Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:30

Zo vandaag voor het eerst sinds november 2007 weer eens wedstrijd gereden. Het ging zoals te verwachten niet zonder fouten (met name mijn keertwendingen) en ik had voor het eerst moeite om goed op de letter te rijden. Had 166 punten en was volgens mij laatste (1 proef gereden), maar ik had een heel fijn gevoel om weer eens gestart te hebben.
En hij was SUPER braaf en dat is het allerbelangrijkste.

Sanne nog bedankt voor het lezen ook dat ging super.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:25

Dan is het toch mooi amarie.. als je zelf een fijn gevoel hebt?

Ik heb weer een week met weinig slaap achter de rug.. Was namelijk een week in friesland voor koetsiersbewijs.. heb ik alleen de praktijk van gehaald..
Verder heb ik echt een ontzettende gezellige week gehad en wilde ik niet meer terug naar huis toe :P

Nu heb ik zo weer school en vanavond weer werken :P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:18

Inderdaad nu het gevoel nog passend te krijgen.
Jammer van de praktijk maar misschien mag je nog een weekje terug hihi

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:50

Was het maar waar dat dat mocht.. was echt zo'n leuke jongen... maja friesland.. dan houd het al snel op... :(

Ga maar wat dichter bij huis zoeken :P

vandaag weer naar fabbie en bruna geweest... Ojah bruna is men dikke shettie merrie :P heb ik voor de handel maar is echt een sgatjee... zoek nu alleen eventjes een ruitertje dat haar wil rijden.. Ze heeft wedstrijden gelopen en is verder super braaf dus als iemand iets weet :P

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 00:54

Nou ik ben ook niet veel meer op internet.. Ons internet ligt er thuis uit.. Morgen komt er iemand kijken dus ben benieuwd of ie t daarna blijft doen..ach ja ff vlug met mijn telefoon internetten dan.. Moet toch ook mijn mailtjes lezen hè.. Tot binnenkort weer

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:51

Nou het is weer zondag, tijd voor een verslag weer dus.

Gisteren eerst de verwachting om alleen in de bus te zitten dus had mijn mp3 speler al in de aanslag toen bleek dat een lesgenootje deze keer ook met de bus ging, gezellig :).
Op de manege aangekomen zag ik al snel iets zwart/bruinachtigs in de wei staan waar nog net aan te zien was dat het vroeger wit geweest was: mooi Odaym stond lekker op de wei :D. Dus even gezellig bij haar staan socializen en wat foto's gemaakt toen Liek ook aan kwam lopen met de mededeling dat ik op Letta zat. Hmmm :/...Letta is een schatje, maar ik kan daar niet echt aan werken , dat krijg ik niet goed voor elkaar. Maarja so be it, we zien wel weer om 12:00 hoe het gaat.
Odaym had ondertussen besloten dat ze niet meer alleen wilde zijn en die ging aan de race door de wei van achter naar voren en weer terug. Dus op advies van M. haar er maar uitgehaald, met het plan om haar om 11:00, als Versace uit de les kwam, weer op de wei te zetten met Versace erbij. Nou eerst maar naar boven en even met de kleine van M. zitten spelen. Door een afbelactie van iemand die eigelijk om 10:00 op Raffinee moest mezelf op Raff kunnen laten plaatsen want anders moest Letta 3 uur en Raff 1 *D 8-) .
Maar op een gegeven moment viel er in de les van 10:00 iemand van Monty af waardoor de kantine gelijk weer leeg was. Liek ging even vragen hoe het met het meisje was, en die was gelijk slachtoffer om Monty verder te rijden. Zal ik daar gezellig alleen met baby :P. Nou huppa flesje klaargemaakt die weer binnen 5 minuten op was, even laten zakken en daarna de deugniet een schone luier gegeven en in bed gelegd.
Ik was ervan overtuigd dat Raff in de les meeliep want zijn stand was leeg dus eerst maar weer Odaym naar buiten, tot bleek dat de weides bezet waren, en ze dus weer naar binnen konden omdat we moesten wachten tot een van de weides vrij kwam. Pff wat een gesleep :P
Nou ik was ondertussen toch maar even bij de les gaan kijken, en verrek, geen Raffinee. Dus toen maar even de stallen geinspecteerd, bleek dat ie een stal gekregen had }:0 . Dus snel Raff gaan doen en op naar de bak. Daar opgestegen en gelijk met losrijden duidelijk gemaakt dat het slakkegangetje niet het basistempo zou worden en dat het niet nodig is om naar andere paarden te dreigen om uit te halen, omdat je dan een schop tussen je ribben krijgt O:)
Nou rijden ging echt boven verwachting goed, had na even zoeken de knop voor achterbeen-activatie gevonden waardoor het duikbooteffect geleidelijk verdween en hij zowaar nog ging dragen ook 8-)
Echt lekker gereden , was aan het einde van de les wel erg moe, maar Raff was véél vermoeider dan ik want die had echt hard gewerkt. Nou paard overgegeven aan de volgende en toen even Liek geholpen op de wasplaats. Daarna lekker gaan eten en zitten uitrusten van de leuke, vermoeiende les, heerlijk :z . Daarna rustig aan naar beneden gelopen en even bij E-bay gaan kijken, wat een heerlijk ding is dat zeg, nog een paar leuke foto's gemaakt en daarna Odaym en versace naar binnen gehaald. Was nog een heel avontuur, aangezien de dames lekker achterin bleven staan en wij dus dwars door de blub konden om ze te gaan halen :roll:
Daarna nog even op de wasplaats staan socializen en toen was onze taxi alweer gearriveerd.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:31

Tjonge het is wat met die Monty, wat een schurk zeg. Viel het mee met dat meisje?
Fijn dat Odermie zoveel naar buiten kan.

Vandaag had de tank ook zoiets van laat mij eens even lekker staan op de wei (stond er pas 5 uur op), wordt echt een verwende heer. S. heeft hem gesproken ging erg goed moet ik zeggen. Hij loopt trouwens de laatste tijd als een trein, zal ook wel aan het goede weer liggen en aan het feit dat het deken af is.
Daar heeft hij toch zo'n hekel aan. Scheelt nu wel een hoop poetsen jeetje wat kan hij zich vies maken, maarja daar is hij paard voor.

Rowan hoe gaat het met jouw dames, heb je de nieuwe al een beetje beter onder controle.
Mochten er nog dames bij zien die op koopjes jacht willen, Drunen heeft een soort tentenkamp aanstaand weekend, wie weet zit er wat bij.
Mocht je nog even moeten sparen dan is er ergens rond 8 mei 3dagen een paardenspectakel in de Brabant hallen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:34

Zo ook maar weer tijd voor mijn verslag.

Ik kwam zaterdag dus niet met de bus, maar vanaf mijn vriend uit Helvoirt. Was al om 09:00 uur op de manege, dus eerst even wat rondgehangen, Odaymie buiten gezet en de stal mee geveegd. Daarna had ik Djoon gespot dus die maar gaan vervelen. Om 10 uur in de kantine gaan zitten om even te kletsen en te doen. Daarna was ik toevallig even beneden en zag T. bij de bakrand staan. Dus ik kijk en zag dat M. de stalhulp Monty vast had en zag het meisje dat eraf gevallen was tussen haar moeder en M. uit de bak hinken, ze heeft haar enkel gebroken en zit nu in het gips. Dus ging even naar dat meisje toe, zegt M. ja jou zocht ik. Hup cap op en op Monty. Dus hup cap gepakt en erop geklommen. Maar jeetje dat is nog eens een paard...
Die gooit echt zijn gewicht in de strijd wanneer hij ergens heen wilt. Nou 20 minuten gereden, een hele workout en zeiknat van het zweet. Dus Monty afgezadeld, even op adem komen en Oblix weer uit stal gehaald en die gaan poetsen. Die had een schram en een wondje aan zijn achterwerk...wat bleek de dag ervoor had Unzipped hem recht onder zijn gat geschopt. Dus dat even ingesmeerd voor de les en hup de bak in. Het rijden ging best lekker. Vooral de eerste 40 minuten heerlijk gereden. De laatste 20 minuten kwam hij teveel op rechts en dan gaat het bij mezelf fout. Maar zelfs de slangenvolte met 3 bogen in galop ging goed. Verder een fijne les. Daarna lang moeten wachten tot er plek was op de poetsplaats...aangezien iedereen rond het middaguur zijn paard uit stal haalt. Dus vrij laat gaan eten en daarna nog lekker op stal rondgehangen. En zo was het alweer tijd om naar huis te gaan.

@ Amarie: Dat bericht van de koopjeskelder in Drunen had ik ook gehad. Helaas mijn geld al aan andere dingen uitgegeven, dus dat komt wel weer met het Hoefslag Horse expo.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:02

Dat is balen zeg, je enkel breken, zo zie je maar weer een ongeluk zit in een klein hoekje of op een eigenwijs paard.
Wat een pechvogel zeg die Oblix je zult zo maar een trap onder je gat krijgen, gelukkig lijkt het mee te vallen. Stelletjes lomperds ze kunnen elkaar heel wat schade toebrengen.

Ik weet ook nog niet of ik ga ....... alhoewel ik heb nog een cadeaubon dus de kans is toch wel heel erg aanwezig.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:34

Ik heb de mail ook gekregen.>
Zat nog na te denken of ik iets nodig had, maar dat heb ik eigenlijk niet..
Zoeken jullie niet een leuke baan als zadelpasser :P

Ik heb een meevaller met mijn auto keuring..Goedgekeurd voor 35 euro.. Ik wil eik ook een nieuw zadel, heb genoeg geld gespaard.. dus wie weet

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:04

Oei Joyce, dat wordt shoppen.
Fijn is dat zo'n meevaller, mijn kosten m.b.t. de auto vallen altijd alleen maar tegen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:16

Kom je een keer op de manege hoor je allemaal enge verhalen..
New legend gister kliniek = geen goed verhaal
Kartouch morgen en Pebles vrijdag.. Hoop dat t niks ergs is

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:19

Ja het is momenteel inderdaad niet leuk nee. M. heeft mij gisteravond gebeld om de trieste mededeling door te geven. Vind het echt fijn dat ze gebeld heeft zodat ik er op voorbereid ben. Kwam op stal en werd gelijk door iedereen gevraagd of ik het al wist. |(

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:27

wel zo aardig om jou ook iets te laten weten toch? Zaterdag zei ze al dat t waarschijnlijk einde verhaal was.. maar dan is het nog erg om dat te horen.. Weet je ook al wanneer?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:28

Nee dat wist M. zelf ook nog niet. Ze wilde het even rustig bekijken. Dus ja even aanzien.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:54

dat zijn altijd moeilijke beslissingen om te nemen. Gadver.. maar idd moet je er ook goed over nadenken

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:01

Gaat niet zo goed hier hoor ik wel..

het is dus einde verhaal voor NL? wat heeft ze dan precies?
Wel sneu zeg...

Amarie: met mijn dames en 1 heer gaat het super.
De gribaldi is al verkocht en ik heb nu gewoon handels pony's en een hengstje dat ik misschien voor mezelf houd.
Met fabbie gaat het super.. die is al in de ijzeren man enzo geweest en heeft de tijd van haar leven.. rent de weide door alsof er nooit iets gezeten heeft :P
We hebben ook een fotoshoot gehad en daar zitten echt mooie plaatjes tussen.

[ITP] Ozzie word van lelijk eendje naar mooie zwaan getoverd..
Dat is mijn nieuwe hengstje(opknap project) Ozzie Osbourne :P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:13

Jeetje wat een verhalen toch.
Zoveel paarden met koliek (als ik het goed begrepen/gelezen heb) en waarom het einde van NL toch niet door de koliek? of is ze gewoon op. Balen zeg. Heel veel sterkte.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:32

Je hebt het denk ik niet goed gelezen.. Er staat kliniek:P
Maar legend heeft iets aan haar pees..
Kartouch 6-9 maanden rust, peesblessure
en pebles is vandaag weg geweest

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:31

Inderdaad helemaal verkeerd gelezen, dacht al, al die koliek gevallen wat kan er mis zijn..... zal de leeftijd zijn.
Vervelend voor iedereen, een ongeluk zit in een klein hoekje (peesje)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:08

Vandaag was het dan weer zaterdag. Kwam weer vanuit Helvoirt, dus geen busreis. Op de manege aangekomen eerst spullen neergeplant en toen door om Djoon te zoeken en even op de lijst gekeken. Mocht weer op Oblix. Toen even in de kantine gezeten en daarna genoten van de loungebank op het terras. 8-) Beetje gehad over NL en de kleine van M. geentertained. Daarna Oblix gaan poetsen en zadelen en op naar de bak. Bij het opstijgen besloot meneer dat het vast handig was om aan te lopen terwijl ik nog niet zat. :+ Ga dan altijd helemaal wiebelen, dus blij dat ik in het zadel landde. Een vrij rustige les met 9 man. Heb op zich redelijk gereden, maar zodra we iets doen waar meneer moeite mee heeft dan gaat hij spartelen als een jong hondje :roll: en het makkelijkste is dan aangalloperen. Hij vind het rechtsom erg moeilijk om lekker te buigen, dus als ik even doorvroeg was hij het er ook niet mee eens. Hij gooit zijn hoofd soms omhoog en dreigt dan om omhoog te komen, maar geen idee of dat hij dat ook daadwerkelijk doet.
Bij de kleine bak schoot hij nog een keer weg doordat er 2 kindjes ineens de bak inrenden, maar gelukkig is dat niet heel spectaculair. Alles bij elkaar redelijk lekker gereden, alleen dat fijn door rechts krijgen blijft een hekel punt. Maar goed oefening baart kunst. Zowel het paard als ik hadden het flink warm, dus paard even afgespoten/ gesponst verder verzorgd en naar stal. Daarna gaan eten om vervolgens New Legend los te zetten buiten. Dus met de fotocamera in de aanslag aan de kant gestaan om alles bij elkaar 236 foto's :wow: :o *-:) te maken. Er zitten gelukkig een aantal mooie tussen, dus maar eens de mooiste uitzoeken en uitprinten. Op stal kreeg ik het voor de zoveelste keer te kwaad en heb even flink staan brullen |( , en iedere keer ging het weer en dan weer niet, dus ja. Toen we opgehaald werden nog een keer een knuffel en een aai gegeven en gegaan. ;( Donderdag gaat ze weg, dus ik hoop aanstaande woensdag nog langs te gaan.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:58

236 foto's jeetje daar moeten toch wel een paar hele mooie bijzitten.
Het is heel vervelend dat ze weg gaat maar wel het beste hoe moeilijk ook. Wens je heel veel sterkte woensdag :(:)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:00

Bedankt voor je reactie. Er zitten inderdaad wel een aantal mooie foto's bij ja. Had ook pas 140 poseerfoto's van NL... :o

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:01

Vandaag weer lekker gereden met de tank, buitenbak lag erbij als een biljartlaken dus leuk om te zien dat de voltes echt rond waren, en rechte lijnen ook echt recht (nou ja bijna). Moet zeggen het was wel warm zo in het zonnetje. Na het rijden hem heerlijk met lauw water afgespoten en lekkers gegeven.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:39

Dat is dan altijd wel fijn om te zien ja dat je lijnen ook echt zijn zoals ze wezen moeten. En dat het warm was om te rijden dat geloof ik best. Ik zweette gisteren peentjes in een mauwloos shirtje.