wie rijd er op manege nieuw hagen nauwe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_B

Re: wie rijd er op manege nieuw hagen nauwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:44

graag gedaan! ik wil er ook heen!

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:46

Oke! Ik moet anders steeds met de wedstrijd lenen van andere(heb chaps)

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:48

ik rijd nu normaal ook met chapz, maar ga met de wedstrijd gewoon met me oude paardrijlaarzen rijden.. moet ze eerst maar ff een schoonmaakbeurt geven! Tong uitsteken

mag je eigenlijk wel met chapz wedstrijd rijden?
en krijg je ook meer punten als
- je witte rijbroek draagt
- wedstrijdjasje of manegetrui (met witte kraag)
- je zwarte rijlaarzen draagt
- haarnetje ?

sie sommige ook wedstrijd rijden met normale rijbroek (deed ik vroeger ook dat is ook niet erg) maar dan ook met een heel normaal t-shirt ofzo Verward dat ziet er best wel raar uit met wedstrijden ...
Laatst bijgewerkt door Shetjjee__x op 07-12-07 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:49

Nou volgens mij niet(vriendinnen zeggen van niet, iig met KNHS niet weet niet of het voor FNRS ook geldt).. Ik heb geen laarzen.. Daarom moet ik het gaan lenen maar ik heb al een leener Tong uitsteken

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:54

bij FNRS wedstrijden nog niet echt volgens mij wel bij KNHS

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:02

Oke ik weet het niet want Melody, Rosa en Anouk zeiden(misschien kennen jullie hun wel)dat je niet met chaps mogt starten(Rosa en Melody rijden FNRS en Anouk KNHS..... Nou weet ik het niet meer!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:04

het is niet verboden, maar je krijgt er waarschijnlijk wel een punt aftrek voor., dus het is netjesser om met laarzen te rijden. (en ook met handschoentjes!!,. ik was ze vorige keer vergeten. en ik kreeg gewoon een punt aftrek)

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:06

Je mag volgens mij wel met chaps maar het is netter met laarzen.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:12

anneke maar dat komt denk ik ook omdat je best hoog rijdt!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:22

dat kan ook,. maar het is sowiezo netter met handschoentjes te rijden.

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:05

ik had vorige week ook witte handschoentjes gekocht Clown reed eerst altijd zonder, maar dit is toch wel wat fijner en netter denk ik! Lachen
maar moet met de wedstrijd wel goed op mijn handen letten!! want ik doe ze meestal plat inplaats van rechtop Verdrietig

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:53

Ik ga gewoon van Melody, Jorinda of Rosanne lenen(Kennen jullie niet denk ik(paar wel) Tong uitsteken)

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:12

Ik weet bijna zeker dat je geen punten aftrek krijgt als je chaps rijdt op wedstrijden (zolang er maar geen franjes aanzitten dan mag het). Ik heb de vorige keer ook gewoon met me chaps gereden, mag van Ingrid. Bij de KNHS zijn ze daar wel heel veel strenger op, daar moet alles helemaal in wedstrijdstijl zijn, maar de FNRS doet niet zo moeilijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:35

Bij de KNHS mag je dacht ik wel met van die gladde leren chaps rijden. Bij de FNRS ook met andere, zolang er inderdaad maar geen franjes aan zitten en ze als het even kan zwart zijn. Of je nou in een jasje+bloes+witte broek of in clubtenue rijdt maakt niet uit. Ik heb zelfs bij de vorige twee proeven een gewone witte bloes gebruikt (maar nu heb ik een "echte" zeg maar)

Bij de proefjes waar Roos toen heeft gereden heb ik geschreven voor Ingrid en zij geeft vanaf de F7 niet hoger dan een 7 voor verzorging van de ruiter dacht ik. Kan ook F9 zijn... omdat het haar dan meer op het rijden gaat... en dat vind ik bij de FNRS ook terecht. Als je toevallig wat meer te besteden hebt (of je ouders) zou je winnen van iemand die dat niet heeft alleen omdat je 1 punt meer hebt voor verzorging? Ik vind het ook zo subjectief allemaal, bij de proefjes in september heb ik precies hetzelfde proefje met precies hetzelfde paard voor precies dezelfde jury gereden als Bo den Hollander. Krijgt zij een 7 voor verzorging paard en ik een 8!

Bovendien: je doet toch mee om de lol?

Wat ik trouwens nog even over de kwestie Nixie wil zeggen (en het is niet mijn bedoeling om een discussie uit te lokken): van Marona en Beauty 2 wisten we het toch ook van te voren? Ik moet ook zeggen dat ik het heel erg banketstaaf vind voor bijvoorbeeld Wouter. Nixie was een van zijn twee favoriete paarden. Nou komt hij zondag op stal, ziet dat Nixie er niet meer is en moet zich dan vervolgens concentreren op zijn proef. Natuurlijk hoef je niet aan iedereen te vertellen wat er gaat gebeuren juist omdat je dan van dat sentimentele gedoe krijgt en je moet 't ook niet 2 weken gaan uitstellen ofzo maar dit vind ik echt banketstaaf. En ik vind het ook heel naar als ik voor mijn les op stal kom en er is ineens een paard verdwenen, dan ga ik op zo'n moment nadenken over zo'n paard en dan ga ik niet prettig mijn les in en dat vind ik zonde. Wil de volgende keer dat ik er lucht van krijg dat er weer eentje weg gaat iemand me alsjeblieft even pb'en, ik vertel het heus niet door en ik ga ook niet dat paard dan nog eens knuffelen maar ik wil het liever toch wel even weten.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:40

Ik vind het logisch dat ze het niet van te voren zeggen. Voor dat paard zou het heel raar zijn als er ineens allemaal kinderen bij z'n stal staan te huilen. Volgens mij wist Roosmarijn het ook niet van te voren over Arwin!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:49

Nee, mat Arwin is het toen ook heel snel gegaan. Mijn zusje wist het trouwens wel van Marona, al meer dan een week van tevoren, en dat was haar vaste paard in de caroussel. Wat ik alleen maar wil zeggen is dat ik als ik pas op maandagavond hoor dat er een weg is ik het niet eerlijk vind tegenover het paard waar ik in de les op rijd dat ik dan tegelijk over iets anders zit na te denken. En ik heb gewoon wat tijd voor mezelf nodig bij zoiets, niet om in snikken uit te barsten maar gewoon om ereven bij stil te staan. En in dat kippenhok op maandagavond lukt me dat echt niet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:50

En ik ben trouwens ook geen kind!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:51

hestejente schreef:
En ik ben trouwens ook geen kind!

Sorry hoor! Bloos

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:54

@ Lisa: ik neem 't je niet kwalijk, je kunt alleen niet iedereen over 1 kam scheren. Iedereen gaat op z'n eigen manier met de dood van een paard om en dit is de mijne.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:55

Ja dat begrijp ik! Maar ik denk gewoon dat het voor dat paard beter is dat ie gewoon met een rustig gevoel word ingeslapen.

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:57

jij (pauline) zegt dan wel dat ze het alleen maar aan jou moeten vertellen en jij het niet doorverteld..
maar dan zou iedereen dat wel graag willen weten.
voor ons is dat allemaal een shock! ook van Arwin bijvoorbeeld.. die kende ik 7 jaar en opeens kreeg ik te horen dat die weg was.. en het is dan miss niet eerlijk tegenover dat paard waar jij op moet als je het niet weet, maar als je het wel weet zal je automatisch wel naar dat paard/pony toe gaan en afscheid van hem nemen..

als julie snappen wat ik bedoel Knipoog

gr. Tessa
Laatst bijgewerkt door Shetjjee__x op 07-12-07 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:58

Nou moet ik wel vertellen dat ik toen ik op de manege kwam en hoorde dat Arwin weg was toen kreeg ik allemaal tranen enzo en heb toen op Chanel gereden, ging niet bepaald lekker toen. Ik heb toen bij Chanel nog gehuild, omdat Arwin toch echt een leuk paard was dat voor iedereen klaar stond. Nixie was dat ook hoor, maar daar had ik niet zoveel mee. Vraag maar aan Kelsey want die stond er toen bij toen ik bij Chanel was.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:03

Ben ik dan afgelopen week naar Nixie gegaan om daar te huilen bij z'n stalletje? Ik ga er van uit dat Ingrid heus wel weet wat ze doet. Ik wil er alleen niet vlak voor m'n les mee geconfronteerd worden want ik wil de tijd nemen voor zoiets. En ik verwacht dat ik daarin gerespecteerd word. Net als Lisa gaat de les gewoon niet goed als ik me rot voel en ik vind dat ik het aan een paard verschuldigd ben om m'n best voor 'm te doen.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:03

_Roosmarijn_ schreef:
Ik weet bijna zeker dat je geen punten aftrek krijgt als je chaps rijdt op wedstrijden (zolang er maar geen franjes aanzitten dan mag het). Ik heb de vorige keer ook gewoon met me chaps gereden, mag van Ingrid. Bij de KNHS zijn ze daar wel heel veel strenger op, daar moet alles helemaal in wedstrijdstijl zijn, maar de FNRS doet niet zo moeilijk.

nou dat blijkt maar weer als je geen handschoentjes draagt Clown

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:07

Heeft er iemand trouwens een foto van Cherokee?
Weet niet of iedereen hem kent maar het was toen mijn lievelingspony!
Vond z'n kleur en gedrag helemaal geweldig!