Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
Gelukkig gaande de dag vorderde wat rustiger geworden.
Heb best fijn gereden en ben weer wat meer oefeningen uit gaan proberen. Het was enorm warm om te rijden, maar ik stapte met een voldaan gevoel af en was helemaal trots.
Heerlijk vond die het. Zelfs bij het manenkammen stond meneer te genieten.
En wanneer je aan galop denkt dan ga je natuurlijk headbangen om daarna pogingen tot bokken te doen. Dus daarna de proef in wat op zich vrij redelijk ging, op de galop na dus. We hebben prachtig laten zien hoe je alleen achter moet omspringen want ja dat B niveau was voor Raf te laag.
Uiteindelijk over all was ik redelijk tevreden en ik was wel verbaasd dat ik van de 10 starts gewoon nog 5e was met 183 punten.
Alles bij elkaar een lekkere dag, maar erg vermoeiend. En morgen weer door met het afstudeergebeuren.
. Op de manege aangekomen bleek ik op Paco te zitten. Mooi, kon ik weer eens springen
. Uit overenthousiastme Paco helemaal bijgeknipt, staart uitgeplozen, kortom, lekker penny. In de les merkte ik al snel dat ik echt een tandje terug moest zetten want hij was erg stijf. Veel overgangen gemaakt, maar toch wilde hij er niet volledig doorheen waardoor het mooi lijkt, maar hij nog een stuk van zijn lijf vast blijft zetten, waardoor hij ook maar moeilijk wat ruimte in zijn bewegingen krijgen en het echt onmogelijk is zijn moter goed aan de praat te krijgen. Zo goed en kwaad als het ging de les meegedaan maar ach..we gingen toch springen dus ik was al snel tevreden. Een deel ging springen, een deel ging naar buiten en een deel bleef gewoon dressuurmatig binnenrijden. Helaas was het vrij laat al dus werd de hoogte niet opgebouwd. En voor een 60 cm kruisje doet Paco echt zijn best niet, vind hij ook niks aan. Helaas kon ik hem daar dus ook geen plezier meedoen, want normaal wordt ie vrij heet van het springen en trekt ie echt op de sprong als de hindernis de hoogte in gaat.