Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:01

mntj schreef:
je wordt echt hebberig he. haha.
een goede kur is altijd leuk om te zien.
rustig aan. rona wil graag ook mee de m in. dus je mag niet zo snel.

hihi niet hebberig hoor, gewoon fanatiek
(zo af en toe heb ik dat, moet je wel gebruik van maken, want voordat je het weet is het weer over)

Rona iedere week een wedstrijd laten rijden, dan haalt ze ons gemakkelijk bij.
Zou wel gezellig zijn.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:03

mntj schreef:
voor de zaterdag is er vast wel iemand. hou mn oren wel open voor een lieve meid.
misschien iemand van de zaterdag 1e uur. leuke meiden en rijden leuk.
verzorgers van nono en jitske rijden er ook in.

Grappig dat jij dit ook noemt. Had Lin daar ook al over getipt.
Dat zijn meiden die er echt iedere week zijn, en die leuk met je paard lopen te tutten.
En die (volgens mij) geen onverantwoordelijke dingen doen.

winnitou

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:47

Ik verlang naar het mooie weer!!!!
t is mij veels te vochtig, vinden mijn spieren niet leuk

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 12:15

winnitou schreef:
Ik verlang naar het mooie weer!!!!
t is mij veels te vochtig, vinden mijn spieren niet leuk

Ik ook!!! Toevallig heb ik vanmorgen een nieuwe profielfoto op Hyves geplaatst, van First in het avondzonnetje. Met de tekst erbij "verlangend naar de zomer!!!"

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 12:39

Ik zit onwijs te balen....

Ik ben vorige week begonnen met 6 uurtjes te werken (nog steeds lichte werkzaamheden). Ik begon vol goede moed en ik dacht er ook weer helemaal tegen aan te kunnen. Daardoor iets te veel gedaan (paardrijden, mesten, paard scheren enz. enz.) . Afgelopen zaterdag kwam ik er achter dat het allemaal toch te veel was geweest. Ik heb er zo veel moeite mee om dit te accepteren, ik wil ZO graag weer 100% fit zijn, maar het lukt me gewoon nog niet :n . Ik wordt er moedeloos en verdrietig van. Zo erg dat ik overwegingen maak, om mijn paard te verkopen of een andere stal te zoeken, waar mijn paard meer naar buiten kan en ander werk te gaan zoeken. Gewoon omdat ik het gevoel heb dat ik het niet meer aan kan, en dat ik steeds meer het gevoel heb met mezelf in de knoop kom te zitten. Gelukkig heb ik Erik naast me, die me wel weer even met beide voeten op de grond zet, om me te overtuigen nu in deze situatie nog geen stappen te gaan ondernemen. Maar toch...de gedachte alleen al voelt niet fijn.

Nu moet ik a.s. woens- en donderdag in de avond werken (is in overleg met mij afgesproken) maar nu zag ik dat ik dan met te kort aan personeel sta. Ik ben na mijn weten nog steeds voor 100% in de ziektewet, maar wordt gewoon meegeteld, en dan met mij erbij staan we nog onder bezet. Waardoor ik dus (voor mijn gevoel) me voor de volle 100% moet inzetten (wat ik dolgraag zou willen doen, maar helaas niet redt). Ik probeer m'n afdelingshoofd te bellen (om dus voor mezelf op te komen, iets waar ik heel veel moeite mee heb) maar die zit constant in gesprek. Heb nu gevraagd aan de receptioniste of ze wilt vragen of mijn afdelingshoofd mij wilt bellen. Daar zit ik nu dus op te wachten, maar dan spookt continu het gesprek wat ik wil voeren door mijn hoofd. Zo vervelend.....misschien maak ik me druk om niks en gaat ze het gewoon oplossen. Maar ik loop continu al te denken dat ze dat niet gaat doen en dat ik dan de bedrijfsarts moet gaan bellen. ZUCHT!!! en bellen in nou eenmaal ook niet mijn favoriete bezigheid.

Ik dacht, zet mijn verhaal hier maar even neer, misschien helpt het mij een beetje!

Y;(

Vanavond ga ik weer voor het eerst mee rijden in de carrousel-les. Leuk vooruitzicht :j . Voor nu ga ik me maar een beetje met het huishouden bezig houden en me boerderijtje, hahaha.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:21

Vervelend Peet dat je je nu zo voelt. :(:)
Wat je werk betreft moet je echt aan de bel blijven hangen hoor, een ander doet het niet voor je.
Neem jezelf daarmee in bescherming. Dus toch gaan bellen, ook al vind je het niet leuk.

En ja, dat van die andere stal, noemde je gister al.
Ik weet zeker dat jij daar goed over nadenkt. Daar kan ik je geen advies over geven.
Alhoewel ik het wel heel jammer zou vinden als je ergens anders heengaat.

Verder hoop ik dat het neerschrijven van je verhaal je inderdaad een beetje heeft opgelucht.
Sterkte meis.
En geniet ervan vanavond in de carrousselles.
(mijn cursus begint vanavond, dus ik ben er voorlopig (weer) niet bij)

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:24

Xan,ik heb nog nagedacht over de meiden van de zaterdagochtend les,en misschien is daar inderdaad een leuk meisje dat Nicole wil doen op de zaterdag.Maar ik ken ze niet goed ,eigelijk helemaal niet alleen dat meisje dat Jitske doet.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:26

Ik heb vandaag ff op Troyk gereden,Mntj vroeg of ik er ff op wilde kon de verleiding niet weerstaan en heb ook ff zijn draf gevoeld.Hij zit in draf heel erg lekker.Op je Uggs rijden was eigelijk niet te doen hahahaha,volgende keer zei Mntj ga je maar eens meer met hem proberen.Dat wil ik wel.Er op klimmen was niet zo charmante vertoning hij is wel heel groot zonder krukje hahahaha

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:33

@Peet,jee joh!!Ik begrijp wat je bedoelt en dat je je zo kan voelen.Is inderdaad heel moeilijk om je in zo`n situatie toch positief te blijven opstellen..gelukkig dat je Erik hebt die je daar in helpt en weer als je van koers bent je weer ff recht zet dat is heel belangrijk.Toch moet je hoe moeilijk ook en ik weet het hoor echt je zelf steeds ook weer corrigeren.En dat is moeilijk.Maar hoop dat je toch de goede weg weer oppakt en weer positief word,wacht nog even het is nog te vroeg.Je mag na zo`n operatie jezelf nog niet voor de volle 100% geven dat is nog te vroeg hoor.Je gaat jezelf echt beter voelen.En adt telefoon gesprek gaat je lukken zet een paar punten op papier en als ze belt kun je niks vergeten.Heel veel sterkte en succes.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:07

17 januari - 5 reactie(s)

KOOG AAN DE ZAAN - In een woning aan het Troelstraplein in Koog aan de Zaan is maandagmorgen brand uitgebroken. Een buurman van de woning ontdekte de brand en vond de bewoner gekneveld in het schuurtje achter het huis, meldt RTV-NH.

Lees verder...

Dat was dus wat we hoorde vannacht,Bert zijn zus woont daar in de straat.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 14:12

Dank jullie wel. Ik kan het van mezelf gewoon niet zo goed hebben dat dingen niet lukken zoals ik wil dat ze moeten gaan. Voor een ander weet ik het ook altijd heel erg goed, maar voor mezelf ben ik een harde...

Maar goed...ik zal het moeten acccpteren, en dat gaat ook vast wel goed komen.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 14:13

Nicole1995 schreef:
Ik heb vandaag ff op Troyk gereden,Mntj vroeg of ik er ff op wilde kon de verleiding niet weerstaan en heb ook ff zijn draf gevoeld.Hij zit in draf heel erg lekker.Op je Uggs rijden was eigelijk niet te doen hahahaha,volgende keer zei Mntj ga je maar eens meer met hem proberen.Dat wil ik wel.Er op klimmen was niet zo charmante vertoning hij is wel heel groot zonder krukje hahahaha

Wat leuk zeg :j . Kan me voorstellen dat je dat wilt, op zo'n kanjer rijden *D

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 14:14

Nicole1995 schreef:
17 januari - 5 reactie(s)

KOOG AAN DE ZAAN - In een woning aan het Troelstraplein in Koog aan de Zaan is maandagmorgen brand uitgebroken. Een buurman van de woning ontdekte de brand en vond de bewoner gekneveld in het schuurtje achter het huis, meldt RTV-NH.

Lees verder...

Dat was dus wat we hoorde vannacht,Bert zijn zus woont daar in de straat.

Tjeee...dat is ook wat. Het wordt steeds gekker....

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 14:15

Nicole1995 schreef:
Xan,ik heb nog nagedacht over de meiden van de zaterdagochtend les,en misschien is daar inderdaad een leuk meisje dat Nicole wil doen op de zaterdag.Maar ik ken ze niet goed ,eigelijk helemaal niet alleen dat meisje dat Jitske doet.

Begrijp ik hier uit dat Bonita gestopt is met Nicole?

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:33

@Petra
Wat krijgen we nou? Volgens mij wil jij TE snel TE veel!
Je operatie is nog niet zo heel lang geleden, en je hebt gewoon de tijd nodig om te herstellen.
Bij de één gaat dit wat sneller dan bij de ander. Gun jezelf de tijd om GOED te herstellen.
Laat je werk je werk en denk aan jezelf. Ik weet 't....verantwoordelijkheidsgevoel........had ik ook 1 maand geleden met mijn val. Maar het werk komt evengoed allemaal wel af.
En waarom probeer je niet een leuke vaste bijrijdster voor First te vinden, zodat je zelf misschien wat minder naar de manege hoeft. Want volgens mij wil je helemaal niet weg van Veldt.
Praat anders eens met je huisarts, want je loopt met nogal wat dingetjes rond. Baat het niet dan schaad het niet zou ik zo zeggen.
I.i.g. veel sterkte
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door meelen op 17-01-11 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:34

Nicole1995 schreef:

Mntj kent ze wel. Zij schreef al dat ze wel eens zou polsen (als jij dat ook wilt geloof ik)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:49

Liquita, even tijd voor de handrem aan te trekken.
Niet alles tegelijk.
Wat betreft je werk, meer doen dan je nu doet gaat even niet. Zoals je al zei bespreken met je afdelingshoofd. Aangeven dat je je zorgen maakt om dat je nog niet geheel hersteld bent en het je al moeite kost dit percentage te halen.
Vergeet daarnaast ook niet dat je injectie ook zorgt voor een emotioneel disbalans (en dan heb ik het nog niet eens over je operatie).
Je bent gewoon nog niet de oude maar je wil wel alles weer voor de volle 100% doen, gaat niet en daar ben je nu achter.
Probeer in alles even 60 % te denken, bv 60 % paard (van wat je voorheen deed) dus niet meteen alles weer helemaal op je nemen, dan kun je het nl niet zo doen als dat je van jezelf gewend bent en dat zorgt weer voor tegenslag en teleurstelling.
Sterkte ermee!

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:13

LIQUITA schreef:
Nicole1995 schreef:

Begrijp ik hier uit dat Bonita gestopt is met Nicole?

Ja,klopt.Zondag vertelde ze het.Ze wil meer tijd om andere leuke dingen te doen en andere vinden haar te groot voor Nicole.Dus...
Dacht eerst laat maar zo dan de zaterdag maar denk toch dat ik een leuk meisje met verantwoording en die wel rijden kan wil voor de zaterdag om met haar te rijden en te tutten.Ik heb wel 7 dagen molen nu ipv 5,zelf werk ik op zaterdag ook.Lukt het nog niet dan heeft ze ieder geval molen om er uit te kunnen.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:14

xan schreef:
Nicole1995 schreef:

Mntj kent ze wel. Zij schreef al dat ze wel eens zou polsen (als jij dat ook wilt geloof ik)

Ja,dat wil ik wel,ik ken ze nl niet :D

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:18

winnitou schreef:
Niet alles tegelijk.
Wat betreft je werk, meer doen dan je nu doet gaat even niet. Zoals je al zei bespreken met je afdelingshoofd. Aangeven dat je je zorgen maakt om dat je nog niet geheel hersteld bent en het je al moeite kost dit percentage te halen.
Vergeet daarnaast ook niet dat je injectie ook zorgt voor een emotioneel disbalans (en dan heb ik het nog niet eens over je operatie).
Je bent gewoon nog niet de oude maar je wil wel alles weer voor de volle 100% doen, gaat niet en daar ben je nu achter.
Probeer in alles even 60 % te denken, bv 60 % paard (van wat je voorheen deed) dus niet meteen alles weer helemaal op je nemen, dan kun je het nl niet zo doen als dat je van jezelf gewend bent en dat zorgt weer voor tegenslag en teleurstelling.
Sterkte ermee!

Heel wijs gezegd,helemaal mee eens.Als je zo gaat denken in procenten is het makkelijker denk ik in te schatten wat ga ik vandaag doen wat mijn lichaam aankan en je zelf niet over de kop gaat want dat werkt ook weer in je hoofd door dat je'gefaald"' hebt voor je zelf.En als je dat gaat doen zal je ook meer tevreden en een voldaan gevoel hebben dat je dat goed aankon en dat werkt denk ik ook stimulerender en zo opbouwend heen.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 15:34

meelen schreef:
@Petra
Wat krijgen we nou? Volgens mij wil jij TE snel TE veel!
Je operatie is nog niet zo heel lang geleden, en je hebt gewoon de tijd nodig om te herstellen.
Bij de één gaat dit wat sneller dan bij de ander. Gun jezelf de tijd om GOED te herstellen.
Laat je werk je werk en denk aan jezelf. Ik weet 't....verantwoordelijkheidsgevoel........had ik ook 1 maand geleden met mijn val. Maar het werk komt evengoed allemaal wel af.
En waarom probeer je niet een leuke vaste bijrijdster voor First te vinden, zodat je zelf misschien wat minder naar de manege hoeft. Want volgens mij wil je helemaal niet weg van Veldt.
Praat anders eens met je huisarts, want je loopt met nogal wat dingetjes rond. Baat het niet dan schaad het niet zou ik zo zeggen.
I.i.g. veel sterkte
Afbeelding

Dank je Tien. Morgen ga heb ik een afspraak bij de gynaecoloog, dan kan ik mooi vragen of dit er allemaal bij hoort.

Buiten het feit dat ik wel irritaties bij Veldt heb (krijg daar nog een gesprek over) wil en ga ik ook helemaal niet weg. Het was niet mijn bedoeling om die indruk hier te wekken (en gelukkig heb jij me door ;) ) . Maar die gedachten heb ik heleaas wel eens, waarschijnlijk omdat ik me gewoon niet helemaal 100% fit voel en daardoor het gevoel heb m'n paard te kort te doen.
Ik heb een goede verzorger voor First. Hij reed voorheen 2 x per week, maar vanaf vandaag 1 x per week omdat ik zelf heel graag in de carrousel-les wil rijden. Juul wilt alleen op maandag en woensdag rijden, dus heleaas kan hij geen andere dag van mij overnemen.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:34

LIQUITA schreef:
Dank jullie wel. Ik kan het van mezelf gewoon niet zo goed hebben dat dingen niet lukken zoals ik wil dat ze moeten gaan. Voor een ander weet ik het ook altijd heel erg goed, maar voor mezelf ben ik een harde...

Maar goed...ik zal het moeten acccpteren, en dat gaat ook vast wel goed komen.

liuita. ik weet hoe frusterend het is om dingen uit handen te geven. een tijdje kan je je er overheen zetten omdat het ook gewoon niet anders kan.maar als je halverwege bent. wil je dat niet meer. dan wil je gewoon weer alles doen. met alle gevolgen van dien. en andere denken dan ook wel. omdat je nooit zeurt dat het wel kan.
ik zelf loop nog geregeld tegn me zelf aan en ben bang dat dat wel zo zal blijven.denk om je zelf. je hebt maar een lijf (hoor mij, wijs he.) toepassen is soms een ander verhaal. waar het mogenlijk is. schroom niet om hulp te vragen. en stel je prioriteiten. wat wil je echt doen op die dag. de rest dan maar niet.
ik weet dat erik niet de beroerste is. en natuurlijk is hij nu weer hard aan het werk. maar ik geloof dat hij er echt wel begrip voor heeft als het thuis even wat rommeliger is. ook al zit dat niet in je aard. en op je werk je niet stoerder houden dat je bent. klaag maar eens extra, ook al zijn zij dat niet van je gewend.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 15:36

winnitou schreef:
Niet alles tegelijk.
Sterkte ermee!

Ja, dat is een hele goeie :j . Alleen zo verrekte moeilijk. Ik ga m'n best doen, en hopelijk helpt morgen het gesprek met de gynaecoloog ook.
Thanks!!!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 15:37

Nicole1995 schreef:
Ja,klopt.Zondag vertelde ze het.Ze wil meer tijd om andere leuke dingen te doen en andere vinden haar te groot voor Nicole.Dus...
Dacht eerst laat maar zo dan de zaterdag maar denk toch dat ik een leuk meisje met verantwoording en die wel rijden kan wil voor de zaterdag om met haar te rijden en te tutten.Ik heb wel 7 dagen molen nu ipv 5,zelf werk ik op zaterdag ook.Lukt het nog niet dan heeft ze ieder geval molen om er uit te kunnen.

Ah...nu begrijp ik je reactie eerder in dit topic ook ;) . Jammer, maar er komt vast iemand anders die de zaterdag voor Nicole wilt zorgen :j .

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 15:43

Wat is Bokt af en toe toch heerlijk he. Al denken "buitenstaanders" dat we hier alleen maar aan het roddelen zijn.
Het doet me goed, kan het op deze manier wel lekker even kwijt. Ga meteen minder aan me zelf twijfelen ;) .

ALLEMAAL HEEL ERG BEDANKT VOOR JULLIE TIPS EN MEDELEVEN :* :* :* !!!