** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 5!!!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jane_

Re: ** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 5!!!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:27

Iris scrol naar boven Tong uitsteken

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:28

DenK4ever schreef:
Iriis_ schreef:
Maar Parade springt de laatste tijd ook niet meer..

Dat is maar beter ook denk ik.. merkte half jaar geleden al dat Parade de lol in het springen niet meer heeft... heb in 2006 de springweek met haar gedaan en dat was echt super!!
Moest je d'r ook wel effe wakker schudden, maar dan ging ze er ook voor!

Laatste paar keer dat ik erop zat was het echt naar iedere hindernis toeslaan...

Jaa preciess, en dat heeft Frans natuurlijk ook wel in de gaten. En hij houd d'r heust wel rekening mee. Maar het is wel lastig, want we zijn toch eigenlijk wel echt een spring manege.. We springen echt veel, terwijl de helft van de paarden tegenwoordig helemaal niet meer kunnen/ mogen springen..

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:29

Iriis_ schreef:
Emmaa_ schreef:
Stootteugel vind ik ook niks. Een paard wordt gewoon naar beneden getrokken!. Thiedemann vind ik dan nog ok, als het moet, dan vind ik dat wel goed, maar een stootteugel .
Sommige paarden hebben het wel nodig, maar als ze die beginners nou eens leren om een paard fatsoenlijk te rijden in plaats van schoppen en slaan en zo hard trekken dat ze knoerhard in de mond worden, dan zou het ook allemaal wat makkelijker gaan!

Maarjaa, aan de andere kant, als jij gaat aangespannen gaat longeren moet het paard ook het hoofd naar beneden houden..

Niet dat ik voor een stoot ben hoor. Maar het komt wel een beetje op hetzelfde neer..

En ze doen het vooral bij de beginners, vooral omdat ze dan makkelijker zitten denk ik.

Maar als je aan het longeren bent heeft het paard ook niet nog eens dat geruk aan die teugels.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:29

Jane_ schreef:
Iris scrol naar boven Tong uitsteken

Aah arme Tequise.. Bloos!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:30

Iriis_ schreef:
Jaa preciess, en dat heeft Frans natuurlijk ook wel in de gaten. En hij houd d'r heust wel rekening mee. Maar het is wel lastig, want we zijn toch eigenlijk wel echt een spring manege.. We springen echt veel, terwijl de helft van de paarden tegenwoordig helemaal niet meer kunnen/ mogen springen..

Hij zal de paardjes die hij heeft echt goed in moeten gaan plannen...

Ben benieuwd op wie ik morgen zit Bloos

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:31

Iriis_ schreef:
Kirsten_S schreef:
Je moet , ook al is het heel moeilijk, gewoon in haar tempo een beetje werken en het rustig aan doen, maar dat ze wel aan de teugel alles doet. Het is namelijk niet anders.

In het begin moet je ze ook niet meteen super strak nemen maar eerst vooruit rijden en pas na kwartier aan de teugel enzo. Niet dat het veel helpt maar oke Tong uitsteken!

Maar ze moet ook vooral goed actief lopen, niet persé hard zeg maar Tong uitsteken
Daar vergissen mensen zich vaak ook nog in.

Jaaa dat bedoel ik ook, dat ze gewoon vooruit rijd en actief is in het achterbeen.

Iriis_

fallenangel3 schreef:
Maar als je aan het longeren bent heeft het paard ook niet nog eens dat geruk aan die teugels.

Jaa dat is wel waar natuurlijk, maar ik zie toch wel vaak dat de stoot alleen gebruikt wordt bij de kleintjes, of de beginnende ruiters. Die zijn vaak niet zo bezig met aan de teugel rijden, en zullen dnek ik ook wel minder in de mond van het paard zitten.

Ahtnamas

Iriis_ schreef:
DenK4ever schreef:
Dat is maar beter ook denk ik.. merkte half jaar geleden al dat Parade de lol in het springen niet meer heeft... heb in 2006 de springweek met haar gedaan en dat was echt super!!
Moest je d'r ook wel effe wakker schudden, maar dan ging ze er ook voor!

Laatste paar keer dat ik erop zat was het echt naar iedere hindernis toeslaan...

Zijn er paarden bij die nu springen maar die het eigenlijk fysiek niet meer echt kunnen dan? Ik vind dat er bij ons toch ook wel veel rekening mee gehouden wordt. Jo springt niet (als ze springt is het met mate Knipoog niet hoog Tong uitsteken), Kartouch niet, Hitstar niet, Twingo niet...Parade dus ook niet meer.

Jane_

Ohh iris ik vind me toch een foto's..

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:32

Kirsten_S schreef:
Iriis_ schreef:

Maar ze moet ook vooral goed actief lopen, niet persé hard zeg maar Tong uitsteken
Daar vergissen mensen zich vaak ook nog in.

Jaaa dat bedoel ik ook, dat ze gewoon vooruit rijd en actief is in het achterbeen.

Haha okee Tong uitsteken jaaa

Dat is vooral met Djinn zo. Ilona was echt de enige die ik kende, die haar écht lekker kon rijden! Vind het echt super jammer dat Ilona niet meer bij ons springt!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:32

Jane_ schreef:
Ohh iris ik vind me toch een foto's..

Ohhjeej, wil ik dat wel weten?? Bloos

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:33

fallenangel3 schreef:
Zijn er paarden bij die nu springen maar die het eigenlijk fysiek niet meer echt kunnen dan? Ik vind dat er bij ons toch ook wel veel rekening mee gehouden wordt. Jo springt niet (als ze springt is het met mate Knipoog niet hoog Tong uitsteken), Kartouch niet, Hitstar niet, Twingo niet...Parade dus ook niet meer.

Jaa precies, dat bedoel ik ook, dat Frans het best nettjes doet. Hij is geen opgever, dus wil het eerst nog een aantal keer proberen, maar als ie ziet dat het echt niet lekker loopt, stop hij d'r heust wel mee Lachen Tong uitsteken

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:33

Iriis_ schreef:
Dat is vooral met Djinn zo. Ilona was echt de enige die ik kende, die haar écht lekker kon rijden! Vind het echt super jammer dat Ilona niet meer bij ons springt!

Bloos! springt ze helemaal niet meer bij jullie??

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:34

DenK4ever schreef:
Iriis_ schreef:

Bloos! springt ze helemaal niet meer bij jullie??

Neee Verdrietig

Jane_

In de bus naar Rotterdam had Jane er geen zin meer in Clown

Afbeelding

En Iris wilde niet op de foto Clown
Kijk ook hoe verveelt Anna kijkt achterop de foto.. Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

DenK4ever

Of eigenlijk mag ik nou weer zeggen "bij ons" Haha!

Iriis_

Vét veel mensen springen niet meer bij ons.. We hebben nu echt een beetje een nieuwe groep..

Kirsten_S

Ik vraag me af wanneer Twingo het een keer gaat leren Tong uitsteken! Lijkt me leuk om dat te doen met hem! Loopt die er vast telkens doorheen Clown

Ahtnamas

Iriis_ schreef:
fallenangel3 schreef:

Jaa dat is wel waar natuurlijk, maar ik zie toch wel vaak dat de stoot alleen gebruikt wordt bij de kleintjes, of de beginnende ruiters. Die zijn vaak niet zo bezig met aan de teugel rijden, en zullen dnek ik ook wel minder in de mond van het paard zitten.

In de mond zitten daar kun je je aardig in vergissen. De wat betere ruiters zullen wendingen zo netjes mogelijk proberen te rijden o.a. met zithulpen en niet al te grove aanwijzingen met de hand. Kleintjes zullen eerder een wending grof rijden, daarnaast in de mond hangen om hun eigen evenwicht te houden enz.

Niet dat ik super netjes ben en een paard niet stoor enz.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:35

Jane_ schreef:
In de bus naar Rotterdam had Jane er geen zin meer in Clown

Afbeelding

En Iris wilde niet op de foto Clown
Kijk ook hoe verveelt Anna kijkt achterop de foto.. Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

M;n lieve oude cameraaaa!! Dat was een van de laatste dagen dat ik hem had Verdrietig Verdrietig

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:36

Kirsten_S schreef:
Ik vraag me af wanneer Twingo het een keer gaat leren Tong uitsteken! Lijkt me leuk om dat te doen met hem! Loopt die er vast telkens doorheen Clown

Dat deed Lex in het begin ook Bloos Tong uitsteken Maar Frans probeerd af en toen toch wel weer een keer om met d;r te springne?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:37

Nou, heb der nog nooit zien springen meer, alleen toen met resy in de zomer! Toen deed ze het soms wel goed als ze de voeten optilde !

DenK4ever

Iriis_ schreef:
Vét veel mensen springen niet meer bij ons.. We hebben nu echt een beetje een nieuwe groep..

morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer morgen ben ik er weer morgen ben ik weer

op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten op wie zal ik zitten

Iriis_

fallenangel3 schreef:
In de mond zitten daar kun je je aardig in vergissen. De wat betere ruiters zullen wendingen zo netjes mogelijk proberen te rijden o.a. met zithulpen en niet al te grove aanwijzingen met de hand. Kleintjes zullen eerder een wending grof rijden, daarnaast in de mond hangen om hun eigen evenwicht te houden enz.

Niet dat ik super netjes ben en een paard niet stoor enz.

Maar de kleintjes/ beginners zullen over het algemeen wel minder kracht in de strijd gooien, ze rijden vaak met nog wat lossere teugels.

Maar aan de andere kant, kan er ook wel beter een ervarenere ruiter op zitten, want als je je paard gewoon lekker aan het lopen hebt, en nagevelijk, dan moet de stoot ook niet meer in de weg zitten

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:38

Kirsten_S schreef:

Heb je haar weleens zien springen? De laatste keer was ik best verbaasd, het was welliswaar een sprongetje van niks (kruisje van 30/40 cm) maar ze sprong hem vrij netjes! Je zou echt neit zeggen dat ze zoveel problemen heeft. Maar die keer met Sam dat ze op hem sprong weet ik ook nog heel goed. Toen heeft Dennis haar over de hindernis moeten jagen met een enorme sprong (en bijna vallende Samantha) tot gevolg.