oke, ja dan snap ik idd ook wel dat hij zo angstig is.. nouja, mooi dat hij je zo vertrouwd gaat vast steed beter, als je m vertrouwen geeft, en niet te veel van m vraagt enzo
net terug van de saaauna, heeeeeeerlijk! sauna+stoombaden+gezichtsbehandeling. het was zoooo chill! nu lekker slapen en morgen hele dag leren, jippiee!
Had ik samen met dat andere meisje alle hinderniss versleept zodat ze op een passende afstand lag. Dus 6-6,5 meter tussen de hindernis palen en bij elke paal 2 balken op drafafstand.... Gaat ie zich dr weer mee bemoeien en alles verbouwen!! Nou is het natuurlijk zijn paard maar we hadden nog specifiek aan me instructrice gevraagd wat goede afstanden waren enzo.... en die heeft dr echt wel meer verstand van dan hij, maargoed... Hij wist verder niet meer dat hij had gezegd dat ik niet meer hoefde te komen maar hij deed wel echt vet stom tegen ons allebei... Gewoon omdat hij zijn zin niet krijgt enzo. Had ie de laatste balk op zo'n 60 cm gelegd ofzo en een witte balk op de grond zo n 40 cm dr voor... zodat ze een soort van oxer zou springen... En ze tikte tot 2x toe de balk dr af.. Dus hij gefrustreerd... Zeg ik nou dan leggen we ook n balk onder de sprong zegmaar zodat ze gewoon de hoogte beter in kan schatten. Ook iets wat ik van me instructrice heb geleerd, je moet als je hoger gaat springen altijd een balk van de grond schuin tot onder de springbalk leggen (beetje lastig uitleggen zo) want anders is er een gat en een balk en kan het paard de hoogte niet inschatten... Nouja dat werkte want daarna heeft ze m dr geen 1 keer meer afgetikt... en die man maar zeggen dat het onzin was pffffffff Maar ze had wel echt weer plezier in het springen, ging ook even klappen toen ze dr over was nou ze werd helemaal wild xD Met dr oren naar voren vet vrolijk rondspringen!! Maar heb echt geen zin om dr nog in me eentje heen te gaan eigenlijk... Hij luisterd toch niet naar wat wij te zeggen hebben enzo en wil alleen maar dat dat paard snel hoog springt zodat ie dr met zoveel mogelijk winst kan verkopen...
Wat wel grappig was was dat toen dat andere meisje en ik even ver van Dorey stonden en zij riep dr.. kwam ze naar mij toe hahahha xD
En nog meer goed nieuws, ze heeft een zweetdeken gekregen!!!!
Ja tis echt een kl**tz*k!!! Heb dr nu ook echt minder zin in... Maar hij realiseerd zich niet dat hij zonder ons dus echt NIKS kan... want hij kan haar niet eens zelf uit haar stal halen... het enige wat ie doet is voeren, als hij dat niet vergeet(waar me instructrice m al n aantal keer op betrapt heeft)
En nou hoorde ik ook dat ie dr meer wil gaan voeren omdat ie dr dun vind... slaat ook nergens op want dat is gewoon het gebrek aan spieren..... Nouja ik denk dus dat ie dr toch meer is gaan voeren(hij zei het maandag) want dinsdag heeft ze stilgestaan en toen ik dr woensdag los zette BARSTE ze echt van de energie, nog veeeul meer dan normaal.. donderdag ook en vandaag was ze ook drukken dan anders....
Ja die vent spoort niet helemaal zag hem ook elke keer als ze 1x sprong meteen die hindernis hoger maken enzo.. Naja opzich was het niet mega hoog als je dr maar balken op een goeie manier bij legt maarja... Ging dr ook opjagen enzo ze is ook best bang voor hem voor zover ik het kon zien. Met z'n riet stokje -.-
Nou als ie doorheeft dat ze los staat staat ie in de bak om dr te laten springen... heel naar dus... En die zweetdeken hebben we aan zijn vrouw te danken hahahaah
Hij was ook de hele tijd met n riete stengel aan het zwaaien... vond ze DOODENG dus had dat andere meisje tegen ze vrouw gezegd van goh misschien dringt u tot m door.... Dus zij helemaal "Hou nou eens op met die domme rietdingen je ziet toch dat dat paard het doodeng vind!!" nouja was ie t niet mee eens maar hij luisterd wel veel beter naar haar Maarja dat is ook geen oplossing
Hebben het er vandaag ook met me isntructrice over gehad... Maarja weet ook niet zo goed was ik dr verder mee moet... Morgen heeft ze iig een dagje helemaal rust want op zaterdag kunnen we niet echt.. zondag hebben we proefjes dus dan komt ze dr ook wel even uit.. maar denk dat ik maar even ga overleggen dat we dr gaan longeren (dat merkt ie meestal niet want de longeerbak ligt achter de stal, dus uit het zicht)
Hij heb nou ook bedacht dat we maar met zadel moeten gaan oefenen... en wij hebben gezegd dat 1. Zij daar nog niet aan toe is 2. ze niet beleerd hoeft te zijn voor de veiling 3. Dat het nooit de bedoeling was dat wij dat zouden doen dus dat doen we ook niet.... kon ie ook niet zo waarderen xD
Jaa nouja wie weet levert het wel meer op als een paard al zadelmak is. Ik weet ook niet precies ziet niet echt in die keuring en handelswereld... Maar weetje als dr iemand een keer dr op moet zou ik hem dr lekker op gooien xD
JustSmile
Geplaatst: 12-02-11 00:34
hahaha nou ze hoeven voor de veiling helemaal niet echt iets te kunnen. Ja beetje springen dus en tis fijn als ie aan n lijntje kan lopen maar dat is het... Toen Linda Boca kocht (me instructrice) was ze ook 3 en kon aan een touwtje... ze liep met je mee als het haar uit kwam en anders dan moest je iets beter je best doen xD duss ze hoeft opzich niet echt veel te kunnen xD en ze hoeft al helemaal niet beleerd te zijn
Oh ja dan is het best wle onzin... Als hij het dan nog een keer aankaart zou ik echt zeggen vn ja spring dr zelf maar lekker op dan ga ik je wel aan de kant staan uitlachen
hahaha nouja hij gaat t nu binnenkort met rianne (die al meerdere paarden voor m heeft voorgebracht blijkbaar, die de springles geeft op maandag) bespreken ofzo... maar volgens mij had linda t dr over dat rianne en zij en cora geen tijd hadden en dat dr verder eigenlijk niemand was die t anders kon doen (Want wij gaan dr ook ECHT niet als eerste op... volgens mij word dat helemaaaal niks xD)
Maar wij willen ook graag weten wie je bent Prissz. Je bent dus op ponykamp geweest bij Het Fjordenpaard in week 2 en 3? Op welke pony heb je gereden?
@Marlous, vervelend dat de eigenaar zo raar tegen jullie doet. Niks van aantrekken, jij bent echt niet gek en je weet prima wat wel en niet kan. Ik hoop voor Dorey dat ze na de veiling een baasje krijgt die meer verstand heeft van paarden.