Uhm van druk zou je kunnen spreken, ik denk dat heel druk meer in de richting komt, maar superdruk is een nog betere omschrijving.
Ik heb er vandaag voor gekozen om de boel de boel te laten en voor mezelf te kiezen, maar ben nog net niet para. Heb op het moment enorme last van afstudeerstress en dat was vandaag goed te merken. Kon gewoon niet normaal stilstaan of mijn handen stil houden of wat dan ook.
Gelukkig gaande de dag vorderde wat rustiger geworden.
De kleinste van M. was er vandaag niet bij, dus dat was weer rustig aan van alles doen, dus veel rondgehangen bij de paarden. In de les weer op Oblix, die al even losgestaan had, dus een flink poetskarwei. Eenmaal schoon en blinkend naar de bak en erop geklommen. De eigenaresse was er ook en die had wat tips gegeven en ging langs de kant zitten kijken. Dus ik dacht nou moet ik wel echt rijden. Wonder boven wonder vanaf de eerste minuut er volledig aan gaan rijden en heb ook maar 1 kleine wegren actie gehad en verder niets. Heerlijk.
Heb best fijn gereden en ben weer wat meer oefeningen uit gaan proberen. Het was enorm warm om te rijden, maar ik stapte met een voldaan gevoel af en was helemaal trots.
Daarna paard lekker verzorgd en op het gemak gaan eten omdat we er toch de hele dag waren in verband met de wedstrijd.
's Middags eerst de zwangere huismussen mee op de wei gezet en daarna No Limit eens een poetsbeurt gegeven, waar hij met volle teugen van genoot.
Heerlijk vond die het. Zelfs bij het manenkammen stond meneer te genieten.
Daarna Valentino gaan vlechten voor een medewedstrijdamazone om vervolgens Raffinee ook te vlechten. Ik stond te vlechten en ondertussen heeft Djoon zijn voeten gewassen, dus we stonden er weer picobello op.
Daarna mezelf in mijn apenpakje gaan hijsen en daarna gaan eten. Na het eten de dames uit de wei gehaald en vervolgens Raf nog een keer gepoetst en op gaan zadelen. Het inrijden had nogal wat overtuigingskracht nodig om hem duidelijk te maken dat hij aan de bak moest. Vol op je handen hangen is toch ook fijn.
En wanneer je aan galop denkt dan ga je natuurlijk headbangen om daarna pogingen tot bokken te doen. Dus daarna de proef in wat op zich vrij redelijk ging, op de galop na dus. We hebben prachtig laten zien hoe je alleen achter moet omspringen want ja dat B niveau was voor Raf te laag.
Uiteindelijk over all was ik redelijk tevreden en ik was wel verbaasd dat ik van de 10 starts gewoon nog 5e was met 183 punten.
Alles bij elkaar een lekkere dag, maar erg vermoeiend. En morgen weer door met het afstudeergebeuren.
@ Amarie: Wel fijn dat het zo goed ging met de kleine. Hoe gaat het over het algemeen? Doen ze het goed allebei, zowel moeders als het veulen?
En nog bedankt voor je nieuwe reactie bij mijn HAW topic.