Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:39

Zo, ook tijd voor mijn dagverslag. Vanmorgen eerst met de bus heen en eenmaal op de manege eerst wat beneden rond gehangen. Daarna dus naar boven gegaan en gezellig zitten kletsen en de kleinste van M. vermaakt. Om 11 uur weer naar beneden gegaan om Oblix te gaan poetsen. Lekker op het gemakje gedaan en in de bak erop. Zat ik eenmaal, lag er iets niet helemaal goed, dus weer eraf om het er opnieuw onder te leggen. En gaan rijden. Oblix voelde een beetje zenuwachtig aan in het begin, liep vluchtig en maakte zijn passen niet echt af. Na even losstappen hem opgepakt en aan het werk gegaan. Maar man o man wat een gedoe weer. Het eerste half uur was echt een drama. Om helemaal niks zowat elk rondje piepen en de lucht in springen. Slecht punt van mij is dat ik dan niet snel genoeg kan ventileren, dus paard gefrustreerd. Eenmaal de ontspanning weer gevonden kwam er weer een piep en sprint sessie. Had het er echt mee gehad en na de stap pauze heb ik dan ook gezegd dat het nu mijn beurt was. Dus er wat strenger aan gaan rijden en tadaaa, daar was hij weer. Was op een gegeven moment linksom aan het galloperen en M. verkondigde dat we van hand gingen veranderen. Rustig de diagonaal opgereden en op X net gedaan alsof er niks aan de hand was en de hulpen voor een wissel gegeven en hup die sprong die ook nog. Niet dat die de schoonheidsprijs verdiende, maar dat hij het snapte was al heel wat. Zo vaak spring ik nu ook geen wissels. Gelukkig het laatste half uur dus nog heerlijk gereden en toch fijn afgesloten. Daarna paard verzorgd en gaan eten. Daarna naar beneden en No Limit gaan poetsen en daarna lekker zitten kroelen om vervolgens vervroegd naar huis te gaan gezien het schoolwerk dat op mij wachtte.

Voor de geinteresseerden onder ons:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1108906

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 08:38

Dat is pech Djoontje maar gelukkig heb je je prima kunnen vermaken met het maken van foto's (heb ze al bekeken). Ben zelf lekker een weekje aan zee geweest, veel bekeken en genoten van het lekkere weer. Heb zelfs twee middagen in de zon gezeten, heerlijk.

Ben met de tank weer aan de slag, hij heeft bijna de hele week een dik been gehad dus Sanne had een beetje pech. Kan ze hem de hele week doen heeft hij dit.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:59

Inderdaad pech djoon..

En lekker weekje gehad dan amarie :)

Zondag bij mijn stage wezen kijken.. En die word echt super.. ik heb daar op het terrein een grote stacaravan en op 2 passen van me af staat fab dan in de stal. Ook staan er aan de andere kant 2 lama's dus als ik 's ochtends wakker word al ik eerst wel even schrikken in het begin :P

Verder gaat mijn startkaart aanvraag vandaag op de post, zodat we daar in zeeuws vlaanderen met wedstrijden gaan beginnen als de startkaart een beetje optijd komt.

Ook word fab daar behandeld aangezien de mensen daar fysiotherapie en chiropractor doen. Er staan een paar leuke paarden daar en krijg een merrie te rijden die L dressuur is en B springen. En heb er zondag op een oud Zware tour paard gereden.. (geweldig kan ik je zeggen :P )

Dus vanaf 30 mei ben ik voor 7 weken(+misschien de vakantie als het me goed bevalt). :D

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:53

Wat leuk zeg, klinkt echt heel goed.
Hopelijk heb je het zo goed naar je zin dat je ook je vakantie daar kunt doorbrengen en 30 mei is al snel zeg.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:06

Zo zeg volgens mij heeft iedereen het heel erg druk, het is hier ontzettend rustig.
Ben net thuis, vandaag een hele druk dag gehad. En voor het eerst de kleine van moeders gehaald. Moet zeggen ging eigenlijk best goed, morgen nog maar een keer oefenen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:49

Uhm van druk zou je kunnen spreken, ik denk dat heel druk meer in de richting komt, maar superdruk is een nog betere omschrijving. :wow:

Ik heb er vandaag voor gekozen om de boel de boel te laten en voor mezelf te kiezen, maar ben nog net niet para. Heb op het moment enorme last van afstudeerstress en dat was vandaag goed te merken. Kon gewoon niet normaal stilstaan of mijn handen stil houden of wat dan ook. 8)7 -:(- Gelukkig gaande de dag vorderde wat rustiger geworden.
De kleinste van M. was er vandaag niet bij, dus dat was weer rustig aan van alles doen, dus veel rondgehangen bij de paarden. In de les weer op Oblix, die al even losgestaan had, dus een flink poetskarwei. Eenmaal schoon en blinkend naar de bak en erop geklommen. De eigenaresse was er ook en die had wat tips gegeven en ging langs de kant zitten kijken. Dus ik dacht nou moet ik wel echt rijden. Wonder boven wonder vanaf de eerste minuut er volledig aan gaan rijden en heb ook maar 1 kleine wegren actie gehad en verder niets. Heerlijk. *D Heb best fijn gereden en ben weer wat meer oefeningen uit gaan proberen. Het was enorm warm om te rijden, maar ik stapte met een voldaan gevoel af en was helemaal trots.
Daarna paard lekker verzorgd en op het gemak gaan eten omdat we er toch de hele dag waren in verband met de wedstrijd.
's Middags eerst de zwangere huismussen mee op de wei gezet en daarna No Limit eens een poetsbeurt gegeven, waar hij met volle teugen van genoot. :+: :(:) Heerlijk vond die het. Zelfs bij het manenkammen stond meneer te genieten.
Daarna Valentino gaan vlechten voor een medewedstrijdamazone om vervolgens Raffinee ook te vlechten. Ik stond te vlechten en ondertussen heeft Djoon zijn voeten gewassen, dus we stonden er weer picobello op. +:)+ Daarna mezelf in mijn apenpakje gaan hijsen en daarna gaan eten. Na het eten de dames uit de wei gehaald en vervolgens Raf nog een keer gepoetst en op gaan zadelen. Het inrijden had nogal wat overtuigingskracht nodig om hem duidelijk te maken dat hij aan de bak moest. Vol op je handen hangen is toch ook fijn. _-:( En wanneer je aan galop denkt dan ga je natuurlijk headbangen om daarna pogingen tot bokken te doen. Dus daarna de proef in wat op zich vrij redelijk ging, op de galop na dus. We hebben prachtig laten zien hoe je alleen achter moet omspringen want ja dat B niveau was voor Raf te laag. :') _O- Uiteindelijk over all was ik redelijk tevreden en ik was wel verbaasd dat ik van de 10 starts gewoon nog 5e was met 183 punten. :x Alles bij elkaar een lekkere dag, maar erg vermoeiend. En morgen weer door met het afstudeergebeuren. ^)

@ Amarie: Wel fijn dat het zo goed ging met de kleine. Hoe gaat het over het algemeen? Doen ze het goed allebei, zowel moeders als het veulen?
En nog bedankt voor je nieuwe reactie bij mijn HAW topic.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:58

Het gaat met beide super goed, de kleine wordt steeds brutaler maar dat is wel genieten.

Leuk verslag weer, gefeliciteerd met je vijfde plek en 183 punten dat is toch niet slecht (ik teken ervoor).

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:10

Het is inderdaad niet slecht, het viel me nog alles mee, maar ik weet dat ik gewoon beter kan. Maar mij hoor je niet klagen hoor.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:29

Nou van mijn kant dan ook even een dagverslagje. Ik was gelukkig weer beter dus ik kon mooi weer knolscheuren zaterdag.
Allereerst 's ochtends de gehele pinguinoutfit bij elkaar gescharreld en meegesleept naar de manege. Liek en ik waren er flink vanaf, want pas toen een chauffeur vroeg waar we naartoe moesten bleek dat onze bus al enige tijd voor onze neus stond. Zal wel van het harde werken van de afgelopen week komen ;). Op de manege aangekomen bleek ik op Paco te zitten. Mooi, kon ik weer eens springen :P. Uit overenthousiastme Paco helemaal bijgeknipt, staart uitgeplozen, kortom, lekker penny. In de les merkte ik al snel dat ik echt een tandje terug moest zetten want hij was erg stijf. Veel overgangen gemaakt, maar toch wilde hij er niet volledig doorheen waardoor het mooi lijkt, maar hij nog een stuk van zijn lijf vast blijft zetten, waardoor hij ook maar moeilijk wat ruimte in zijn bewegingen krijgen en het echt onmogelijk is zijn moter goed aan de praat te krijgen. Zo goed en kwaad als het ging de les meegedaan maar ach..we gingen toch springen dus ik was al snel tevreden. Een deel ging springen, een deel ging naar buiten en een deel bleef gewoon dressuurmatig binnenrijden. Helaas was het vrij laat al dus werd de hoogte niet opgebouwd. En voor een 60 cm kruisje doet Paco echt zijn best niet, vind hij ook niks aan. Helaas kon ik hem daar dus ook geen plezier meedoen, want normaal wordt ie vrij heet van het springen en trekt ie echt op de sprong als de hindernis de hoogte in gaat.

Nou ja, beetje tegenvaller want had op een vrolijke paco gerekend aan het einde van de les, maar niet dus. Na de les even naverzorgd en daarna boven gaan eten. Na het eten even odaym op de wei gegooid, Paris zijn been in de soda gezet, Raffinee zijn benen gewassen en Paris op de poetsplaats gevlochten en gepoetst. Daarna gaan eten en omkleden en Liek geholpen met de laatste voorbereidingen. Die even mentaal bijgestaan bij het losrijden en de proef voorgelezen. Die ging opzich niet verkeerd ofzo (afgezien van de wisselende achterhand van Raff) maar moet eerlijk zeggen dat ik proeven van Liek en Raff heb gezien die vele malen beter waren. Dus volgende keer beter.
Nou daarna snel naar stal, extra borstel over Pars en hup zadelen en losrijden. Was echt 5 jaar geleden ofzso, heb er in de les nog eens 10 minuten opgezeten tussendoor dus ja dat is even uitvissen hoe het gaatr. Paris wilde niet aan het werk en begon na het oppakken te klooien met zijn hoofd en te dreigen met bokken bij aangalloperen. Lieve help wat een rotzakje kan het zijn zeg. Nou met alle hoop al weggevaagd de proef in met alleen maar de hoop dat ie niet zou ontploffen want hij stond strakgespannen van de opgefoktheid. Kon wel door de grond zakekn, harmonie tussen ruiter een paard: een Nul, rechtgerichtheid en ontspannenheid: Nul. Maar goed, billen bij elkaar en rijden maar. Hij hield netjes zijn benen aan de grond maar het was echt met horten en stoten de proef doorloodsen.
Bij de Prijsuitreiking werd ik echter lang niet genoemd en bleek ik ook nog eens eerste te zijn geworden, wat ikzelf nogal onterecht vond, maargoed wel leuk natuurlijk.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:48

Zo zie je maar het blijft verrassen meedoen met een wedstrijd.

Hoorde dat Versace haar veulen heeft als ik het goed heb een merrie dat is altijd leuk, ze had alleen wel wat moeite met drinken, hopelijk is dat verholpen. Naam weet ik niet maar dat zal iemand nog wel kunnen vertellen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:01

Een merrie? Dan heet ze Envy. Is het een hengst, dan heet ie Emporio. Leuk..en nu moeten we nog een hele poos wachten tot we haar zaterdag kunnen zien. Misschien dat ik donderdag wel even kom kijken.

Nu nog het veulen van Odaymie, ik vind het zo spannend en zó leuk hè, kijk er al reikhalzend naar uit om eindelijk eens te kunnen zien wat de witte dame bij zich draagt.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:23

Heb trouwens nog een paar foto's van El Maestro op mijn hyves gezet.

Ja Djoontje het wachten duurt lang, maar is uiteindelijk de moeite waard.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:43

het veulen is idd een merrie met de naam envy een luchtje van gucci.. Het veulen mag niet drinken en drinkt nog steeds niet..snapt er ook niks van en versace even min..tis om half 8 vanochtend geboren en ik was er om 8 uur voor te werken.. Nageboorte was er rond kwart over 8 af.. Tegen elven de d.a.. Doordat hennie zo druk was met versace melken en t veulen drinken geven had ik les op zip van p.. Heel fijn paard ben olympus gewend dus is al snel alles fijner Haha wijken schouderbinnen super fijn om te voelen hij doet t super makkelijk..

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:33

R & S hebben vannacht bij het veulen gelegen, om om de 2 uur te melken en ook nog van dat melkpoeder te geven.. ( om het uur, als het goed is ?)
Ik heb nog geen updates van R, maar die zal wel liggen slapen nu.. (ofniet) :Z

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:16

Jeetje wat een gedoe zeg. Snapt het veulen het niet of kan ze het niet.
Hopelijk is het snel opgelost

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:50

Jeetje dan denk je leuk het veulen is er, maar wat een gedoe zeg. Ik moet zeggen dat Versace haar uier zaterdag ook nog niet heel erg volgelopen was. Hopelijk komt het toch allemaal goed.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:51

Het vollopen hoeft geen probleem te zijn, dat kan ook tijdens het veulen. Zoals ik het begrepen heb heeft ze melk genoeg maar wil de kleine niet echt.
Hopelijk is het opgelost wie weet het ......

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:17

Nou hierbij dan een update.. ik kwam om kwart over 12 weer op de manege aan.. heb ik nog even boven gezeten met hennie,oma en sas. Rond half 2 zijn we naar beneden gegaan... en troffen we haar drinkend aan.. Hennie zij boven nog dat ze hem etter ging noemen en vond het nu dan ook echt een etter :P
Maar versace piepte af en toe nog wel.. en af en toe nog keer dat beentje omhoog.. dus toch besloten er nog bij te blijven.. sas en ik heb hebben ons vermaakt met kaarten in de kantine. tussendoor een paar keer wezen kijken om vervolgens om half 5 naar huis te gaan aangezien het nu aan 2 kanten mocht drinken(eerst alleen aan de rechter kant want aan de andere kant trapte versace nog steeds). Ze is ook een stuk beschermder geworden in die paar uur.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:17

Hmm vreemd...ik hoop dat het snel opgelost is en dat het goed zal gaan met moeder en veulen.

Tegelijk geplaatst...haha. Dat is super nieuws!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:46

Mooi zo :), ach ja het zal ook eens niet eigenwijs zijn, het is inmiddels een kleindochter van Pleasure. Versace heeft de streken van haar moeder in het kwadraat geërft, dus als dat doorzet heeft het veulen misschien meer met de naam Etter :P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:18

Fijn dat het zo goed gaat, gelukkig

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:10

Het veulen en moeder hebben net lekker buiten gestaan.. Gaat goed het veulen mag goed drinken dus gelukkig is alles goed gekomen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:19

Is het nou een merrie? En is het een donkerbruine met kol of heeft het een andere aftekening/kleur?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:29

Volgens mij staat in mijn bericht van gister dat t een merrie is?? Niet goed gelezen denk ik.. Maar idd een donkerbruin, versace kolletje en benen volgens mij geen aftekeningen..

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:38

Bij deze wat fototjes van Envy en mama, vanmiddag genomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding