** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 5!!!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astor

Re: ** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 5!!!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:52

Net op Parade gereden en weet echt niet at ik er nou van vind Verdrietig
ga nu ff douche zo direct even verslagje.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:10

Zoals ik al zei zat ik op Parade, had der lekker gepoetst en even mijn hoofdstel om gedaan om te kijken of het past.
Maar het bit zat iets te hoog dus toch maar weer uitgedaan en haar eigen hoofdstel om gedaan. Daarna opgezadelt en erop.
Ik ging trouwens stootteugel rijden, ging op zich wel. Maar ik weet nou niet precies wat ik er van moet denken.
Want Parade is zoooo'n lief eerlijk paard maar ik heb echt een poedersuiker les gehad, kan het niet beter verwoorden...
Sabrina zei ja ze loopt maar 1 uurtje per dag dus zet haar maar lekker aan het werk en zorg dat ze voorwaarts is.
Ik moest haar dus vooruit duwen, schoppen slaan Ziek dat schoppen en slaan probeerde ik zo weinig mogelijk te gebruiken.
Want zo ben ik helemaal niet, maar ik heb gewoon een soort van medelijden met dat beesie Ach gut
Werd er gewoon verdrietig van ofzo en had er echt geen goed gevoel over....
Laatst bijgewerkt door Astor op 11-03-08 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:13

Parade is inderdaad best wel een paard waar je wat voor moet doen, en dat is niet altijd even goed nee..

Ik ben het met je eens, parade is gewoon geen paard waarvan je ziet dat ze er nog plezier in heeft, je moet haar echt schoppen, slaan, duwen, en echt harde klappen geven af en toe, en dan krijg je zo'n rotgevoel Boos!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:14

ATTENTIEEEE Haha!

Zoals jullie al weten heb ik de eer om topic 6 te openen Haha!
En ik wil er graag een spetterende opening van maken en daarbij vraag ik jullie hulp !!
Dus het liefst alle bokkers en als je het niet inlevert heb je pech want dan maak ik het wel met de informatie die ik weet.

Of je dit even in zou willen vullen Duivel

- Boktnaam + Echte naam :
- Geboortedatum + leeftijd:
- Hobby's :
- Lievelingspaard op RSVA:
- Heb je eigenpard of verzorgpaard zoja wie:
- Wil je nog wat kwijt?

Meer vraag ik niet hahah, en ik zou graag een portetfoto van iedereen willen ontvangen.
Dus het liefst gewoon van jezelf zonder andere mensen, dingen of dieren erop.
Alvast bedankt Lovers

Astor schreef:
Laatst bijgewerkt door Astor op 11-03-08 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:15

Emmaa_ schreef:
Parade is inderdaad best wel een paard waar je wat voor moet doen, en dat is niet altijd even goed nee..

Ik ben het met je eens, parade is gewoon geen paard waarvan je ziet dat ze er nog plezier in heeft, je moet haar echt schoppen, slaan, duwen, en echt harde klappen geven af en toe, en dan krijg je zo'n rotgevoel Boos!

Wou het bijna opgeven en gewoon de hele les gaan stappen met der...
Maja dit was de enige keer dat ze die dag uit stal kwam dus dan maar even de beentjes strekken..
Maar alsnog ik heb er echt geen goed gevoel over gehad...
Terwijl dat beesie zo goed der best doet!!
En als ik voorwaatser wou in draf lukte dat nou niet echt bepaald met het been dan gaat ze juist terug houdender lopen volgens Sabrina. Pakte ik ze zweep erbij gaat ze in galop....

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:19

Mwhahahah wat ik nou vond Nagelbijten / Gniffelen

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:20

Neee, dat hebben wij op de woensdag dus ook wel, dat die paarden gewoon niet willen, en dan is het met springen al helemaaaaaal niet leuk!

Maar Parade springt de laatste tijd ook niet meer..

Maar Eljaa, jij zit trouwens op Garava met de zitcompetitie! Lachen Had je haar ook opgegeven of niet?

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:20

Jane_ schreef:
Mwhahahah wat ik nou vond Nagelbijten / Gniffelen

Whaaaaat? Tong uitsteken

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:21

Hoe verveeld kan iemand zijn in de les Clown

Afbeelding

Ahtnamas

loopt Parade nog maar één uur per dag? Dan gaat het ook niet meer lang duren voordat we afscheid van haar kunnen gaan nemen!

Parade heeft trouwens geen thiedeman toch? Maar zo een vreselijke stootteugel (daar weiger ik trouwens om mee te rijden... ik vind dat echt martelwerktuigen!)

Astor

Iriis_ schreef:
Neee, dat hebben wij op de woensdag dus ook wel, dat die paarden gewoon niet willen, en dan is het met springen al helemaaaaaal niet leuk!

Maar Eljaa, jij zit trouwens op Garava met de zitcompetitie! Lachen Had je haar ook opgegeven of niet?

Vind het echt poedersuiker en op deze manier krijg ik er zelf gelijk ookal geen zin meer in....

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:22

fallenangel3 schreef:
loopt Parade nog maar één uur per dag? Dan gaat het ook niet meer lang duren voordat we afscheid van haar kunnen gaan nemen!

Parade heeft trouwens geen thiedeman toch? Maar zo een vreselijke stootteugel (daar weiger ik trouwens om mee te rijden... ik vind dat echt martelwerktuigen!)

ik bedoelde stootteugel sorry Bloos

Ahtnamas

Iriis_ schreef:

Haha ja ze had Grava opgegeven!

Iriis_

Jane_ schreef:
Hoe verveeld kan iemand zijn in de les Clown

Afbeelding

Hahaha deze is erg, maar die foto dat Tequise ligt te slapen op de tafel is nóg erger Tong uitsteken hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:23

Stootteugel vind ik ook niks. Een paard wordt gewoon naar beneden getrokken!. Thiedemann vind ik dan nog ok, als het moet, dan vind ik dat wel goed, maar een stootteugel .
Sommige paarden hebben het wel nodig, maar als ze die beginners nou eens leren om een paard fatsoenlijk te rijden in plaats van schoppen en slaan en zo hard trekken dat ze knoerhard in de mond worden, dan zou het ook allemaal wat makkelijker gaan!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:23

Astor schreef:
Iriis_ schreef:

Vind het echt poedersuiker en op deze manier krijg ik er zelf gelijk ookal geen zin meer in....

Neee, ik vertikte het toen ook om ze erover heen te rossen. En dat vond iedereen heel raar, en alsog ik alleen maar op de leuke paarden wilde rijden, die wel wilde, en ik was verwent dit dat.. Maar ik heb der gewoon geen zin in om die paarden erover heen te rossen.. Bloos

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:24

Astor schreef:
Iriis_ schreef:

Ja maar dat weet je toch met manegeknollies. Die paarden lopen 3 uur per dag (soms zelfs vier?? of standaard vier?). Voor hen is het echt niet interessant dat rondhobbelen. Het is aan ons om ze een beetje uit te dagen.

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:25

VOOR IRIS DAN Nagelbijten / Gniffelen
IS IE NIET MACHTIG JANE DE PAPARAZZI

Afbeelding

Anoniem

Ik ga afsluiten en dan Desperate Housewifes kijken Lachen

DenK4ever

Iriis_ schreef:

Dat is maar beter ook denk ik.. merkte half jaar geleden al dat Parade de lol in het springen niet meer heeft... heb in 2006 de springweek met haar gedaan en dat was echt super!!
Moest je d'r ook wel effe wakker schudden, maar dan ging ze er ook voor!

Laatste paar keer dat ik erop zat was het echt naar iedere hindernis toeslaan...

Kirsten_S

Je moet , ook al is het heel moeilijk, gewoon in haar tempo een beetje werken en het rustig aan doen, maar dat ze wel aan de teugel alles doet. Het is namelijk niet anders.

In het begin moet je ze ook niet meteen super strak nemen maar eerst vooruit rijden en pas na kwartier aan de teugel enzo. Niet dat het veel helpt maar oke Tong uitsteken!

Astor

Ik moet afsluiten dus ik spreek jullie wel weer =)
Me kuiten doen echt pijn en ze staan helemaal strak en ze zijn dik =S
En ik ga Desperated housewives kijken Lovers

Iriis_

Emmaa_ schreef:
Stootteugel vind ik ook niks. Een paard wordt gewoon naar beneden getrokken!. Thiedemann vind ik dan nog ok, als het moet, dan vind ik dat wel goed, maar een stootteugel .
Sommige paarden hebben het wel nodig, maar als ze die beginners nou eens leren om een paard fatsoenlijk te rijden in plaats van schoppen en slaan en zo hard trekken dat ze knoerhard in de mond worden, dan zou het ook allemaal wat makkelijker gaan!

Maarjaa, aan de andere kant, als jij gaat aangespannen gaat longeren moet het paard ook het hoofd naar beneden houden..

Niet dat ik voor een stoot ben hoor. Maar het komt wel een beetje op hetzelfde neer..

En ze doen het vooral bij de beginners, vooral omdat ze dan makkelijker zitten denk ik.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:26

Kirsten_S schreef:
Je moet , ook al is het heel moeilijk, gewoon in haar tempo een beetje werken en het rustig aan doen, maar dat ze wel aan de teugel alles doet. Het is namelijk niet anders.

In het begin moet je ze ook niet meteen super strak nemen maar eerst vooruit rijden en pas na kwartier aan de teugel enzo. Niet dat het veel helpt maar oke Tong uitsteken!

Maar ze moet ook vooral goed actief lopen, niet persé hard zeg maar Tong uitsteken
Daar vergissen mensen zich vaak ook nog in.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:27

Emmaa_ schreef:

Frans heeft de thiedeman er afgelopen vrijdag vanaf gehaald bij mij. Hij had het idee dat de thiedeman Rox op dat moment juist tegenhield om zich te ontspannen. Dus wat ik altijd al dacht maar Nicole ontkende is dat de thiedeman ook een averechts effect kan hebben Knipoog. Maar idd.. daar rijd ik dan nog wel mee.

Maar die stootteugel belemmert een paard gewoon in zijn gangen. En ik vraag me ook altijd af wat er gebeurd als een paard struikelt.. ze kunnen zichzelf met dat ding om nooit opvangen.. En die rukken aan de neusriem... nee.. niet fijn.