Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haleyjames

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:45

@ woogy, jaa ben van plan hem hengst te houden, hijs 5 en best braaf dus als dat zo blijft is er geen probleem :D
wel vervelend dat je paardje daar nog moet blijve staan je zal wel bale :(!

verder heb ik erg leuke fotos gezien van splinter en BBreedveld ziet er leuk uit :D!

ik heb gister gereden ging supergoed!! was ze trots op hem
later op de dag op een paard van me vriendin gestapt en daar ging ik hoor, hij schoot ervandoor in volle paniek in de buitenbak, hande laag, hande hoog, volte trekken tegen het hek aan sturen niks werkte.. zn sprongen kon k uitzitten maar toen gingen we op t hek af ( tis een springpaard dus d8 nog ff dat we dr overheen gingen) maar hij besloot toch naar links te gaan en toen vloog ik naar rechts.. zo tegen het hek aan helemaal out haha :P
was al 5 jaar niet gevallen dus was wel ff schikken

heb nu een lichte hersenschudig en mn rug is helemaal naar de kl*te loop ook nogal schreef :P

dus hoop dat t snel over gaat zodat ik weer kan rijden.. nu zal dat erg oeilijk gaan :(

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:11

Jeetje Haleyjames, da's niet zo'n mooi verhaal :( En had het paard een aanleiding om laag te gaan vliegen ???

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:14

nee niet echt, dr liep een paard de bak uit en die ging naar de wei, om daar te grazen.. toen die hem zag werd hij wel wild maar t lijkt me sterk dat hij van dat paard schok dus dat is nog een beetje een vraagteken??

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:17

Jong paard ? Voor het eerst in de buitenbak ?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:29

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 18:39

@ jarrah, ik weet helaas niemand voor het veulen. Er schijnt een site te zijn, waar pleegmoeders voor veulens staan weergegeven. Ik weet alleen de naam er niet meer van. :o

@ woogy: vervelend dat tag nog in het kliniek moet blijven. :(:)

@ splinter: ik sluit me bij jarrah aan over het inrijden ;)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:43

@ haleyjames: oef das balen zeg !! zeker omdat je nu net je eigen paardje heb... dat had ik ook heb andante nu 4 weken ofzo en toen ik der net een paar dagen had, brak ik me vinger, maar ja ik ging/ kon na een week weer op het paard zitten,

morgen trouwens weer controle en dan hopen dat de kom van me knokkel weer aan elkaar gegroeid is.... hoop het wel alleen me vinger is best nog heel dik en groen/paars/blauw ....

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:18

@ misskaren, nee word in mei 9 jaar,
is nooit echt veel mee gedaan en altijd wel heet met rijden, daarom gingen we juist naar de buitenbak, daar is hij lekker rustig.. hij is nu net genezen van een blesure omdat hij is gevallen in de trailer.. dus moet 2 x per dag 15 min. stappen dat is dus mooi niet gelukt!!
hoop dat hij nu niks heeft, er was niks te zien maar de arts moet toch nog komen kijken hoop van niet iig!

@ wonderworst, auw je pinkie breken lijkt me echt 10 x niks :(!
hoe is dat gekomen??
en je hebt je paardje dus pas 4 weken??
hoop dat je controle morgen positief verloopt :D

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:03

Oei Haleyjames, klinkt pijnlijk!!

Beterschap!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:18

@ Splinter, dank je wel! Als Henk er klaar voor is wil ik wel graag gaan starten. Maar alles rustig aan, ik laat hem van de zomer nog lekker op de wei want hij heeft met Lisa hard genoeg gewerkt. En daarna maar een paar keer per week belasten. En jij met Alief? Misschien kunnen we tegen de tijd wel samen starten, zou leuk zijn.
@Jarrah: wat heerlijk rijden op de Veluwe, en ook gezellig dat je samen met een vriendin gaat! Lijkt mij echt super relaxed zo op vakantie met je eigen paard.
@ woogy; fijn dat Tag minder kreupel loopt en iig goed kan stappen. Ik hoop dat ze snel weer terug komt op stal.
@ breedveld; mooie foto's van thijs hoor!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:15

Hallo Allemaal, ik heb vanavond zo heerlijk gereden op me race-eend, die sinds vandaag die naam eigenlijk niet meer mag dragen. Zo licht in me hand, zo super aan me been en zo soepel in zijn lijf dat buigen en stelling totaal geen probleem meer voor hem waren.

En met me zwangere stalmus gaat alles goed. Al heeft ze het wel zwaar, ze begint het een beetje zat te worden. Kan me ook wel voorstellen, nog 2 maanden en 1 week, of terwijl nog 68 dagen te gaan. Het echte aftellen gaat bijna beginnen ... Ze is nu 273 dagen drachtig.

Hier nog een foto van haar, genomen afgelopen zaterdag op de mijlpaal van 270 dagen.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:16

@ feya: zo wat een mooi rond tonnetje zeg !! }:0 *D

@jarrah: gaaf zo'n vakantie met peerd :D

@ haleyjames: hahah het was zelfs me ringvinger dus rijden zat er de eerste dagen niet in, maar na 4 dagen ben ik gewoon opgestapt en nu rijd ik met me teugel tussen middelvinger en ringervinger ipv ring en pink :P
jup vier weekies, en ja ik laat morgen wel ffies weten hoe me vinger der uit ziet, k ga ook ffies vragen of ik een foto mag maken van de eerste röntgenfoto :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:30

Gaat goed hier met alle kreupele en lamme mensen ;) Sprong vandaag op m'n Pony zonder hoofdstel zonder zadel, doe ik wel vaker en dat gaat prima maar vandaag...mevrouw stak d'r kop tussen d'r benen en bokte de hele binnenbak door...WTF ze is 10, rij d'r nog regelmatig en hou d'r conditie op peil...verdories als een rodeo paard! Toen ze vanuit het bokken stil stond gleed ik over d'r hals en lande nogal hard op m'n staartbeen, hoorde het vrij luid kraken. MAAR! ik kan nog bewegen alleen loop ik niet heeeeel erg charmant ;)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:20

pff ik hoorde het idd, alleen ik was nog aant uitstappen in de buiten bak, maar omdat je bleef liggen dacht me moeder echt dat je wat had, maar ja was gelukkig aant lachen :P

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:21

:D woogy toch :P

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:04

Auw Woogy!

Als je het zo hard hoorde kraken, zou ik er toch even naar laten kijken. De ellende met mijn rug begon ook met een harde knal op mijn stuitje en vaak komt de impact ervan op je lijf pas na een hele tijd boven water. Nu kan je er meteen wat aan doen ;) :(:)

*edit* typo's

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:07

Wat is dat toch met jullie dan je naast je paard gaat liggen :o Doe vandaag Boukje voor het laatst, hoop niet dat die stoute plannetjes heeft :=

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:09

ik was net ff snel naar alief, hoefsmid kwam,
ik loop de smidsplaats in met der, hoefsmid beweegt, nou nou :+ snurken, blazen etc

maar hij mocht wel der voetjes oppakken _O- :=

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:32

Zo is iedereen een wedstrijd begonnen wie het meest zielig is van stal.
Ik heb van de week met mijn spijkerbroek gereden.
Dus heb ik ook heeeeeel zielig twee grote brandplekken op mijn benen.
dat doet ook aardig zeer....
Dus ik kan lekke rmet jullie mee doen.

Hele gave foto's Splinter... :D

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:33

En natuurlijk ook van Thijs. :o

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:58

:o de manken van de Groene Meer :D , toch een idee zo'n ehbo post op stal?

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:05

haha lekker he met zon spijkerbroek rijden :+ ,

@ freya, wat een leuke fotos, dikkertje he snap helemaal dat ze het zat is :9
@ wonderworst, ligt vast aan mn hersenschudding dat ik echt dacht dat ik ergens zag staan dat t je pink was haha :Y)

Litri zal wel lekker sago zijn door dit weer arm ding :(:)

kimtiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:52

@ haleyjames... wss dacht dat paard : aaaaaaaaaaaah help!!! ben helemaal alleen en hij ( andere paard) is helemaal daar!!!!!!
als die van mij ergens alleen achter blijft ( of de springring in moet bv) gaat ze ook keihard roepen naar de rest!

En wat is iedereen toch een brokkepiloot... ( nou liep ik vandaag ook tegen een muur op in een poging een veulen te houden :p dus ja, ik zeg er verder maar niks van :P)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:46

Marlon toch, hoe krijg je dat nou weer voor elkaar? Advies: Uiercréme of zalf erop daar een gaasje over en een verbandje, dan schuren ze niet meer stuk maar kunnen ze wel genezen zonder dat je mega pijnlijke pleisters eraf moet trekken. Ik heb me ooit 1 keer door gereden omdat ik een paar chaps aanhad van iemand die zeg maar...niet pasten kreeg dit als advies en was er ook zo van af, zonder te groot lelijk litteken.

Barbara, ik maak me om m'n rug alang geen zorgen meer, die ligt toch al in de kreukels dus kan hier ook niet erger van worden ;)

Morgen komt mijn Tag thuuiiiissssss!!!!! Heb d'r nu wel lang genoeg uitgebesteed en wil d'r nou weer thuis hebben.

EHBO post op stal? of gewoon de hele eerste hulp afdeling van het ziekenhuis overplaatsen? ;)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 20:12

iedereen is lekker bezig. Gelukkig heb ik zelf niets (op een muggenbult na :o ), alleen mijn paardje hoest, dus die heeft een weekje vrij. Heel vreemd hij hoest bijna nooit en hij doet het nu al sinds zondag. Dus maar even aanzien.

@ wonderworst: je was gister aan het rijden toch, op adante? leuk paardje hoor :j

en... zie dat wedstrijdclub zich nog meer gaat uitbreiden. Leuk!