Snow or no Snow, we're gonna make it together! (deel 14)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pebbs

Re: Snow or no Snow, we're gonna make it together! (deel 14)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:48

beeeeest.. ik ga wel even typen..

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:55

Wat ik me afvraag is het volgende:
- Jennifer kan het weer vinden met haar moeder toch? Waarom maken ze er dan niet samen 1 grote stal van, dan heb je veel meer ruimte en land om wat op te bouwen.
- De afmetingen van de buitenbak 35x60 vind ik erg groot, persoonlijjk denk ik niet dat het past.
- Ik vind de binnenbak en de stallen te klein, jullie zeggen zelf voor een klein paardje kan dat wel, maar zelfs dan is het eigenlijk nog te klein.
- Waarom kiezen jullie ervoor om de paarden op vlas te zetten?
- Wie gaat er uitmesten? Jennifer heeft last van der rug, als ze gaat uitmesten ( wat heel zwaar is ) gaat ze geheid nog meer last van haar rug krijgen. ( ik spreek uit ervaring )
- Wil ze niet iemand in dienst nemen voor de stalwerkzaamheden en het terreinonderhoud? Om het voor haar te verlichten, dan hoeft ze het niet allemaal zelf te doen. Natuurlijk ga jij ook helpen, maar jij bent er ook niet altijd..
- Naar mijn weten als je een stal hebt moet je een veiligheidscertificaat krijgen. Hebben jullie daar al aan gedacht?
- Hoe gaan jullie die draden afwerken? En er zitten ook soort 'balken' in de boxen van de loods zelf, daar kunnen de paarden zich aan bezeren, gaan jullie dat ook afwerken of laten jullie dat zo?
- Gaan jullie nog verlichting o.i.d. ophangen/installeren?
- Zit er wel enige ventilatie in de stal? Want in het dak van de binnenbak is het helemaal dicht. Tuurlijk kan je wel deuren open zetten maar dan krijg je weer tocht. Ik denk namelijk dat het in de zomer of als het ook maar een beetje zomerse temperaturen heeft, het echt niet te harden is in de binnenbak. En het dan ook niet fijn is om bij je box/kastje rond te lopen of bezig te zijn.
- Komt er nog een bepaalde bodem in de bakken?
- Wat voor omheining komt er bij de paddocks en de buitenbak? Ook verlichting?

Nou dat was het wel zo'n beetje geloof ik.. :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:58

Over vlas - Dat is veeeel makkelijker mesten dan sto/hooi dinges hoor.. :)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:01

Ohw ja, nog iets, waarom is er al een open dag gedaan terwijl het allemaal nog niet af is?
Op die manier kan je het bedrijf ook niet goed presenteren, maar das mijn mening :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 21:16

- Jennifer kan het weer vinden met haar moeder toch? Waarom maken ze er dan niet samen 1 grote stal van, dan heb je veel meer ruimte en land om wat op te bouwen.
Al het grasland is nu van Jennifer, dus genoeg ruimte.

- De afmetingen van de buitenbak 35x60 vind ik erg groot, persoonlijjk denk ik niet dat het past.
Ze hebben dit allemaal nauwkeurig uitgezocht, dus ik denk dat dit wel te realiseren is.

- Ik vind de binnenbak en de stallen te klein, jullie zeggen zelf voor een klein paardje kan dat wel, maar zelfs dan is het eigenlijk nog te klein.
En van te voren is al gezegd dat de binnenbak klein zou worden. Dit is alleen een noodoplossing voor als de buitenbak niet te rijden is.
En voor de winter zodat je alsnog een beetje kan rijden/longeren/losgooien. Zodat je niet elke winter een winterstop hebt met rijden.
De stallen lijken klein omdat ze hoog en diep zijn. De breedtee is iets onder de 3 meter. En de grote paarden krijgen een grotere stal.

- Waarom kiezen jullie ervoor om de paarden op vlas te zetten?
Omdat dit veel makkelijker schoon te houden is en het goedkoper is. De paarden staan veel droger omdat het beter vocht absorbeert.

- Wie gaat er uitmesten? Jennifer heeft last van der rug, als ze gaat uitmesten ( wat heel zwaar is ) gaat ze geheid nog meer last van haar rug krijgen. ( ik spreek uit ervaring )
Vlas uitmesten is helemaal niet zwaar. 2 keer per dag worden de drollen er uitgeschept en de meest natte plekken.
En eens in de zoveel tijd worden de stallen helemaal leeggemaakt. En Jennifer haar vriend + een vriend zullen dat gaan doen.

- Wil ze niet iemand in dienst nemen voor de stalwerkzaamheden en het terreinonderhoud? Om het voor haar te verlichten, dan hoeft ze het niet allemaal zelf te doen. Natuurlijk ga jij ook helpen, maar jij bent er ook niet altijd..
Jennifer heeft mij gevraagd om daar in dienst te gaan. Dus ze heeft daar wel over nagedacht. En ik wil daar ook nog over nadenken.
En als ik het niet ga doen dan zal ze vast wel iemand inhuren die een paar keer in de week op stal is om te helpen.

- Naar mijn weten als je een stal hebt moet je een veiligheidscertificaat krijgen. Hebben jullie daar al aan gedacht?
Dat zou je aan Jennifer moeten vragen, daar hou ik mij niet mee bezig. En we denken wel aan de veiligheid.
Want we hebben al 2 brandblusser opgehangen en denk dat Jennifer daar zeker mee bezig is. Ze neemt het erg serieus.

- Hoe gaan jullie die draden afwerken? En er zitten ook soort 'balken' in de boxen van de loods zelf, daar kunnen de paarden zich aan bezeren, gaan jullie dat ook afwerken of laten jullie dat zo?
Sommige stallen hebben die balken, en sommige stallen niet. Maar dit wordt zeker weggewerkt. Weet zelf alleen niet hoe.

- Gaan jullie nog verlichting o.i.d. ophangen/installeren?
Er hangt al verlichting in de stal maar die is niet altijd aan omdat ze er mee bezig zijn. Maar dat is al aanwezig.
Ga donderdag avond gewoon in de binnenbak rijden MET verlichting.

- Zit er wel enige ventilatie in de stal? Want in het dak van de binnenbak is het helemaal dicht. Tuurlijk kan je wel deuren open zetten maar dan krijg je weer tocht. Ik denk namelijk dat het in de zomer of als het ook maar een beetje zomerse temperaturen heeft, het echt niet te harden is in de binnenbak. En het dan ook niet fijn is om bij je box/kastje rond te lopen of bezig te zijn.
Geen idee hoe dat in de zomer zal zijn. Maar de paarden kunnen dan 27/4 op het land staan. En er zijn genoeg manieren om je spullen te vervoeren naar buiten.
Bijvoorbeeld met zó'n karretje waar je je zadel en hoofdstel + poetspullen op kunt hangen etc. En buiten komt ook een plek voor je paard zodat je die kan poetsen.
En ik neem aan dat wij de binnenbak in de zomer niet gebruike. We hebben namelijk binnenkort een grote buitenbak tot onze beschikking.

- Komt er nog een bepaalde bodem in de bakken?
Weet niet meer precies hoe het zand heet. Het is gemengd zand. Maar het is in ieder geval zand dat geschikt is voor rijbakken/paddocks etc.

- Wat voor omheining komt er bij de paddocks en de buitenbak? Ook verlichting?
De omheining van de paddocks en de buitenbak wordt van hardhout. De omheining van de paddock gaan ze zelf doen.
En de omheining van de buitenbak wordt door vakmensen gedaan. En verlichting komt ook bij de buitenbak.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 21:20

Pebbs schreef:
Ohw ja, nog iets, waarom is er al een open dag gedaan terwijl het allemaal nog niet af is?
Op die manier kan je het bedrijf ook niet goed presenteren, maar das mijn mening :)

Het was niet echt een open dag. De mensen die geeinteresseerd waren die hadden een afspraak gemaakt.
Zodat ze alvast een stal konden reserveren. Omdat sommige ook zitten met een opzeg termijn etc.
En de stal is dan nog niet helemaal af. Maar dat gaat ook nog wel maanden duren.
Alleen alles wat je nodig hebt is er nu. Deze week zijn de paddocks al af.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:20

Nou succes dermee en ik wacht het eindresultaat af :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 21:24

Ja is goed, dan praten we wel weer verder. :P Denk dat we allemaal benieuwd zijn hoe het daadwerkelijk wordt als het af is.
We zullen zullen hoe het gaat lopen en wat het ons allemaal gaat brengen. Hou jullie op de hoogte :)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:25

Hebben jullie ook weer wat te roddelen over mij :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 21:27

Wat wil je daar mee zeggen? >;)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:28

Nou zoals het er staat :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 21:47

Toevallig zit Jennifer ook op bokt dus daarom heeft ze jullie reacties gelezen over hoe jullie over Azra praatte ;)
En ze had het vanmiddag ook zelf tegen mij gezegd dat ze er een opmerking over had gemaakt tegen jullie.
Ik en Jennifer zijn gewoon heel open tegen elkaar en vertellen elkaar alles. Dus dan krijg je dat he.

Maar goed denk wat je denken wil. Never mind :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:50

Er is toch niet iets negatiefs over Azra gezegd? Meer over de manier waarom wij het zouden doen ?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 21:51

Dat kun je ook niet uit mijn stukje opmaken Sabine dat ik zeg dat jullie negatief over Azra praatte.
Maar jullie hebben het wel over mij en Azra gehad en Jennifer heeft dat gelezen dus ja :P No big deal.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 21:51

Ik ga afsluiten, leuk dat je vriendinnen denken dat je over ze roddelt.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:55

Astor schreef:
Dat kun je ook niet uit mijn stukje opmaken Sabine dat ik zeg dat jullie negatief over Azra praatte.
Maar jullie hebben het wel over mij en Azra gehad en Jennifer heeft dat gelezen dus ja :P No big deal.

Oh, ik dacht omdat het over roddelen ( Werkwoord praten over anderen, vooral op een vervelende manier ) ging,
wat Jennifer opmerkte hier uit het topic over Azra.. Vandaar.

Nevermind me then :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:13

Astor schreef:
Pebbs schreef:
Je zegt toch zelf dat alles nog anders word? Dan ga ik me niet vasthaken op de mening die ik nu heb.
Misschien als ik het zie als het af is, dat ik er dan anders over denk :)

Nou alles is een groot woord. Er komt nog een hoop bij en er worden dingen verandert. Maar het concept is er.
Maar vraag me dan wel af waar jij negatief over denkt. Misschien zouden wij dat mee kunnen nemen namelijk ;)

Denk dat je daar je antwoord al heb in de eerste zin, er moeten nog dingen veranderd worden
maar het gaat de goede richting op. Om een voorbeeld dan te noemen, de boxen. Het is nog
niet veilig punt, maar zoals jezelf al zegt en zei dat wordt nog allemaal anders, vandaar dat
noortje zegt we wachten het af. We zijn niet negatief maar ook niet positief, simpelweg omdat
het nog niet klaar is. Het is een hoop werk een stal opzetten dus het zal nog wel even duren.
Niet zo druk maken melis, je hoeft je niet steeds te verontschuldigen, we weten dat het nog niet
af is dus het geeft niet dat het niet 'perfect' is.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:22

Astor schreef:
Ik ga afsluiten, leuk dat je vriendinnen denken dat je over ze roddelt.

Nou ik snap wel waarom Noortje dat zegt, omdat de manier hoe Jennifer het zei, en miss
bedoelde ze het wel niet zo, suggereerde alsof wij (ons topic in het algemeen denk ik?)
dingen zeiden die niet klopten. Naar mijn weten hebben wij alleen suggesties gegeven
hoe WIJ het zouden oplossen, sja dan hadden de filmpjes en verhaaltjes erover niet
geplaatst moeten worden, want dan kan je logischerwijs een antwoord (en bijbehorende
commentaar en tips) verwachten..

Jennifer en jij moeten zeker niet denken dat wij tegen jou en de stal zijn, het is harstikke
leuk dat ze dat begint en ik hoop van harte dat het goed gaat lopen. Ik denk dat wij de
laatste zijn (in dit topic dan) die tegen jullie zijn ;) .

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:23

Sabinee__ schreef:
Nog 1 fotootje van vanmiddag en dan zet ik niks meer hoor O:)
Mijn mooie vent :+:

Afbeelding

Zoooo effe weer iets leuks ertussen door gooien, want over deze foto
moeten we zeker niet overheen praten :D! Wat een lekker-in-het-zonnetje-foto :D!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:34

Zooo ik heb ook weer lekker gereden, hij kreeg een beetje te veel praatjes meneer dus was ik niet van
gediend. Maar uiteindelijk liet die wel los op links en liep die als een slangetje. Hij was wel op daarna :(:)

Heeft iemand al eens gezegd dat paardrijden best moeilijk is :=

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:38

esiebessie schreef:
Het zag er inderdaad goed uit Melis! Hahaha Lance was echt de draak aan het uithangen, hoeken zijn ook zo eng. :oo

oh ohh die lance toch. Ik doe een gokje dat die niet zo lang gaat blijven, die gaat denk ik
alleen maar meer staken en gek doen. Terwijl die eigenlijk best heel braaf kan zijn..
Wel nog lekker gereden?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:40

Astor schreef:
Goede avond,

Ik heb zo réte lekker gereden net. Jeetje wat heb ik ervan genoten <3 Zat er echt met een big smile op.
Ushi reed het uur voor mij al dus had even een tijd lang en laag gestapt zodat ze weer een beetje op adem kwam.
En kon haar zo oppakken en en rijden met twee pinken. Zo super licht in de mond en gewoon echt fijn om te rijden.
Heb ook mijn F9A proefje geoefend en deze ging ook echt netjes! Sandra vond het ook netjes.
Dus heb vertrouwen erin dat het goed komt met de wedstrijd. Vorige keer ging het oefenen en de wedstrijd bagger.
Dus we zullen het zien. Maar vond het in ieder geval heel fijn gaan en kon ook ineens weer heel netjes zitten :P

Zoo das een ander beeld van Ushi! Dat komt ook niet veel voor dat ze zo soepeltjes is,
dan rijd je ook veel fijner je proefje! Hoop dat het met de wedstrijd ook zo goed gaat, dan
haal je vast mooi die 1e plek!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:44

Sabinee__ schreef:
Lekker he, hoe paarden dat met je kunnen doen!
Je helemaal blij en opgeladen voelen door dat ene moment!

hahah ik had ook zo iets grappigs bij Ringo. Meneer zijn halster moest
effe af omdat hij onder de bagger zat. Dus hij denk leukk ik kan weglopen,
eerst bij de kraan hele tijd snuffelen. Toen draaide meneer effe snel om,
dus ik dacht dat die weg wou lopen, neee hij ging naar die deken die
op de rand lag. Stond die echt wel 10x te flemen door die lucht die op
die deken zat :') . Lekker bij die kont te snuffelen, was vast een lekkere
merrie hahah . Gek ding toch!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:07

Nou aangezien er niemand meer is en komt, ajuu parapluuuu en welterusten damesss :+: ! :wave: !

Astor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 06:30

Kirsten_S schreef:
Zoo das een ander beeld van Ushi! Dat komt ook niet veel voor dat ze zo soepeltjes is,
dan rijd je ook veel fijner je proefje! Hoop dat het met de wedstrijd ook zo goed gaat, dan
haal je vast mooi die 1e plek!

Het is heel raar maar vanaaf moment 1 als ik op Ushi zit pak ik haar zo op.
Dus dan is ze gelijk heel ontspannen en los en kan ik haar met mijn pinken rijden.
Terwijl ze bij het meisje daarvoor wel een beetje sterren liep te kijken.
Vind het zo'n fijn dier! Kan altijd fijn met haar rijden, geeft een goed gevoel.