Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Temp

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:46

Hoe ik het voor elkaar krijg om het draad om zijn been te krijgen? Simpel, je wikkelt het net zo lang om zijn benen tot het goed vast zit, even aantrekken en er een goede knoop inleggen. Nee sorry, het draad hoort normaal dicht te zijn, en als het open is dan wordt het helemaal aan de kant gegooit, deze keer was iemand het helaas vergeten en had het gewoon op de grond laten liggen, en aangezien het draad groen is, tja dan kan je het wel eens over het hoofd zien.

Ik wist het inderdaad al van de pony's van equito, dat wordt ver met emmertjes watersjouwen! Ze komen namelijk achter het land van Temp, loockey en fardooz te staan, dus dat is wel een stukje. Al enig idee hoe ze dat gaan doen?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:38

He Temp.. wat vervelend!! En dan nog eens 3 weken kreupel.. Nou, ik weet nu alles van 'ongelukjes' en pech..
Bij Yen eerst d'r gedrag, pijn in dr rug/hals, kraken, rust en niet rijden, eindelijk over, gaat voorruit, en dan weer te kort bekapt. Grr.. word je moe van!!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:43

Hallo hallo allemaal! Ben ff afwezig geweest hoor... Werd helemaal gek van dat kreupele bokt Haha!

Updateje: Sootje gaat weer helemaal fijn. Nog wel een beetje nukkig soms, maar hij gaat echt erg fijn marcheren. Hij mag nu nog even blijven staan, maar in het najaar gaan we kijken of we de M nog kunnen halen Knipoog (wauw, dat klinkt best ernstig).

Inmiddels heb ik mijn nieuwe auto (Blauw Beest) dus ben nu echt heel mobiel met mijn paardje. Als ik terug ben uit Dublin gaan we dus wat uitjes plannen! Echt zo een gave bak en... helemaal van mij! Ik denk dat de benzinekosten wel wat tegen gaan vallen, maar goed Haha!

Deze week heeft Solon nog een weekje vakantie en ik ook. Ik ga lekker even een lang weekend naar Dublin waar ik een 2tal concerten ga zien en daarbuiten nog lekker eten en drinken en dergelijke met vrienden die ik echt al heel lang niet meer gezien heb. Zag wel gister dat mijn rugzak kapot is, dus ga zo tijdens de lunch even een nieuwe aanmeten Haha!

Verder triest nieuws bij ons op stal... De manege eigenaar heeft een herenbloeding gehad en ligt to zover ik weet nog in coma.

Ik hoorde dat er bij Zeinstra ook het een en ander aan de hand was...

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:46

Hoi allemaal, alles goed hier?
ik hoorde het van de stal eigenaar, Manic
Triest hoor, hij is nog niet bij?
En wat is er bij zeinstra aan de hand?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:52

Tot zover ik weet niet nee... Het is inderdaad wel triest. Ook veel spanningen op het terrein enzo, dus ik doe lekker mijn paardje en ga dan weer naar huis.

Hoorde dat er bij Zeinstra knallende ruzie was geweest, maar mischien is dat weer een heel opgeblazen verhaal. Hoe gaat het met Padaula? Lachen

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:30

ohjee temp, wat naar van dat draaidje.. inderdaad groene draadjes zie je niet zo goed..
Ik weet niet hoe ze met emmers gaan slepen,.. maaike en axel zijn afwisselend op vakantie en die rijden er elke dag even langs zeiden ze.. dus denk dat ze gewoon zelf gaan sjouwen (of mij weer eens inhuren wat toch niet kan Tong uitsteken ) .

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:36

Wat leuk dat de pony's van Equito komen.. gaat de manege even dicht en komen ze allemaal of maar een paar?

Dank voor de info over onderlinge wedstrijden, we hebben toch maar een startkaart aangevraagd, maakt het wat makkelijker Lachen Mariette gaat Fleur starten, zij kan nog lekker bij de pony's Haha!

Fleur heeft trouwens een 2e premie bij de keuring gehaald! Boos! Maar goed, levert wel mooie plaatjes op: viewtopic.php?f=53&t=627052&hilit=

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:54

Eindelijk staan de foto's van het miniponykamp op de website van de manege waar ik sta. Ik was daar leiding en het was echt superleuk dus altijd grappig om daar foto's van te zien. Als jullie rytir in Cruella outfit willen zien moeten jullie hier even naar toe gaan: http://www.stalzadelpret.nl/images/albu ... CN0120.htm
Cruella had een zwartbonte shetlander gestolen zodat ze ermee kon gaan fokken (101 zwart bonte shetlanders om precies te zijn Haha! ) en er jassen van te maken. Cruella snapte alleen niet dat de betreffende shetlander een ruin was waar je dus niet mee kan fokken... Die gezichtjes van die kinders, echt prachtig toen!

Hoop trouwens dat het vanavond weer flink gaat afkoelen, dan kan ik nog even rijden. Door de hitte, mandorra haar wond en drukte heb ik al een week niet meer gereden...

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:58

manic schreef:
Tot zover ik weet niet nee... Het is inderdaad wel triest. Ook veel spanningen op het terrein enzo, dus ik doe lekker mijn paardje en ga dan weer naar huis.

Hoorde dat er bij Zeinstra knallende ruzie was geweest, maar mischien is dat weer een heel opgeblazen verhaal. Hoe gaat het met Padaula? Lachen

tja, daar is het nooit echt rustig...

met padaula gaat het super!

(er staan nieuwe foto's van haar in mijn onderschrift) Haha!
kan ik geen genoeg van krijgen geloof ik Bloos

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:32

Had ze al gezien Haha!

Ziet er super uit... Die stal trouwens ook... Echt apart. Ben er nog nooit in het echie geweest, maar wel altijd van veraf bewonderd. Wist niet dat jullie ook griekse zuilen hadden Haha!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:34

manic schreef:
Had ze al gezien Haha!

Ziet er super uit... Die stal trouwens ook... Echt apart. Ben er nog nooit in het echie geweest, maar wel altijd van veraf bewonderd. Wist niet dat jullie ook griekse zuilen hadden Haha!

wie ar ferrie internezionul... Haha!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:43

Ik hoor dat jullie ook champagne proeverij doen Haha!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:59

manic schreef:
Ik hoor dat jullie ook champagne proeverij doen Haha!

Haha! daar ga je ook raar van praten ja! Haha!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:32

Aaarghh
Geloof dat ik nooit aan een 'echt' bijrijdpaard kan beginnen zolang ik nog op scool zit. Heb vandaag mn rooster gezien voor volgend jaar, zit bijna elke dag tot half 4/4 uur Boos!
Als ik die ene op de A'damse zou doen ben ik pas tegen half 6/6 uur klaar, dan nog naar huis fietsen (uurtje), douchen/eten/huiswerk/leren.. lig ik zeker pas om half 12 ofzo in mn nest terwijl ik dr al om 10 uur in moet liggen Boos!
Grrr..

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:48

Ja, en dan leer je de verantwoordelijkheden van een eigen paard! Dan pas zie je hoeveel er bij komt kijken qua tijd, geld, moeite etc.

Ik ben volgend jaar ook standaard 3 dagen in de week pas om half 6 klaar (en half 9 beginnen), dus dat wordt ook minder tijd en een nóg drukker schema..

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:55

Ja, jeetje Bloos!
En dan ben ik al geen held met schema's plannen enz.. Word dan maar nòg minder naar noord, ansders heb ik mn pa al helemaal aan het dansen met mn cijfers..

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:07

manic schreef:

Grappig, kom der 3 keer in de week, maar heb geen flEn op 18 augusus moet ik weer auw idee wat der aan de hand is haha.
Weet wel dat de "leiding" door iemand anders is overgenomen, maar de reden weet ik niet en gaat me ook niks aan.
Wil wel weten wat voor ruzie der dan was (evt. via pb?).

Joehoe trouwens!

Heb het druk druk druk laatste tijd en dat in de vakantie hehe.
Moet een pc kopen, beetje normale rijschoenen, werken, naar poonie toe, sociale verplichtingen nakomen, en ik kan zo slecht plannen Haha!
En 18 augustus moet ik weer naar school Lips are sealed

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:15

bat: je manege gaat indd voor alle klanten dicht.. alle poný's komen bij jullie op het land.. als het mis gaat halen we er wel een paar uit die dan op de landjes van equito mogen en door mij en maaike bereden worden. Waarschijnlijk is dit niet het geval want vorig jaar stonden alle pony's ook bij kahmann op het land en dat ging ook goed. Hopenlijk gaat het dit jaar weer goed en mogen ze allemaal 3 weken lang hun buik vol eten!

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:51

Heyhey, ik heb vandaag weer een heerlijk polderritje gemaakt op Temp Pling Hij was wel echt heel druk, vandoor schieten, willen racen en enorm aan het klieren, had ik natuurlijk geen martingaal, geen zweepje en dressuurteugels die laatst in de olie hadden gelegen Bloos Ik was samen met batje en met nog een stalgenootje een lekker stapritje gaan maken. Helaas was er wel iets naar gebeurt op het laatst, toen we over de brug liepen naar de kalfjeslaan zakte het paard van me stalgenootje door de bodem! De brug is verrot dus oppassen als je daar gaat rijden!!!!! Gelukkig is het allemaal goedgekomen met het paardje, hij had wel peesbeschermers om waar een paar flinke krassen in zitten... Ik heb het al bij equito gemeld zodat ze er rekening mee kunnen houden als ze gaan buiten rijden.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:09

als je dat bruggetje bedoelt wat naast het fietspad (bij de sportvelden) zit rechtuit bij equito dan is dat geen nieuws
er is verleden jaar ook iemand doorhene gegaan
en toen is er een soort plexiglas plaatje op gezet
doodeng ding echt
niet veilig voor paard en ruiter

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:23

hmhm.. ik rijd er ook niet meer ovrheen.. de laatste keer was toen ik met riff naar buiten was, en toen hoorde ik het al kraken dus dacht: ok, laatste keer, nooit meer. gewoon een bruggetje verder nemen of je route aanpassen..
Temp: om welk paard ging het? (wel eng!heeft echt niets aan overgehouden?)

hihi, ik heb een hengstenketting voor peps gekocht.. in het vooruitzicht dat we aan het eind van de zomer zo'n goede conditie hebben om naar het bos te gaan.. en madame is nogal heet daar dus dacht dat misschien een uitkomst zou kunnen bieden.. Vandaag uitgeprobeerd op hoe ze erop reageerd en madame vind het leuk om met het kettinkje te spelen dus dat zit wel goed denk ik..
ff kijken of ik een foto kan uploaden..

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:28

Gelukkig viel het mee, maar paardje heeft een iets dik been. Wat eng dat het eerder is gebeurt, dat wist ik niet! Waarom wordt die brug niet gewoon vervangen als 'ie zo gevaarlijk is?!

Leuk dat alle pony's komen! Kan ik lekker Annico kroelen Knipoog Mijn instructrice heeft een zwak voor Amber, dus als die bij ons op stal gereden moet worden... Knipoog

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:34

ik denk dat maaike zoal iets vermoed heeft.. of naja ze had het min of meer laten vallen dat als ik of een ander meisje Amber niet wilde rijden deze vakantie dat ze dan evt haar zou kunnen vragen.(terwijl ik me nu bedenk dat ze misschien amber zelf gaat rijden gezien haar 2 paarden geblesseerd zijn en ik riff rijd deze vakantie..) Maar misschien hakt maaike de knoop al voor de vakantie door en wordt amber gewoon verkocht.. al zal dat niet heel makkelijk gaan, maar wie weet. Het is een ongelovelijke haf.. ik houd niet zo van haflingers zoals je weet, maar deze.. *kwijl*.

bat: mag je nou wel of geen foto's plaatsen hier?

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:36

Zozo pepper met stoere hengstenketting! Pittige merrie Tong uitsteken
Waarom zou Amber verkocht moeten worden dan? Ik vond haar ook altijd wel een erg mooie haf.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:39

He wat balen dat haar andere paarden geblesseerd zijn! Amber is idd echt heel erg leuk Lachen
Leuk, komen we jou en Pepper nog eens tegen in het bos Lachen

Je kan beter een linkje plaatsen.