Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra91

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:51

Maar dat is natuurlijk mijn mening Lachen.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:36

Zoek het eens in de rijtechnische aard zou ik zeggen, daar liggen een hoop problemen! En door een schoonheidsfoutje, en de bouw van het paard kan dit ook komen! Ik zou Marisca even om advies vragen, die kan je goed helpen!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 12:31

Sence schreef:
Het blijkt een schoonheidsfoutje te zijn. Hij heeft er dus geen pijn van ofzo, en dat er ook topspringpaarden die het ook hebben. Waarschijnlijk onderuit gegaan in het land ofzo...

Maar ik vind dit niet bepaalt normaal voelen, en heb ook nog nooit een springpaard gezien die dit had, maar goed. Hij loopt ook schots en scheef en valt steeds naar binnen in de stap. Als je stapt, is het net alsof je op een kameel zit, omdat hij sowieso om de 3 passen zn been in de lucht gooit, en hoger als met zijn normale tik, zeg maar. Ook maakt hij zijn pas niet af, dus zou je toch denken dat er wel íets meer aan de hand is.. ?

Hoe ziet dat "schoonheidsfoutje" er dan uit en op welke plaats zit het?
Klinish zou die nooit door de keuring komen als hij zo stapt , dus lijkt me wel degelijk iets aan de hand. Maakt hij zijn pas korter? Dan zit het hoog in het been.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:53

Hij maakt zijn pas korter ja, en hij strekt zijn been dan erg hoog op, hoger als normaal. Op welke plaats het precies zit, dat weet ik niet. Waarschijnlijk dan dus hoog in het been, zoals jij zegt. Iemand van stal ging op zijn rug voelen, en aan de rechter kant (waar hij ook last heeft van het been) trok hij zich helemaal terug zeg maar, dus duidelijk dat het hem daar niet lekker zit. Terwijl aan de andere kant, was er niets aan de hand.

Sandra; ik vind het inderdaad ook niet normaal! Vind het jammer dat ik er niet bij was toen de DA er was.

Had maandag les van Marisca, en die vond het ook niet normaal, maar die had er niet echt aan gezeten, meer naar gekeken tijdens het rijden.

Net weer gereden, en vandaag ging het goed. Normaal deed hij zijn been met stappen wel 180 keer (noem maar wat), en nu heeft hij het 3 keer heel lichtjes gedaan.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:41

Zo te horen komt het ook hoger weg. Kan inderdaad ook door de rug komen. Maar aan een schoonheidsfout ondervinden ze geen hinder...

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 07:40

Welke DA is er bij geweest?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:00

Sence schreef:
Hij maakt zijn pas korter ja, en hij strekt zijn been dan erg hoog op, hoger als normaal. Op welke plaats het precies zit, dat weet ik niet. Waarschijnlijk dan dus hoog in het been, zoals jij zegt. Iemand van stal ging op zijn rug voelen, en aan de rechter kant (waar hij ook last heeft van het been) trok hij zich helemaal terug zeg maar, dus duidelijk dat het hem daar niet lekker zit. Terwijl aan de andere kant, was er niets aan de hand.

Sandra; ik vind het inderdaad ook niet normaal! Vind het jammer dat ik er niet bij was toen de DA er was.

Had maandag les van Marisca, en die vond het ook niet normaal, maar die had er niet echt aan gezeten, meer naar gekeken tijdens het rijden.

Net weer gereden, en vandaag ging het goed. Normaal deed hij zijn been met stappen wel 180 keer (noem maar wat), en nu heeft hij het 3 keer heel lichtjes gedaan.

Ja ik vind het gewoon sneu voor hem, en misschien heeft ie er ook wel geen last van zoals de DA al zei maar dan nog.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:01

Ik weet niet welke DA er is geweest.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:12

Lees altijd even mee hier en wat betreft de bovengenoemde problemen met het paard,kan het niet je zadel zijn die dit veroorzaakt?en dat ie idd niet last van het schoonheids foutje heeft maar van zijn rug>?
Succes jammer dat wilfred zich er niet beter voor inzet

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:17

Als het aan mijn zadel ligt, vind ik het ook slecht van de manege. Zij hebben gezegt dat het zadel goed ligt.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:20

Idd maar zou wel kunnen!!veel problemen met slecht passend zadel uiten zich op deze manier,jammer hoop dat het zich oplost ,maar doet hij het aan de longe zonder zadel ook?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:31

Longeren niet geprobeert, wel gewoon losgelaten in de bak en laten lopen. Toen deed hij ook, ja.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:33

okej dat scheelt tenminste dan hoeft het daar niet aan te liggen ,vervelend hopelijk word het snel duidelijk wat er aan de hand is .Je betaalt genoeg voor zon leasepaard dan mag de aandacht en zorg ook wel wat beter!!!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:01

Inderdaad!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:09

brendalevita schreef:
Je betaalt genoeg voor zon leasepaard dan mag de aandacht en zorg ook wel wat beter!!!

Mee eens!!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:04

Ik ben eerlijk gezegd bang dat er veel meer achter zit en mis is met deze manier van bewegen. Weet ook wel bijna zeker dat dit niet binnen een paar weken op te lossen zou zijn, maar maanden en intensieve begeleiding nodig heeft voor het goed zou komen.
Lijkt mij dat het misschien begonnen is als schoonheidsfoutje.. maar door allemaal omstandigheden dit zich veel verder en slechter ontwikkeld heeft tot wat het nu is. Weet precies hoe dit het been op tilt enz..
Denk niet dat het door je zadel komt, dit had die immers al manegepaard al..

En hoewel ik altijd snel in de verdediging schiet als het om DA's gaat, ik denk, weet bijna wel zeker dat dit niet het enigste is wat hij gezegd zal hebben. Want wij als leek op dat gebied zien al dat dit veel meer is dan een schoonheidsfoutje..

Maar tja, het is niet jouw paard en je kan er weinig aan doen.. Knipoog

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:39

Ik denk ook dat er voor jou dingen worden verzwegen.. Er is vast meer aan de hand.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:52

Ben het met je eens Rianne! Is vast meer aan de hand ja! Mag je zelf niet een DA erbij halen dan? En mocht je er niet bij zijn? of was dat toevallig? Ik zou er echt wel bij willen zijn! Tis toch deels je paard!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:55

Ik wou er heel graag bij zijn, maar ze wisten niet hoelaat hij kwam, en ik moest die dag ook naar school. Dus kon niet de hele dag op de manege zijn. Lijkt me dan idd ook dat er wel iets meer aan de hand is, want zo is het echt ontzettend vaag.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:13

JEp om duidelijkheid vragen! Kun je vragen welke DA het was? kun je misschien contact opnemen! Vindt dat je duidelijk op de hoogte gesteld mag worden als leaser!

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:40

Wilfred heeft altijd Jan Schuil

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 09:16

Heeft ie dezelfde voor de lease als voor de sportpaarden?

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:00

Yep!

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:00

tenminste dat was wel altijd zo..

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:19

brendalevita schreef:
Je betaalt genoeg voor zon leasepaard dan mag de aandacht en zorg ook wel wat beter!!!

Mee eens!!