Verslagje van gister van de site:
Geslaagde oefenwedstrijd (22 dec 08)
Gisteren hadden we een oefenwedstrijd in manège 't Oud Molenhof. Het was zoals altijd goed verzorgd en de kerstversiering bracht ook de gezelligheid mee.
Het was een drukke dag voor ons, we hadden 6 paarden mee. Maaike startte Esmeranda, Wouter reed Koraal en Brecht verscheen 4 keer in de baan.
Maaike reed Esmeranda in de E7. Esmerande liet zich alweer beter rijden dan vorige keer en liet zien al progressie te hebben geboekt. Esmeranda wordt rustig verdergetraind naar het zomerseizoen. Caroline Vande Velde reed haar 4-jarige Zilvano ook in deze rubriek en liet een nette proef zien.
Wouter bracht na een aantal maanden van wedstrijdpauze Koraal aan de start. De combinatie reed voor het eerst de nieuwe Juniorenproef, die per 1 januari ook op officiële wedstrijden van toepassing is. Koraal liet een proef met veel uitstraling zien waarbij er geen echte fouten werden gemaakt. Wouter kreeg een score van 66,84% en daarmee de beloning voor een mooie proef. Ook onze lesklant Caroline Vande Velde startte in deze proef. Ze liet een gecontroleerde proef zien en kreeg ruim 61%.
Brecht had een drukke namiddag. Als eerste bracht hij Zsa Zsa BW in de ring. Deze 4-jarige De Niro-dochter liep voor het eerst in een vreemde omgeving. Ze vond het allemaal nog best spannend maar liet zich fijn bewerken en ook heel mooie dingen zien.
Met Ebiona startte Brecht de A6. Ebiona liet tijdens het losrijden zien veel progressie te hebben gemaakt maar raakte net voor ze de proef in moest van streek. "Heel jammer, ze voelde echt fijn aan en ik weet ook niet echt wat haar zo gespannen maakte," reageerde Brecht. De proef had te veel spanning en leverde 61% op.
Met Sital en Aga-Khan reed Brecht voor het eerst Prix St. Georges. Brecht en Sital lijken elkaar al beter te kennen en reden een mooie proef met een grote fout in de serie om de 4. Ze scoorden 65,53%.
Aga-Khan had nog nooit eerder een proef op dit niveau gelopen, maar liet zien er klaar voor te zijn. De proef had enkele hoogtepunten maar ook af en toe wat spanning. De jury gaf hen 65,72%.
Onze lesklanten Sander en Céline Stadeüs reden een M10-proef. Ze moeten beide nog wat groeien op dit niveau maar lieten beloftevolle dingen voor de toekomst zien.
Trots op alle beestjes.
Volgende maand start ik twee paarden.
HAHA zo gelachen vanmorgen, Paul is jarig en we hadden met z'n vieren (Brecht, Wouter, Manuela en ik) een liedje/toneelstukje bedacht.
Op het liedje van kabouter Plop:
"Dit is kabouter Paul en samen met z'n vrienden kun je hem altijd in z'n zandbakje vinden..
dit hier is Wendeline, die gaat en gaat en gaat
en dit hier is Christel, praat van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
Wij gaan nu vertellen wat er is gebeurd vandaag.."
Nou, Wendeline is dus het paard van Paul en heel voorwaarts, vandaar. En toen ging Wouter zo vertellen alsof ie in dat bed van Plop lag:"Vandaag was weer een spannende dag op Stal D'Hoore, want... Paul ging met Wendeline rijden"
Ging ik op Brecht z'n rug piouettes draaien. 
En Manuela als Christel: "Achterbeen, achterbeen! Jaaa GOEEEED GOOEEEDD"
Wouter: " MAAR PLOTSELING... viel Wendeline op de grond"
Brecht op de grond, ik eraf en snel Boomer onder z'n jas..
"Werd het veulentje geboren!"
En Boomer komt zo onder brecht vandaag gerend. 
(Wendeline is dus drachtig, maar dat snappen jullie.)
HAHA NOU HET WAS ZO GRAPPIG.
En het is gefilmd en misschien komt het op de site HAHAHAHA.