Zo nou ik zal maar eens beginnen aan een zeer verlaat dagverslag anders dan moet ik er aankomende zaterdag nog 2 doen 
Zaterdag op de manege aangekomen eerst maar even Odaymie gezocht want die was verplaatst. Na van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, haar eindelijk gevonden in de oude stal van Salvador. Lekker zo'n grote stal, daar komen ook niet zoveel paarden langs, en zo heeft zo ook nog wat te zien. Eerst lekker geknuffeld en daarna maar eens op de lijst gaan kijken op wie ik die dag eigelijk was ingedeeld (knuffelen met Odaym is momenteel een belangrijke eerste bezigheid van de dag
). Bij de lijst aangekomen zag ik dat ik het nog een keertje met Raffinee mocht proberen, erg leuk want dat was wel goed bevallen vorige week. Allereerst maar even de nieuwe loungebank uitgeprobeerd en 2 huilende kinders tot stilte gemaand die hun alarm aanzetten toen ze mama op de fiets met de les het bos in zagen vertrekken.
Daarna de jongste een liga gegeven en daarna een fles en toen een schone luier en huppa zo zijn bed in. Gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om Odaym lekker vroeg op de wei te zetten samen met Versace en daarna maar eens die dikke frikandel gaan poetsen en zadelen.
Lekker op het dooie gemak naar de bak gekuierd, opgestegen en gaan met die banaan. Flink achter zijn veter aangezeten, al met losstappen om het tempo wat te verhogen en wat meer reactie te krijgen op mijn hulpen. Wat sneller aan de slag gegaan met zijn probleempunten, waar hij het niet mee eens was. Heel netjes geprobeerd op te lossen, maar naderhand na een tip maar even hatseflats-NU-graag gedaan en in plaats van nog pissiger te worden, draaide hij helemaal om en ging lekker vrolijk zijn rondjes sjouwen
.
Veel geoefend met rechtrichten en buiging in zijn stijve lijf, en moet zeggen dat het aardig lukte, al ging het door de warmte wat moeizamer dan vorige week. Al met al lekker gewerkt en tevreden afgestapt. Paard was meer schimmel dan roodbruin, dus die had ook aardig zijn best gedaan.
Daarna eerst even meegeholpen met het afspuiten van Oblix en Paris en daarna lekker gaan eten.Toen we weer een beetje op adem waren gekomen even New Legend buitengegooid om wat foto's te maken en helemaal op het einde van de dag Odaymie en Versace uit de klei getrokken. Odaymie kwam zowaar supervrolijk op me afgelopen toen ik haar ging halen, zal wel een moment van verstandsverbijstering zijn maar was toch een lieve actie van haar
.
Heb toen lekker haar beentjes afgespoten en vervolgens in stal de ergste modder eraf gepoetst, niet om haar brandschoon te krijgen, maar gewoon om lekker aan te freubelen, ze vind dat altijd wel gezellig, helemaal als je wat lekkers meebrengt
.
En daarna nog even naar de les gekeken waar W op de fries aan het rijden was want daar was ze de bossen mee in geweest met de middaglesjes, stond haar goed, zo'n fries
. Uiteindelijk was het tijd om naar huis te gaan en kwam de taxi ons weer halen