Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:45

Dat is net zo handig, kunnen we op je hyves kijken en krabbelen hoe mooi het veulen is.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:36

Mooi ding joh..
Ik kom hem morgen in real life bekijken:P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:39

Gezellie

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:04

heey am gefeliciteerd met jullie veulentje ook de groetjes aan s

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:05

Zal ik doen Leentje, kom eens kijken wanneer je in de buurt bent. Hij doet het heel goed en was vandaag best brutaal, denk een beetje verwaand van alle aandacht die hij krijgt.
Moeders was gisteren heel erg beschermend en had het vandaag super druk want die kleine doet gewoon zijn eigen ding (tot hij echt een keer op zijn donder kreeg, toe was hij opeens heel volgzaam)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:01

Vandaag weer eens in Vught geweest.
S. heeft met de dressuurwedstrijd meegedaan en weer een winstpunt erbij.
Tweede proef was de beste proef ooit maar helaas net geen winstpunt, het blijft toch vreemd zo'n jurysport maar gelukkig houden wij ons vast aan ons gevoel en beeld en dat was superrrrrrr.
Mis het verslag van de dames.
En heeft er verder nog iemand meegedaan?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:54

Deze dame was vandaag druk met 2 verjaardagen, dus vandaar dat het verslag er nog niet opstond. ;)

Mocht gisteren weer op Oblix. 's Morgens eerst weer in de kantine gezeten en de kleinste van M. vermaakt, maar die was een beetje hangerig en moe, dus die lag al vrij snel op bed. Op tijd naar beneden gegaan en lekker gaan poetsen, vraag me nog steeds af hoe dat Oblix 's nachts ligt in zijn stal, gezien de smerigheid die overal zit. :Y) Maar goed, na flink poetsen was hij schoon. Was ondanks het poetsen nog veel te vroeg, dus nog wat gekletst met mensen rond de poetsplaats. Toen opgezadeld en erop gesprongen. Kregen de vraag of we binnen of buiten wilden rijden, heb niet direct een antwoord gegeven omdat ik anders weer de gebeten hond ben. De meeste mensen in de les zeiden dat ik het maar moest zeggen, tjsa... :\
Uiteindelijk zijn we binnen gebleven, had eigenlijk niet echt aangegeven dat ik per se binnen wilde blijven, maar voelt voor mij toch veel fijner. Krijg dat buitenbaktrauma er maar niet uit :n en wordt er ook moedeloos van want ik moet toch gewoon overal kunnen rijden. :( _-:( Maar goed binnen best lekker gereden, Oblix zat duidelijk weer beter in zijn vel en heb er ook meer aan kunnen rijden. In het begin de achterbenen beetje extra gemotiveerd en van het bijtikken werd hij een beetje heet, dus hoefde maar te gaan verzitten of hij huppelde al weg. := Door flink wat stappen en gymnasticeren deze spanning weg kunnen laten vloeien en hem daarna opgepakt en lekker gaan rijden. Er reed ook iemand op Paco mee, dus de zweep klapte wel eens, waarop Oblix piepte en de lucht in sprong, dus dat leverde erg gekke dingen op _O- . Na het rijden met een bezweet paard naar de poetsplaats, maar die stond zoals gewoonlijk om 13 uur afgeladen vol. Erg onhandig met al die eigen paarden in de les, dus een erg drukke en stressvolle situatie. >;) Oblix kon er vervolgens bij maar door de drukte stond hij te draaien en te stampen. Dus maar snel snel gedaan en snel gevlucht want hou totaal niet van dat zenuwengedoe. Volgende keer pak ik het wel anders aan want al dat getrubbel en gedram...
Daarna lekker gaan eten en buiten op het terras gaan zitten en gezellig gekletst. Toen de kleine van bed gehaald en daar een tijdje mee gezeten. M. ging naar huis en toen ben ik vervolgens nog even met No Limit aan de hand gaan stappen om hem daarna samen met Djoon een flinke poetsbeurt te geven. Vervolgens Oblix nog even gedaan en daarna Versace en Odaymie uit de wei gehaald. Toen we aan het wachten waren om naar huis te gaan kwam ik er helaas achter dat mijn laars kapot was ;( ...dus van de week even informeren of de schoenmaker daar wat mee kan.

@ Amarie: Het is en blijft inderdaad een jurysport, maar ik zeg altijd maar zo dat het eigen gevoel belangrijker is als de jury.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:57

Hey ik kom even inbreken…

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kom hier tegen dat er bij jullie een manegepaard is geweest, zo in ieder geval richting eind 2007, die DeeJay of DJay heette.

Was dat toevallig een grote (stokmaat boven de 1,70 m) schimmel? (En een smeerlap op stal?)

Ik las iets over rugproblemen met hem. Is hij om die reden weggegaan? En wat waren verder dan zijn symptomen/ongemakken?

Mag ook via PM!

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:59

Amarie schreef:
Zal ik doen Leentje, kom eens kijken wanneer je in de buurt bent. Hij doet het heel goed en was vandaag best brutaal, denk een beetje verwaand van alle aandacht die hij krijgt.
Moeders was gisteren heel erg beschermend en had het vandaag super druk want die kleine doet gewoon zijn eigen ding (tot hij echt een keer op zijn donder kreeg, toe was hij opeens heel volgzaam)

zal ik zeker doen als ik de weg weet haha en anders zal ik s een keertje aankijken of ik een keertje mee kan rijden die kant op. Ben nu door de weeks wel eens in gestel op stal dus komt vast wel goed heb alleen jou nog niet gezien maar dat komt vast goed. Lijkt me leuk om te zien hoe zon veulen dan opgevoed wordt. Geniet er van

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:08

Imago01, die is er inderdaad geweest en als ik me goed voor de geest kan halen had hij hetzelfde bloed als Odermie.
Weet zeker dat Angelique, Yoni en Joyce hier meer van weten, Even afwachten dus.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:24

Dat is denkl ik idd dezelfde.. Ik geloof inderdaad dat hij last van zijn rug had en daarom niet zo lief was voor de mensen en andere paarden..

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:14

Ivm privacy kan ik eventueel per PM een foto regelen.

Ik wil graag zeker weten of we het hier over hetzelfde paard hebben?

Ik ben vanavond vergeten in zijn paspoort te kijken dus ik weet niet wat voor bloed erachter zit, maar ik zal ff een foto uploaden en die aan de mensen sturen die via PM op mij gereageerd hebben!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:23

Als iemand heel toevallig per ongeluk nog een foto ergens van hem heeft, zou ik die heel graag willen zien!

Iedereen tot nu toe heel erg bedankt voor jullie reacties!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:32

Zo het is weer zaterdag dus tijd voor een verslagje.

Vandaag zeer sportief op de fiets naar de manege gegaan. 8-) Daar eenmaal aangekomen eerst naar de lijst en toen de kantine weer even bewaakt. Daarna naar beneden gewapend met fotocamera om M. en Twister op de foto te zetten. De kleine van M. werd bezig gehouden door 2 andere lesgenootjes. Dus ik heb eerst een hoop foto's gemaakt en daarna is Djoon nog flink aan de gang gegaan. Daarna snel defles klaar gemaakt en zijn bed in.
Daarna Oblix gaan poetsen en op gaan zadelen. In de bak lekker los gaan rijden, gelijk achter weer actief en alert gemaakt. Hij was volgens zeggen gisteren lekker bezig geweest, dus was benieuwd wat hij vandaag in huis had.
Vandaag was het wederom het piepen en huppelen op de zweep van een lesgenootje :roll: , erg lastig als je net in je concentratie zat. Verder was hij heel de les wel een beetje bevliegerig en om helemaal niks er vandoor spurten want stel je voor dat je iets moet doen wat moeilijk is. :n Op den duur halthouden en weer wegstappen, was meneer het er niet mee eens dat ik de druk er wat op hield, nou dan ga je maar op je achterbenen staan >;) . Ahum....dacht het dus niet he, dus even linksaf gesleurd en een schop nagegeven. Er zaten wel wat fijne stukjes tussen, maar ik kan nou niet zeggen dat ik super gereden heb. Het was dan ook echt enorm druk in de les en heel hectisch. Was het ene paard eruit gepeerd dan ging de volgende wel weer. -O-
Daarna paard verzorgd en gaan eten. Na het eten de kleine uit bed gehaald en die even vermaakt en hij ons, met zijn schaterende lachen. :') Daarna nog wat gekletst en toen naar beneden om No Limit te gaan poetsen, die wel een poetsbeurt kon gebruiken. Tussen het poetsen door heerlijk staan kroelen. Daarna Oblix nog even gepoetst en een stukje van de les gekeken om tot slot de zwangere theemutsen van de wei te halen en op stal te zetten. En daarna zijn we weer op de fiets huiswaarts gekeerd.

Had het vandaag echt even helemaal gehad met het in de les rijden, het is zo enorm druk, dan schiet dat paard weer weg en dan die weer. Je moet continu op de rem voor anderen die doorduwen, dus erg irritant. Dus was een beetje nukkig naderhand. Ik hoop nog steeds binnenkort een keer een privéles mee te pikken, maar helaas ontbreekt het momenteel aan tijd. :\

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:14

Nou ook mijn dagverslagje dan maar.
Vanmorgen geprobeert mijn koffer op een fiets vast te binden, wat niet wilde lukken, dus op de brommer naar de manege gereden. Daar aangekomen stonden 2 lesgenootjes al te lachen: haha Yoni..... Dus ik dacht: Leuk! Ik mag op Bonte!. Maar nee....zat ik op Monty := . Hmm, ik had afgelopen zondag nog iemand gezien die dankzij hem in gips en tape heeft gezeten door een gebroken enkel, en ik had nét gehoord dat ie afgelopen week zo maf had lopen doen. Leuk.....héél leuk, ik ben al zo'n lefgozer....
Maarja eerst maar even bij Manon gekeken want Liek ging foto's maken en naderhand even het geheugen volgeschoten, foto's maken is leuk :). Daarna was het al snel 11:15 dus op naar de Monstertruck om m een goede poetsbeurt te geven. Daarna gaan zadelen en nog steeds niet helemaal zeker van mijn zaak naar de bak getogen en opgestegen. Beugeltjes maar een gaatje korter en gaan met die banaan. Nouja gáán, een keer of 5 er vol inschoppen en meneer stapte op het dooie gemakkie een keertje weg. Kreeg al snel te horen dat ik m flink aan het werk moest zetten, want dan had hij ook geen kans om te gaan rennen. Dus huppa vol de beenkracht ertegenaan, gás erop en aan de praat houden. Was een hele klus en ik vond het met de minuut een minder strak plan worden om daar zo hoog boven op die rug te zitten en te doen alsof ik heel stoer was in de hoop dat meneer zijn kop bij mij zou houden. Nou toen ik op een gegeven moment ging stappen zag hij zijn kans, huppa in de turbo en maar trekken om zijn kop tussen zijn benen te krijgen. Dus ik in de ankers, letterlijk op de rem gesleurd (niet dat hij ook maar ergens maar luisterde), tegen de muur geremd en toen weer verder gereden. Sh*t....echt niet leuk dit :\...na 2 rondjes terwijl ik druk bezig was zijn aandacht bij mij te houden weer huppaa...bit tussen zijn tanden, trekken en blindelings door de bak stormen zonder stuur of rem. Wéér na heel veel ruw handgebruik op de rem gesleurd, en dan moet je weer weg, dus huppa schoppen eronder in de hoop dat ie weer opstart.
Pff ik had er helemaal geen zin meer in, ik háát het als de controle zomaar wegvalt omdat je paard zonder nog op jou te letten zomaar wegstuift naar waar ie zelf naartoe wilt. Een keer schrikken oké, maar dit was gewoon uitproberen en het lukte hem erg goed..Had al besloten dat ik mijn uur niet met mijn billen bij elkaar ging doorbrengen en wilde naar M gaan om te melden dat ik eraf ging, toen hij wéér ervandoor stoof. Gossiemikke.... -:(- op advies een volte opgesleurd maar ik was op zijn zachtst gezegd nou niet erg blij, flink over de zeik en héél boos dus daar zat ik in tranen op Monty. Eraf gesprongen in de trant van: zoek het maar uit met hem, maar ik ga er echt niet meer op. Dus toen werd een volgend slachtoffer gezocht en kon ik na een hele ruilactie op Raffinee. Hups, opgestapt, zweep opgehaald en gaan met die banaan. Rest van het uur lekker gereden. Raff was goed losgereden door mijn lesgenootje, dus kon mooi aan de slag met wat meer buiging en een nóg sneller achterbeen. Verder een lekker lesje gehad. Lesgenootje op Monty kreeg ook wat wegstuifacties en kreeg op een gegeven moment een beginnende hyperventilatieaanval, dus die is langs de kant gaan zitten. Nou volgende voor Monty, Patou naar stal en C erop. Die was wat vriendelijker in de hand en toen Monty een keer wegstoof maakte hij daar gelijk gebruik van en zette nog mooi een tandje harder aan richting een groepje andere lesgenootjes, die een heel kabaal achterop hoorden komen. Gelukkig bleef alles braaf en kon Monty geremd worden. Maar echt blij was C er ook niet meer mee hierna.
Nou na de les aangeboden om Monty op stal te zetten. Dus die lekker afgezadelt en op stal even naverzorgd (en ondertussen M op Tornado zien stappen 8-) )
Nou lekker naar boven en gegeten. Daarna even Odaymie en versace op de wei gezet (toen we op versace stonden te wachten ging de buik van Odaym van links naar rechts heen en weer, en werd er op een gegeven moment van binnenuit even een paar keer flink naar buiten geschopt :+). Daarna No Limit meegepoetst en lekker gekletst bij Oblix en vlak voor we naar huis gingen de zwangere Betsies uit de wei gehaald. (H stond te kijken en die zei dat Odaym zo'n dikke buik had...hopelijk zitten er geen 2 in zei ze :\ ...pfoe nou toen kreeg ik het wel effe benauwd. Hopelijk is het gewoon één heel groot veulen :=). Toen de dames weer op stal stonden zijn we lekker weer naar huis gefietst.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:32

He Djoontje, ben jij met de brommer heen gegaan en met de fiets terug of heb ik het niet goed gelezen (is al vaker voorgevallen).
Letten jullie wel op met al die eigenwijze knollen, laat lekker een ander de problemen oplossen, kan me voorstellen dat je na een week studeren toe bent aan ontspanning en dat is het nu niet en het rijden moet leuk blijven.

Unique van S. heeft trouwens ook een veulen, hengst en geboren op koninginnedag dus heeft hij de naam Excelentie gekregen.
Heb nieuwe foto's van El Maestro op mijn hyves gezet.
Iedereen weer een hele fijne week met hopelijk lekker weer.

Joyce succes morgen met de wedstrijd en Sanne komende week veel plezier met de tank. Ik ga lekker een weekje bijtanken (leuke woordspeling maar dan zonder mijn eigen tank)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:42

Hahaha, nee was bij wijze van spreke. Ik ben met angelique gekomen en die fietste en in reed op mijn brommer. In die opstelling zijn we ook huiswaarts gekeerd ;)

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:32

Net geboren nu 2 uur oud. Vughterheide's Dreamcatcher. Palomino hengstveulen. Foto's komen morgen op de site te staan

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:01

Weer een hengstje..
gefeliciteerd.. A zij gistermiddag al dat t elk moment kon komen want het melk spoot eruit.. gefeliciteerd

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:08

Gefeliciteerd!!

Fab is weer voor het eerst gereden(eergister) en gelongeerd(gisteren) en ze deed het super.. niet kreupel lopen en nog geen tikeltje onregelmatig :)
Als alles meezit en fab niet meer kreupel word wil ik op 25 augustus in Vught voor het eerst gaan starten op mijn verjaardag. We gaan nu rustig opbouwen (20 minutjes per dag en maar 3 a 4 keer in de week rijden).
Dus hoop ik dat ze op alle 4 der benen recht blijft. :)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:22

He Rowan dat is goed nieuws, doe het rustig aan het hou het goed zou ik zeggen.

Peewij gefeliciteerd, ga de foto's zeker bekijken en natuurlijk ook zo snel mogelijk live, kom ook eens naar El Maestro kijken als je in de buurt bent.

Djoontje, oo nu snap ik het, dacht al lees ik het nu weer verkeerd!!!

Joyce wat was de uitslag van vandaag, het zag er niet slecht uit, al heb ik niet alles kunnen zien (moest 3 ringen tegelijkertijd in de gaten houden).

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:31

ik had 2 x 166.. hij was eigenlijk heel fijn te rijden, alleen in die galop trok ie me ineens zo bats uit t zadel, kon niet meer blijven zitten (wel op t paard maar niet in t zadel natuurlijk :P) Heb nu flinke spierpijn tussen mijn schouderbalden.. Ach t mocht activeren en wijken meer scharen. Hij was erg fris het waaide ook best hard en op stal was ie al gespannen hij had al 3 keer gepoept binnen een half uur tijd haha

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:56

Dat valt me tegen, heb toch een aantal mindere combinaties voor je gezien. Nou ja het gaat om het gevoel en na zo'n lange tijd niet meegeweest te zijn mag hij zich best wat gespannen voelen toch. Je bent weer gestart en daar gaat het om.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:20

jaa idd.. nu gewoon veel weg van huis.. Als zijn losse wand weer weg is wat meer springen. ook goed voor de afwisseling..
Ja ik hoorde het echt knakken in mijn nek toen ie zo trok en toen was ik ook de hele controle kwijt.. 2e galop zat ik zelf al gespannender natuurlijk, maarja hij is fris maar gaat niet gek doen gelukkig

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:00

Nou ik zal ook maar een dagverslagje doen. Heb sinds dinsdag een ontsteking in mijn lies waardoor ik momenteel nogal lachwekkend vooruitschuifel als ik een poging doe tot lopen, en wil niet weten hoe het is om momenteel op een zadel te zitten %) . Heel de week angstvallig op de bank doorgebracht in de hoop dat het vandaag over zou zijn. Maar aangezien het herstel niet zo vorderde als dat ik gehoopt had toch maar donderdag afgebeld -O- . Toch weer op die bank gaan liggen want wilde koste wat het kost wél mee om te kijken. Nou vanmorgen mezelf maar in een rijbroek gehesen en naar de bus geschuifeld...
Op de manege aangekomen eerst op weg gegaan naar Odaym en die een dikke knuffel gegeven. Daarna gelijk dooregeschuifeld naar de kantine waar ik lekker in mijn remie het eerste half uur heb doorgebracht. Daarna kwam de rest ook naar boven en vanaf toen was het weer gezellig druk :). De oudste van M kwam nog voorbij met een stuk strotouw achter zich aan waar een denkbeeldige hond aan vast zat :+. Om 11 uur naar beneden gegaan om de dames te vergezellen bij het poetsen en zadelen (ondertussen op het stuk strotouw, ehm...hond gepast) en daarna mezelf langs de bak geinstalleerd met de fotocamera van Liek, had ik mooi wat extra's te doen tijdens de les *-:) . Toch ook wel heel leuk om je vriendinnen te zien rijden dus ik vermaakte me wel en het uur ging bijna net zo snel om als wanneer ik zelf zou hebben gereden :D.
Daarna even gewacht tot iedereen had afgezadeld en huppa lekker naar boven om te eten. Na het eten geholpen met het voorbeen van Paris in een emmer met soda te parkeren want die stond kreupel met een dikke voet. Daarna lekker Odaymie een poetsbeurt gegeven en daarna ben ik met een trui die meer wit was als donkerblauw weer naar de bus geschuifeld. Als het goed is kan ik volgende week weer rijden. Kijken is leuk, maar rijden is beter :D.