Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Re: Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:17

Nee.. Zou opzich wel graag de Niagra Falls eens willen zien, de Grand Canyon, die beelden van Presidenten,
New York, en Las Vegas.. Maar verder.. Egypte misschien..
Thailand ofzo trekt me ook totaal niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:21

Ik ben twee jaar terug in Amerika geweest, en dat was echt super :) De grote highlights waren wel New York en de Niagara Falls, maar ik ben toch echt van het opzoeken van de cultuurshocken. In Amerika is vrij veel nog hetzelfde als in Europa, het is gewoon een westerse cultuur en ook al zijn er grote verschillen (Amerika is nog veel meer westers dan grote delen van Europa), het trekt mij toch om gebieden met grote armoede te bezoeken, gewoon om te kijken hoe mensen daar leven.. Daarom zou verblijven in een resort als ik op vakantie ben ook echt niks voor mij zijn. Ik heb er niks op tegen, iedereen mag zijn eigen voorkeuren hebben qua vakantie, maar je zou mij veel blijer maken met drie weken in een tent ergens in the middle of nowhere, dan 10 dagen in een superdeluxe resort.

Ik vind het ook heel erg leuk om plaatsjes te bezoeken :j Vakantie gaat voor mij steeds minder om het op m'n reet liggen, ik wil gewoon wat zien van de wereld en als ik dan kan beginnen bij allerlei kleine stadjes in Italië of op Corsica dan vind ik dat echt alleen maar geweldig!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:21

nee mij ook niet ... zou wel naar amerika willen.. om dezelfde dingen als jij noemt.
verder wil ik nog een keer naar Rome, Milaan, euhm... verder geen idee :=

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:22

oohw jaaa ik wil ook nog een keer naar Ibizaaaa :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:23

Qua Europa wil ik heel graag nog een keer naar Noorwegen of liever nog Zweden, maar dat is meer omdat ik heel erg benieuwd ben naar de grote steden daar en hoe de mensen zijn :P Voor de rest wil ik graag nog een keer door Zuid Amerika reizen (Bolivia, Peru) en ik zou graag nog eens een deel van Afrika willen zien. Zuid Afrika of gewoon de binnenlanden van Congo of zoiets wat extreem afgelegen is!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:23

Emmaa_ schreef:
Ik ben twee jaar terug in Amerika geweest, en dat was echt super :) De grote highlights waren wel New York en de Niagara Falls, maar ik ben toch echt van het opzoeken van de cultuurshocken. In Amerika is vrij veel nog hetzelfde als in Europa, het is gewoon een westerse cultuur en ook al zijn er grote verschillen (Amerika is nog veel meer westers dan grote delen van Europa), het trekt mij toch om gebieden met grote armoede te bezoeken, gewoon om te kijken hoe mensen daar leven.. Daarom zou verblijven in een resort als ik op vakantie ben ook echt niks voor mij zijn. Ik heb er niks op tegen, iedereen mag zijn eigen voorkeuren hebben qua vakantie, maar je zou mij veel blijer maken met drie weken in een tent ergens in the middle of nowhere, dan 10 dagen in een superdeluxe resort.

Ik vind het ook heel erg leuk om plaatsjes te bezoeken :j Vakantie gaat voor mij steeds minder om het op m'n reet liggen, ik wil gewoon wat zien van de wereld en als ik dan kan beginnen bij allerlei kleine stadjes in Italië of op Corsica dan vind ik dat echt alleen maar geweldig!

Ben ik echt voor de volle 100% met je eens! _/-\o_

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:26

Ik heb nog nooit van mijn leven een hele nacht in een tent geslapen, en wil het graag zo houden :') .
De dingen die jij opnoemt Em, trekken mij echt niet.
Ja, wel culturele dingen bekijken in steden, kerken, schilderijen, beeldhouwerk etc.
Maar echt in de binnenlanden van de middel of nowhere kijken wat armoede is, neh niet echt :D .

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:27

Jezus, heb de halve nacht wakker gelegen. Heb weer eens blaasontsteking. Maar zo erg heb ik het nog nooit gehad.. Dus kon vanmorgen alweer naar de huisarts. Hoop dat de ab-kuur snel aanslaat want dit is niet grappig. :(

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:29

ik vind het ook altijd wel leuk om kerkjes te bekijken in andere landen, zoals frankrijk ben ik daar veel in geweest. was altijd heel mooi, staken we ook altijd een kaarsje aan voor m'n overleden oom <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:32

Ik denk dat het ook te maken heeft met mijn opvoeding, mijn ouders houden niet van hotels en dus (buiten die drie weken in Amerika) hebben wij altijd gekampeerd op vakantie. Ik vind het niet erg, in een tentje liggen is gewoon aanpassen.

Kerken vind ik ook altijd heel interessant om te bekijken, maar in bijvoorbeeld Frankrijk en Italië zoek ik graag de kleine protestantse kerkjes op wat meer buiten het stadscentrum dan de grote katholieke kerk die vaak enorm toeristisch bezocht wordt. Dat is weer zoiets stoms, maar vaak zijn die protestantse kerkjes wat nederiger, niet zo enorm en goud en rijk, en dat is juist weer iets wat mij aanspreekt..
Misschien een beetje gek hoor haha, maar ja.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:33

Denk inderdaad dat zoiets zeker met je opvoeding te maken heeft. Als je altijd gekampeerd hebt zul je dat wellicht het leukst vinden. :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:34

Ik heb ook altijd gekampeerd, maar ben nu maar wat blij met het grote huis met zwembad en paarden naast de deur. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:35

Mijn ouders hebben dingen als resorts er ook vooral een beetje uit geramd bij mij :')

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:35

Mijn prins zit niet op een paard, maar op een schildpad, daarom duurt het zolang voordat hij bij me is

_O- _O- Daaaaarrrrom duurt het dus zo lang!!! :')

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:36

Emmaa_ schreef:
Mijn ouders hebben dingen als resorts er ook vooral een beetje uit geramd bij mij :')

Wat dan?

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:37

ik heb ook altijd gekampeerd behalve op wintersport, dan zaten we in een hotel.

Sabinee__

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat het ook te maken heeft met mijn opvoeding, mijn ouders houden niet van hotels en dus (buiten die drie weken in Amerika) hebben wij altijd gekampeerd op vakantie. Ik vind het niet erg, in een tentje liggen is gewoon aanpassen.

Kerken vind ik ook altijd heel interessant om te bekijken, maar in bijvoorbeeld Frankrijk en Italië zoek ik graag de kleine protestantse kerkjes op wat meer buiten het stadscentrum dan de grote katholieke kerk die vaak enorm toeristisch bezocht wordt. Dat is weer zoiets stoms, maar vaak zijn die protestantse kerkjes wat nederiger, niet zo enorm en goud en rijk, en dat is juist weer iets wat mij aanspreekt..
Misschien een beetje gek hoor haha, maar ja.

Dat is ook het hele idee van Protestans :D .

Het is inderdaad ook opvoeding, mijn ouders hebben altijd zware banen gehad, waardoor vakantie ook echt rust (moest) betekenen.
Dus niet in een tent of een caravan over de bergen heen trekken, maar luxe hotels met luxe (toeristische)uitstapjes :) .
Laatste paar jaren waren dat dus pretparken afgaan in Disney World, Amerika, hahaha :D .

Maar desondanks heb ik wel veel gezien, alleen op een luxere manier. Ben behoorlijk wat landen afgeweest, en heb ook zeker veel gezien.
Alleen wel vanuit 5-sterrenhotels ja.. :)

Pebbs

meisjeesss!!! het is half 6 en tis al donkerrrr!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:38

Broccoli schreef:
Emmaa_ schreef:

Wat dan?

Nou niet letterlijk rammen maar vooral mijn vader is echt anti-resorts, als mijn zusje zit zo van zullen we naar Turkije gaan is het altijd echt een grote nee en dan komt daar ruzie over.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:41

Ja oké, maar ik bedoel, waar komt die antipathie vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:44

Geeeen idee.. Mijn vader heeft vroeger zelf heel veel gezien van de wereld, hij is op z'n 16e uit huis gegaan en bij de marine gegaan als kok. Hij heeft op Curaçao gewoond, hij heeft in Suriname gewoond, hij is in z'n eentje door Zuid Amerika heen gegaan, daarna met een vriend half Azië af geweest.. Ik heb het altijd met mijn vader over reizen en ik denk dat dat één van de dingen is die ons überhaupt nog samen houdt. Het is mijn interesse geworden omdat mijn vader mij er enthousiast over heeft gemaakt. Het idee dat ik ooit op een dag de wereld over kan reizen en daar misschien ook maar half de wijsheid die mijn vader heeft uit kan halen geeft me een beetje hoop :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:51

BAM, wat zit ik lekker in m'n vel zeg tegenwoordig! Zo, dat moest er even uit. :P

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:53

Goed zo Esmee! :D +:)+

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:54

esiebessie schreef:
BAM, wat zit ik lekker in m'n vel zeg tegenwoordig! Zo, dat moest er even uit. :P

Zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen ;)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:55

:(:)