Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:27

Fallie geslaagd?
Sjops he dan ben ik de BOB vanavond Haha!
Fal en ik gaan namelijk (jaja trommelgeroffel) stappennnnnn.
Waar weten we nog niet, hoe dus ook nog niet, maar we kunnen, we willen en we gaan Haha!

Tommie zit hier ook al de hele avond en Zoortje en hij hebben het geweldig gezellig samen geloof ik.
Lagen net samen op de bank, Zorra onderop en Tom natuurlijk heel stoer bovenop Haha!

Tamara ik vind er niks aan...maar ok...gefeliciteerd met die baan...logisch ook wel dat je hem hebt he.....je bent immers zo leuk (en gemeen snif)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 07:47

@Djinnie gefeliciteerd met je nieuwe baan Huilen en fijn dat de spullen nu al binnen zijn Lachen
@ Falli gefeliciteerd met je diploma
@ Irene hopelijk kan Evita komende week naar de kliniek. Ik duim er iig voor

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 08:46

Goedemorgen allemaal.

Fallon van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma. Je bent nu echt mevrouw Fallon "de hoofdagente". Dus allemaal oppassen voor Fallon want ze is 24/7 hoofdagent nu......... Go jij! Go jij!
fallon dacht gisteren ik zet Spetter even los met Champoo (erg lief van haar hoor) maar toen ze Spetter eruit wilde halen ontsnapte de stouterd en liep de bosjes in. Toen kreeg onze blonde namaaksurinamer hem niet meer te pakken. Gestoord Hahahaha en ben ik hem gaan halen. Er lag een grote tak en ik dacht laat ik er even met mijn voet op gaan staan om hem zonder struikelen eroverheen te laten stappen. Nee zeg gaat die lomperik boven op mijn voet staan......... Ziek

Tamaar jij ook gefeliciteerd met je nieuwe baan. Go jij! Go jij! Je wilt dit al zo lang, alhoewel ik me bij de rest aansluit dat het jammer is dat je weggaat met Dikkie Dik..... No Cheer

Irene ik hoop dat je nog iets kan regelen voor Evita. Ze liep gisteren best redelijk zonder verband. Beter als dat ze gedaan heeft. Ach gut

Anita gefelicteerd hè met je mooie nieuwe halster voor Joepi, zal hem ongetwijfeld heel erg mooi staan. Haha! Knipoog

Julia is gisteren geweest om Blando te keuren voor de verzekering. Het eerste wat ze tegen me zei was: Je gaat hem toch niet verkopen? Hahahaha......nee hoor het is voor de verzekering. O ik dacht al zei ze. Ga je hem eerst opknappen en dan verkopen. Ze vond hem er goed uitzien. Haha! Blando is goed door de buigproeven gekomen en ik half dood door het rennen op de oprijlaan. Verward Alleen met de buigproef op zijn achterbenen liep hij de eerste paar passen een beetje onwennig maar dat was geen probleem. Ook het longeren ging goed en hij ging zelfs even galopperen. OK dan! Totdat hij de andere kant op moest. Hahahaa. Hij had er een beetje genoeg van en ging even laten zien hoe sterk hij was door uit te breken en Julia en haar assistente moesten toch echt even opzij springen. ROFL Verder ging het wel goed. Het enige minpuntje dat er was is dat hij een klein schiefeltje heeft op een van zijn voorbenen net boven de kogel maar het zat op een gunstige plaats dus dat zal geen problemen gaan geven voor de toekomst. Dus ik ben blij want het betekend dat hij niet veel aan zijn verleden heeft overgehouden. OK dan! Voor een groen paard heeft ze toch nog aardig wat uit kunnen voeren zei ze, dus toch nog een komplimentje voor mij. Het enige wat ze niet heeft kunnen doen is longeren op de harde ondergrond. Ben best trots op Blannie hoor........
Nu ben ik een beetje stijf van al dat rennen (jajaja is mijn lichaam niet gewent hoor al dat rennen). Ben nu niet alleen stijf maar heb ook een blauwe voet en een pijnlijke knie. Geen idee hoe ik daar nu weer aankom en ik moet nog de hele dag en avond gaan lopen en staan op een festival in Biddinghuizen. Ach gut

Kayleigh doet Spetter vandaag en Naomi komt voor Blando. Ik ben niet te bereiken dus als jullie een oogje in het zeil willen houden en Naomi willen helpen als ze wat te vragen heeft of als ze iets niet zeker weet, dan heel graag.

Ik zie jullie morgen weer......... groetjes en alvast bedankt. Doei, doei

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 10:50

Falli! Gefeliciflapstaartert dan maar weer! Go jij! Go jij!

Kaar, super dat Blando de olifant is goedgekeurd!

Irene, even GOOGLEN naar paardentaxi misschien? Ik hoop dat je snel naar de kliniek kan!

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:21

irene je hebt pb!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 13:00

Kaar heel veel plezier Haha!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 16:37

Fallon gefeliciteerd! Pling
Karin, ook gefeliciteerd.
Hahaa ja je was idd beetje dood gister, maarja wat wil je rennen naast zo'n druk paard? Schijnheilig

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:33

Fallon gefeliciteerd! Super zeg, dat je bent geslaagd!

Voor de rest geen nieuws hier... Haha!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:36

Ireentjuh schreef:
Weet iemand hoe het met Caram is?

Ik heb eindelijk de veearts kunnen spreken Lachen Hij verwacht niet dat deze erge kreupelheid iets te maken heeft met Evita haar spat/kissing spines.. maar sluit het niet uit.
Evita heeft aan de binnenkant bij de kroonrand een klein rood plekje, misschien dat het een hoefzweer is die gaat uitbreken, maar kan ook gewoon een irritatie zijn van het verband.. (verwacht ik eigenlijk eerder..)

Ik heb eindelijk een afspraak kunnen maken op de kliniek, ze zaten al helemaal vol maar na uitleg van het verhaal wilden ze gelukkig een plekje maken voor Evita Lachen
Nou is alleen de vrachtwagen van Kees kapot.. heeel misschien is hij dinsdag weer klaar maar het zou ook best pas eind volgende week kunnen zijn Verdrietig het schiet niet op zo! Als jullie nog adresjes hebben van niet al te dure paardentaxi's....? Haha!

ireen heb pb gestuurd

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:23

ik baal en ik heb waarschijnlijk binnenkort ook een paardentaxi nodig Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Nu ga ik weer even verder balen Stoom uit je oren

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:23

aaah mijn poonie is een dressuur knol aan het worden, hija hija hooo Pling

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:24

Bloos! waarom ?

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:31

omdat sieb der achterbenen allebei erg stijf zijn en er bij allebei de knieen vocht zit en bij der linkerachterbeen is het zelfs nog dikker.. Ik vind het een beetje eng maar maandag toch maar raaphorst of meursing bellen Frusty

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:48

Sjongejonge, gaat goed, met de paardjes zo... Huilen Hopenlijk knappen alle zielige paardjes snel weer op! Dus Evita, Strange, Caramba, Moskai en Syb, jullie kunnen het, kom op! Gelukkig is Heli al heel wat opgeknapt, dus de andere knollies kunnen het ook... (Duimt hier heel hard voor alle zielige paardjes!)

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:52

ik duim met je mee djin!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:15

Heli gaat idd erg goed...wil eigenlijk gaan proberen om een stap ritje onder de man te gaan maken met hem....maar ik weet niet of ik daar al goed aan doe.... Bloos Bloos

Advies?????? Knipoog

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:37

wat goed Madje!! Ik ben blij dat het zo goed gaat alleen kan ik je geen advies geven erover.. Lachen

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:39

Ik kan je helaas ook geen advies geven.

Iedereen met zielige paardjes, succ6 Kusje

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:41

symptomen hoefbevangenheid!

Symptomen:
- Het paard ontlast de hoeven om en om.
- Het paard loopt in de eerste instantie stijf
- Er is polsslag te voelen bij de slagader bij de kogel.
- De hoeven zijn warm.
- Bij wendingen is te zien dat het paard pijnlijke voeten heeft. (De hoefwand is pijnlijk).
- Het paard loopt duwend.
- Het paard gaat kreupel lopen.
- De straalpunt is gevoelig en warm.

Sieb wisselt af met kreupel lopen en ging schrapen vandaag en was erg ongeduldig... oh jeetje ...

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:45

en het moet binnen 48 uur enzo ik raak lichtelijk in paniek

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:50

nou niemand???? Huilen Huilen

ik ga slapen ben beetje moe..gister een examenfeest van dochter gehad...vanmorgen weer bijtijds eruit dus ga nu slapen...advies lees ik wel...doei doei Haha!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:53

nou soof ik weet niet hoe het precies zit met hoefbevangenheid maar als sieb dat heeft waarom zou er dan nu pas symptonen zijn??

Ze staat al bijna 2 weken niet op het land en de da heeft dat toch ook niet geconstateerd??
Misschien moet je je niet te druk maken..schrapen doen ze allemaal toch wel eens...zelf heli Knipoog

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:55

volgens mij haal ik nu twee dingen door elkaar.. koliek (schrapen) en bevangenheid.. Verward Ik weet et niet meer. Nu maar weer rustig worden en wachten tot morgen.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:57

Inderdaad madje maar sieb doet het vrijwel nooit en begon er deze week mee. En tja.. ik wacht morgen gewoon af na de klei (tnx Nous) en als erger is geworden bel ik de da even om te kijken hoe en wat. Ik zie het morgen wel

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:01

en hoe meer ik lees over hoefbevangenheid hoe minder ik in paniek raak. Voorbenen en raar staan.. Ik denk niet dat ze dit is.
Ik ga jullie hier niet meer mee lastig vallen.