Reentjuh schreef:Zondag was Nico de hoefsmid weer langs geweest voor Froukje, omdat ze weereens een ijzer kwijt was. Maar omdat we aanstaande donderdag de afspraak bij de kliniek hebben staan (als het nog doorgaat), heeft Nico gezegd dat je beter dat andere ijzer er ook af kan halen, want als hij er nou weer een nieuwe ijzer eronder had geslagen en ze donderdag d'r ijzers er weer af hadden gehaald, werk je heel die hoeven de vernieling in. Dus Froukje staat nu even zonder ijzers. Maar of we er nou goed aan gedaan hebben betwijfel ik. Volgens mij heeft ze heel veel pijn. Froukje was vandaag zo chagerijnig, zo heb ik d'r echt nog nooit mee gemaakt. Ik stond Froukje voor d'r stal te poetsen en Freed stond in zijn stal. Froukje vloog ineens recht op Freed af, met d'r oren plat in d'r nek, ik wist niet wat ik zag. Ook hapte ze een keer naar mij, heeft ze ook nog nooit gedaan. En ze heeft de hele tijd met d'r oren plat in d'r nek gestaan. We kunnen nu natuurlijk ook niet eens meer met d'r stappen. We kunnen d'r alleen even lekker poetsen en d'r weer op stal zetten en dat merk je ook aan Froukje dat ze dat niet leuk vindt. Ze wil altijd juist lekker werken en de aandacht krijgen. Ik vond het zo zielig, dat ik weer eens een paar traantjes heb weggepinktHeb daarna nog ffies bij d'r stal gestaan en geknuffeld en toen werd ze al wel iets vrolijker. Ik hoop echt voor Froukje dat het snel verandert voor d'r! Maar ja, het is nog even afwachten. Kon ze maar praten!
Heee Reentjuh, het is begrijpelijk dat Froukje zich anders gedraagt. Alles wat je beschrijf herken ik met wat we met Gracy hebben meegemaakt, toen konden we ook niets met haar doen. Veel liefde, aandacht en knuffels maken heel wat goed.
Inderdaad het is wel jammer dat paarden kunnen niet 'ons' taal praten 
sterkte voor jullie
Heb daarna nog ffies bij d'r stal gestaan en geknuffeld en toen werd ze al wel iets vrolijker. Ik hoop echt voor Froukje dat het snel verandert voor d'r! Maar ja, het is nog even afwachten. Kon ze maar praten!
), toen wilde hij echt zijn 'ei' kwijt en probeerde los te komen dmv weggaloperen met een flink bokpartij, wat keek hij verbaasd dat ik hem nog vasthield! 

Ik heb ook een gave Tinker zien lopen, hij heet Max. Hij deed zo zijn best he, met het proefje. Ik hoorde hem af en toe zuchten en steunen maar wat liep hij keurig op zijn grote witte sokken hahaha...Hij heeft uiteindelijk wel meer dan 200 punten gehaald dus hoezo, dressuur alleen voor kwpn'ers