Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:43

Erhm, lang verhaal, maar waar het op neer komt is dat amder kreupel loopt als ze niet rechtgericht loopt. Dit is voor de manege ruiters erg moeilijk om te doen. De theorie die degene die haar behandeld heeft is heel duidelijk: 3 keer per week pony rechtrichten, tussendoor kan ze gewoon in de lessen lopen. (in feite zou het probleem dan verholpen moeten zijn gezien de meeste pony enige tijd rechtgericht blijven als het goed bijgehouden wordt (die 3 keer in de week dus) en dus niet kreupel hoeven lopen. (volg je het nog?)
Alleen is amber een geval appart, amber is erg moeilijk in dat opzicht omdat bij amber het rechtgerichte en de andere kant op scheef lopen heel dicht bijelkaar liggen. Hierdoor is het al voor ons een hele klus om haar recht te krijgen. Ook gezien ik geen tijd heb om amber 3 keer in de week te rijden en maaike al helemaal niet gaat het gewoon niet. Ook is amber (zoals je waarschijnlijk zelf ook nog weet) erg vervelend in de lessen, ze is totaal niet geconcentreert te krijgen en probeerd op alle mogelijke manieren om te kunnen spelen met ukkie onder het werk uit te komen (neej grapje.. Knipoog ) . Als je haar alleen in de bak rijdt is ze wel geconcentreerd maar zelfs dan is het heel moeilijk.. dus als er een iets minder handige ruiter op zou zitten,( in de zin van: nog niet handig en snel genoeg om een pony echt recht te richten en zo te houden) heeft die er de handen vol aan: zorgen dat amber geconcentreerd blijft, zelf stilzitten omdat amder anders niet in aanleuning gaat, terwijl je heel anders moet rijden dan je normaal gewend bent.. dat is best lastig voor de kinderen.. En om amber allen voor de gevorderden te houden.. (terwijl die het ook niet altijd kunnen omdat amber dan gewoon afgeleid is door de andere pony's in de bak..) dat is ook niet echt een optie..
Als amber gewoon prive zou zijn, en 1 uur per dag zou lopen of elke dag uren in het bos zou zijn en alleen lekker rechtuit loopt zou er niets aan de hand zijn. Maar om een pony te houden die erg veel van ons vraagt en niet geheel inzetbaar is voor de manege is het voor de pony eerlijker en voor de manege beter om haar als prive pony te verkopen.

edit: stukje vergeten.
Laatst bijgewerkt door muiszje op 25-07-06 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:46

@ Sall: Ik dacht nog... Goh, dat paard daarachter heeft net zo een kol en bekkie als Matscho...

...kwartje viel vanavond pas toen ik de lege box zag Haha!

En tsja, paarden vreten tijd. Mijn standaard dag begint om 6:30 met de wekker, dan even snoozen, douchen, langs stal de paarden op het land zetten... Zo een uurtje of 8:30 beginnen met werken... Rond 5en of 5:30 klaar... Uurtje of 6 op stal... tot een uur of 9. Dan moet ik als ik thuis kom nog eten. Soms ga ik eerst naar huis om te eten en daarna pas rijden maar dan wordt het dus nog later Haha!

Ik zou echt niet weten wat ik met mijn tijd zou moeten doen als ik mijn paard niet had

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:49

Tis dat ik er al een heb staan.. Haha!

Het is eigenlijk precies hetzelfde verhaal als Fleur.. loopt als een zonnetje als je haar regelmatig rechtzet, maar kan dat blijkbaar zelf niet zo goed vasthouden (al is het bij Fleur nu redelijk stabiel, kan rustig een week alleen naar buiten gaan en haar heel fijn weer oppakken)

haha Manic, dat is zo'n bekend gevoel! Ik vraag het me ook wel eens af en kom dan tot de conclusie dat ik dat op stal door zou brengen Clown

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:50

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:14

Hallo mensen...ben weer beetje bijgelezen.....

Wat een ellende met die paarden die op hol sloegen...en wat een verantwoording kunnen mensen dan ook weer nemen Clown .Gelukkig zijn er nog wel mensen die het wel kunnen en een handje helpen!!
Ook een hele verhuizing met paarden heb ik begrepen en dan die brug waar de paarden doorheen zakken...kan niemand dat melden bij de betreffende deelraad??ze zijn tenslotte verantwoordelijk voor die brug en als er na een melding alsnog gewonden vallen,kun je ze iig aanklagen.Niet dat je er wat mee opschiet maar het stimuleerd vaak wel tot opknappen.

Had ook gelezen dat mensen weer binnenkort aan de slag moeten,tsja...aan elke vakantie komt een eind Knipoog Planning is echt essentieel met een paard....mijn dagen kunnen ook af en toe een puinhoop zijn.

Ik werk in ploegendiensten en zit daarnaast ook vaak in het buitenland....
Als ik vroege dienst heb,sta ik om half 5 op om om kwart over 5 de deur uit te gaan...ik begin om 6 uur tot half 3...daarna snel naar Fax...meestal rond kwart over 3.Afhankelijk van het weer(en hoe moe ik ben Clown )gaan we ritje maken...of ik mest alleen even uit.Dan rond 5uur voeren en ben ik rond half 6 thuis....
Met late dienst ben ik er rond 9uur en dan rond 12 uur weer naar huis,ik moet om half 2 de trein alweer naar mijn werk hebben tot 11uur en ben dan rond middernacht thuis.
Met vliegen ligt het eraan hoe laat ik wegmoet...maar meestal is dat te vroeg om nog eerst even langs fax te gaan.Hij wordt altijd goed verzorgt als ik er niet ben...dat is een hele fijne gedachte.

Eens kijken...ik had hele leuke plaatjes gezien van een pony-kamp Haha! ...super!!... Boos! als die Cruella maar met haar lange hebberige vingers van mijn Faxje afblijft Haha!
En dan Pep met haar ketting...stoer hoor!!

Van Fax heb ik vanmiddag ook wat plaatjes geschoten dus als jullie die willen zien moet je even hier kijken:
viewtopic.php?f=53&t=628680 ..... Haha!

Nou....vind weer mooi geweest...tijd voor wat koeler weer Tong uitsteken ..

Groetjes,Tinky

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:39

nou het stond vandaag in de krant hoor van die man die gevallen was
heel klein stukje maar en er werdt geen 2de paard genoemd.....

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 08:48

hallo???
waar is iedereen
(muiszje ligt op bed met 40 graden koorts dus die is er even niet, beterschap nogmaals luus)
ik heb eindelijk weer eens uit kunnen slapen vandaag
en nu ga ik weer druk aan de studie :d

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 08:49

Hoi, ben er even!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:12

hmm ik ben er ook eventjes.. moet natuurlijk wel een beetje up-to-date blijven.. Het gaat nogsteeds niet beter! echt balen,, wil naar pepper..

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:16

Bah, beterschap muiszje!!

Zou vandaag naar stal gaan, maar hoor nu dat er pas om 5uur iemand is met sleutels.. moest eigenlijk nog wat dingen ophalen voor vakantie, maar dat koop ik morgen dan wel bij Hippodam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:16

Goede middag allemaal, daar ben ik weer na mijn afwezigheid! Haha! (was op kamp..)
Ik zag dat manic ook de weg weer hierheen heeft weten te vinden? Knipoog Hoe is het nu met Mike... ligt hij nogsteeds in coma??..
En dat bruggetje in de polder ken ik, ik ga dr al anderhalf jaar niet meer overheen, vertrouw dat ding voor geen meter.. ik rij wel even een stukje om..
Zit nu trouwens in Westerpark, op het huisje van een vriendin aan het passen:D

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 19:34

Iewl, het regent Bloos!
Hoop niet dat het morgen ovedag ook zo is..

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:11

Nee, idd dan ben ik in R'dam (Zomercarnaval). Hier regent t overigens (nog) niet, maar t begint al flink te donderen.

Ik heb trouwens nieuws: mn vriend en ik hebben een huisje!! (woensdag was de kijkdag, hij was tweede kanditaat en de eerste wilde het niet). Haha! Lachen Haha!
Maar ik had het zo druk met mn werk, was zo moe, dat ik het nu pas tijd/zin heb om het hier even mee te delen. Vandaag op mn werk ook erg vervelende situaties.. Een jongen (ik werk met verst. gehandicapten) heeft me heel hard vast gepakt bij mn pols en is er aan gaan lopen trekken/hangen waardoor ik daarna niks meer kon van de pijn. Weet niet precies wat ik heb (verrekte spier?), maar de pijn gaat door tot in mn schouder. Heb spierverslappers genomen. Het vervelende is dat het ook nog mn goede hand (ik ben links) is. Dit typen doet ook erge pijn, dus ik stop er maar weer mee..

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:58

he lady leuk nieuws zeg
waar is het ergens??
en moet er nog veel aan gebeuren
wist nieteens dat je samenwoonde trouwens maargoed Haha!

wat je pols betrefd ai heel naar
ik ken er alles van momenteel
heb zelf een overbelaste pols ivm het tillen van ryza
loop dus met verbandje
sterkte er maar mee en doe rustig aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:09

Vervelend Ladyjoy van je pols! Misschien handig om er maandag even door een dokter naar te laten kijken als je er dan nogsteeds last van hebt..? Of heb je dat al laten doen?
OOk jij Fluffy heel vervelend maar even ontzien die pols dus..
Ik heb zelf afgelopen dinsdag (ín het ziekenhuis nota bene) mijn enkel gekeusd... gooide mn enkel tegen een stalen tafel aan, maar een beetje verkeerd dus, gelukkig was ik op de goede plek en is er meteen naar gekeken hihi zwaar gekneusd mevrouw was de mededeling dus er zit een drukverband omheen en moet met mn voetje omhoog...

Edit: Word een mooi kneuze groepje hier Haha! :p hahaha

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:55

Idd, gaat lekker hier zeg! Jeetje, 2 'polsen' en 1 'enkel'. Lekker paardrijden ook zo he Knipoog Nou, mijn paard is ook nog eens geblesseerd dus voor mij geldt dat toch niet.
Een dokter Lavandula? Denk je echt dat dat nodig is? Ik denk zo van, hij kan er toch niks aan doen! Verbandje, thats all. En maandag moet ik gewoon weer (op dezelfde groep) werken.

Fluffy, ik woon nog niet samen hoor. Maar dat gaan we dus wel doen Knipoog Eerst nog wel 4 dagen in de week, en 3 dagen blijf ik dan nog thuis. Dan kan iedereen (vriend, ik, mn vader) er even aan wennen, kan ik de was nog thuis doen (zoveel kosten, daarbij hebben we nog geen geld voor een wasmachine) en kan ik nog 1x in die 3 dagen de auto van mn vader lenen om naar Cheyenne te gaan.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 09:29

Zozo Mariël!!! Haha! Leuk hoor!

Al die lichamelijke klachten Clown Ik had het vannacht op een gegeven moment zelfs koud en nu ben ik heel erg verkouden Boos! Niet zo ernstig als jullie klachten natuurlijk maarja.

WEEKEND!!! yeeee haha. Vandaag komen mn ouders thuis van vakantie, moet echt nog even flink aan het opruimen. En dan kan ik niet meer in hun bed slapen, jammer hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 10:18

Lady: Ik zou het zelf wel persoonlijk even doen, langs de dokter gaan, je weet maar nooit... dan weet je iig wat je hebt.. :Y Clown

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:30

Beterschap allemaal!!

Was vandaag bij Hippo om handschoenen te kopen, was een regelrechte ramp!! Die vrouw die dr werkte was blijkbaar nieuw, wist (nog) niet hoe alles werkte enzo. Was een beetje aan het rondkijken, probeert ze me vanalles aan te smeren, werd er op een gegeven moment wel een beetje gek van..
Ben morgen voor 2 weken leiding in drenthe, dus bye bye comp Tong uitsteken

Lav: die ene uitspraak van dat kindje van je scouting is echt grappig Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:32

Hahaha heb je me gewoon ziten scannen myrtje Knipoog
Ja wij lagen ook echt helemaal dubbel van het lachen toen ze het zegde, op zo'n heel onschuldige manier haha as zich van geen kwaad bewust :Y

Oh trouwens een tip: Ga niet de hele middag door Amsterdam huppelen met een gekneusde voet.. Heb een beetje spijt.. Huilen Maar ben wel geslaagd met shoppen!! Dat maakt dan weer een hoop goed hihi Knipoog

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:38

Whaha ja, moet natuurlijk wel weten waar je uithangt hea Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:44

Hahahaha
Nou ik ga even pannekoeken bakken (had ik zooooo'n zin in Haha! hihi) en vanavond lekker naar het strand (met gekneudse voet) Dus ik denk dat ik op het strand neer plof en dan 2 uur naar de sterren ga liggen kijken ofzo whaha
Duss toedels!!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:10

HoiHoi

Groetjes vanuit Assen!

Kben van me paard gevallen n Westerbork!
Dus ik kom mss een tijdje niet meer op bokt of msn!
kheb namelijk een hersenschuddinfg.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:11

Aii, veel besterschap!!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:12

Ik ga me bed weer in , mss tot morgen weer!