Nataschaa schreef:Flevolander schreef:
Mag ik vragen of je de functie van een S&T wel weet?
Het is verplciht vanaf de M2 toch ?
Als jij met een trens wilt rijden in de Z1 of Z2 ben je daar echt vrij in hoor !
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mag ik vragen of je de functie van een S&T wel weet?
Flevolander schreef:Annie_ schreef:Zo hehehe eindelijk op de goede pagina beland
@ flevolander ik ben zelf niet tegen het bit..
Ik vindt aleen dat je niet allemaal dingen over bitloos rijden kan zeggen als je der zelf geen veel ervaring mee hebt..
Er zijn zeker paarden waar mee je denkt bitloos uuhh nee bedankt.
En pver S&T dat wist ik maar was een voorbeeld vergeten er bij te zetten
Please, don't get me wrong...
Ik heb echt niks tegen bitloos en als je de mogelijkheid doen, mij zou je ook niet horen over dat bitloos slecht is voor je paard. Ik denk alleen je met een bit(mits eerlijk gebruikt natuurlijk, maar dat geld voor bitloos en sporen netzo) het paard onvreden aandoet. Het rare vind ik echter Emma van mening is dat je elk paard zonder bit kan rijden... en daar irriteer ik me een beetje aan
daar irriteer ik me soms aan
Flevolander schreef:Emmaa_ schreef:Inderdaad, je moet het altijd omgekeerd zien, hoe zou jij het zelf vinden!, maar ik ga nu film kijken XD. Ik spreek jullie morgen weer. Morgen lekker rijden trouwens
.
Heb je er wel is over na gedacht dat een paard niet zoals een mens denkt ?
Mensen denken al veel te veel voor hun paarden... en geloof me dat komt echt niet altijd voordelig uit voor dat dier...
Nataschaa schreef:Flevolander schreef:Dan zou je ook weten dat een S&T alleen vanaf de Z1 tussen de paarden gebruikt mag worden... Als je op dat niveau rijd mag je toch wel een zachte verwachten van de ruiter lijkt mij...
Wat is er mis met een bit dat goed gebruikt word ? En waar zou je aan merken dat de paarden het niet prettig vinden?
M2 volgens mij al hoor..
En vergis je niet. Er zijn een hoop goede ruiters die het erg moeilijk vinden om weer kalm te worden
(niet banketstaaf bedoelt)Flevolander schreef:![]()
Iemand een rondje Bandit... ?
Flevolander schreef:Nataschaa schreef:
Oh, jou Bandit..
Want op Bandit van de manege kan je prima zonder bit..
Ja als Boef 23 is kan ie vast ook zonder bithoewel... een vos verliest wel zijn haren, maar nooit zijn streken

)
Heb je er wel is over na gedacht dat een paard niet zoals een mens denkt ?
Mensen denken al veel te veel voor hun paarden... en geloof me dat komt echt niet altijd voordelig uit voor dat dier...
Geef is een voorbeeld waarbij te veel word nagedacht ?
Ja als Boef 23 is kan ie vast ook zonder bithoewel... een vos verliest wel zijn haren, maar nooit zijn streken
Bandit van de manege is geen vos... Sorry
Als jij met een trens wilt rijden in de Z1 of Z2 ben je daar echt vrij in hoor !
Annie_ schreef:hihi dat kan het zelfde dat sommige mensen denken dat elk paard de ZZ kan berijken
En dat ze allemaal de 2 de Anky kunne wordendaar irriteer ik me soms aan
![]()
M2 volgens mij al hoor..
En vergis je niet. Er zijn een hoop goede ruiters die het erg moeilijk vinden om weer kalm te worden
Ga jij nog maar even de boeken in(niet banketstaaf bedoelt)
maar dat is toch echt pas vanaf de Z1 !
Annie_ schreef:Wat flevolander zegt over dat mensen denken enzo
wnat heb je ooit dat filmpje gezien van die witte pony die
de auto in mag en in een bed slaapt hamburgers eet
de pony vindhet misschien wel leuk maar zal medisch er niet zo goed aan toe gaan zo later veel pijn met dingen krijgen in wendig en uit wendig en dit alleen maar om dat die mannen denken hij wilt net als ons ook een bed (echt bed was het)
In de auto zitten en een hamburger
Het is dan niet helemaal het zelfde maar komt den kik een beetje op het zelfd eneer
Bandit van de manege is geen vos... Sorry
Boef = Bandit = Rainman = Mijn paard sinds 2.5 jaar...
Nataschaa schreef:Zonderbit was je er net zo goed wel of niet afgevalen.. ALleen nu hang je wel in zijn mondhoeken....
Geef is een voorbeeld waarbij te veel word nagedacht ?
De opmerkingen zoals bijvoorbeeld:
Ik heb het koud dus ik doe mijn paard vanacht een extra deken op !
Ohw wat is het glad na die regenval van gister, ik houd hem maar lekker op stal voordat hij zometeen gaat uitglijden.
Ohw het regend... ik ga even mijn paard binnen halen
Annie_ schreef:oww die ik zou niet weten vanaf wanneer die moeten
Maaikeee schreef:HeloO!
Zoo, jullie hebben lange verhalen!
Als ik de tijd heb lees ik ze![]()
Vraagje: ben ik de enige die het al weer gehad heeft met school?
Flevolander schreef:Nataschaa schreef:Zonderbit was je er net zo goed wel of niet afgevalen.. ALleen nu hang je wel in zijn mondhoeken....
ben ik btw niet op de foto maargoed dat terzijde....
Als je paard ineens met een luchtsprong maakt*aangezien dit maar slechts alleen een foto is van het begin van zijn bokken sprong, hierna gingen de achterbenen ook van de grond en volgde er vervolgens wat hertensprongen* blijf je achter in de beweging... (als je auto snel remt zoals bij een botsing heeft de bestuurder namelijk ook een langere remweg* waardoor je vanzelf aan de teugels hangt,... kan je als ruiter weinig aan doen dat kan zelfs de beste ruiter niet uitzitten en kaarsrecht rechtop blijven zitten....