijd met d'r oren plat in d'r nek gestaan. We kunnen nu natuurlijk ook niet eens meer met d'r stappen. We kunnen d'r alleen even lekker poetsen en d'r weer op stal zetten en dat merk je ook aan Froukje dat ze dat niet leuk vindt. Ze wil altijd juist lekker werken en de aandacht krijgen. Ik vond het zo zielig, dat ik weer eens een paar traantjes heb weggepinkt Huilen Heb daarna nog ffies bij d'r stal gestaan en geknuffeld en toen werd ze al wel iets vrolijker. Ik hoop echt voor Froukje dat het snel verandert voor d'r! Maar ja, het is nog even afwachten. Kon ze maar praten!

Heee Reentjuh, het is begrijpelijk dat Froukje zich anders gedraagt. Alles wat je beschrijf herken ik met wat we met Gracy hebben meegemaakt, toen konden we ook niets met haar doen. Veel liefde, aandacht en knuffels maken heel wat goed. Knipoog Inderdaad het is wel jammer dat paarden kunnen niet 'ons' taal praten Ja
sterkte voor jullie Vriendjes zijn?

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:49

Gracy schreef:
Tonke schreef:
Ireen nogmaals bedankt voor al je goede zorgen voor Froukje. Je bent echt zo'n kanjer.

Ik heb hier vanavond ook weer een aantal traantjes weg zitten pinken. Ik weet het allemaal even niet meer. Ik had vanavond zo graag even naar der toegegaan. Maar Sanne is nog steeds niet lekker dus die wilde ik graag op tijd op bed hebben. Daarnaast is ook de verlichting van mijn auto kapot. Dus ik kon echt geen kant op. Heb zo met Froukje te doen. Ik weet ook niet meer waar ik goed aan doe. Voel me op het ogenblik een slechte eigenaresse. Maar ik doe wat ik kan.

Gelukkig komt Eric volgende week thuis en dan kan ik wat meer naar der toe.

Ik kom zowiezo morgen middag en dan ga ik lekker even met der tutten en heel veel knuffe.

Heeeee ik leef met jullie mee Ach gut

Ik weet hoe het voelt om machteloos te zijn terwijl je alleen het beste wil hebben voor je paard. Je bent helemaal geen slechte eigenaresse, Froukje weet dat je heel veel om haar geef.

ben het helemaal met je eens!!

Tonke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:28

Dank jullie wel. Dat pept me weer een beetje op.

Ik heb soms het idee dat ik haar zo te kort doe. Maar ik doe echt wat ik kan. Meer zit er echt niet in al zou ik dat wel heel graag willen. Gelukkig staat Ireen altijd voor haar en mij klaar en daar ben ik der voor eeuwig dankbaar voor.

IREEN JE BENT EEN SUPER KANJER!!!!!!!!!

Het is nu eindelijk helemaal rond ik heb vanmorgen na veel bellen iemand gevonden die ons erheen kan rijden. JIPPIE!!!
Dus we kunnen gelukkig naar de kliniek morgen.

Ik ben zo benieuwd. Ik hoop echt dat ze de oorzaak kunnen vinden waardoor ze toch weer iedere keer kreupel gaat lopen. Duimen jullie mee?

Nogmaals iedereen BEDANKT VOOR JULLIE STEUN!!!!!!!!!!

Liefs Tonke.

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:19

Gracy schreef:

Graag gedaan Bloos

Ietsen heeft heel even gewacht totdat je naar huis ging en toen besloot hij om toch maar even de grenzen te testen.. Extreme duivel
Wat voelde ik mij opgelucht, ik begon te denken dat Iets een zachte sulletje was.

Maar eenmaal na het los werken begon hij wakker te worden en ik zag opeens een ondeugende blik in zijn ogen..
Eerst was het omdraaien dus wilde hij zelf kiezen welke richting te gaan lopen (klinkt dat bekend Wil? Haha! ), toen wilde hij echt zijn 'ei' kwijt en probeerde los te komen dmv weggaloperen met een flink bokpartij, wat keek hij verbaasd dat ik hem nog vasthield! *LOL*
Ik heb gewoon doorgezet en ben niet op zijn strekken ingegaan, hij heeft zich toch maar gewonnen gegeven. Knipoog
Tijdens het uitstappen schrock hij van iets en sprong met alle 4 benen de lucht in, maar hij ging niet vandoor. (Wat kan Ietsen mooi de levade doen. Net zoals bij de Spaanse rijschool! Kwijl ook al was het van de schrik)

We hebben weer opnieuw gisteren goed kunnen afsluiten. OK dan!

Haha! Haha! Haha! nou een sulletje is het alleminst hoor.
Hij heeft wel een aardige truckendoos Nagelbijten / Gniffelen

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:40

Owens_hartje schreef:
Haha! Haha! Haha! nou een sulletje is het alleminst hoor.
Hij heeft wel een aardige truckendoos Nagelbijten / Gniffelen

Ik ken de trucken allemaal... van Gracy geleerd Knipoog

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:41

Tonke schreef:
Dank jullie wel. Dat pept me weer een beetje op.

Ik heb soms het idee dat ik haar zo te kort doe. Maar ik doe echt wat ik kan. Meer zit er echt niet in al zou ik dat wel heel graag willen. Gelukkig staat Ireen altijd voor haar en mij klaar en daar ben ik der voor eeuwig dankbaar voor.

IREEN JE BENT EEN SUPER KANJER!!!!!!!!!

Het is nu eindelijk helemaal rond ik heb vanmorgen na veel bellen iemand gevonden die ons erheen kan rijden. JIPPIE!!!
Dus we kunnen gelukkig naar de kliniek morgen.

Ik ben zo benieuwd. Ik hoop echt dat ze de oorzaak kunnen vinden waardoor ze toch weer iedere keer kreupel gaat lopen. Duimen jullie mee?

Nogmaals iedereen BEDANKT VOOR JULLIE STEUN!!!!!!!!!!

Liefs Tonke.

Heel veel sucess morgen en ik duim voor jullie dat ze het probleem snel kan ontdekken
Vriendjes zijn?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:21

heel veel succes morgen,ik duim mee vanuit zeist, welke kliniek ga je naar toe?of heb ikd aar overheen gelezen?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:31

Wisten jullie trouwens al, dat bonfire weer getrained word?

hij is echt uit het stof getrokken,en was eerst wat stijf,maar het schijnt dat hij alweer beter loopt als ooit te voren

foto :
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:32

echt erg,ben een buiten echtelijke langelaan mee kletser.ik weet wel dat het bij jullie op stal wel beter is dan bij mij op stal , jammer dat zeist en delft zo ver uit elkaar liggen

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:15

Snackie schreef:
echt erg,ben een buiten echtelijke langelaan mee kletser.ik weet wel dat het bij jullie op stal wel beter is dan bij mij op stal , jammer dat zeist en delft zo ver uit elkaar liggen

Hai meid, ik zie dat jullie weer een mooi setje aan het worden zijn. Jammer inderdaad dat het wat te ver is, anders hadden we jullie waarschijnlijk al aankomen in de trailer. Maar je bent bij ons op het topic van harte welkom Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 05:12

hoor ik er toch nog een beetje bij.

Ik had ook niet gedacht dat het zo snel weer goed zou lopen tussen mij en marlon(ben ik best wel trots op) nadat hij kreupel was.
en de spieren afbouw viel nog alles zins mee voor 3 weken stil staan.
instruc, had niet durven hopen dat het zo meeviel.

ik ga trouwens naar noordwijkerhot met hem op 4 ovember, strandrit, en ik neem marlon mee, heb er echt zin in, en daay gaat ook mee(wel is waar op manege paard) maar voor 23 euro kun je we 2u strand rijden

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 22:46

Alweer een update.. Haha!

Vanavond kwam ik op stal en eerst even gezellig beppen met Linda Haha!

Toen naar Ietsen die mij al had gezien en stond bij de deur met zijn koppie op mij te wachten, met een vragende blik van "wanneer haal je mij eruit.."
Ik heb hem eerst een lekker poetsbuurt gegeven, en ik merkte dat hij wat minder opdringerig is voor snoepjes.
Toen nam ik hem mee naar de bak, maar zonder longeerlijn want ik wilde het toch iets anders maken voor hem.

Ik liep eerst met hem aan de hand in de bak, het was inmiddels 'savonds, donker en hij vondt alles toch wel spannender met alle lichtjes in Delft en dan de buurman naast de stal die had besloten om 'savonds te gaan klussen.. Verward
Toen liet ik Ietsen los en merkte dat hij erg graag gebruik maakte van de hele bak, dus met Linda's help hebben we toch maar de helft afgezet met een lijntje (ach, zoveel conditie heb ik niet om heen en weer in de grote bak achter Ietsen te lopen.. Bloos )
Op zich was hij super braaf! Ook zonder longeerlijn luisterde hij heel attent OK dan!
Af en toe wilde hij zich omdraaien... maarja ik heb het laatste woord Haha!

Ik merk ook dat hij onderdanig is tegenover mij, zodra als ik stop dan wil hij gelijk op mij af komen. Toen ik klaar was, volgde hij mij door de bak terwijl ik de lijntje aan het opruimen was.
Dus weer helemaal toppie gegaan! Go jij! Go jij!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:28

Ja het was heel erg leuk om te zien hoe hij op jou reageerde. Hij houdt je in de gaten en kijkt continue wat je doet hihi. Het was gisteravond trouwens nog wel heel lekker weer, Jessica en ik hebben na het werken met onze jongens nog gezellig samen een lekker bakkie thee bij de bak gedronken.

Con had afgelopen woensdag op Thom gereden en ze vertelde dat het heel goed ging. Hij kon zelfs al wijken voor het rechterbeen in draf, alleen links vind hij nog wel een beetje moeilijk. Ze deden zelfs een goede verzamelde draf en de middendraf ging erg goed. Ze vindt het zo'n fijn paard om te rijden *smile, smile* Haha!

Zo en nog één dagje werken en dan een een weekje vrij waarvan ik op donderdag nog wel even naar het werk moet.

Hoe is het met Froukje gegaan Ireen? Ik heb wel iets van Arjan gehoord maar zoals we natuurlijk allemaal weten kan hij hele korte samenvattingen maken Tong uitsteken

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 12:05

Hej meiden,

De tijd begint weer zo'n beetje aan te breken dat de paarden meer uren binnen blijven. Op sommige natte dagen blijven ze alweer hele dagen op stal staan. Dit houdt in dat er weer tussen de middag, ongeveer tussen 12.00 en 14.00 gevoerd moet gaan worden. Ik ga weer een schema op het bord zetten in de grote stal. Als je rondt die tijd kan voeren of gevoerd hebt, wil je dan even een kruisje en naam erbij zetten voor die dag.

Mochten er bijzonderheden bij je paard zijn laat het dan via het bord even weten. Dat daar geen onduidelijkheid over ontstaat.
Groetjes Linda Vork

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:46

Serada schreef:
Hej meiden,

De tijd begint weer zo'n beetje aan te breken dat de paarden meer uren binnen blijven. Op sommige natte dagen blijven ze alweer hele dagen op stal staan. Dit houdt in dat er weer tussen de middag, ongeveer tussen 12.00 en 14.00 gevoerd moet gaan worden. Ik ga weer een schema op het bord zetten in de grote stal. Als je rondt die tijd kan voeren of gevoerd hebt, wil je dan even een kruisje en naam erbij zetten voor die dag.

Mochten er bijzonderheden bij je paard zijn laat het dan via het bord even weten. Dat daar geen onduidelijkheid over ontstaat.

Groetjes Linda Vork

He... Linda Knipoog er is een oplossing voor de paardjes die binnen blijven, ook in de koude dagen.
Mevrouw Langelaan vind het erg leuk om de paardjes tussen de middag hooi te voeren. Haha! Haha!
Dat doet ze nu ook al.
Ik sprak met haar daarover, en ze glunderde helemaal dat ik het haar vroeg, of ze dat ook in de winter wilde blijven doen. Haha!
Lijkt me een fantastische oplossing Knipoog
Plus kunnen er weinig misverstanden ontstaan als je zou vergeten wat op het bord te plaatsen.
En stel dat er een dag is dat er niemand tussen de middag aanwezig kan zijn..................
Zelfs dan hoeven we ons niet om de paardjes te bekommeren.
We weten dan dat ze in goede handen zijn. Nagelbijten / Gniffelen

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:51

Zo vandaag heb ik Ietsen een lekkere vrije dag gegeven.
Hij heeft deze hele week flink zijn best gedaan, en ben super trots op mijn kereltje Haha!
Maar morgen gaan we weer verder met de training Ach gut
Het is wel een lieverd om mee te werken.
nog wel dan, hij heeft nog niets verkeerds gedaan
Moet wel zeggen dat het er allemaal erg goed uit ziet.
Ook met Monique gaan het super. Nagelbijten / Gniffelen
Ziet er allemaal goed uit Bloos

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 22:17

En de twee die buiten blijven krijgen die ook???????????/

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:00

Die worden echt niet overgeslagen hoor Peet Knipoog
Die banden zijn de gehele dag gevuld. Haha! Haha!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 23:11

Wahhaahhaha oke dan.

He gaat zeker goed met ietsen he.
Ik zag gisteren avond die mvr er mee bezig maar hij reageerde goed hoor.
Leuk dat het zo goed klikt tussen jullie drie.

Het was vandaag erg fris op stal zeg.
Veel wind en steeds donker worden.
Dus ik had thom ff in de paddock gezet maar drie kwartier maar weer binnen gezet voor dat hij misschien nat zou regenen hihi.
Leuk als je even later les hebt.

Froukje met freedje op het kleine voorlandje gezet.

De paddock schoon gemaakt alles gevult (water, kuil)
En toen lekker met Whis in de bak bezig geweest.
Ik moet zeggen dat Whis ook goed vooruit gaat.
Soms wil ze wel eens over haar eigen benen struikelen omdat me vrouw niet op let maar voor de rest gaat het goed.

Ook heb ik het idee dat ze haar grasbuik aan het kwijt raken is.

Morgen hoop ik op wat beter weer.
Dan kan ik even met haar naar buiten.

Ireen naar marco Borsato toch???
Zo ja hoop dat je het naar je zin heb gehad.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:15

peetorlan schreef:
He gaat zeker goed met ietsen he.
Ik zag gisteren avond die mvr er mee bezig maar hij reageerde goed hoor.
Leuk dat het zo goed klikt tussen jullie drie.

Ik heet Monique Knipoog
Aangenam kennis te maken. Haha!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 19:30

Oke hihi

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:15

Zo wat een rust is het hier Knipoog
Liggen jullie allemaal te slapen Tong uitsteken
Nou dan geef ik deze heerlijke dag nog maar een leuke afsluiting hier Nagelbijten / Gniffelen

Vanmorgen zijn we weer gezellig bij de Buurstal op visite geweest, natuurlijk om de kids ook een beetje te supporteren bij de wedstrijd.
Linda weer een schore stem gelezen Haha! Haha! Haha!
Wel jammer dat ik Gracy niet heb kunnen zien lopen in haar proefje, ik redde het helaas niet om op tijd te zijn. Bloos
Maar ik zal dat mooie poppetje best nog wel eens zien starten. Haha!
Naomi heeft ook goed haar best gedaan, en is toch wel flink vooruit gesprongen.
Goed gedaan meid, ga zo door OK dan!
En Maaike niet meer zo zenuwachtig zijn he, dan komt het wel goed Knipoog
BIG SMILE Afbeelding
Het was weer een gezellige sfeervolle ochtend.
Maar ben toch ook wel onder de indruk van dat jaarling Arabiertje.
Wat een schatje Nagelbijten / Gniffelen
Hoop wel dat ze snel aan haar boxje went, want zo vastliggen elke keer is ook niet goed.
Nu ben je er bij maar owee als er niemand is Ach gut

Nou toen snel naar huis gevlogen en mijn hondjes verzorgd, om daarna vervolgens naar ietsen toe te vliegen.
Helaas was ik weer te laat want het zat ook weer flink mee op de weg.
Deze rijden ook altijd in de weg.
Afbeelding

Monique was al met smart op me aan het wachten, Ietsen was erg lief aan de longe.
Ik denk dat we tot nu toe wel erg tevreden mogen zijn op dat mannetje Knipoog
Ik merkte nu wel aan Ietsen , zo van op wie moet ik nou letten Haha! Haha! Haha!
Dat is al een heel goed teken.

Helaas was de singel iets te ruim geworden, tja zijn grasbuik is ineens gaan vliegen Haha!
Maar de andere singel ligt hier al klaar voor gebruik, die neem ik morgen gelijk mee naar stal. Knipoog
Want het is ook belangrijk dat je er op kan gaan zitten.............. Nagelbijten / Gniffelen
Daar doen we het tenslotte voor. Pling
Nou verder heeft nu Linda nog wel iets te melden (denk ik) Schijnheilig

vesratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:51

ja wil ik zal de volgende keer niet meer zo zenuwachtig zijn hoor haha en vond het echt leuk dat jullie er weer waren
en linda nog bedankt voor het voorlezen

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:27

Nou het was inderdaad vandaag weer een echte peerdedag zeg. Ik stond vanmorgen al om half 9 naast mijn bed want ik zou om half 10 al voor Naomi voorlezen. Ook ik had wat haast want nu Dave en Ramon in Amerika zitten, moet ik de hond namelijk in de ochtend doen. Da's best even wennen hoor en dan zonder koffie de deur uit...Afbeelding

Naomi reed heel erg goed, ze is inderdaad ontzettend vooruit gegaan zeg. En Maaike het ging harstikke goed hoor, ik weet precies wat zenuwen met je kunnen doen tijdens de wedstrijd Afbeelding Ik heb ook een gave Tinker zien lopen, hij heet Max. Hij deed zo zijn best he, met het proefje. Ik hoorde hem af en toe zuchten en steunen maar wat liep hij keurig op zijn grote witte sokken hahaha...Hij heeft uiteindelijk wel meer dan 200 punten gehaald dus hoezo, dressuur alleen voor kwpn'ers Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:41

zeg,waar blijft de website van de langelaan?

ik ben ook eens aan het ronkijken voor een stal.
ik ben nu 250 kwijt in de winter,terijl hij maar met grote mazzel een half uurtje buiten komt.

heb nu een stal gevonden die is 220 all in.incl biks uitmestten hoi en stro
worden in de zomer om 7.30 buiten gezet en zodra het donker word komen ze weer binnen,allemaal door hun geregeld.
2 goede bakken.
allen nu geen stalling vrij,en dat is wel jammer,maar rondkijken mag altijd he