** Manege Belle Epoque bokkers!** [Deel 4!!!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annie_

Re: ** Manege Belle Epoque bokkers!** [Deel 4!!!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:24

Melanieetjuh schreef:
Citaat:
Alsof je uit moet stralen dat je duur bent? Ach gut
Of kan laten zien dat je wel een hoofdstel kan betalen Tong uitsteken

Tuurlijk hoef je dat niet aan te tonen. Het is gewoon mijn persoonlijke smaak. Hoofdstel is gewoon fijn & sjiek.

Weer even reageren hoor

Dus nu gaat het er om hoe het er uit ziet ik vind sporen et wieltjes mooi staat chique dus draag ik ze bij een paard dat niet nodig is ( dit is nie specefique met sporen algemeen)

Paarden worden hard in de mond gemaakt..

Paarden staken niet zo maar er is echt atijd een reden voor ..

Als ik een paard was en iemand zat met die ijzere staven in me buik te prikken zou ik wel gaan lopen maar niet om dat ik dat graag wil maar om dat ik bang ben voor meer pijn en wil je dat je paard aan doen ?... ik weet niet hoor

er zijn natuurlijk mensen die wel goed met spoortjes kunnen rijden en dat je het net nodig hebt
voor de door slag maar ik heb het niet vaak gezien..

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:25

Dan zou je ook weten dat een S&T alleen vanaf de Z1 tussen de paarden gebruikt mag worden... Als je op dat niveau rijd mag je toch wel een zachte verwachten van de ruiter lijkt mij...

Wat is er mis met een bit dat goed gebruikt word ? En waar zou je aan merken dat de paarden het niet prettig vinden?

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:25

Emmaa_ schreef:
Maar om even iets nieuws de discussie in te blazen, hoe sommige mensen hoofdstellen als een stang & trens gebruiken, ik bedoel, je kan het best gewoon gebruiken voor trainingen, maar dan moet je wel weten, dat door een stang, de invloed van je hand ruim 4 keer erger wordt, met een zachte stang dan nog. Sommige mensen, in het dressuur dus, gebruiken hun stang echt niet goed.

Wat ik laatst ook zag met springen, dat was met wedstrijd. Een meisje haar pony weigerde op de eerste hindernis, nou, gebeurt wel vaker, maar zij sloeg haar zweepje half kapot op de kont van die pony, ik zat er met mijn neus bovenop, dus ik weet dat ze echt hard sloeg. Vervolgens reed ze opnieuw op de hindernis af, nou, oké weet je wel, die pony denkt, nu wordt ik geslagen, dus stopt weer, en krijgt wéér een paar klappen, later sprong ze de rest van het parcours zonder de eerste hindernis, en haar pony ging foutloos...

Wat ik hiermee probeer te zeggen is, dat de manier van het bit en scherpe spullen om je paard vooruit te krijgen is, niet altijd even goed is, en ik vind het ook knap als iemand zijn paard dressuurmatig zo goed voor elkaar heeft, dat je alles kan rijden wat je wilt, maar ik vind wat dit meisje doet, in die foto's die hier net gepost zijn, ook heel knap. Dressuur en springen op de manieren hoe sommige mensen het doen is ook niet altijd goed. Paarden krijgen vaak héél zware trainingen en worden daarna onvoldoende verzorgt, of door stalhulpen ja.

Denk je dat de pony weer weigerde omdat ie dacht dat jij klappen zou krijgen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:26

Inderdaad, je moet het altijd omgekeerd zien, hoe zou jij het zelf vinden!, maar ik ga nu film kijken XD. Ik spreek jullie morgen weer Lovers. Morgen lekker rijden trouwens Haha!.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:26

Melanieetjuh schreef:
Ach, voor de geliefde, haal je bit uit je hoofdstel en ga je gang. Nagelbijten / Gniffelen
Leef je uit op de manege paarden. Waarschijnlijk zal dat nog wel lukken, maar denk maar eens aan een Ultra! Haha!

Als je bitloos rijd hoeft het niet te betekken dat je paard je zun gang mag gaan deze opmerking vind ik echt nergens op slaan Bloos

Dan wil je zeggen dat de paarden die bij ons bitloos rijden dynamite jersey altijd hun zin krijgen ROFL Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:27

Nataschaa schreef:
Emmaa_ schreef:
Maar om even iets nieuws de discussie in te blazen, hoe sommige mensen hoofdstellen als een stang & trens gebruiken, ik bedoel, je kan het best gewoon gebruiken voor trainingen, maar dan moet je wel weten, dat door een stang, de invloed van je hand ruim 4 keer erger wordt, met een zachte stang dan nog. Sommige mensen, in het dressuur dus, gebruiken hun stang echt niet goed.

Wat ik laatst ook zag met springen, dat was met wedstrijd. Een meisje haar pony weigerde op de eerste hindernis, nou, gebeurt wel vaker, maar zij sloeg haar zweepje half kapot op de kont van die pony, ik zat er met mijn neus bovenop, dus ik weet dat ze echt hard sloeg. Vervolgens reed ze opnieuw op de hindernis af, nou, oké weet je wel, die pony denkt, nu wordt ik geslagen, dus stopt weer, en krijgt wéér een paar klappen, later sprong ze de rest van het parcours zonder de eerste hindernis, en haar pony ging foutloos...

Wat ik hiermee probeer te zeggen is, dat de manier van het bit en scherpe spullen om je paard vooruit te krijgen is, niet altijd even goed is, en ik vind het ook knap als iemand zijn paard dressuurmatig zo goed voor elkaar heeft, dat je alles kan rijden wat je wilt, maar ik vind wat dit meisje doet, in die foto's die hier net gepost zijn, ook heel knap. Dressuur en springen op de manieren hoe sommige mensen het doen is ook niet altijd goed. Paarden krijgen vaak héél zware trainingen en worden daarna onvoldoende verzorgt, of door stalhulpen ja.

Denk je dat de pony weer weigerde omdat ie dacht dat jij klappen zou krijgen ?

Nee, de eerste keer was het gewoon zenuwachtigheid van de pony, maar omdat hij de eerste keer geslagen werd, denk ik, dat hij de tweede keer ook weigerde, omdat hij een idee had, van oh, als ik voor deze sprong sta, krijg ik klappen Lachen. Als je filmpjes van natural horsemanship gaat zoeken, krijg je soms echt mooie dingen te zien Lovers

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:27

Tuurlijk iedereen vind het tof om hoger op te komen, maar ik heb gewoon respect voor de mensen die hun paarden gewoon op die manier ook gewoon netjes kunnen laten lopen etc.

En hetkomt ook omdat ik laatst echt een vreselijk filpje gezien heb en ik toch wel na ben gaan denken en nu begonnen we er weer over.

Ik zag paarden met bebloede monden, bit helemaal in de kaken, scherpe bitten & sporen etc waardoor ik toch wel even schrok en het me gewoon echt blij maakt om te zien hoe die mensen bitloss etc gewoon lekker bezig kunnen zijn met hun paard.
En ik vind het gewoon interresant om te zien dat het ook anders kan.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:28

Emmaa_ schreef:
Inderdaad, je moet het altijd omgekeerd zien, hoe zou jij het zelf vinden!, maar ik ga nu film kijken XD. Ik spreek jullie morgen weer Lovers. Morgen lekker rijden trouwens Haha!.

Heb je er wel is over na gedacht dat een paard niet zoals een mens denkt ?

Mensen denken al veel te veel voor hun paarden... en geloof me dat komt echt niet altijd voordelig uit voor dat dier...

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:28

Astor schreef:
Hier nog van die gave foto's Lovers
Het ziet er gewoon echt stoer uit !!
& ik vind het gewoon interresant om te zien hoe er ook op een andere manier met paarden wordt gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AAAAAAAH!!!!!!!
VET LIEFF!!

WAAROM HEB IK NOU GEEN EIGEN PONY OM BIJ TE LIGGEN !! Huilen

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:29

Emmaa_ schreef:
We zijn inderdaad al een stukje verder, maar ik weet dat ze op Lies Beuker een aantal paarden met een vriendelijke hackamore rijden. En ik denk, dat ze dat doen, omdat de paarden te sentimenteel zijn als het op het betreft van bitten is. Paarden die al eens "mishandeld" zijn met een te scherp bit en te hard getrek, krijgen er angsten voor, en dan is bitloos wel een oplossing. Het enige standpunt achter dat hele natural horsemanship is dat je het paard door vriendelijk gedrag te vertonen, pusht iets te doen, wat hij normaal niet zou durven!. Maar je hoeft je er niet mee te bemoeien, als je er niks aan vind, of als je alleen maar heel stuwvast bent aan rijden met een bit, maar zo ben ik niet, ik sta open voor nieuwe dingen, en dit vind ik heel gaaf.

Het hele punt achter natural horsemanship is natuurlijk dat je doet alsof je paard in jou kudde hoort. Niet dat een roofdier bent, maar dat je een vriend bent, maar dan een die hoger staat. De leider van de kude dus

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:30

Afbeelding

Iemand een rondje Bandit... ? Haha!
Laatst bijgewerkt door Flevolander op 09-01-08 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:31

Ja aan die foto's zie je echt wat voor ongelovelijke band hun hebben Lovers

Nataschaa

Emmaa_ schreef:
Astor schreef:
Hier nog van die gave foto's Lovers
Het ziet er gewoon echt stoer uit !!
& ik vind het gewoon interresant om te zien hoe er ook op een andere manier met paarden wordt gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat is inderdaad héél gaaf ja!, ik ben het met je eens dat het gewoon interessant is om te zien hoe mensen ook op een andere manier met paarden kunnen omgaan!, dat het niet altijd met een bit en sporen hoeft. Maar natuurlijk, ik heb niks tegen de mensen die wel met bit rijden, en wel met sporen om hun paard vooruit te krijgen Lachen.

Op Melanie dr manier:

Amen Afgod

Astor

Ik moet gaan Boos!
Ik spreek jullie meiden xx

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:32

Flevolander schreef:
Nataschaa schreef:
Sarcastisch ?

Jup..., als je daar op gaat zitten zonder bit wordt je er niet blij van Haha!

Oh, jou Bandit..

Want op Bandit van de manege kan je prima zonder bit.. Lachen

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:33

Nataschaa schreef:
Flevolander schreef:

Jup..., als je daar op gaat zitten zonder bit wordt je er niet blij van Haha!

Oh, jou Bandit..

Want op Bandit van de manege kan je prima zonder bit.. Lachen

Ja als Boef 23 is kan ie vast ook zonder bit Tong uitsteken hoewel... een vos verliest wel zijn haren, maar nooit zijn streken

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:33

Zo hehehe eindelijk op de goede pagina beland

@ flevolander ik ben zelf niet tegen het bit..
Ik vindt aleen dat je niet allemaal dingen over bitloos rijden kan zeggen als je der zelf geen veel ervaring mee hebt..

Er zijn zeker paarden waar mee je denkt bitloos uuhh nee bedankt.
En pver S&T dat wist ik maar was een voorbeeld vergeten er bij te zetten Clown

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:35

Flevolander schreef:
Nataschaa schreef:
Maar we willen toch graag ff horen dat het een mooie mannier van rijden is. Toch Em ? Dus mel ? Vind je het een mooie manier van rijden? EN zou je het tof vinden alsje dat zou kunnen met je eigen paard ?
En jij Flefolander (sorry weet je echte naam niet).?

Ja tuurlijk zou dat mooi wezen, alleen waar het mij om gaat is dat ik het jammer vind dat er maar klakkeloos vanuit gegaan word dat elk paard kwa karakter geschikt is om bitloos te rijden, dat gaat gevaarlijke sitiaties opleveren denk ik...

Nou, ik denk dat wij wel oud genoeg zijn om in te zien dat dat niet kan.. LachenWe zijn geen kleine blonde meisjes met poetskoffertjes..

Maar ik vind als nog wel, denk ik, dat vrijwel (uitzonderingen daargelaten) zonder bit gereden moeten kunnen worden. En ja dat zal training en oefening kosten.. Maar ik dnek dat je dan zeker iets berijkt.

Ik zou het ook opbouwen, niet meteen zoals op de foto's zonder bit het bos in gaan, en al helamaal niet galloperen.

En ja, ook na de training kan e rnog niets gebeuren waardoor je misschien liever wel met bit had gereden.
Maar geef toe, ook met bit kan je paard er van door gaan, oook met bit kan je paard gek gaan doen.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:36

Maar over dit onderwerp kan je denk ik 100 topics over vol praten Tong uitsteken

Ik vind het wel intressant hoe iedereen er over denkt kan ik zelf me mening verbreden door het van andere kanten te kijken Lachen

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:37

Annie_ schreef:
Melanieetjuh schreef:
Ik vind het hele gebeuren compleet onzin.. Waarom zou je paard bitloos moeten kunnen bereden worden? En als dat niet het geval is, kan je beter niet rijden..
Bull oliebol.
Bij sommige paarden zou het misschien kunnen, maar als je nou kijkt naar de springpaarden, (en ook de dressuur.) die zie ik echt niet zonder bit rijden hoor!

Heb niet veel tijd meer om het precies uit te leggen helaas, moet zo weg..

ik denk dat het met springen en dressuur niet bitloos wordt gereden
omdat anders is zeg maar het is altijd zo dus waarom veranderen
Ookal zou er iemand nu ZZ rijden bitloos zouden ze die persoon raar aan kijken
maar zo dra meer mensen het doen.. dan is het niet meer
erg het zelfde als fjorden in de dressuur sport die werden volgens mij ook eerst raar aan gekeken
je moet maar de eerste druven te zijn ..

Je hebt echt geen bit nodig om een paard piaffe te laten doen paarden kunnen het ook in de wei dus er moet ook een hulp zijn zonder hulp middelen...

En ik heb met me eigen ogen gezien vorig jaar jumping amsterdam hoe een man op een pony zonder zadel hoofdstel iets echt een goede dressuur proef af legde met piaffe wijken piroette

het licht gewoon aan de band met je paard...

Nu ga ik stoppe met die lange verhalen zeg

Ow en dit is niet naar melanie aan vallend bedoelt maar in het algemeen Haha!

Want iedereen mag zijn eige mening hebben

Jaaaa !! Dat heb ik ook gezien !! EN IK HEB HET ERGSN OP DVD staan !! Haha!

Echt helemaal geweldig was dat !!

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:38

Ja dat zag er echt gaaf uit stond ergens op bokt Haha!

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:39

Flevolander schreef:
Emmaa_ schreef:

Mag ik vragen of je de functie van een S&T wel weet?

Het is verplciht vanaf de M2 toch ?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:40

Annie_ schreef:
Zo hehehe eindelijk op de goede pagina beland

@ flevolander ik ben zelf niet tegen het bit..
Ik vindt aleen dat je niet allemaal dingen over bitloos rijden kan zeggen als je der zelf geen veel ervaring mee hebt..

Er zijn zeker paarden waar mee je denkt bitloos uuhh nee bedankt.
En pver S&T dat wist ik maar was een voorbeeld vergeten er bij te zetten Clown

Please, don't get me wrong...

Ik heb echt niks tegen bitloos en als je de mogelijkheid doen, mij zou je ook niet horen over dat bitloos slecht is voor je paard. Ik denk alleen je met een bit(mits eerlijk gebruikt natuurlijk, maar dat geld voor bitloos en sporen netzo) het paard onvreden aandoet. Het rare vind ik echter Emma van mening is dat je elk paard zonder bit kan rijden... en daar irriteer ik me een beetje aan Haha!

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:41

Flevolander schreef:
Dan zou je ook weten dat een S&T alleen vanaf de Z1 tussen de paarden gebruikt mag worden... Als je op dat niveau rijd mag je toch wel een zachte verwachten van de ruiter lijkt mij...

Wat is er mis met een bit dat goed gebruikt word ? En waar zou je aan merken dat de paarden het niet prettig vinden?

M2 volgens mij al hoor.. Lachen

En vergis je niet. Er zijn een hoop goede ruiters die het erg moeilijk vinden om weer kalm te worden

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:41

nee pas in de zet
maar S&T vind ik op zich niet er gmaar zo als met alles het ligt
er aan hoe de ruiter er mee rijd
bitloos kan je ook schade aan richten en 1 nadeel is van bit loos
vind ik dat sommige paarden er van op je hand gaan hangen en dit doen ze zo ver ik weet sneller dan op het bit om dat na ja op een ijzer iets met je mond hangen is toch minder fijn Tong uitsteken