Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Maar Esprit wordt de rijpony van het dochtertje van de eigenaresse!
Emmaa_ schreef:Ik denk dat het ook te maken heeft met mijn opvoeding, mijn ouders houden niet van hotels en dus (buiten die drie weken in Amerika) hebben wij altijd gekampeerd op vakantie. Ik vind het niet erg, in een tentje liggen is gewoon aanpassen.
Kerken vind ik ook altijd heel interessant om te bekijken, maar in bijvoorbeeld Frankrijk en Italië zoek ik graag de kleine protestantse kerkjes op wat meer buiten het stadscentrum dan de grote katholieke kerk die vaak enorm toeristisch bezocht wordt. Dat is weer zoiets stoms, maar vaak zijn die protestantse kerkjes wat nederiger, niet zo enorm en goud en rijk, en dat is juist weer iets wat mij aanspreekt..
Misschien een beetje gek hoor haha, maar ja.
Maar geloof mij, binnen de katholieke kerken zit ook ontzettend veel verschil!Sabinee__ schreef:Dat is ook het hele idee van Protestans.
Het is inderdaad ook opvoeding, mijn ouders hebben altijd zware banen gehad, waardoor vakantie ook echt rust (moest) betekenen.
Dus niet in een tent of een caravan over de bergen heen trekken, maar luxe hotels met luxe (toeristische)uitstapjes.
Laatste paar jaren waren dat dus pretparken afgaan in Disney World, Amerika, hahaha.
Maar desondanks heb ik wel veel gezien, alleen op een luxere manier. Ben behoorlijk wat landen afgeweest, en heb ook zeker veel gezien.
Alleen wel vanuit 5-sterrenhotels ja..

Pebbs schreef:ik zal eens ff uitleggen waarom ik niet mee ga naar zuid-afrika.
1. ik moet 12 uur in zo'n mega ding kiiiloooomeeetersss boven de grond zitten, ( heb vliegangst ) vond het naar griekenland al een hell en dat was dan maar 3 uurtjes....
2. ik heb een hond en een paard die ik niet zomaar achterlaat. Ik wil Xander niet 2 weken of langer stil laten staan. en me hond gaat ook zekerste weten niet naar een opvang oid..
en ik hoef niet zo nodig naar zuidafrika... kan tijgers ook in artis zien.. tja zo zie ik het ..
als het nou amerika was, was het een ander verhaal
!