Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mleentje

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:49

mooie foto's en een leuk veulentje. Lijkt veel op moeders volgens mij qua uiterlijk hoop niet karakter ;)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:27

Zeker een leuk veulentje. Hoop inderdaad dat ze niet teveel van moeders karakter overneemt.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:47

dat doet ze zeker al.. gaat bokkend en stijgerend door de stal... het eerste was S en ik dachten: een echte versace :P

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:45

Wat een superleuk veulen :)! Idd een redelijk goede versace look a like. Echt een beauty. En dat karakter, tsja dat erft van merrie op merrieveulen over volgens mij ;)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:32

Och wat een droppie, en nu maar wachten op haar vriendje of vriendinnetje

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:11

Djoontje van harte gefeliciteerd, blijft leuk dat er op je verjaardag een pakje bij je naam staat.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:23

Nou vandaag na ruin 1,5 jaar weer eens gesprongen :)
De hoefsmid was gister geweest en zijn losse wand is helemaal uit gegroeid :)
Heb een paar lage kruisjes gehad maar hij ging erover alsof t een meter was, dus vond het na een paar sprongen wel genoeg :)
Wel schroeven moeten draaien want we hebben op stal een hele mooie springwei, maar t was weer fijn zo na ruim 1,5 jaar

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 07:46

Heb het van een afstand gezien Joyce en had er inderdaad zin in, het zag er goed uit.

Angelique van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:51

Dank je wel voor de felicitatie!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:40

Namens mij ook gefeliciteerd

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:17

annie gefeliciteerd met je verjaardag

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:35

Bedankt voor de felicitaties!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:41

Zo het is weer zaterdagavond dus tijd voor een verslag.

Vanmorgen geen busreis naar de manege omdat we met een lesgenootje mee konden rijden. Super fijn dus. 8-) Eenmaal op de manege aangekomen eerst op de lijst gekeken. Ik stond te kijken op wie iedereen uit de les zat en na een paar minuten kwam ik er pas achter dat er bij mij Raffinee stond. _O- Djoon zat op Paco en die zag het niet zo zitten om dat nog een week te doen. Dus al afgesproken om halve les te doen. Kwam M. ineens met het idee dat we met de les van 12:00 uur het bos in gingen. Pardon.... :wow: :? Goed met dat idee dus de rest van de tijd rond gelopen. Daarna even geholpen met het aansingelen bij de les van 10 uur. M. vroeg nog hoe het ging met mijn afstudeerproject, aangezien ze de spanning van mijn gezicht af kon lezen. :\ 8)7 Kreeg de vraag of ik het vandaag rustig aan deed. En wanneer het niet meer ging van de week, moest ik maar naar M. bellen om al mijn frustraties eruit te gooien. := _O- :')

Het buitenrijden was voor mij 4 jaar geleden en ben een enorme schijtkip, dus best wel een beetje zenuwachtig. :\ Daarna veulen van Versace gaan kijken, gezellig gekletst en gedaan in de kantine om vervolgens te gaan poetsen en zadelen. Vol goede moed naar de bak, daar Raf even wakker gemaakt en hup daar gingen we...de bossen in. Ben niet te ver naar achteren gaan rijden, voor mijn eigen gevoel is dat veiliger. In het begin vond ik het nog best spannend, maar naarmate we verder kwamen vond ik het steeds leuker en ook super fijn. :)) Op een gegeven moment kwamen we op een stuk, krijg ik de vraag van M. of ik het aandurfde om een galopje te maken. Uhm nou....tjsa ik weet niet hoor >;) . Dus ja toch maar ja gezegd onder de voorwaarde dat ho ook echt ho was. Nou met het aanspringen had ik dikke mazzel, Letta zat voor mij en die bokte, dus Raf steekt zijn hoofd omhoog dus hup aangegallopeerd. En goed kort erop gaan zitten zodat we geen sprintacties kregen. En wauwwww, wat was dat weer gaaf om na al die tijd weer buiten in de bossen te galloperen. :D *\o/* Was naderhand echt super trots op Raf en op mezelf natuurlijk. Heb echt genoten.
Na de les paard overgegeven aan de volgende amazone en mijn spullen opgeruimd en gaan eten. Heerlijk buiten in de zon gezeten en genoten van de veulens. Toen M. terug kwam van de buitenrit van 13 uur heb ik Kando even afgezadeld. Daarna kwamen we op het idee om Kando lekker te gaan wassen, dus hup met zijn drieën Kando gedaan, mijn aandeel was het vasthouden, dus dat was zo groot niet. Daarna Kando even naar buiten gedaan om droog te stappen en te rollen. Even wat foto's gemaakt. Vervolgens ben ik No Limit gaan poetsen. Helaas is er nog steeds niks duidelijk over wat er met hem is of wat er gaat gebeuren. Daarna Raf gepoetst en vervolgens gewapend met fotocamera naar de veulenwei gegaan. Als een paar echte penny meisjes staan genieten. :):) Om kwart over 4 zijn we vervolgens toch maar eens huiswaarts gekeerd. Zal van de week de mooiste foto's wel op bokt zetten.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:12

Ben benieuwd naar de foto's. En bij No Limit gaat me even geen lampje branden, wie is dat ook alweer (schaam me dood).

Knap van je dat je mee naar buiten gegaan bent en fijn natuurlijk dat het allemaal goed gegaan is, dat geeft toch weer hoop voor de toekomst. Het was natuurlijk ook heerlijk weer vandaag en ook niet onbelangrijk nog niet veel beestjes dat zal met een aantal weken wel anders zijn jammer genoeg.

Hoop dat Yoni ook genoten heeft op Paco maar volgens mij heeft zij feest vanavond dus dat verslag krijgen we vast nog.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:15

No Limit is een bruine, met zwarte manen en een zwarte staart. Beetje een huppelig paard, vrijwel geen evenwicht. Gaat graag in de lage lijn lopen en bij het aangalloperen bokt hij vaak. Zal binnenkort de foto's op mijn hyves updaten, daar komt die bij te staan.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:50

gefeli angelique :)

Maar wat is er eigenlijk met no limit aan de hand dan?

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:08

Nou inderdaad door mijn feestje een wat laat dagverslag.
Gisteren dus lekker luxe opgehaald, ideaal want zo konden we ook een uurtje uitslapen, wat wel welkom was na mijn feestweek. Op de manege aangekomen dus idd weer Paco achter mijn naam. Het is een schat van een dier, echt, maar ik vind het gewoon niet meer leuk om daar elke week op te rijden want na 3 jaar zit ik in het rijden toch op zijn grens van zijn kunnen en verder dan dat kom je bijna niet.
Nou toen nog de schokkende mededeling dat we naar de bossen gingen, dus die halve les ruil die ik eerst met beide handen aan wilde grijpen gelijk gecanceld, want ik voelde me tenminste nog veilig op Paac bij het idee van buitenrijden.
Nou eerst maar eens Lucky gezadelt voor M en daarna even bij Versace en Envy gaan kijken die in de wei stonden. Daarna even in de kantine gezeten en toen paco gaan poetsen en Patou gaan zadelen voor een lesgenootje die zelf aan het lesgeven was tot 12:00. Nou Patou om 11:50 naar de bak gebracht zodat mijn lesgenootje haar paard alvast had en toen Paco gezadelt en naar de bak gegaan. Singel op standje benauwd (:D) en beugels een gat korter. Diepe zucht en huppa naar buiten. We hebben hele stukken naast elkaar gereden en ik reed naast Liek dus dat was een heel kippenhok van blèrende meiden maar de paarden leken weinig last te hebben van ons geklep en het was dus een erg rustig relaxed ritje. Ik vind buitenrijden heerlijk, maar ik moet wel een paard onder mijn kont hebben die ik vertrouw, en daar staan er maar 3 van in vught dus dat is niet altijd mogelijk. Gelukkig dus gisteren wel en heb echt genoten van het gezellige ritje. Wel raar om niet bekaf van je paard te stappen maar voor een keertje ook wel leuk voor de afwisseling ;).
Daarna gaan eten aangezien we de luxe hadden dat we niet hoefden af te zadelen. Na het eten even Kando gewassen die alles zonder blikken of blozen onderging en hem even laten rollen in de longeerbak. Daarna nog een hele tijd genoten van de veulens (wat een humor hebben die toch :)) ) en toen weer lekker naar huis gereden.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:30

Dustinlover schreef:
Maar wat is er eigenlijk met no limit aan de hand dan?

Wat er precies aan de hand is, dat is nog de vraag. Hij is iedere keer onregelmatig en staat nu alweer een hele tijd stil.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:47

Ben net even op de manege geweest.. Er is weer een nieuw manegepaardje.. Leuk ding om te zien.. Lijkt een beetje op Nowette die vroeger op de manege stond (als eigen paard) Voor als iemand die nog kent.. Komt van dezelfde stal af als No Limit

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:29

Nou ben zeer benieuwd dan. Pfoe...Nowette de naam zegt me wat, maar moet even graven.

Altijd leuk een nieuw paard.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:31

Wouwie wat leuk een nieuw paardje. Wat voor kleur/maat/bouw :P? We zullen het zien zaterdag :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:08

bouw is normaal.. donkerbruin witte bles.. maat weet ik niet.. denk zon 1.65

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:11

Klinkt als een mooi maatje :) Ben wel erg nieuwschierig, bijna zaterdag :)). Ik heb het weekend ook gruwelijkhard nodig...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:36

Nou mensen.. voorlopig ben ik waarschijnlijk niet op internet te vinden.. dus bijdeze tot over 7 weken. Ga namelijk stage lopen in zeeuws vlaanderen samen met fab. We gaan daar beginnen met dressuur wedstrijden als alles goed blijft gaan.

Toedels!! :)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:31

Veel succes met de stage en we verwachten natuurlijk wel een heel lang verslag van alles.