Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:23

Wat leuk Emy. Waar precies?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:18

Ergens in Almere, precies de straat wil ik niet zo op het internet zetten, gezien al mijn fans. Tong uitsteken Maar het staat nog wel op Funda, dus als je wilt kijken moet je me maar effe pb-en.

@ Annie: De mensen die er nu nog in zitten, zijn in scheiding. Ik dacht dat de man al een plekje had gevonden, maar de vrouw en kinderen hebben zich ingeschreven voor een huurhuisje. Het duurt dus nog minstens 3 maanden voordat ze eruit zijn. Ik denk dat ze ergens in de periode januari/februari eruit zijn. Het is nu nog heel pril, we zijn nu volop bezig met het financiele gedeelte rond te krijgen. Dinsdag gaan we weer naar de Hypotheker.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:05

Na de feestdagen is dan ook wel weer zo fijn; zit je niet tussen de verhuisdozen met je kerstboom. Wist trouwens niet dat je zoveel fans had, heb je ook een fanclub? Clown

@ Anne; waar is het dan? Denk dat ik dan tegen de tijd van je wedstrijd kom kijken.

Vandaag mn eerste les met Mirthe gereden. Nou ja...les... M. heeft me een hoop handvaten gegeven om goed verder te kunnen. Z is de bak tijdelijk exit wat betreft rijden, en is het vanaf nu het bos in; recht uit, ontspannen, en wat wereldkennis op doen Tong uitsteken Nu over de straat daar even op en neer gelopen, M. met een gipspoot Mirthe aan het touw voor de zekerheid. Mirthe vond het ook heel spannen (knor, snuif, blaas), maar bleef in stap. Morgen gaan we weer, maar dan met de baas erbij en wat verder.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:15

Judith het is in Bunschoten. Wel een eindje weg dus.

KLinkt trouwens leuk die 'les' met mirthe.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:49

@ Juut: Als jij er een start, heb ik er één. Knipoog

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:25

Is me teveel werk; moet mijn eigen fanclub van mijzelf al aansturen Tong uitsteken

Ben met een hele trotse baas en Mirthe het bos in gegaan; beestje heeft geen stap verkeerd gezet. Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:17

@ emy, wat leuk, gefeliciteerd.
Vandaag niet de wedstrijd gereden. Paard was er niet en he al twee weken last van een luchtweginfectie. Deze combinatie dacht ik: volgende keer beter.
Ben wel de hele dag geweest. kei gezellig met al die meiden.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:33

Is dan inderdaad wel beter, Marieke, en een volgende wedstrijd komt er echt wel Knipoog

Uitslag halve finale groepswedstrijd;
nr 3; de Toppers
nr 2; de Vrijdag 20.00 uur groep
nr 1; de Ouwe Dozen en de jonge God!!!! Go jij! Go jij!

De finale is over 4 weken, dan zal weer de 8-tal proef gereden moeten worden, waarna de groep een presentie geeft. Wegens kans op spionerende meelezers hier geen vertrouwelijke informatie, maar het zal tranentrekkend en schokkend zijn. Een grote rol is weg gelegd voor Bergemotje Tong uitsteken
De finale is op 22 nov., start om 17.30, en zal een unicum worden in de hippische onderwereld; kom dus vooral kijken Party!!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:46

klinkt leuk maar 22 nov. ben ik lekker een weekendje weg met Rob. Lekker een dagje sauna in Harderwijk en de volgende dag Dolfinarium om beestkes te bekijken. Heb er zin in. Succes in ieder geval dan.
Ik was gister natuurlijk wel aanwezig op de wedstrijd. was hartstikke gezellig. Alleen er is een meid en die scoort altijd kei hoog terwijl ik haar helemaal niet zo netjes vind rijden. Ik vond haar proef erg slordig (dat kon ik natuurlijk zien nu omdat ik zelf niet reed en dus alle proeven heb bekeken Haha! ) en niet netjes afgewerkt. Blijkbaar doet ze toch iets goed.
nouja, een vriendinnetje van mij heeft ontzettend goed gereden ten opzichte van de laatste keer. Zij was derde en ik was erg blij voor haar.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:21

Jurysport hè? Dat is dan het jammere. Ik heb 22 november een meeting van het MLP forum. 's avonds oefenavond op de dansschool en 23 november danswedstrijd. Het gaat nog niet zo lekker.
Gisteravond was de groep voor ons (zilver) ons de hele tijd aan het aankijken en zaten ze ons uit te lachen. Ik vond dat echt zo gemeen. Het ging gisteren niet zo heel goed. Wij dansen wel goud maar zijn nou eenmaal geen toptalenten maar om dan zo te reageren. Misschien heb ik het wel verkeerd begrepen, maar ik vond het wel heel opvallend hoe ze om andere stellen heen naar ons keken en begonnen te lachen. Dan word ik wel onzeker, want dan ben ik benieuwd wat de jury van ons vindt.

Vanmorgen ging het ook al zo lekker. Ik kom de school binnen om acht uur en kreeg meteen te horen dat een collega is overleden. Kortom heb even flink de balen van alles.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:52

Oei, dat is geen goede binnenkomer! Gecondoleerd!
Wat dat dansen betreft; laat het lekker het probleem van die anderen zijn. Je gaat toch voor je plezier?

Jurysport...tja, soms snap ik het ook niet. Reed die meid mischien zo goed op de letter, Marieke? Vriendin van je goed gedaan Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:14

@ wendy: was dat die tekenlerares? heb daar iets ove rop het nieuws gehoord.
Wat erg zeg.

@Juut: ik denk dat de jury heel erg naar het paard kijkt want ze heeft een mooi 'easy-going' paard onder haar kont. Ze reed in het begin van de proef helemaal verkeerd terwijl ik het wel goed gelezen had. Ik snap echt niet hoe het zit. Mijn instructeur ook niet. mara goed...het blijft een jurysport inderdaad. Ik vind het voor haar leuk hoor maar ik zie het gewoon niet. Verward Het is niet zo dat ik het haar niet gun.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:26

Nee wij geven geen tekenen bij sector Techniek Knipoog Ja autocat tekenen Schijnheilig Nee het is mijn oude teamleider toen ik nog op de streekweg werkte. Hij is in het bos gaan hardlopen en daar ingestort en weg was hij...stond overigens ook in de krant vandaag.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:27

Dat heb ik ook gezien toen ik bij een client de krant zag liggen. Sjee, dat is echt eng. Even een rondje hardlopen.
Vandaag had ik staldienst. Dat is drie keer per jachtseizoen (okt. tot mei) en als er meer dan vier paarden mee gaan op de jacht dan moet je mee om te helpen. Als er minder gaan dan blijf je op stal en help je met paarden rijden, tuig verzorgen, vlechten als nodig is en voeren 's avonds. Vandaag heb ik drie paarden gereden waarvan een hele leuke merrie. Die blijft waarschijnlijk niet maar het was een echt leuk beesie. Party!!
was verder wel heel gezellig op stal. Nu ben ik wel echt doodski want je bent toch de hele dag buiten bezig en aangezien mijn luchtweginfectie nog steeds niet over is, is het extra vermoeiend. Ben namelijk hele dag benauwd en van geconcentraard ademhalen word je ook moe.
Oke, nu ga ik slapen. Kei laat. Slapen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:44

@ Anne; ik kom toch maar niet naar Bunschoten; beetje te veel in combinatie met twee paarden rijden...
Zo gauw je in de buurt rijdt, kom ik wel Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:47

Tsss... flauw hoor Knipoog Tong uitsteken

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:16

Ik heb toetsweek, gister theorietoest gehad en receptuurtoets (geneesmiddelen bereiden) en straks nog het geven van inhalatieinstructie, maar ik vind het echt zo 'piep'. Voor de theorietoets moesten we iets van 25 hoofdstukken kennen. Vijf weken geleden al begonnen met samenvattingen maken, vanaf vorige week iedere dag 3-6 uur zitten leren, geneesmiddelsynoniemen zelfs ingesproken op mn mp3-speler, maar toen ik de toets voor mijn neus had liggen was het net alsof ik niet geleerd had. Later had ik dus de bereidingstoets. Ik moest capsules maken, op zich een makkelijke recept. Alles ging goed, totdat ik de poeder in de capsules moest doen, want toen had ik te weinig poeder... grrrrrrr.... Terwijl ik alles wel goed heb afgewogen en weet ik wat allemaal, snap er echt niets van. Dus de kans dat ik die gehaald heb is vrij klein. En straks nog inhalatieinstructie, daar kijk ik erg naar uit, maar niet heus... ik heb gister maar besloten om ervan uit te gaan dat ik over 10 weken alles kan gaan zitten herkansen. Kan het nooit tegenvallen. Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:45

Jammer dat je geen goed gevoel hebt over de toetsen Emy. Maar misschien moet je er gewoon wat minder hard aan trekken en de toetsen wat minder serieus zien? Want kijk nou eens kritisch, 5 weken!? geleden al begonnen met leren en dan ook nog eens iedere dag gemiddeld 4,5 uur! Wow! Dat is gewoon teveel. Dat kan je hoofd echt niet aan en is gewoon zinloos om te doen.
Als het goed is heb je in de les alle stof behandeld gehad, overal huiswerk van gemaakt en aantekeningen van de les. Je wéét dus al waar het over gaat. Een samenvatting van het boek is dus onzin. Je kunt er overheen lezen en grondig je huiswerk en aantekeningen doorlezen, veel meer zou ikniet doen want dan zie je door de bomen het bos niet meer.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:15

Helaas hebben we op school weinig herhaling. Hetgeen in hoorcolleges verteld wordt is onvolledig, het huiswerk sluit niet aan op het boek en wordt niet klassikaal besproken. Dat is dus juist het punt, er is te weinig herhaling. Komt ook wel omdat wij een experiment zijn en zelfstandigheid voorop staat nu, maar er wordt gewoon nog minder herhaald dan op het hbo. Sommige onderwerpen die we moesten leren voor de toets hebben we nooit behandeld. Er zijn dus ook al veel klachten over deze manier van lesgeven (of beter; deze manier van geen les geven).

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:32

Als eerste; petje af dat je zolang zoveel hebt zitten studeren! Kan me voorstellen dat je het zekere voor het onzekere wilt nemen als de lessen zo oncompleet zijn, maar knap dat je dit hebt volgehouden.
Balen dat het geen lekker gevoel gaf, maar ik zou even rustig afwachten. Geloof dat je de vorige keer ook geen lekker gevoel had, en uiteindelijk 1 van de besten was? Knipoog
En wat dat poeder betreft; klopt het dat hoeveelheid uiteindelijke poeder wel eens wisselt terwijl alles wel goed afgewogen wordt? En er dan een neutrale stof als bijvulling gebruikt wordt? Heb nl eens een programma gezien waarin een casus besproken werd van een stagaire die dus veel te weinig poeder had om in capsule te doen. Apotheker had haar verteld dat dat kan gebeuren, en zij maar moest bijvullen met stof X. Achteraf bleek het verschil véél te groot, en had de apotheker haar moeten controleren, maar het punt van dit verhaal is; het kan dus gebeuren dat je ondanks juiste afweging te weinig poeder voor in de capsule hebt?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:32

Dat is inderaad balen Emy. Heb je zo goed geleerd en dan gebeurd er dit. Misschien valt het eindresultaat alsnog mee?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:58

Ik hoop het, maar toch ga ik er maar niet vanuit... Ik denk dat ik over 10 weken alles moet herkansen. De inhalatieinstructie ging ook al niet goed, want dat moest je oefenen op je stage en guess what? Die heb ik dus niet... Lekker dus. Ik vind het ook zo'n groot verschil met HBOV. Het was daarij wel gigantisch veel, maar alles werd vaker herhaald dan bij deze opleiding. Praktijkdingen, daar waren praktijklessen voor en mocht je oefenen op je klasgenoten mét leraar erbij die je kon corrigeren. Daarna moest je je 3 keer met een groepje inschrijven om ieder onderwerp te oefenen. Bij deze opleiding wordt zo ongeveer ervan uit gegaan dat je kennis uit de lucht komt vallen en dat doet het dus niet.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:02

@ Juut: Je bedoeld de vulstof? Dat zit er bij capsules altijd bij. Je hebt een werkzame stof die je moet afwegen en dan kijk je op een lijst hoeveel vulstof je nodig hebt daarvoor. Je doet wat vulstof in een maatcilinder, werkzame stof erin en dan aanvullen tot het aantal ml dat op de tabel stond. Bij mij dus 11 ml, maar ik had echt veel en veel te weinig voor 30 capsules. Zeker 8 hadden maar een paar korreltjes stof en ik had wel de goede capsulemaat. Maar ja, ach... Dan maar hopen dat het de volgende keer wel goed gaat.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:33

Bleh vanmiddag begrafenis gehad van mijn collega. Heb het aardig droog kunnen houden totdat op het eind zijn twee dochters een woordje hielden en ze daarna "papa" van Stef Bos gingen draaien.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:00

Heftig, Wendy...
@ Emy; heb je niet op school mogen oefenen, dan? Lekker is dat...(krijgt flaschbacks van idiote ROC-acties) Gaat stageplaats dan wel binnenkort komen?