Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:48

Ben vanavond nog naar de manege geweest. Om toch nog even bij Legend te zijn. Heb lekker met haar staan knuffelen en kreeg tijdens het krabbelen een aantal hele lieve terugkrabbel sessies. Had ook wortelen voor haar gekocht, dus nog even verwend. Heb haar op het laatst nog geknuffeld en een kus gegeven en ben toen gegaan.
Het is zo'n raar gevoel om daar weg te rijden en te weten dat je haar nooit meer zal zien. Maar ja het is gewoon beter en die gedachte hou ik mezelf ook voor. Maar missen zal ik haar zeker. Ik ben in ieder geval blij met de momenten die ik met haar heb meegemaakt en ik heb met haar kunnen lachen en huilen en enorm veel geleerd in die paar jaar tijd.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:07

Zo nou ik zal maar eens beginnen aan een zeer verlaat dagverslag anders dan moet ik er aankomende zaterdag nog 2 doen :P
Zaterdag op de manege aangekomen eerst maar even Odaymie gezocht want die was verplaatst. Na van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, haar eindelijk gevonden in de oude stal van Salvador. Lekker zo'n grote stal, daar komen ook niet zoveel paarden langs, en zo heeft zo ook nog wat te zien. Eerst lekker geknuffeld en daarna maar eens op de lijst gaan kijken op wie ik die dag eigelijk was ingedeeld (knuffelen met Odaym is momenteel een belangrijke eerste bezigheid van de dag :+ ). Bij de lijst aangekomen zag ik dat ik het nog een keertje met Raffinee mocht proberen, erg leuk want dat was wel goed bevallen vorige week. Allereerst maar even de nieuwe loungebank uitgeprobeerd en 2 huilende kinders tot stilte gemaand die hun alarm aanzetten toen ze mama op de fiets met de les het bos in zagen vertrekken.
Daarna de jongste een liga gegeven en daarna een fles en toen een schone luier en huppa zo zijn bed in. Gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om Odaym lekker vroeg op de wei te zetten samen met Versace en daarna maar eens die dikke frikandel gaan poetsen en zadelen.
Lekker op het dooie gemak naar de bak gekuierd, opgestegen en gaan met die banaan. Flink achter zijn veter aangezeten, al met losstappen om het tempo wat te verhogen en wat meer reactie te krijgen op mijn hulpen. Wat sneller aan de slag gegaan met zijn probleempunten, waar hij het niet mee eens was. Heel netjes geprobeerd op te lossen, maar naderhand na een tip maar even hatseflats-NU-graag gedaan en in plaats van nog pissiger te worden, draaide hij helemaal om en ging lekker vrolijk zijn rondjes sjouwen :7 .
Veel geoefend met rechtrichten en buiging in zijn stijve lijf, en moet zeggen dat het aardig lukte, al ging het door de warmte wat moeizamer dan vorige week. Al met al lekker gewerkt en tevreden afgestapt. Paard was meer schimmel dan roodbruin, dus die had ook aardig zijn best gedaan.
Daarna eerst even meegeholpen met het afspuiten van Oblix en Paris en daarna lekker gaan eten.Toen we weer een beetje op adem waren gekomen even New Legend buitengegooid om wat foto's te maken en helemaal op het einde van de dag Odaymie en Versace uit de klei getrokken. Odaymie kwam zowaar supervrolijk op me afgelopen toen ik haar ging halen, zal wel een moment van verstandsverbijstering zijn maar was toch een lieve actie van haar :+.
Heb toen lekker haar beentjes afgespoten en vervolgens in stal de ergste modder eraf gepoetst, niet om haar brandschoon te krijgen, maar gewoon om lekker aan te freubelen, ze vind dat altijd wel gezellig, helemaal als je wat lekkers meebrengt :D.

En daarna nog even naar de les gekeken waar W op de fries aan het rijden was want daar was ze de bossen mee in geweest met de middaglesjes, stond haar goed, zo'n fries :). Uiteindelijk was het tijd om naar huis te gaan en kwam de taxi ons weer halen ;)

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:49

Vreselijk voor je sjalique,écht vervelend, maar je hebt toch wel van haar kunnen genieten,
zo kun je ook denken, je ging altijd met plezier op dr rijden, ookal was ze soms niet altijd even lief! ;)

Oja en trouwens ''de fries'' heeft ook een naam :Y)
Én ze vinden haar allemaal heel fijn in de bossen, dus daarom mag die lekker mee..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:02

Oke ik zal het even rechtzetten: W was op Tornado aan het rijden (wij vonden trouwens allemaal dat Tornado haar figuurtje weer mooi terug heeft). Zo goed? O:) :Y)

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:28

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:59

BAH wat een sjit verhaal zo voort slapen gaan.. Ik schrik er van.. Op de een of andere manier heeft zij ook echt geen geluk met paarden (niet verkeerd bedoeld he) Ik blijf het topic ook zeker volgen of er veranderingen zijn (in de positieve richting hopen we natuurlijk)

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:28

jeetje wat een akelig verhaal
hopelijk komt het allemaal goed....wens jullie heel veel sterkte toe.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:01

Zaterdagavond, dus weer tijd voor een verslagje.

Had woensdag al gehoord dat ik voorlopig gewoon op Oblix kon blijven rijden, dus het was geen verrassing op wie ik zat. Vanmorgen eerst met de bus, wat een rustig reisje was en op de manege aangekomen gelijk de kleine van M. meegenomen en die lekker bezig gehouden in de kantine en ondertussen even gespiekt naar de 2 veulens en moeders in de wei. Rondom kwart over 11 paard gaan poetsen en opgezadeld. In de bak erop gesprongen en gaan rijden. Het rijden ging weliswaar niet bepaald fijn. Oblix had flink wat struikelmomenten, schrik en wegrenacties om helemaal niks en het voelde gewoon niet helemaal fijn. Hij zat niet helemaal lekker in zijn vel had ik het idee. Op het einde ging het wel wat fijner, op een gekke sprintactie zonder rem na dan. Al moet ik zeggen dat ik er niet echt plezier aan kon beleven aan het rijden. :n Moest tijdens het rijden ook aan Legend denken en dat ik daar gewoon nooit meer op zal kunnen rijden, dus zat mezelf ook in de weg. Ik doe het de komende weken gewoon rustig aan in de hoop dat ik het plezier er wel weer in terug krijg.
Na het rijden paard lekker verzorgd en gaan eten. Na het eten de kleine weer even overgenomen van M. en die nog even vermaakt, met als gevolg dat ik de babyliga zelfs tot in mijn BH had zitten. _O- :D Daarna nog even veulens geprobeerd op de foto te zetten en vervolgens op stal Oblix nog even gepoetst. Toen die schoon was heb ik No Limit ook nog maar eens een poetsbeurt gegeven want naast de weidegang staat die ook maar wat in zijn stal :(:) . Er kwam dan ook een flinke partij haar af, dus volgende week doe ik meneer weer even. Daarna Odaymie en Versace naar binnen gehaald en toen buiten in de zon gaan zitten waar we vervolgens op ons gemak een drankje hebben gedronken genietend van de zon. 8-)

Moet zeggen dat het ook vreemd is om langs Legend haar stal te lopen en daar Twister dan in te zien staan. :\

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:02

Zo ik ben eindelijk weer thuis.. zoals jullie misschien wel hebben gelezen heeft het niet mogen baten en is Miracle vandaag rond half 7 in mijn armen van ons heen gegaan... Ik ben er zelf helemaal kapot van.. voor foto's kun je kijken in het topic.. Ik heb haar zelf ook weggedragen naar haar laatste bestemming.. en heb alles gedaan wat ik kon..

Daarbij heeft ze de veeartsen van oisterwijk versteld doen staan met de 5 minuten die ze haar hadden gegeven en daar 70 mooie uren van gemaakt waarbij ik haar met liefde heb verzorgd..

Nu ga ik slapen want van die 70 uren heb ik er misschien hooguit 10 met één oog open geslapen.

Angelique: nog veel sterkte met legend.. ik weet hoe het is om een dierbaar paard te verliezen...

Toch zou ik het zo weer doen.. het is een harde en kostbare les geweest maar we hebben enorm hiervan geleerd.. Meer als dat je op school doet.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:38

Ahh Rowan heel veel sterkte gewenst (ik was ook een stille meelezer in je verhaal) Ik moest vandaag om 1 uur beginnen met werken.. Heb rond kwart voor 6 nog gelezen en toen stond er nog niks.. Pff toch schrik je er dan van als je leest dat ze dood is..
Je hebt zeker super je best gedaan als je daar maar goed aan blijft denken..
Met fab is t ook goed lees ik dus daar kun je nu weer mee aan de gang.. (en de band zal zo alleen maar sterker worden)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:30

Echt pech Rowan, maar je hebt er alles aan gedaan, echt knap. Weet zeker dat de meeste al veel eerder opgegeven hadden. Je kunt heel trots op jezelf en de kleine dame zijn.

Jammer Angelique dat het rijden momenteel niet zo lekker gaat, maar volhouden hoor want ik herken dit wel, het komt weer goed maar kan helaas soms even duren.

De tank loopt momenteel super en zit lekker in zijn vel.
Verder nog steeds aan het wachten op Wootje haar veulen, morgen zit ze aan de tijd, maar ik denk dat ze ons nog wel even laat wachten, hopelijk gaat alles goed ben soms best wel nerveus met alle verhalen die hier op bokt voorbij komen.

Verder zoveel mogelijk aan het genieten van het mooie weer, want dat is wel lekker zo.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:07

Het zal denk ik ook wel goed komen met het rijden, het zou ernstig zijn als ik zou stoppen met rijden. Mijn vriend zei al dat ik dan naar het gesticht moest. :+

Ik heb nog een topic met een aantal foto's van New Legend.
[ITP] De laatste foto's

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:15

Sterkte Rowan, wat ontzettend knap van zowel jullie als Miracle dat julle er zo voor gevochten hebben!

Ik zal ook even een verslagje typen.
Zaterdag een rustig busreisje gehad, op stal aangekomen eerst maar even de kleinste van M meegesjouwd in zijn maxicosi naar de lijst. Ik mocht weer op Raff, dus dat was mooi. Eerst lekker boven met de kleine aangeteut en naar de veulentjes gekeken. Toen Odaymie en een lichtelijk opgefokte No Limit op de wei gezet, maar na 30 minuten stond Odaym nog steeds heel onrustig dus meneer en mevrouw weer naar binnengebracht. Dat ging nog niet zo simpel want Odaym was helemaal over dr flos en wilde constant in galop het erf over dus uiteindelijk paard bijna dwars gezet en zo naar binnen geloodst.
Daarna de kleine in bed gelegd en naar Raff gegaan. epoetst tot ie blonk, gezadelt en naar de bak. Ik had m het eerste uur en dat is toch wel te merken. Loswerken duurde echt langer en hij was het er allemaal niet zo mee eens. Toch voet bij stuk gehouden en toen kwamen we uiteindelijk weer op een goed punt uit. Toch niet helemaal de volle 200% gegeven want het zat er van zijn kant gewoon even niet in en daar moet je ook rekening mee houden natuurlijk. Na de les even bij Oblix geholpen en daarna zelf lekker gaan eten. We hebben ons ook weer opgegeven voor de wedstrijd zaterdagavond 16 mei dus hopelijk hebben we weer genoeg animo.Toen de les van 13:00 was afgelopen versace opgehaald en die samen met Odaym naar de wei gebracht. Toen bleef het rustig en konden de dames lekker van het zonnetje genieten, terwijl die arme No Limit binnen stond omdat die pismerrie hem niet moet :P
Daarna nog even veulentjes gekeken en toen ben in vervroegd naar huis gegaan.
Moest werken van 17:00-21:00 bij de bejaarden, en daarna ben ik nog doorgegaan naar nijmegen want daar ging ik met een lesgenootje stappen. Was weer een mooi feestje en ben vanmorgen vannuit nijmegen gelijk doorgegaan naar Wageningen dan hoef ik niet naar Den Bosch en dan vanavond weer naar hier.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:24

Ja we hebben er alles voor gedaan.. Vandaag was W Goesten geweest voor Fab.. en ze hoeft niet meer gespoeld te worden.. alleen bijhouden van tempratuur elke dag.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:28

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:23

Veulentijd. op 3 april hebben we een prachtig hengstveulen bij onze Gala gekregen, zoals de meeste wel weten. Alles ging voorbeeldig. Tot dat we vanochtendop stal aan kwamen en Gala dood aantroffen. In de loop van de nacht heeft onze lievelingsmerrie een fatale aanval van koliek gekregen en is de darm volledig afgescheurd. Woorden schieten op dit moment te kort. |( |( |(

Mocht er iemand toevallig horen dat er ergens een merrie een dood veulen krijgt, houden we ons aanbevolen, aangezien de veulencentrale op dit moment niets voor ons kan betekenen!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:44

Hè jakkes wat een slecht nieuws allemaal, eerst al het verlies van Miracle van Rowan, en nu dus opeens een merrie overleden.
Wat een verschrikkelijk nieuws PeeWij, ik wil jullie heel veel sterkte wensen en ik hoop dat er snel een zoogmerrie voor jullie veulen gevonden wordt.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:03

Ik ben druk bezig Peewee.
Hopelijk komt er snel een oplossing

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:13

Jeetje wat een tegenslagen allemaal. Wat een naar bericht, is het veulen er en dan overlijdt de moeder. Heel veel sterkte ermee en ook ik hoop dat er snel een merrie voor het veulen is.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 08:55

Goedemorgen, Womara heeft haar veulen een hengst van Maestro.
El Maestro donkerbruin een brede bles en vier hoge witte benen.
Een droppie

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:05

Kijk eens aan dat is goed nieuws. Van harte gefeliciteerd en geniet ervan. Wanneer komen de foto's? ;)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:47

Gefeliciteerd Amarie met het veulen! Ook hier iemand die benieuwd is naar de foto's :)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:08

Ja dames ik zou wel willen, maar dan moet ik toch weer de hulptroepen inschakelen.
Morgen gaan ze naar buiten, dan ga ik foto's maken en dan eens kijken of het wil lukken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:57

Gefeliciteerd Annemarie!!! dat is nog eens beter nieuws..

Gisteren fab even 10 minuten aan de longe gehad omdat ze niet los kon doordat er iemand aan het rijden was... daarna J een voetje gegeven en die is op fab gaan zitten en zo zonder iets naar de stal gestapt.. Vandaag dagje rust en morgen weer even longe of los.. Was goed voor beweging zei de DA dus als de uiers zo blijven kan ze in het weekend of na het weekend weer de wei op.

Als jullie nog iemand weten die 3kg veulenmelk van Pavo kan gebruiken dan heb ik die hier nog staan :)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:39

Nou ik heb foto´s maar het is wel bewerkelijk (belachelijke dat je deze eerst op het internet moet zetten via een andere site)ze hier op te krijgen. Zet ze wel op hyves dat is tenminste zo gepiept.