Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:15

Ze zegt dat het geen goed teken is als er een stijgende lijn is met pijnstillers.
En dit is niet waar ;) .

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:17

Je zegt precies hetzelfde als zij, dat ze beter gaat lopen op de pijnstillers maar zodra je afbouwt word het slechter. En dan was de vraag of dat ze dan ingeslapen moest worden of je haar verder laatonderzoeken

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:18

Nee absoluut niet dat het hetzelfde is.
Het gaat erom dat Melissa zegt dat het GEEN GOED TEKEN is als ze nu beter loopt op medicatie.
Terwijl dit NIET zo is. Het is JUIST WEL GOED dat ze al beter loopt nu met medicatie.

Maar het zinnetje wat Melissa zei over de 5e week als ze dan weer slecht loopt zonder medicatie dat het dan wel een slecht teken is.
Oftewel ik bedoelde meer de eerste zin ;) .

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:20

Zucht.. Wat jij wilt Manon :roll:

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:21

Valt me op dat je altijd zo reageert bij een ''discussie'' Noortje.
Geeft bij mij alleen maar aan dat het niet aan mij ligt :) .

Misschien een tip om eerst eens goed en rustig te lezen ;) .
Dat ontbreekt nog wel eens bij jouw merk ik.

Beetje kinderachtig.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:22

Maar wat ik niet begrijp is dat ze niet een foto kunnen maken van de schouder , ik meen dat in de klieniek het paard voor ons ons ook een schouderfoto moest hebben :P . En een scheur is toch ongeveer het zelfde als een breuk?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:23

@ channah: Het kan ook wel hoor een foto maken.
Maar het is duurder vanwege de zwaardere apperatuur wat je nodig hebt.
Daarnaast heeft mijn dierenarts dit niet dus zou ik naar Emmeloord met haar moeten.
En hij zei wees ook realistisch want die foto's zijn heel duur en kans op herstel is zowieso al klein.

Maarja dit eerst maar is afwachten voor ik weer andere dingen ga verzinnen.
Kan ook zijn dat ze hier al beter op reageert en ook al valt ze wat terug na de pijnstillers..
Ik houd haar zowieso nog wel een tijd op rust. Want ook ik vind 5 weken best weinig.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:25

Och ja ik heb het weer gedaan. Wie luisterde niet naar al onze goede bedoelingen? Volgens mij was jij dat..

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:26

okee , ja dan zou je naar emmeloord of utrecht moeten inderdaad , foto's kosten denk ik gewoon allemaal het zelfde daar zo rond de 250 euro . Ik hoop wel voor je dat het nog goed komt :)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:26

Ik zou ook niet van 1 dierenarts uit gaan

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:26

Ik heb het al druk zat in me kop wat betreft Izzy.
Dus vandaar dat ik hier dan ook weinig plaats omdat je altijd wel negatieve reacties er hebt tussen zitten.
Ben blij dat anderen vinden dat ik wel goed bezig ben met haar. En dat ik haar toch probeer te helpen en niet verkoop.

Het beestje is super gezond verder naast haar schouder dus ik weet dat ik goed voor haar zorg en er altijd voor haar ben.
Dus zit niet echt op zeikreacties te wachten. Prima dat je zo denkt maar denk ook aan een ander en hou er ook rekening mee dat ik me al k,ut voel. Dus het is wel fijn als je sommige dingen voor je houd :) .

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:27

Pff we gaan weer een afspraak maken bij de dierenarts, het gaat zo niet met die kat.. Die vecht zich vroeg of laat nog dood.. :( Onze oude dierenarts wilde hem niet castreren omdat hij een hartruis heeft, dus we zitten wel met het risico dat hij dan niet uit de narcose komt.. En m'n ouders doen zo verschrikkelijk moeilijk, ze willen pas naar de dierenarts als hij doodziek is, niet kan lopen of weet ik veel. Want dierenartsen zijn commerciële mensen die alleen maar geld willen en overal wel een pilletje of prikje voor geven zodat ze weer geld krijgen en ze willen daar niet aan meedoen. En dat citeer ik letterlijk.. Echt, af en toe kan ik die mensen wel wat. -:(-

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:27

@ Noortje: Ben ook niet verplicht om te luisteren naar jullie toch?
Het is mijn eigen beestje. Koop niet niet voor niks een eigen dier :) .
Heb heel veel overlegd met de dierenarts, die zal wel meer weten dan jij wat dat betreft.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:28

Je hebt ws al wat tegen ik maar ik heb ook gezegd dat ik het goed van je vind dat je het toch probeert.
Je moet niet alles als negatief zien want dat is echt een probleem bij jouw

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:28

Vervelend Esmee, mijn ouders waren ook zo met onze honden en katten. Dus ik weet hoe je je voelt.
Ben blij dat ik dat gedrag niet heb overgenomen en wel altijd de dierenarts laat komen als ik dit nodig vind!

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:29

esiebessie schreef:
Pff we gaan weer een afspraak maken bij de dierenarts, het gaat zo niet met die kat.. Die vecht zich vroeg of laat nog dood.. :( Onze oude dierenarts wilde hem niet castreren omdat hij een hartruis heeft, dus we zitten wel met het risico dat hij dan niet uit de narcose komt.. En m'n ouders doen zo verschrikkelijk moeilijk, ze willen pas naar de dierenarts als hij doodziek is, niet kan lopen of weet ik veel. Want dierenartsen zijn commerciële mensen die alleen maar geld willen en overal wel een pilletje of prikje voor geven zodat ze weer geld krijgen en ze willen daar niet aan meedoen. En dat citeer ik letterlijk.. Echt, af en toe kan ik die mensen wel wat. -:(-

Wat is er met je kat esmee ? :(:)
Mijn ouders zijn net zo en zelfs al is dat dier half aan het dood gaan ben ik altijd de gene die ze moet overhalen .

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:31

esiebessie schreef:

mijn kat heeft ook een hartruis, die heeft 2 jaar geleden zelfs een penisamputatie gehad. Een casteratie is niet zo'n hele zware ingreep, denk da dat wel goed komt.
Mijn oude hond van bijna 15 jaar is zelfs pas nog onder narcose geweest, ivm een ontstoken tand. Ze hebben verschillende soorten narcose hoor, dus dat zal wel goedkomen.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:31

Ik bedoel hetzelfde Manon. Tuurlijk is het fijn voor Izzy dat het nu beter gaat met de pijnstillers.
Maar het is wel foute boel als het na die 5e week weer slechter gaat...

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:33

Ja die 5e week is idd afwachten of ze dan achteruit gaat. Dat is de beslissende week eigenlijk.
Maarja bedoelde meer dat ik blij ben dat ze nu vooruit gaat, beter dan wanneer ze hetzelfde blijft :D .
Is toch wel iets positiefs dat ze der been al wat beter gebruikt!

Probeer mezelf ook moed in te praten en ook positief te blijven.
En nu lekker van der te genieten. Om nou dag in dag uit ''sad'' te zijn om haar..
Dat is ook niks dus probeer elke dag met een goed gevoel naar stal te gaan alsof er eigenlijk niks aan de hand is.
Laatst bijgewerkt door Manon_S op 11-04-12 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:34

Haha volgende maand gaan ik en lamindah op stal camperen :)) ,
Want eind mei is java uitgerekend :):)

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:34

ik ben ook blij voor je manon, dit geeft toch weer wat hoop!

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:35

Maar manon als er echt een scheur zo zitten in haar schouder dan denk ik niet dat je al verschil ziet met 5 weken .

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:35

@Manon, het is zo vreselijk frustrerend..! Ik bedoel ik heb zoiets van we zien toch dat dit niet gaat, het is onze verantwoordelijkheid dat hij gezond is en de zorg krijgt die hij nodig heeft, wij hebben ervoor gekozen die beesten te nemen.. En dan wel zeggen: ja wij hebben ook het beste met ze voor hoor. Uhu, tuurlijk, maar je geld is net iets belangrijker..

@Channah, nouja hij is niet gecastreerd omdat ze dat niet willen vanwege zijn hartruis. Maar hij is dus ontzettend bezig met zijn territorium afbakenen en vecht met alles wat in zijn buurt komt.. Gevolg: hij zit continu onder de wonden en plekken of dan loopt ie weer mank. En nu mist hij ook nog eens een stuk van z'n staart. Maar niet denken dat hij rustiger wordt hoor, naarmate hij ouder wordt. Nee joh, we vechten vrolijk door. :D De bank ligt al bedekt met handdoeken omdat er anders overal bloedvlekken zitten..

De vorige keer was het ook al zo. Hij liep continu te blazen en te grommen naar ons en had geen rust in z'n koppie en m'n ouders maar zeggen nee joh hij is gewoon chagrijnig, hij heeft z'n dag niet. Na twee dagen dit gedrag toch maar naar de dierenarts gegaan, bleek dat beest 40,5 graden koorts te hebben.. Oh, ja, je hebt toch wel gelijk gehad.. En het gaat nu gewoon weer zo. :roll:

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:36

Leuk Channah! :D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:37

gina2003 schreef:
ik ben ook blij voor je manon, dit geeft toch weer wat hoop!

Dankjewel :D .
Ja was echt blij toen ik haar al wat beter zag lopen.
Anderen op stal zagen het ook. Is toch fijn om te zien, ook nu ze minder tot geen pijn meer heeft.
Pijnstillers helpen duidelijk dus!

Ze schraapt nu ook steeds als ze even vast staat.
Dit deed ze altijd, tot ze kreupel was toen deed ze dit niet meer.
En nu met de pijnstillers schraapt ze weer. En dit doet ze vaak met haar goede voorbeen.
Dus ze leunt ook weer heel veel op haar kreupele been. Terwijl ze deze eerder altijd ontlaste en van de grond af hield!