ga nu ff douche zo direct even verslagje.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dat schoppen en slaan probeerde ik zo weinig mogelijk te gebruiken.

Astor schreef:De volgende mensen hebben hun stukje al ingeleverd:
RSVA Bokker #1: Astor (Melissa)
RSVA Bokker #2: Iriis_ (Iris) INGELEVERD! ( alleen nog foto van jezelf )
RSVA Bokker #3: DenK4ever (Sabrina) INGELEVERD!
RSVA Bokker #4: liisette_ (Lisette) INGELEVERD! ( alleen nog foto van jezelf )
RSVA Bokker #5: Elja (tádá ELJAA! )
RSVA Bokker #6: fallenangel3 (Samantha)
RSVA Bokker #7: Nataschaa (Natascha)
RSVA Bokker #8: Manon_S (Manon)
RSVA Bokker #9: Sabinee__ (Sabine)
RSVA Bokker #10: Kirsten_D (Kirsten) INGELEVERD ( alleen nog foto van jezelf )
RSVA Bokker #11: Melanieetjuh (Melanie)
RSVA Bokker #12: Kirsten_S (Kirsten) INGELEVERD!
RSVA Bokker #13: fryskhynders (Annika)
RSVA Bokker #14: Annie_ (Anna) INGELEVERD! ( alleen nog foto van jezelf )
RSVA Bokker #15: ilonaF (Ilona)
RSVA Bokker # 16: LEANA (Leana)
RSVA Bokker # 17: Maaikeee (Maaike)
RSVA Bokker # 18: incalover (Laura)
RSVA Bokker # 19: Jane_ (Jane) INGELEVERD! ( alleen nog foto van jezelf )
RSVA Bokker # 20: Emmaa_ (Emma)
Emmaa_ schreef:Parade is inderdaad best wel een paard waar je wat voor moet doen, en dat is niet altijd even goed nee..
Ik ben het met je eens, parade is gewoon geen paard waarvan je ziet dat ze er nog plezier in heeft, je moet haar echt schoppen, slaan, duwen, en echt harde klappen geven af en toe, en dan krijg je zo'n rotgevoel
Had je haar ook opgegeven of niet? Jane_ schreef:Mwhahahah wat ik nou vond
Iriis_ schreef:Neee, dat hebben wij op de woensdag dus ook wel, dat die paarden gewoon niet willen, en dan is het met springen al helemaaaaaal niet leuk!
Maar Parade springt de laatste tijd ook niet meer..
Maar Eljaa, jij zit trouwens op Garava met de zitcompetitie!Had je haar ook opgegeven of niet?
fallenangel3 schreef:loopt Parade nog maar één uur per dag? Dan gaat het ook niet meer lang duren voordat we afscheid van haar kunnen gaan nemen!
Parade heeft trouwens geen thiedeman toch? Maar zo een vreselijke stootteugel (daar weiger ik trouwens om mee te rijden... ik vind dat echt martelwerktuigen!)
Iriis_ schreef:Neee, dat hebben wij op de woensdag dus ook wel, dat die paarden gewoon niet willen, en dan is het met springen al helemaaaaaal niet leuk!
Maar Eljaa, jij zit trouwens op Garava met de zitcompetitie!Had je haar ook opgegeven of niet?
Jane_ schreef:Hoe verveeld kan iemand zijn in de les![]()
hahaha
.Astor schreef:Iriis_ schreef:Neee, dat hebben wij op de woensdag dus ook wel, dat die paarden gewoon niet willen, en dan is het met springen al helemaaaaaal niet leuk!
Vind het echt poedersuiker en op deze manier krijg ik er zelf gelijk ookal geen zin meer in....
Astor schreef:Iriis_ schreef:Neee, dat hebben wij op de woensdag dus ook wel, dat die paarden gewoon niet willen, en dan is het met springen al helemaaaaaal niet leuk!
Vind het echt poedersuiker en op deze manier krijg ik er zelf gelijk ookal geen zin meer in....

Iriis_ schreef:Maar Parade springt de laatste tijd ook niet meer..
!
Emmaa_ schreef:Stootteugel vind ik ook niks. Een paard wordt gewoon naar beneden getrokken!. Thiedemann vind ik dan nog ok, als het moet, dan vind ik dat wel goed, maar een stootteugel.
Sommige paarden hebben het wel nodig, maar als ze die beginners nou eens leren om een paard fatsoenlijk te rijden in plaats van schoppen en slaan en zo hard trekken dat ze knoerhard in de mond worden, dan zou het ook allemaal wat makkelijker gaan!
Kirsten_S schreef:Je moet , ook al is het heel moeilijk, gewoon in haar tempo een beetje werken en het rustig aan doen, maar dat ze wel aan de teugel alles doet. Het is namelijk niet anders.
In het begin moet je ze ook niet meteen super strak nemen maar eerst vooruit rijden en pas na kwartier aan de teugel enzo. Niet dat het veel helpt maar oke!
Emmaa_ schreef:Stootteugel vind ik ook niks. Een paard wordt gewoon naar beneden getrokken!. Thiedemann vind ik dan nog ok, als het moet, dan vind ik dat wel goed, maar een stootteugel.
Sommige paarden hebben het wel nodig, maar als ze die beginners nou eens leren om een paard fatsoenlijk te rijden in plaats van schoppen en slaan en zo hard trekken dat ze knoerhard in de mond worden, dan zou het ook allemaal wat makkelijker gaan!
. Maar idd.. daar rijd ik dan nog wel mee.