Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:08

even een vraagje, als aankomende da Tong uitsteken

Wat is voor jullie, uitgaande van een eigen paard, een goede dierenarts. Waarover moet die beschikken, qua materiaal, eigenschappen enz.?

Hoop dat ik iets eraan heb Tong uitsteken

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:06

Sence schreef:
Vandaag die bijeenkomst gehad. Het leasen voor de mensen met paard, word 10 euro duurder per 1 jan. En met een pony iets van 7 euro. ivm. de prijzen van het eten of het stro, weet niet meer precies. Half okt. hopen ze over te gaan! We hebben er ook een rondleiding gekregen, en het ziet er echt fantastisch uit!

Alleen dat het duurder word, dat is niet zo leuk natuurlijk. Als het hierna nóg duurder word, dan kap ik er waarschijnlijk mee, want dan kan ik het niet meer betalen.

Tsja ik kan het wel begrijpen, die stro-prijzen zijn abnormaal gestegen dat ik denk dat er niets anders op zat om de prijzen te verhogen.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:07

RianneH schreef:

Wat is voor jullie, uitgaande van een eigen paard, een goede dierenarts. Waarover moet die beschikken, qua materiaal, eigenschappen enz.?

Eigenlijk een wat rare vraag.. ik weet niets van materialen.. Het allerbelangrijkst is de kunde van de arts. Iemand die inzicht heeft in kwalen enz.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:08

RianneH schreef:

Eigenlijk een wat rare vraag.. ik weet niets van materialen.. Het allerbelangrijkst is de kunde van de arts. Iemand die inzicht heeft in kwalen enz.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:09

Hmm oke, maar toch blijft het vervelend. Zo word het als maar duurder.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:18

ditchie schreef:

Met materiaal bedoelde ik eigenlijk of je het prettig vind dat je Da zijn eigen operatiekamer/scanner enz. heeft, of dat je het materiaal dat ze in een auto kunnen vervoeren genoeg vind en voor de grotere dingen door wordt gestuurd Knipoog

@Sence en alle andere leasers, vervelend zeg! Maar wel typisch Wilfred..gooide vaak de prijzen omhoog.. Het klopt dat ze oogst van het stro slecht is dit jaar. Heb er een hele middag over gesproken met de nieuwe eigenaars van de Hoeve. Maar wat ik dan weer niet snap is dat de prijs per Januari omhoog gaat. Stro prijs is nu al hoog toch?

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 19:46

RianneH schreef:
@Sence en alle andere leasers, vervelend zeg! Maar wel typisch Wilfred..gooide vaak de prijzen omhoog.. Het klopt dat ze oogst van het stro slecht is dit jaar. Heb er een hele middag over gesproken met de nieuwe eigenaars van de Hoeve. Maar wat ik dan weer niet snap is dat de prijs per Januari omhoog gaat. Stro prijs is nu al hoog toch?

Wellicht omdat de meeste lease-contracten in januari afgesloten zijn? En ook voor een jaar geldig zijn? Ik neem aan dat je dan een vast bedrag afspreekt voor dat lease-jaar....

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:31

Ja zo was het wel iets toch?

Maargoed de stroprijzen zijn zeker abnormaal duur dit jaar *zoals hierboven gezegt* dus dan is het al snel logisch dat prijzen omhoog gaan..

@ Rianne: Je moet wel rekening houden met het feit dat je en bedrijf runt he en dan moet je het zoveel mogelijk aan doen om de klant niet teveel te laten betalen maar ja als bepaalde goederen ontiegelijk in prijs stijgen dan zal je wel moeten omhoog gaan wil je goed blijven draaien Knipoog

Qua wat ik in een dierenarts zoek is.... *denkt na*
Zijn kunde natuurlijk maar ook dat hij het zo overkan brengen dat het voor de leek makkelijk te begrijpen is...
Een goeiekliniek waar hij is aangesloten of zijn eigen natuurlijk is helemaal super met goeie en duidelijke technologie erin...
En een goed in zicht in de omgang met het dier.. Elk dier apart zien met een andere persoonlijkheid waarop je de omgang aanpast om alles zo makkelijk mogelijk te laten verlopen...
Materiaal in eigen kliniek vind ik toch wel fijn omdat je dan toch grotendeels bij je "eigen" dierenarts kan blijven zonder dat je constant voor 'kleine' dingen hoeft doorgestuurd worden.. Want die dierenarts kent jou paard en weet eventuele medische voorgeschiedenis waardoor hij makkelijker op dingen kan inspringen Knipoog

Hm verder weet ik zo eventjes iets niet ..

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:31

RianneH schreef:
@Xippo, jou ken ik ook nog wel. Je kent Tanja zeker nog wel?
Ik stond altijd met open mond te kijken om hoe jij en die pony reden. Veranderde opeens van beginnerspony is ware dressuurkrack Haha! Echt goed. Jammer dat hij zo geeindigd is...

Lied heeft nog wel foto's van Donald op de computer staan dacht ik. Anders heb ik desnoods nog wel een oude horsepower voor je Haha! Geef maar een gil, dan stuur ik hem op Haha!

haha dankje... krijg gewoon een kleur Bloos

Ik ken wel een Tanja.. 2 zelfs... dus weet niet over wie we het hebben..

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:34

Maysie schreef:
He Geeske alles goed?! Lang niet gesproken joh! WIst niet dat je op bokt zat Lachen..

Hoe gaat het met het rijden/ wedstrijden?

Wist je wel.. we zijn zelfs vriendjes haha
Maar het goed.. en met jou en je fatousch?

Wedstrijden gaat goed.. heb een tijdje heel weinig gereden.. verhuizing examens noem maar op. Rij nu L1 met 6 en vanaf zondag komen er weer 3 wedstrijden achter elkaar.. hopen op een paar puntjes, want we zijn wel klaar voor de L2.. Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:22

Jobbeltje schreef:
Wellicht omdat de meeste lease-contracten in januari afgesloten zijn? En ook voor een jaar geldig zijn? Ik neem aan dat je dan een vast bedrag afspreekt voor dat lease-jaar....

Tuurlijk, daar had ik zo snel niet aan gedacht, dat het een contract van een jaar is ipv een maand. Verklaard het wel natuurlijk...

Maysie schreef:
Ja zo was het wel iets toch?

Maargoed de stroprijzen zijn zeker abnormaal duur dit jaar *zoals hierboven gezegt* dus dan is het al snel logisch dat prijzen omhoog gaan..

@ Rianne: Je moet wel rekening houden met het feit dat je en bedrijf runt he en dan moet je het zoveel mogelijk aan doen om de klant niet teveel te laten betalen maar ja als bepaalde goederen ontiegelijk in prijs stijgen dan zal je wel moeten omhoog gaan wil je goed blijven draaien Knipoog

Ja tuurlijk, begrijp ik ook wel.. Maar hoeveel mensen zullen nu nog blijven leasen? Denk dat zij niet allemaal begrijpen waarom de prijzen omhoog gaan. Of is dit wel uitgelegd? En hoe zit het met de prijzen van de stalling? Gaan die voor jullie ook omhoog en hoeveel dan omhoog?
Tuurlijk begrijp ik ook waarom de prijzen van de lessen destijds omhoog zijn gegaan en geloof me, dat was nog goedkoop als ik het vergelijk met manege's hier in Utrecht.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:39

@Xippo: He Geeske! Leuk dat je ook op bokt zit Tong uitsteken Dan is dit topic natuurlijk niet te missen Tong uitsteken haha.. Hoe isie nu?

Ik heb alleen deze foto van Donald en Woody nog op mijn computer staan. Ik vond Donald altijd suuuuper! Haha! Heb heel vaak op hem gereden! Maar nog vaker op kleine Woody Knipoog Wel raar dat Donals ineens zo anders werd.. echt jammer! Want het was altijd een schatje!

Afbeelding

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:05

Lydia.. ik ben je heel erg dankbaar!! Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:18

Eindelijk! Vandaag komt de dierenarts voor Kai. Hij heeft nu ongeveer 3 weken erg last van zn achterbeen.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:19

Geen dank Tong uitsteken

Haha... zie dat je de foto ook al in je profiel hebt gebruikt Knipoog

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:23

jaa Lachen de enige foto van mn vriendje op de computer.. Knipoog

Maar hoe gaat het met jou?
Laatste keer dat ik je zag was in de Harmonie zeker?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:27

Haha... nou heb je gelukkig 1 foto op je computer van hem! Ik moet zeggen dat ik verder ook niet veel foto's van Donald heb.. Vaak alleen van Woody Tong uitsteken

Met mij gaat het goed hoor! Ik studeer tegenwoordig in Utrecht Tong uitsteken Nu alweer laatste jaar Bachelor, dus het gaat goed Lachen Wat ben jij zoal aan het doen?

Haha.. ja laatste keer was harmonie idd Tong uitsteken Maar das ook alweer heeel lang geleden! Werk je daar nog?

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:29

Jeetje goed man!

Ik werk tegenwoordig fulltime in de keukens en sanitair..
Woon samen met mn vriend in Bolsward.. hele lifechancing! Knipoog

Rij gelukkig nog wel steeds.. heb sinds 3 jaar een paardje te rijden en gaat leuk!

Werk niet meer in de Harmonie Knipoog

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:32

Zoooo leuk joh! Haha! Ook heel anders Lachen

Rijden blijft toch part of life voor ons he Knipoog Ik kan er ook niet zonder... ik rij nu bij de studentenruiters in Utrecht.. Heel gezellig! Maar na mn studie wil ik echt ergens een paardje vinden waar ik ook al mn tijd in kan steken (en natuurlijk ooit een eigen paardje he Knipoog )

Met je bijrijdpaard gaat het ook goed zo te lezen in je profiel? Lachen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:12

Oehhh Geeske is al huisje boompje beesje :p Knipoog
In Bolsward helemaal!! En hoe bevalt de emigratie? Knipoog
Ik zit ook al gekluisterd met Marcie samen. Hoelang woon je daar nu al?!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:45

Ik wil ook huisje boompje beestje, die heb ik allemaal al, nu nog een mannetje... Tong uitsteken

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:45

ditchie schreef:
Oehhh Geeske is al huisje boompje beesje :p Knipoog
In Bolsward helemaal!! En hoe bevalt de emigratie? Knipoog
Ik zit ook al gekluisterd met Marcie samen. Hoelang woon je daar nu al?!

Ja ik heb een huis... een boom van buren (heel irritant met van die helikoptertjes door de hele tuin) en 2 beestjes.. mn Nicky een knien! haha helemaal gesetteld!

Ben je ook al aan het hokken met Marc? Mocht ook wel een keer tijd worden he?! :p

Ik nu vanaf juni..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:59

@Sence, hoe is het afgelopen met Kai en zijn been?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 08:04

Het blijkt een schoonheidsfoutje te zijn. Hij heeft er dus geen pijn van ofzo, en dat er ook topspringpaarden die het ook hebben. Waarschijnlijk onderuit gegaan in het land ofzo...

Maar ik vind dit niet bepaalt normaal voelen, en heb ook nog nooit een springpaard gezien die dit had, maar goed. Hij loopt ook schots en scheef en valt steeds naar binnen in de stap. Als je stapt, is het net alsof je op een kameel zit, omdat hij sowieso om de 3 passen zn been in de lucht gooit, en hoger als met zijn normale tik, zeg maar. Ook maakt hij zijn pas niet af, dus zou je toch denken dat er wel íets meer aan de hand is.. ?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:50

Sence schreef:
Het blijkt een schoonheidsfoutje te zijn. Hij heeft er dus geen pijn van ofzo, en dat er ook topspringpaarden die het ook hebben. Waarschijnlijk onderuit gegaan in het land ofzo...

Maar ik vind dit niet bepaalt normaal voelen, en heb ook nog nooit een springpaard gezien die dit had, maar goed. Hij loopt ook schots en scheef en valt steeds naar binnen in de stap. Als je stapt, is het net alsof je op een kameel zit, omdat hij sowieso om de 3 passen zn been in de lucht gooit, en hoger als met zijn normale tik, zeg maar. Ook maakt hij zijn pas niet af, dus zou je toch denken dat er wel íets meer aan de hand is.. ?

Maar ik vind het ook niet normaal een dit is niet echt een schoonheidsfoutje.