Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Re: Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 10:55

Goedemoggel! Het is hier weer heeerlijk warm :D!

Ik lees een zieke nadien ,ai ai niet fijn meis...
Allemaal verhalen over landen, nou als je een land niet gezien hebt kan je er ook niet over oordelen want noorwegen is fantastisch :D. 9 van de 10 keer warmer dan nederland, super leuke winkels en heerlijke vis, dusss geen reden om niet te gaan :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:34

als je geen vis lust heb je al een probleem :+

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:38

:') Idd.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 11:52

Naja vlees is er ook nog hoor, grote steaks enzo haha

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:29

_O-

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:58

Emmaa_ schreef:
Ik ben twee jaar terug in Amerika geweest, en dat was echt super :) De grote highlights waren wel New York en de Niagara Falls, maar ik ben toch echt van het opzoeken van de cultuurshocken. In Amerika is vrij veel nog hetzelfde als in Europa, het is gewoon een westerse cultuur en ook al zijn er grote verschillen (Amerika is nog veel meer westers dan grote delen van Europa), het trekt mij toch om gebieden met grote armoede te bezoeken, gewoon om te kijken hoe mensen daar leven.. Daarom zou verblijven in een resort als ik op vakantie ben ook echt niks voor mij zijn. Ik heb er niks op tegen, iedereen mag zijn eigen voorkeuren hebben qua vakantie, maar je zou mij veel blijer maken met drie weken in een tent ergens in the middle of nowhere, dan 10 dagen in een superdeluxe resort.

Ik vind het ook heel erg leuk om plaatsjes te bezoeken :j Vakantie gaat voor mij steeds minder om het op m'n reet liggen, ik wil gewoon wat zien van de wereld en als ik dan kan beginnen bij allerlei kleine stadjes in Italië of op Corsica dan vind ik dat echt alleen maar geweldig!

Ik ben met me ouders al naar veel landen geweest (cuba, dominicaanse republiek, Indonesië, America, canada en dan europese landen ) Maar ik heb het toch minder op armoedige landen,
Ik voel me dan echt een toerist en schuldig tegen over die mensen die er leven( terwijl ik weet dat zonder toerisme er nogminder geld zal zijn.)

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:03

Wij zijn een keer gaan kamperen in zweden kan me alleen veel regen herinneren en ik met een hengel en de hond er naast en een lege vis emmer :+

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:49

Ik moet op Carlos! Nou ben heel benieuwd! Spannend :D

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:25

Er is ingebroken hier... Nu is mn laptop gestolen, en die van m huisgenoot :(
Echt klote want ik had blijkbaar de deur niet in t slot gedraaid, voel me echt schuldig!
Anders hadden ze waarschijnlijk niet in kunnen breken.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:31

Ahh dat is oliebol. Bij mij in de buurt is ook ingebroken. Eentje via een raam dat op een kiertje stond (wel op de klink dus hij was dicht maar open te krijgen met iets ofzo). En bij het andere huis is de ruit ingeslagen..

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:37

Haha net op Carlos gereden, wat een super braaf paard is dat zeg, voor zijn 4 jaar!
Het rijden ging best lekker en er zaten fijne stukjes tussen. Maar hij is echt heel lief en braaf!
Wel een beetje lomp in stal en best traag voor het been met rijden, maar voor de rest een leuk dier!

En die schimmel Amber waar we het 2 weken geleden over hadden stond nu op de lijst van de manegepaarden?
Weet niet of het dezelfde Amber is maar in de zadelkamer stond onderin op de lijst de naam Amber.

En moest voor Carlos de spulletjes gebruiken van Ushi.. Betekend denk ik niet veel goeds.. Arme Ush :(:)

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:10

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:12

Pff al dat gedoe met de manegepaarden. In plaats van er in te investeren worden het elke keer paarden van bijna geen niveau. Ik kan mezelf niet zo goed verwoorden nu, maar ik begrijp niet waarom er geen goede paarden worden gekocht. Aan het einde van de dag draait het wel gewoon om paarden en instructie en dat mis ik wel bij de manege.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 06:50

goedemorgen! Jeetje eva wat poedersuiker van die inbraak! Afgelopen weekend is er bij mijn ouders in de straat ook ingebroken, bij die man die mijn bedrijf eerst had. En hoorde gister van mijn vriendin haar auto is ingebroken, is het weer de periode of zo?? nou gisteravond les gehad en het ging echt super! Ze loopt een stuk actiever en ruimer, ze kan buigen en ook wijken in draf nu, galop gaat ook veeeeeel beter, ben echt heel trots op mijn meisje!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:10

Een goed manegepaard is een paard die een aantal uur per dag met alle soorten ruiters kan lopen.
Of dat paard nu wel of geen niveau heeft, dat is eigenlijk helemaal niet zo relevant voor de manege.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:15

Oh ja! Noem me gek, maar ik ben gisteren weer met Merania naar buiten gegaan! Tien minuutjes maar, maar wel langs de weg. Overwinning!!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 10:30

Broccoli schreef:
Oh ja! Noem me gek, maar ik ben gisteren weer met Merania naar buiten gegaan! Tien minuutjes maar, maar wel langs de weg. Overwinning!!

Wauw super spannend maar voor beide een overwinnig indd.was cornel nog naast je mee? Dat zou ik wel doen, miss kan die niet veel doen maar voor beide lijkt mij dat wel fijner. Ringo word daar ook rustiger van in ieder geval.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 10:32

Astor schreef:
Haha net op Carlos gereden, wat een super braaf paard is dat zeg, voor zijn 4 jaar!
Het rijden ging best lekker en er zaten fijne stukjes tussen. Maar hij is echt heel lief en braaf!
Wel een beetje lomp in stal en best traag voor het been met rijden, maar voor de rest een leuk dier!

En die schimmel Amber waar we het 2 weken geleden over hadden stond nu op de lijst van de manegepaarden?
Weet niet of het dezelfde Amber is maar in de zadelkamer stond onderin op de lijst de naam Amber.

En moest voor Carlos de spulletjes gebruiken van Ushi.. Betekend denk ik niet veel goeds.. Arme Ush :(:)

Ohh leuk melis! ja carlos sprong met ons ook laatst mee, een enorme slungel is het nog haha maar hij kan wel leuk lopen! Ben benieuwd naar de schimmel dan, weet niet of die ook in de kudde komt aangezien jumpy ook zo buitengesloten werd.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:40

morgee

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:54

Broccoli schreef:
Een goed manegepaard is een paard die een aantal uur per dag met alle soorten ruiters kan lopen.
Of dat paard nu wel of geen niveau heeft, dat is eigenlijk helemaal niet zo relevant voor de manege.

Is dat misschien niet afhankelijk van de visie die je hebt?
Dat iedereen op een manegepaard moet kunnen ben ik met je eens, maar niveau lijkt mij ook belangrijk.
Zonder paarden met niveau, lijkt het mij dat je ruiters niet echt verder kan helpen, naarmate zij hoger komen..

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:54

Astor schreef:

Arme Carlos.. Beestje is 4 en heeft geen eigen spullen.. Zal goed zijn voor zijn rug enzvoort..
Voor jou wel leuk dat je erop mocht! Zeker een uitdaging. :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:37

Kirsten_D schreef:
Broccoli schreef:

Is dat misschien niet afhankelijk van de visie die je hebt?
Dat iedereen op een manegepaard moet kunnen ben ik met je eens, maar niveau lijkt mij ook belangrijk.
Zonder paarden met niveau, lijkt het mij dat je ruiters niet echt verder kan helpen, naarmate zij hoger komen..

Je weet dat je als manegeruiter nu eenmaal geen Grand-Prix ruiter wordt. En daar is niks mis mee. En dat een paard bijvoorbeeld Z heeft gelopen wil niet zeggen dat iedereen een appuyement kan rijden. En voor de goede ruiters is het juist een uitdaging om een paard zonder niveau mee te helpen opleiden, lijkt mij.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:38

Kirsten_S schreef:
Broccoli schreef:

Wauw super spannend maar voor beide een overwinnig indd.was cornel nog naast je mee? Dat zou ik wel doen, miss kan die niet veel doen maar voor beide lijkt mij dat wel fijner. Ringo word daar ook rustiger van in ieder geval.

Nee ik was alleen... :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:58

ik denk wel degelijk dat een opgeleid beter is. Op ram vind ik het bijvoorbeeld veel moeilijker om ons te verbeteren, we weten bijde "slecht" hoe het moet en kunnen elkaar niet "helpen". Maar als ik bijv. bij me nicht rij. Leer ik zo veel in een uurtje, gewoon omdat het paard zelf je al corrigeert als je het verkeerd doet en het doet als je het goed doet.

Hoe vaak loopt Carlos eigenlijk mee per dag?

@ Nadine: SUPER JOH!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:59

Avond! Wat was het koud vabdaag zeg! brrrr :brr:
Heb. zo fijn gereden vandaag op me kindtie :+: hij liep mooi op eigen benen en als ik terug ging zitten dan ging ie netjes lamgzamer! denk. dat zijn knopje is om gegaan dat ie met racen en hangen niets bereikt :P Topperrr :+: