Manege Bergemo praat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:18

Annetje schreef:
De clip is wel een beetje stom Tong uitsteken
Met zo'n sullige dansje erbij en een van de 'jongens' danst wel heel erg overdreven terwijl de rest bijna stilstaat. Maar ach, het liedje is leuk.

Tja, echt 'boyband' Clown
Volgende week beginnen de groepswedstrijden weer op de manege. En dan rijst de grote vraag; gaat de vrijdag 21 uur les weer nr 1 worden? Zullen ze de 'breinbrekende' halve finale eigenlijk wel bereiken???? Ze zijn goed, heel goed, maar rijden met een 'handicap' (iets minder gemotiveerde groepslid) Sluit nu uw weddenschap af Tong uitsteken

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:42

Haha, Judith.... die minder gemotiveerde groepsruiter uit de vrijdaggroep.... laat me raden..... Clown

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:07

Wie dan?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:16

Ik mis het geloof ik ook een beetje Schijnheilig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:41

Ik kan wel naam gaan noemen, maar het is iemand die jullie niet kennen Knipoog Laten we het er op houden dat vanwege de persoon iedere oefening wel weer stilgelegd moet worden, of het komt niet netjes uit de bus omdat persoon voor zichzelf rijdt ipv in groepsverband. Het houdt er wel de spanning in Tong uitsteken

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:48

Ah, ja das best jammer als er één persoon bij zit, die de boel een beetje ophoudt. In ieder geval heel veel succes! Ga jij ook meedoen Juut?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:27

Ik had mezelf voorgenomen nooooit meer een groepswedstrijd te rijden waarin mensen meedoen die er geen zin in hebben. Waar doe je je best dan nog voor? Je scoort toch niet hoog als groep als er een is die het niet wil. Zonde. Verpest ook de sfeer onderling. Hamer Viertallen en dergelijke vind ik heel leuk maar wel iedereen graag mee laten doen die ook echt wil.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:26

Ik vind viertallen ook leuk. Misschien nog wel leuker als individueel, maar wel iedereen moet er achter staan.

Beterschap nog maarie.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:53

thnx, ben weer geveld door griep... Ziek erg vervelend. Maarja, er is mooi weer voorspeld dus het was te verwachten dat ik op zijn minst ziek zou worden. Is Stier tenminste niet kreupel. Knipoog
Wat doen jullie met latige mensen waar je van afhankelijk bent? Je kunt er niet omheen maar het liefst zou je ze naar Timboektoe wensen. Hoe te handelen?
Ik heb een docente die me op een groot vak beoordeelt dit jaar. We hebben niet echt een klik. Sterker nog, we hebben een antiklik. Dit begint zo gauw zij en ik in een kamer staan. Ik probeer open tegen haar te zijn en te zeggen wat ze in mijn beleving goed doet maar ook wat ik liever anders zou zien. (Lees: waar ik me aan kapot erger Frusty Frusty Frusty en waar ik haar eigenlijk liefdevol voor zou willen mijden voor de rest van mijn leven. Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren ) Ik weet niet wat ik moet doen want we hebben binnenkort een evaluatie over de samenwerking en mijn vraag is dus: WAT MOET IK ZEGGEN TEGEN HET MENS???
Tips graag.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:10

Maar je gaat gewoon beter zijn zaterdag. Zo niet dan moet je je niet druk maken hoor, want heb al wat geregeld als backup. Kan zelf absoluut niet gaan rennen met mijn knieën namelijk.

Nou ik ben benieuwd welke tips je krijgt. Aan mij heb je niks want ik heb ook zo iemand op mijn werk en ik word zo zenuwachtig van haar dat ik alleen maar dichtklap.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:06

Emytje schreef:
Ah, ja das best jammer als er één persoon bij zit, die de boel een beetje ophoudt. In ieder geval heel veel succes! Ga jij ook meedoen Juut?

Als ze de halve finale halen wel, dan is er een uitvaller Knipoog

@ Marieke; tips...tja, je hebt dus al met haar besproken wat je goed vind gaan, en wat minder. Herhaal dat gewoon nogmaals in het gesprek, haal recente voorbeelden aan, en geef aan wat het met jou doet. (jaja, het stukje goede feedback Clown ) Als er iets verandert is in de tijd tussen dat eerste gesprek en moment van evaluatie, geef dat dan ook aan. Bedoel ik het negatieve, maar ook het positieve Knipoog Verder vooral blijven ademhalen. En verder weet ik het ook niet...

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:08

Ik klap niet dicht tegenwoordig. ik word heeeeeeeeeeel erg boos Stoom uit je oren en dan komt de message ook niet echt over. Zeker niet bij iemand waar je afhankelijk van bent qua beoordeling.
netbelde een meisje van de stal op om gezellig even te kletsen en om te ragen of ik weer beter was. We hebben vrijdag 24 okt. pas weer les. Een dag voor de wedstrijd. Hopelijk heb ik de knol dan weer aardig aan het lopen. Pffff...jachtseizoen duurt nog lang.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:29

Nou ik herken dat wel hoor. Ik kan op mijn werk echt ook ontploffen van sommige mensen en zaken die niet lopen. Alleen bij die ene persoon dus niet, want die is nogal dominant dus daar durf ik niet zo goed tegen. Alhoewel ik wel voel dat het aan het borrelen is zeg maar. Laatst hadden we overleg en toen viel ik al een beetje tegen die persoon uit. Mijn collega keek echt van: "oeh ze heeft haar grens bereikt die ontploft dalijk" Nagelbijten / Gniffelen Had namelijk al eens tegen haar gezegd dat dat gewoon een keer zit te gebeuren, maar kon mezelf weer oprapen en heb het heel hard weer ingeslikt.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:57

Kan ik wat van jullie woede hebben? Ik zat het meestal op een huilen, vet irritant. Ik word liever boos.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:54

Ja dat kan ik me voorstellen. Da's ook lastig inderdaad.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:15

Zojuist het keuringsboekje ontvangen en wij zijn zaterdag gezegend met het prachtige nummer 9. Moest wel lachen...ik denk ik doe ook een keer mee met opoe...is meneer de jongste in zijn rubriek Schijnheilig
Voor Marieke: het parcoursje staat er ook in en dat met die balkjes wat wij geoefend hebben zit er ook in!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:11

Emytje schreef:
Kan ik wat van jullie woede hebben? Ik zat het meestal op een huilen, vet irritant. Ik word liever boos.

Ik klap simpelweg dicht...om achteraf pas te weten wat ik had willen zeggen, ook geen handige methode. Knipoog

@ Wendy; hoe oud is 'opoe' dan?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:28

@ Juut: goeie tips. Blijven herhalen dus. Het ergste is dat ze compleet politiek correct tegen mij doet dus kan ik haar nergens op pakken. GRRRRRR!!!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 06:25

opoe is 12, maar meestal huppelen er van die jonge dingen op de keuring rond, maar valt mee deze keer dan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:47

marie33 schreef:
@ Juut: goeie tips. Blijven herhalen dus. Het ergste is dat ze compleet politiek correct tegen mij doet dus kan ik haar nergens op pakken. GRRRRRR!!!

Aangezien ze een hoop woede in jou losmaakt, kan je dat dus wel aangeven, hoe poliliek correvt ze ook is. Je hoeft haar niet op iets te 'pakken'. Of je kunt eens naar jezelf kijken, waarom je juist zo reageert op haar; herken je iets van jezelf, of is ze juist het tegenovergestelde, of ....?
Heb ik met een collega; zij is errug aanwezig, weet alles van alles en iedereen, enz enz enz. Zij is perfect, ik niet, en dat ergert mij om maar eens kort door de bocht uit te leggen.

@ Wendy; succes met het veulen van je, dan Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:53

Ik denk dat ik me erger aan haar correctheid. Alles neemt ze serieus op. En over dingen die echt belangrijk zijn, daar wordt soms overheen gestapt. Verward Snap er soms niets meer van. Daar komt bij dat ze altijd heel zacht praat. Een beetje soft, zeg maar. Daar kan ik niet tegen. Zo lang ik niet stervende ben, moet je me gewon aanspreken en niet alsof ik een beetje gek ben. Boos!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:26

...en daar heb je je gespreksstof voor die evaluatie Knipoog

Vanochtend heeft Lonneke ook op Mirthe gereden, ging kei goed! Tuurlijk was het voor beiden even spannend, maar vooral het uitstappen ging aan een mooie lange teugel. Nu heb ik ook eens zelf Mirthe kunnen zien lopen, maar peerdje heeft eigenlijk heel mooie gangen! Ze is van zich zelf al voorwaarts, en maakt mooie grote passen. In draf een mooie friezengang, zonder dat ze moeilijk te zitten is...als ze wat verder in de training is, kan Salinero in gaan pakken Tong uitsteken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:29

Voor de nieuwsgierigen onder ons even een quootje uit het CK topic hier op bokt Lachen

deedee19 schreef:
Zo ik ben er ook weer. Waar RB last van had weet ik niet, maar de altijd zo nuchtere RB vond vandaag dat het nodig was een aantal keer flink te bokken. Gelukkig liet hij het bij de behendigheid achterwege. 5e plaats met mijn voorbrenger en 6e plaats met mij daarvoor. (van de 11) En bij de elite en sterrenpaarden was hij 5e (van de 9) dus ik ben super tevreden Haha! Werd nog door Jan Dolfing aangesproken welke bloedlijn er in zat en dat hij het een geweldig mooie ruin vond. Kijk daar word ik dan blij van. En Olaf (een van de juryleden) zegt tegen mijn voorbrengers: "Heb je een nieuwe?" Waarop ze zeiden: "ja mooi hè nieuwe aanwinst inderdaad" waarop hij weer zei: "dat is inderdaad een mooie" Ik stond erbij en keer er naar maar moest echt onwijs lachen. Uiteraard wel gezegd dat hij toch niet van hun was.
En verder was van Bon zeer tevreden over mijn behendigheidsparcours. Kreeg verschillende complimenten dat het zo goed ging. Alleen door de flappers wilde hij niet (had niet anders verwacht) maar het duurde even maar hij ging erdoor hoor. Al met al ik ben tevreden Haha!

Er zijn (helaas niet zo'n duidelijke) filmpjes van de behendigheid gemaakt. Zodra ik ze kan bewerken plaats ik ze hier. Heb echt een super leuke dag gehad en al wat foto's binnen gekregen via FW leden. Alleen wel één keer en nooit weer want RB werd wel erg hieperdepiep van al die paarden en karren. Ach ja ik ben drie lintjes en een medaille rijker zullen we maar zeggen Haha!

edit: Linkjes naar wat foto's die ik kreeg toegestuurd

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KNLH7HVL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IRK884SR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JLZZYNM3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3ZWOHMDC.jpg

Deze vind ik zo leuk van Roger
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JBBVZVQT.jpg

En deze foto moest ik wel om lachen. Janine en ik lagen compleet in een scheur dat ze boven mij eindigde met behendigheid. Ze heeft nog nooit op RB gereden en kwam er ongeveer 10 minuten van de voren af dat ze onder het zadel moest ipv aan de hand. Leuk zonder rijbroek en cap en rijschoenen. Gelukkig cap kunnen scoren en gaan met die banaan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PWZGHTFT.jpg

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:42

Opoe staat er goed op Ja

Inmiddels is de eerste ronde teamwedstrijd ook afgesloten. Het was spannend, de 20 uur groep had goed gereden, en ook over andere groepen kregen we te horen dat ze het goed hadden gedaan. Plus dat het stukje aangaloperen ineens was gewijzigd; werd er geoefend op bij A aangaloperen, nu moest de hele groep in enen aangeloperen als de eerste ruiter bij A was. Dit hield in dat de helft aansprong terwijl ze nog op de lange zijde reden. Ook irritatie was er genoeg; voornamelijk bij het oefenrondje, maar ook tijdens de wedstrijd liet iemand wat gvd's vallen....dr was gezegd dat er minpunten kwamen voor praten, niet voor vloeken Clown In de galop zaten een paar verkeerd, in de slangenvolte viel een aardig gat...maar ze zijn als nr 1 genoteerd, en gaan dus door naar de halve finale Go jij! Go jij!
Ik zal daarin niet meerijden; iedereen is enthousiast genoeg om zelf te rijden. Anke en ik zijn de fanclub, en er zullen wat haflingers ingevlochten moeten worden (coupe Tirol Tong uitsteken ) Mirjam en Klaartje gaan nl een Tirolse pas de deux neerzetten, Christel en Lonneke gaan hun vaardigheid demonstreren. Eline en Julia duiken de boeken in om in de quiz hun breinen te breken, en andere Christel en Andries gaan de F6 rijden (wijzigingen voorbehouden Knipoog )
De strijd is dus nog lang niet gestreden, en het zal dus weer spannend worden Cool

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:48

@ Wendy: heb je er ook niet zelf achter gelopen met de zweep? Aangezien je het hebt over voorbrengers? Misschien dat hij daarom ook druk was. Opeens twee onbekenden die aan je lopen te sjorren.
Jammer dat ik ziek ben.
@ Juut: wat goed dat jullie als eerste staan genoteerd. Waarom rij jij niet mee in die halve finale?