Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DenK4ever schreef:Iriis_ schreef:Maar Parade springt de laatste tijd ook niet meer..
Dat is maar beter ook denk ik.. merkte half jaar geleden al dat Parade de lol in het springen niet meer heeft... heb in 2006 de springweek met haar gedaan en dat was echt super!!
Moest je d'r ook wel effe wakker schudden, maar dan ging ze er ook voor!
Laatste paar keer dat ik erop zat was het echt naar iedere hindernis toeslaan...
Iriis_ schreef:Emmaa_ schreef:Stootteugel vind ik ook niks. Een paard wordt gewoon naar beneden getrokken!. Thiedemann vind ik dan nog ok, als het moet, dan vind ik dat wel goed, maar een stootteugel.
Sommige paarden hebben het wel nodig, maar als ze die beginners nou eens leren om een paard fatsoenlijk te rijden in plaats van schoppen en slaan en zo hard trekken dat ze knoerhard in de mond worden, dan zou het ook allemaal wat makkelijker gaan!
Maarjaa, aan de andere kant, als jij gaat aangespannen gaat longeren moet het paard ook het hoofd naar beneden houden..
Niet dat ik voor een stoot ben hoor. Maar het komt wel een beetje op hetzelfde neer..
En ze doen het vooral bij de beginners, vooral omdat ze dan makkelijker zitten denk ik.
Jane_ schreef:Iris scrol naar boven
Iriis_ schreef:Jaa preciess, en dat heeft Frans natuurlijk ook wel in de gaten. En hij houd d'r heust wel rekening mee. Maar het is wel lastig, want we zijn toch eigenlijk wel echt een spring manege.. We springen echt veel, terwijl de helft van de paarden tegenwoordig helemaal niet meer kunnen/ mogen springen..
Iriis_ schreef:Kirsten_S schreef:Je moet , ook al is het heel moeilijk, gewoon in haar tempo een beetje werken en het rustig aan doen, maar dat ze wel aan de teugel alles doet. Het is namelijk niet anders.
In het begin moet je ze ook niet meteen super strak nemen maar eerst vooruit rijden en pas na kwartier aan de teugel enzo. Niet dat het veel helpt maar oke!
Maar ze moet ook vooral goed actief lopen, niet persé hard zeg maar![]()
Daar vergissen mensen zich vaak ook nog in.
fallenangel3 schreef:Maar als je aan het longeren bent heeft het paard ook niet nog eens dat geruk aan die teugels.
Iriis_ schreef:DenK4ever schreef:Dat is maar beter ook denk ik.. merkte half jaar geleden al dat Parade de lol in het springen niet meer heeft... heb in 2006 de springweek met haar gedaan en dat was echt super!!
Moest je d'r ook wel effe wakker schudden, maar dan ging ze er ook voor!
Laatste paar keer dat ik erop zat was het echt naar iedere hindernis toeslaan...
Jaa preciess, en dat heeft Frans natuurlijk ook wel in de gaten. En hij houd d'r heust wel rekening mee. Maar het is wel lastig, want we zijn toch eigenlijk wel echt een spring manege.. We springen echt veel, terwijl de helft van de paarden tegenwoordig helemaal niet meer kunnen/ mogen springen..
niet hoog
), Kartouch niet, Hitstar niet, Twingo niet...Parade dus ook niet meer. Kirsten_S schreef:Iriis_ schreef:
Maar ze moet ook vooral goed actief lopen, niet persé hard zeg maar![]()
Daar vergissen mensen zich vaak ook nog in.
Jaaa dat bedoel ik ook, dat ze gewoon vooruit rijd en actief is in het achterbeen.
jaaaJane_ schreef:Ohh iris ik vind me toch een foto's..
fallenangel3 schreef:Zijn er paarden bij die nu springen maar die het eigenlijk fysiek niet meer echt kunnen dan? Ik vind dat er bij ons toch ook wel veel rekening mee gehouden wordt. Jo springt niet (als ze springt is het met mateniet hoog
), Kartouch niet, Hitstar niet, Twingo niet...Parade dus ook niet meer.
Iriis_ schreef:Dat is vooral met Djinn zo. Ilona was echt de enige die ik kende, die haar écht lekker kon rijden! Vind het echt super jammer dat Ilona niet meer bij ons springt!
springt ze helemaal niet meer bij jullie?? DenK4ever schreef:Iriis_ schreef:Dat is vooral met Djinn zo. Ilona was echt de enige die ik kende, die haar écht lekker kon rijden! Vind het echt super jammer dat Ilona niet meer bij ons springt!springt ze helemaal niet meer bij jullie??

! Lijkt me leuk om dat te doen met hem! Loopt die er vast telkens doorheen
Iriis_ schreef:fallenangel3 schreef:Maar als je aan het longeren bent heeft het paard ook niet nog eens dat geruk aan die teugels.
Jaa dat is wel waar natuurlijk, maar ik zie toch wel vaak dat de stoot alleen gebruikt wordt bij de kleintjes, of de beginnende ruiters. Die zijn vaak niet zo bezig met aan de teugel rijden, en zullen dnek ik ook wel minder in de mond van het paard zitten.
Jane_ schreef:In de bus naar Rotterdam had Jane er geen zin meer in![]()
En Iris wilde niet op de foto
Kijk ook hoe verveelt Anna kijkt achterop de foto..
Kirsten_S schreef:Ik vraag me af wanneer Twingo het een keer gaat leren! Lijkt me leuk om dat te doen met hem! Loopt die er vast telkens doorheen
Maar Frans probeerd af en toen toch wel weer een keer om met d;r te springne? Iriis_ schreef:Vét veel mensen springen niet meer bij ons.. We hebben nu echt een beetje een nieuwe groep..
fallenangel3 schreef:In de mond zitten daar kun je je aardig in vergissen. De wat betere ruiters zullen wendingen zo netjes mogelijk proberen te rijden o.a. met zithulpen en niet al te grove aanwijzingen met de hand. Kleintjes zullen eerder een wending grof rijden, daarnaast in de mond hangen om hun eigen evenwicht te houden enz.
Niet dat ik super netjes ben en een paard niet stoor enz.
Kirsten_S schreef:Ik vraag me af wanneer Twingo het een keer gaat leren! Lijkt me leuk om dat te doen met hem! Loopt die er vast telkens doorheen