Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 17:56

Hier was vanochtend alles gelukkig alweer schoon :). Waren gisteravond al goed aan het strooien! Vanavond weer naar huis, hopelijk kom ik veilig aan!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:25

toen ik vanmiddag terugreed van de manege was het ook allemaal weer schoon!!!!
en bij het lopen vanmiddag was het ook allemaal schoon! Ben helemaal kapot nu, heb 8,9km gelopen, waarvan de laatste 2km op karakter omdat ik niet op wilde geven en wilde gaan wandelen. Mede ook omdat dat dan koud zou zijn. Windje was aardig koud :brr:! Eerste deel was in het zonnetje en dat was wel lekker, maar daarna werd het echt pittig!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 18:56

Als je rustig tempo loopt red je het ook meestal wel :P. Je moet niet te hard willen meestal ;).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:59

Klopt! Vond het ook belangrijker om te blijven lopen. Maar je ziet wel veel verval in mijn km-tijden op het moment dat ik wind tegen kreeg......van 7.30min/km naar 8 tot 8.16min/km. Dit is natuurlijk wel jammer! Maar heb het wel uitgelopen!
Woensdag weer een intervaltraining om weer wat op snelheid te trainen......en misschien moet ik eens wat gaan kijken voor krachttraining.....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 19:08

Snelheid wordt ook beter als conditie het langer volhoud :P. Het verbaasde me hoe ik op het eind kon lopen... En met de ronde van Katwijk op het eind met al het publiek, toen iedereen voor me stond te klappen liep ik echt de benen uit mn lijf terwijl ik daarvoor echt bijna op was :').

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:11

ja, publiek doet heel veel ja!
Had nu veel steun aan de muziek. Toen ik het bijltje er bij neer wilde gooien kreeg ik 'schouder aan schouder' van Guus Meeuwis en Marco Borsato en dat gaf me weer nieuwe energie! Maar op het eind was ik zo blij dat ik de flat zag......pfffffff

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 19:16

Hahahaha muziek moet je ook goed uitkiezen om te lopen, lekker up tempo muziek enz :'). Dan ga je ook lekker vooruit!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:24

heb een hele afwisselende lijst, ook gewoon fijne muziek....niet zozeer uptempo! Maar waarvan de tekst me dan inspireert (zoals nu dus met Guus en Marco), dat helpt inderdaad!
Jij hebt dus ook gelopen? Wat voor afstanden liep je, als ik vragen mag?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 19:31

Uhmmm hoever is van Katwijk naar de Beuk (Beukbussen) in voorhout en terug :'). Dat liepen we wel elke week.... Volgens mij rond de 10km en 15km in de beste dagen :P.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:51

Wow, ik vind het echt knap hoor Milou. Vooral omdat ik weet hoeveel moeite het kost en het mij gewoon echt niet lukt. Ik ben al hartstikke blij als ik een kwartiertje 9km p/u kan lopen :')

Fijne muziek is inderdaad wel heel prettig, dat heb ik dan weer niet, omdat die oortjes altijd uitvallen...

Rijd voorzichtig Es!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 20:02

Ga ik zeker doen :D. Nu nog even wachten op pizza :P.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:09

Oe lekker!! Tweede gratis bij NYP? :P

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:17

8.9KM wow dat is echt wel een eind :-)

Klinkt als een lekker ritje Milou, op het strand wilde Anouk gaan liggen dus die ruiter is toen maar zelf afgestapt :-). Gijs en ik waren nog even op de manege vandaar :-). Het ging wel lekker vandaag want er was een ruitertje in de zee gevallen. Aad belde vanaf het strand, Gijs heeft de pown verder gereden en ik het verkleunde meisje naar de manege gebracht. Kindje mankeerde verder niets was alleen ijskoud...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 20:20

Ahhhh arm kindje, weet precies hoe die zich heeft gevoeld :'). Gelukkig was het minder koud toen het mij gebeurde :P.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:23

Lekker Es, pizza! Hier gebakken aardappeltjes, champignons, ui en sla. Begin eindelijk weer wat energie te krijgen....was helemaal op vanmiddag!

Het laatste gedeelte van de rit was fijn....nadat we eenmaal de eerste galop hadden gehad....toen was de spanning er een beetje uit bij enkele paarden en we hadden toen de paardenwissel al gehad...was wel blij dat Ushi zich niets aantrok van het gestuiter achter haar....aangezien het ook af en toe een draakje kan zijn!
O ja, van Anouk, dat vertelde Han inderdaad. Maar is dat dan ook de ruiter geweest die terug is gegaan of weet je dat niet?

O, arm ruitertje!!!!! Van wie was ze afgevallen dan? Als je het hebt over 'pown' dan gok ik haast Ushi, Adje of Ragna? alhoewel, kan je van die laatste afvallen?
Was dus niet zo'n lekker buitenrijdagje als we allemaal van tevoren hadden verwacht.....veel akkefietjes!

Ver he, die 8,9km? Begin het nu ook pas echt te beseffen.....Toch weer 900m meer dan vorige week en ik hoop binnenkort die 10km te kunnen gaan aantikken......

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 20:47

Ik ben toen op strand van Boy afgevallen, lag half in zee :'). Vervolgens weer willen opstappen bleek schouder niet mee te werken. Toen ben ik op uhmmm even naam vergeten (weet Sas vast nog wel) gehesen en kon ik wel allen terug rijden want dat was dat paard wel gewend... Maar in de tweede bocht bij langevelderslag (daar bij de golfbaan) ging die dr vandoor... En toen ben ik er in de overgang duin/bos vanaf gevallen op het hoekje waar dat kniestootboompje staat :P. Was namelijk al links op het zadel gaan zitten met mn been naar voren omdat ik geen zin had in een 'knuffel' met de boom vanaf een paard wat in rengalop zat....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:55

Dat was Xandra! :+

Ruitertje was idd van Ragna afgevallen, arm kindje! Ze was ook nog maar een jaartje of 8.
Ik weet niet wie er apart terug is gereden, niet de ruiter van Anouk, dat heb ik niet meegekregen ik weet wel dat er in het duin ook iemand gevallen was.
Paarden zullen hun dag wel niet gehad hebben :-).
8.9KM is idd ver ja! Knap hoor.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:59

Oe Esther, dat klinkt niet fijn! Als je al geblesseerd bent ook nog alleen terugrijden...pffff

Ach jee, van Ragna afvallen.....jeetje! Arm kindje!!!! lekker bij de kachel gezet op de manege en een beker warme choco in haar handen geduwd? Gijs op Ragna, dat had ik best willen zien.....lol! misstaat hem vast niet, maar lijkt me toch best grappig!

Nee, in het duin was er al één van Avalon afgevallen volgens mij.....die heeft flink lopen bokken dacht ik. toen wij de klugt overkwamen, zag ik de groep van Wil wel staan. Kennelijk wilden ze vragen of Avalon en Zaron geruild konden worden....maar wij gingen linksaf het strand op en Aad, die ondertussen al achter ons zat, ging rechtsaf het strand op. Het plan qua ruilen kon dus niet doorgaan. Kennelijk zijn de groepen toen al samengevoegd.
Wij hadden paardenruil met ruiters van Arko en Ragna.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:05

Wat een gedoe allemaal!. Af en toe zitten er van die dagen tussen dat het allemaal niet zo wil lukken...

En brrrr met dit weer in zee vallen is niet zo'n strak plan. Snel onder een warme douche gaan staan dan :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:08

Nee, lijkt me niet zo prettig als ik terugdenk aan de temperatuur van vandaag! Was gelukkig warm genoeg aangekleed met rijden, maar als je dan in de zee terecht komt, tja, dan heb je daar nog weinig aan!
Waren jullie met de auto bij de manege dan Antoinette? Of zijn jullie met de wagen van Aad gegaan? en dan over de duindamseslag zo de auto op het strand geparkeerd?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:15

Ohja dat was Avalon die liep te klieren! Was er bij jullie dan ook ellende in de groep? Was Arko stout?

Kindje was idd wel zielig maar op de manege kreeg ze gelijk droge kleren aan en wilde ze alweer paardjes gaan aaien :-)
Gijs op Ragna zag er niet uit maarja pown moest toch gereden worden, ja wij waren met de auto. We zouden om 1330 even koffie drinken en dan boodschappen gaan doen, uiteindelijk waren we om 1800 thuis.
Ja we zijn met de VW naar het strand gereden.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:19

Aad reed in het begin ook wel vaak op Ragna hè ;) Is ze eigenlijk nog steeds zo vlot, of is dat al sterk afgenomen?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:24

Arko was niet stout, maar ruiter voelde zich niet prettig op Arko. Was al vrij snel eigenlijk bij wegstappen manege dat ze eigenlijk niet eens haar beugels meer op maat durfde te doen. Ben met haar gaan kletsen om af te leiden en toen ging het wel goed. Afgaan van de klugt schrok Arko kennelijk licht van een fietser op het strand die over schelpjes reed en dat was een beetje de druppel. Nog wel een drafje gedaan, maar toen is er gewisseld. Alleen dat lange stilstaan (en meerdere keren aandraven tussen het water in zeg maar, naar van die kleine binnenmeertjes...het zal vast een naam hebben), dat zinde Vamos voor geen meter. Dus aandraven stond gelijk aan bokken en alle kanten op gaan. Zaron ging daar dus ook wat van stuiteren. Vamos naar voren en daarna een galop en de rust was terug. Daarna ging het helemaal prima!
Heb nog een foto van het mooi winter wonderland van vandaag (ik ben een beetje verstopt achter Arko):
Afbeelding

Ach, arm meisje van Ragna! Vraag me af wat er gebeurd is dat ze van Ragna is afgekukeld. Moet je volgens mij nog best je best voor doen, want heb haar nog nooit zien bokken of zelfs maar een been op zien tillen de andere kant op.....Wel fijn dat ze zo snel weer helemaal happy was en paardjes wilde aaien!
Lang dagje manege dus. Uiteindelijk nog wel boodschappen kunnen doen?

En ja, Ragna is buiten nog steeds vlot. binnen niet hoor, moet je er hard voor werken. buiten hebben mensen de neiging om de teugels korter te maken, waardoor ze altijd nog harder gaat......maar Ragna is wel een stabiele factor en wordt ook vaak gebruikt voor ruiters van buitenaf.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:30

Ja, stabiel is ze altijd wel geweest. Echt een brave pony, maar geen sloompie geworden. Nog steeds een fijn paardje dus!

Leuke foto, het bos is mooi zo hè? :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:33

Het bos, maar ook het duin, was echt prachtig. We staken op een gegeven moment het fietspad over (richting de klugt tussen de duindamseslag en de klugt van meeuwenoord) en dan keek je naar links en dat was echt adembenemend mooi!
En als er dan een briesje kwam, dan leek het net of je in een sneeuwbui zat terwijl ondertussen het zonnetje scheen! Echt heel mooi! Stom dus dat ik mijn camera niet mee had.....baalde ik echt van!