Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:02

Doet Lonneke de F6 met Metta? dat ga ik helemaal niet redden. jammer maar moet om half vijf in wellerlooi zijn. Nouja, ik hoor wel hoe het geweest is.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:29

@ Anne; hoe was het?
@ Marieke; Lonneke heeft met manegepaard gereden; zo'n kamp is beetje te zwaar voor Metta

Kamp was kei leuk, en Ascot heeft kei goed z'n best gedaan...o.a. in Hans wakker houden Clown Bij aankomst wilde Ascot zn box al niet in, eindelijk er in stormde hij er net zo hard weer uit. Kon hem net bij de teugels grijpen, anders was hij op weg naar huis gegaan. Maar goed, peerd er in, deur dicht en briefje op de deur dat ie serieuze ontsnappingsplannen had.
Wij hadden s'avonds springles wat ik met manegepaard reed, en telkens als Lonneke of ik voorbij kwamen was het bij Ascot *fillyeyes* Als ik heel lief kijk, doe je dán de deur open?
Springles ging gaaf; we hadden technisch gebouwd wat ook hoog kon. Uiteindelijk werd er op ong 1.10 m geeindigd, wat mijn peerdje niet meer aankon. Of ik het met het meelopend pensionpaard wilde proberen, die op deze hoogte pas wakker wordt? Kwijl, niet heel vervelend nee! Vork Dat was ook echt een superronde, kan ik weer even mee vooruit
Volgende ochtend vond ik dat Ascot zo braaf in zijn box stond, en ik had hem ook niet gehoord. Alleen at hij zn hooi niet op, en was hij ook niet enthousiast op zn brokken...bleek Hans hem s'nachts twee x extra gevoerd te hebben, omdat Ascot zn stal afbrak... Bloos
Zaterdag gingen we op dagtocht naar de Welsche Hut. Om 10 uur in het zadel, om 5 uur eindelijk thuis. Zelfs ik heb doorrijplekken opgelopen, was heel blij met mn gelpad, en het bontje voor Ascot. Richting stal had Ascot wel haast, maar helemaal niet zoals met eerdere boktritten dat de rest stapt, en ik al galopeer. Alleen toen we met zn allen galopeerden en er 1 stiekem inliep zette Ascot er even zn nek onder, maar kon hem goed terug nemen. En bij de Hut heeft ie heel braaf vriendjes gemaakt met de verzorghaf van Julia. Dit nieuwe vriendje kwam in de box naast Ascot te staan, dus had ik verwacht dat hij nu wel rustig de nacht door zou gaan... Error! Julia vroeg gister of Wesley braaf was...ja, hij wel, maar Ascot had dus wéér staan verbouwen! Bloos!
Gister was dus open dag, en moesten wij dus die proefjes showen. In de ochtend stond een flinke rit gepland, maar ben toen alleen op stap gegaan. Ascot had naast zn mondhoek een schaafplekje zitten; alleen kon ik met losse teugel rijden terwijl hij in een groep zich druk maakt, en ik dus toch meer moet inhouden. In het bos kwamen we nog bekenden tegen; Wendy met nichtje en fjordenbeest. Ascot had geleerd vriendjes te maken met vreemde paardjes, dus begon hij ook heel lief met RB; knabbelknabbel bij elkaar op de nek. Totdat Ascot zich ineens bedacht dat dit de fjord was die Metta liet struikelen (volgens Ascot dan, he, RB was volkomen onschuldig Knipoog ); oren in de nek; liefde over. Tong uitsteken
S'middags dus dat proefje; in de binnenbak, met in alle deuropeningen mensen, een stuk van de korte zijden afgezet met hindernissen en daar mensen en rennende kiddo's...Ascot deed het gewoon kei goed! Ok, galop was bagger; ging te hard, viel uit elkaar, sprong niet mooi aan en viel er een keer uit, maar verder niet eens gebokt! Zelfs niet toen kiddo dus net tijdens de proef voorbij kwam rennen Go jij! Go jij! Alleen ik heb paar keer alternatieve route genomen; hoorde mn voorlezer niet Nagelbijten / Gniffelen
Daarna mocht Ascot eindelijk naar huis; helemaal blij met zn eigen stalletje waar hij wél gewoon naar buiten kan Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:08

Zo dat is een heel verslag Judith. Klinkt als een geslaagd weekend. RB is ernstig beledigd dat er geen haflinger meer vriendjes met hem wil zijn. Bella hoeft hem ook al niet meer Schijnheilig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:02

Hoe dat zo?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:03

Ja geen idee, maar de laatste keer dat ze elkaar zagen vond Bella hem ook niet meer zo lief geloof ik. Arme Bull die wil alleen maar vriendjes maken.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:48

Nou...ik wil wel vriendjes zijn met Stier hoor. Alleen bij mij moettie wel hard werken en dan weet ik niet of hij nog vriendjes wil zijn met mij. Knipoog
Paard was afgelopen donderdag en vrijdag zooooooo vervelend! Grrr. Maandag was hij kei braaf in hte bos. Donderdag de hele rit trekken, springen, gestoord doen. echt niet fijn. Het leek wel alsof hij vier was.
Vrijdag in de bak gereden. Buiten rij ik altijd zonder sporen maar binnen altijd met. Hij had een kaal plekje op zijn flank zitten (waarvan weet ik niet, misschien van de sporen van de eigenaar) dus besloot ik binnen zonder sporen te rijden. Hij liep echt voor geen meter. Wel netjes zijn hoofd omlaag maar de bochten afsnijden, heel hard gaan draven en lekker het bit tussen zijn tanden nemen. GRRRR. Frusty Daar word je toch doodmoe van? Ik heb bijna drie kwartier gereden en toen vond ik het wel zat. Hopelijk is hij woensdag (morgen) weer genezen en kan ik gewoon mijn sporen weer aan.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 23:22

oke oke, paard begon vanavond weer precies zoals vorige week. Grrrr! Ik denk: voor ik mezelf ga frustreren Frusty , omdat hij zich als een clown gedraagt Clown , en ik hem eigenlijk wil schoppen Hamer , kan ik het beter op een andere manier aanpakken. Een diplomatieke manier Lijst waar ik over heb nagedacht. Slim Anders wordt of hij heeeeeel boos Stoom uit je oren , of ik helemaal gek Gestoord .
Ik hebwerkelijk twintig minuten achter elkaar gegalopeerd. hard en ongecontroleerd (oke, behalve in de bochten dan want ik ben bang dat hij anders uitglijdt) Daarna was hij toch een beetje moe en vond hij het niet zo leuk meer. Toen kon hij opeens wel normaal draven en aan de teugel een HANDgalopje maken. Pling Reslutaat: als vrienden uit elkaar gegaan vanavond. Doei!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:02

Pling Dat is de tactiek die ik bij Ascot ook heb, werkt prima Ja Je zult zien; volgende keer begint ie Go jij! Go jij! , en is het 15 minuten voordat het kwartje valt Nors opkijken , dan is ie beetje No Cheer en jij Cool , of Ziek van al dat bochtwerk Tong uitsteken

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:53

hahaha, wie weet. vandaag wassie helemaal sloom. Weet niet waarvan. MIsschien nog moe van gister. Er zaten wel aardige stukjes tussen maar merendeel was paard vooruit dragen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:42

Heb nooit zo'n energiek paard dat ik dit soort dingen moet oefenen. Maarie nog twee weken ben je er al klaar voor?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:02

Misselijk ben misselijk van de zenuwen zeg... Knipoog Nee hoor, heb er zin in. Lijkt me kei leuk om te doen. Jammer dat ik de 23e wellicht niet ga redden maar ik zla mijn best doen om op tijd te zijn. Als we rond zes uur thuis zijn kom ik alsnog.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:06

Oh zie maar. Is niet erg als je niet kunt. Gisteren met pony rondje natokamp gedaan. Pony had haast geloof ik Schijnheilig

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:38

wat sportief van jullie zeg. Paard had vanavond middelmatige zin. We zaten alleen niet echt op een lijn over de term 'paardrijden'. Knipoog Nouja, woensdag weer een nieuwe dag.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:15

@Wendy: Mag het ook een rode bodywarmer zijn? Voor als het warm is. En ik heb ook een rood vest. Ik zal proberen mij over mijn psychische allergie heen te zetten en een witte polo te kopen. (Iew....duurt nog even voor ik eraan gewend ben denk ik)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:16

Je hoeft niet persé een rode jas hoor. Gewoon in het wit is voldoende. Dus als jas mag zeker een bodywarmer. Als het niet regent ga ik gewoon in mijn witte polo (waarin mijn rol spontaan terug is Schijnheilig )

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 23:44

Dat wordt een aparte combinatie: een rol en een psychische allergie... Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:09

Haha nou inderdaad Haha! Iemand nog wat leuks te melden hier? Het is hier weer komkommer tijd.

Ik had hele gave look a likes Ugg Cardy gekocht vanuit Engeland. Komen ze gisteren binnen zijn ze net te krap Boos! Baal baal dus nu een maat groter besteld alleen in een andere kleur want ze had deze niet meer. Dus als iemand interesse heeft in beige Ugg Cardy look a likes laat maar weten (deze zijn betaalbaar voor mensen met huis en paard en niet zo asociaal duur als de echte)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:56

Wat balen van je schoenen zeg. wanneer komen de nieuwe binnen? Ik ga in de stad kijken de 16e als we naar den bosch gaan. Lekker in de trein. Haha! Vole ik me meteen weer tien jaar jonger. Oke dan...negen. Maar dat het al zo lang geleden is dat ik daar ging wonen. Kun je je toch niet voorstellen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:00

Na de Backstreet Boy's, Take That en Spice Girls...
is nu ook Boyzone weer gereanimeert...
Verder niks spannends te melden hierzo. Te rottig weer om spannend te doen, denk dat ik winterslaap ga houden Dromen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:10

Dankzij het rotweer staat Ulvy alweer twee dagen in haar blote billen in de wei en ze schuurt niet. Haha! Alleen haar manen wat een drama. Moet je voorstellen dat het eerste stuk gewoon oude lange lengte heeft, dan een stuk kort en dan weer een plukje lang. Bovenop is het weer gaan bijgroeien en daar is door de deken alles omgevallen en staat nu alle kanten op net als bij een fjord waarbij de manen te lang zijn. Echt geen porum, maar de manen voelen wel net als zachte babymaantjes aan. Pony is blij in haar blote bips Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:28

Juut schreef:
Na de Backstreet Boy's, Take That en Spice Girls...
is nu ook Boyzone weer gereanimeert...
Verder niks spannends te melden hierzo. Te rottig weer om spannend te doen, denk dat ik winterslaap ga houden Dromen

Ik vind dat nummer zo verschrikkelijk leuk! Haha! Go jij! Go jij!
Zal ik mijn oude hitkrant-posters maar weer ophangen dan?

Wendy fijn dat de pony nu bloot kan staan zeg! Bij ons op stal is de eczemer nog steeds aan het schuren, maar die heeft dan ook zonder deken gestaan (was te laat ontdekt)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:06

Ulvy staat ook pas sinds augustus onder de deken hoor, maar zij heeft dan ook niet een hele erge vorm. Ze schuurt niet haar lichaam en staart. Enkel haar maantjes.

@about het boyzone nummer. Heb even gegoogled en stukje geluisterd. Klinkt best leuk eigenlijk Haha!
http://www.boyzonetour.tv/archive/LoveYouAnyway.html Zie Steve lonken naar de meisjes in die clip (terwijl hij toch echt niet op meisjes valt Schijnheilig ) En die Keith is best lekker opgedroogd moet ik zeggen Vingers aflikken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:42

De clip is wel een beetje stom Tong uitsteken
Met zo'n sullige dansje erbij en een van de 'jongens' danst wel heel erg overdreven terwijl de rest bijna stilstaat. Maar ach, het liedje is leuk.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:40

oja, best aardig. Keith is inderdaad een stuk verbeterd zeg. Nog steeds inet de leukste van het stel maar wel stukken beter dan eerst. Sorry...ik heb geen hitkrantposters. Bovendien hangt mijn slaapkamer al vol met Take That. Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:54

Maarie ik heb vast nog wel wat Schijnheilig Tong uitsteken Maar helaas passen ze ook niet tussen mijn take that posters Tong uitsteken WAhahaha Roger ziet me al aankomen. Schat nieuw behangetje? Was er vroeger al super in dat behangen Schijnheilig