Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:45

Ik heb het dan wel niet gezien, omdat ik Olly naar huis moest brengen.. Maar ik hoop dat dit weer vertrouwen geeft en ze de volgende wedstrijd gewoon weer meedoet :D

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:07

Dan zal ik maar eens mijn dubbeldagverslag neerzetten en verslag doen van de enerverende zaterdag.
Aangezien ik nog een bon had van Indoor Vught die maar eens op gaan rijden. Dus gistermiddag eerst even naar Indoor Brabant, naar huis, omkleden en weer naar de manege. 8-)
Ik was ingedeeld op Unzipped, dus had niet heel veel te klagen.
Dus lekker gaan poetsen en op mijn gemak opgezadeld en in de bak erop gesprongen. Over het algemeen ging het best lekker, alleen zo nu en dan een beetje te hard, maar hij liet zich vrij lekker rijden. Alleen toen ik de rechterstelling en buiging even wat beter wilde bevestigen was meneer het er niet mee eens. :n Dus even vriendelijk verzoek gedaan tot inbuigen naar rechts, maar daarop deed hij zijn hoofd omhoog en ging op de plaats staan stuiteren, dus even flink been gegeven, dus hij ging staan dreigen van ik ga steigeren en heel klein van de grond springen, toen dus even linksom getrokken omdat ik anders bang was dat hij hoger ging opspringen, maar daar had hij ook geen zin in. Dus hup bit tussen zijn tanden, kop de lucht in en in volle galop spookrijden >;) ...Gelukkig had ik vrij snel weer een stuur dus daarna nog even mijn statement duidelijk gemaakt :x en even gaan stappen. Buiten dit meningsverschil om lekker gereden.

Vandaag weer naar de manege...ik was alleen vanmorgen vroeg de kluts kwijt en dacht dat ik moest gaan werken. 8)7
Ik had gister al gehoord dat ik vandaag weer op Oblix zou zitten, dus de lijst was niet heel spannend.
Eerst de les van 10 uur gekeken, waar tegen het einde een meisje van Hidalgo viel. :\ Dus even naar beneden gegaan onder het mom van dan vang ik het paard en stap hem even aan de hand, maar er was een ander mee aan het stappen. Nog even blijven staan en zo kwam M. op het idee dat ik mijn cap wel even kon pakken. :roll: Haar even bedankt voor het geniale idee...dus nou cap op mijn kop en naar het paard. Erop geklommen, beugels langer en gaan. Ik moest hem eerst aanduwen maar toen we vooruit gingen, gingen we ook. Alleen de rem was defect. Daarna moest er nog iemand op Hidalgo, dus M. hem even meegenomen voor bootcamp naar de buitenbak. In de buitenbak stonden twee paarden, dus die moesten er eerst uit. Ik pakte Oblix, die daar dus stond aan een touwtje en die schrok ergens van dus die dacht er vandoor te sprinten := , dus gewicht in de strijd en een halstertouw dat lekker door je hand schuurt :\ . Gelukkig ging het verder allemaal goed, dus Oblix naar binnen gezet en die maar gaan poetsen voor de les.
We reden vandaag maar met 7 man, dus dat was echt heerlijk. Het rijden ging al een heel stuk beter als vorige week. Ik had mezelf ten doel gesteld om niet terug vast te pakken en ik moet zeggen dat dat vrij aardig ging. Lekker van alles uit gaan proberen en doen en zo een heerlijke les gehad. Een aantal keer gegallopeerd om hem ook in die gang wat losser te werken, ook gebroken lijntjes 5 meter gegallopeerd en voor de afwisseling de A-C lijn een keer meegenomen in galop. In tegenstelling tot vorige week heeft hij vandaag geen een keer gestuiterd en was geconcentreerd bij de les.
Dus na de les paard verzorgd en gaan eten. Daarna nog even gezellig met M. en de kleine gezeten en een hoop lol gehad om de eetsessie. :Y) :+

De dag sloot alleen minder af, want er was iemand van de pensionpaarden/ pony's afgevallen in de kleine buitenbak en die is met de ambulance afgevoerd :oo . Hopelijk loopt het allemaal goed af, was echt eng.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:03

He dat is weer een lekker lang verslag, wie is Hidalgo volgens mij ken ik die nog niet?
Balen zeg van je dagafsluiting, hopelijk valt het allemaal mee.

Ben zelf gisteren de hele dag naar Indoor geweest, ben er nog gaar van, maar het was heel gezellig.
Het viel me op dat er nog veel ruimte op de tribune was, vandaag tijdens de derby ook, een heel vak leeg. Zonde dan hadden ze beter de kaartjes kunnen weggeven.
Vandaag de tank weer gereden hij loopt eigenlijk heel erg lekker maar wil niet graag extra buigen rechtsom. Dus of hij zit me te foppen of hij heeft ergens last van.
In Vlijmen de boel in orde gemaakt voor het veulen straks, het duurt nog een maand voor Wootje uitgerekend is, maar de uier begint al goed te komen.
Heb dus steeds het idee, die komt eerder (let op straks zit ik 1 mei nog te wachten nou dan kunnen ze me wegdragen denk ik).

Verder genoten van het lekkere weer vandaag. Iedereen die morgen naar Indoor gaat, heel veel plezier.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:05

Amarie schreef:
He dat is weer een lekker lang verslag, wie is Hidalgo volgens mij ken ik die nog niet?

Hidalgo is een eigen paard, een bonte met lange manen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:59

Ik zal mijn dubbeldagverslag ook maar eens neerzetten. Was heel de week in een feeststemming omdat ik mijn herkansing eindelijk gehaald heb en daardoor nu mijn Bachelor gehaald heb *\o/* :):) (mag ook wel als je al een half jaar met je Master bezig bent :o ). Dus nog even aan de administratie doorgeven dat ik wil afstuderen en dan heb ik mijn eerste titel al binnen: Bachelor of Science *D . Ik wacht alleen met het ophalen van mijn diploma tot de eerstvolgende officiële uitreiking, die helaas pas in oktober is, maarja wie wat bewaart die heeft wat :P
Vrijdag eerst vanuit Wageningen met mijn projectgroep naar Driebergen voor een afspraak, van daar uit met de trein naar Den Bosch en vanaf het station met Liek naar de Brabanthallen gelopen. Ik had gratis kaartjes via het Brabants Dagblad en er zaten maar wienig mensen op de tribune dus we konden de beste plaatsen uitzoeken *D. we konden helaas niet tot het einde blijven want we moesten weer teruglopen naar het station, met de bus naar huis, daar omkleden en 30 minuten later de bus weer terug richting station gepakt om op tijd op de manege te zijn. Ik mocht op Odaymie dus dat was mooi. Deze les haar meer opgepakt en eigelijk gewoon met de les meegereden, af en toe wat extra stappauzes ingelast of de bochten wat flauwer gemaakt maar verder kon ze het goed aan. Kon ik mooi zaterdag ook lekker rijden dacht ik nog want dan zat ik er weer op.
Zaterdag op de manege aangekomen eerst voor kantinebewaker gespeeld en me vermaakt door de kleine van M geprakte banaan te geven. Toen dat meisje van Hidalgo viel was iedereen de kantine uit, dus met de kleine op mijn arm naar de bootcamp van Liek op Hidalgo gekeken en hem daarna een schone luier gegeven en in bed geparkeerd. Daarna naar beneden gegaan en Odaym uitgebreid gepoetst. Met opstappen was ze dit keer wat ongeduldiger O:) en ook met stappen wilde ze niet fijn loslaten en in een lagere lijn zakken. Veel gaan inbuigen op voltes en veel stelling gewisseld en wat meer tempowisselingen gaan rijden in stap. Daarna aangedraaft maar het voelde gelijk al niet lekker aan. Volgens M was dit te wijten aan het feit dat ze vast hield in haar kruis of het kon natuurlijk ook zijn dat het veulen niet lekker lag. Maar ik had er toch goed de balen in dat ik de dag ervoor wat fanatieker had gereden, hoeft daar helemaal niet aan te liggen, maarja dat gevoel houd je toch. Nou veel gestapt en na een tijd haar helemaal bij elkaar gereden en toen aangedraaft, dat ging een minuut of 5 goed, dus toen weer gaan stappen. maar bij de volgende poging was het weer niks. Dus bijna een uur in stap doorgebracht. Wel nog de tip gekregen haar heel rond en diep te zetten en dan aan te draven, zodat ze achter wel los moest laten, maar ik kreeg haar bijna niet in die lijn gereden en als ik haar daar al had, en ging aandraven, verstrakte ze helemaal in de bovenlijn dus dan was het weer een mankepoot. Hopelijk is het volgende week weer beter met haar.

Daarna even gaan eten want ik zou ook nog Badje gaan longeren. Toen wij na het eten weer richting beneden wilden ging de telefoon, M nam op en die zei dat ze iets moest navragen aangezien ze nergens vanaf wist, ging het over een traumahelikopter :\ . Bleek dus inderdaad dat iemand in de kleine buitenbak een lelijke val had gemaakt en er 112 was gebeld. Nou de ambulance was snel ter plekke, en het was nog even haasten om alle paarden naar binnen te halen omdat nog niet zeker was of die helikopter nodig was, maar die wel onderweg was naar de manege.
Uiteindelijk kon het ambulance personeel het zelf af en hebben ze haar meegenomen naar het ziekenhuis. Hopelijk viel het allemaal mee. Altijd eng als zoiets gebeurd, dan wordt je maar weer met je neus op het feit gedrukt dat het ook wel eens verkeerd kan lopen.

Toen alles weer rustig was Badje uit stal getrokken, even gepoetst en longeerspullen uit de kast getrokken. Nou daarna met paard richting longeerbak. Daar aangekomen wilde ik nog even iets aan mijn lijn verdraaien, spurt ie er toch ineens vandoor }:0 . Dus huppa even tegen gaan hangen en duidelijk gemaakt dat dat niet zo lief was en dat ik het op prijs zou stellen als ie normaal deed. Verder lekker gelongeerd, wat een braaf peerd zeg! Beetje lomp wel, maarja het is ook best een tank.
Heb wel 2 mooie dikke vingers aan de wegspurtactie overgehouden, morgen toch maar even langs de huisarts aangezien mijn vingers vrij snel breken en ik daar altijd vrij weinig van voel :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:29

Vandaag rond 12.30 was T. helemaal goed bij.. Gister de rest van de dag en nacht is ze nog 'bewusteloos' geweest..
Foto's en scans waren goed gelukkig

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:52

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:12

Natuurlijk kennen we die nog. Het is ontzettend leuk om te horen dat het zo goed gaan (afgezien van de peesblessure). Hij ziet er supergoed uit.
Erg leuke foto's zeker de zwart/wit

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:54

Heej
Hij ziet er idd heel goed uit..
Jullie hebben hem nu ook al weer 2 jaar he :)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:00

Gelukkig maar dat de foto's en scans goed waren van T. Brr..hopelijk knapt ze goed op en houd ze er niks aan over.

@ LesleyLady: Veron ziet er goed uit zeg.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:05

Morgen heeft ze nog een mri scan dan kunnen ze alles goed zien in 3d vorm

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:33

Nou nog even spannend dan wat er daar uitkomt. Hopelijk blijkt alles goed te zijn.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:17

Net nog even op de manege geweest..
Oletta heeft een bruin merrieveulen, 3 witte benen en een grote bles.. E-bay

Als jullie doordeweeks een x extra meerijden grote kans dat je op Monty mag. De eigenaar is er wat bang van geworden en hij loopt nu van ma tm vrijdag in de manegeles..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:02

Hej wat leuk een bruin merrietje. Dat is heel wat anders dan dat het vorige veulen. Wat een orginele naam ook!

Ben benieuwd hoe Mony de manegelessen vind. Hopelijk durft de eigenaar er snel weer op want het is natuurlijk niet leuk om schrik te hebben van je eigen paard.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:16

Hij hoopt dat het schrikken van het paard eruit gaat, maar dat is nog maar afwachten of dat gebeurd.. Alleen niet leuk voor S die doet hem alleen nog maar op zondag en ja dan zal ie er niet beter van worden..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:39

E-bay wat leuk ga snel kijken, in elk geval dit weekend met de wedstrijd.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:52

Wat is het rustig hier.
Niemand iets nieuws te melden.
Ik eigenlijk ook niet, nog even en dan begint het aftellen voor het veulen, tot die tijd druk met werken, rijden etc etc.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:47

Ik ben echt mega druk geweest met mijn studie. Ben bezig met een fulltime project en moest daarnaast nog 2 reflectieverslagen inleveren, terwijl ik nog noooit zoiets geschreven heb. Maar heb er toch twee voor de deadline uit weten te persen. Dus vanavond voor het eerst in 4 weken weer een vrije doordeweekse avond. Een vriendin is jarig, dus we gaan dalijk lekker de kroeg in :)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:22

Even een wat is jouw mening berichtje;

Hoe denken jullie over de campagne die op dit moment speelt over de mishandeling van paarden als deze geen contact met soortgenoten hebben en niet minimaal 4 uur per dag naar buiten kunnen.

Nu ben ik vorig jaar van stal veranderd en daar heeft hij dus wel constant de mogelijkheid tot contact met andere paarden en komt hij ook genoeg buiten.
Maar als ik terugdenk aan toen ik Vught stond dan heb ik blijkbaar de tank jarenlang mishandeld; hij stond daar in een box zonder contact met andere (zoals de meeste) en kwam maar een paar keer een uur buiten, gewoon omdat er niet meer mogelijk was. Vreemd ik dacht en denk nog steeds dat ik goed voor hem ben en geweest ben. Mochten dit doorgevoerd worden dan is het toch het hek van de dam. Hoe moet dit dan met alle manegepaarden, ik zie het niet gebeuren dat die op lesdagen (zeker op woensdag en zaterdag niet) naar buiten kunnen.
Ik ben er geen voorstander van dat je paard 23 uur per dag op stal staat en er maar een uurtje uitkomt om te werken maar soms kan het toch gewoon niet anders.
Wat vinden jullie hier nu van?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:36

Ik heb het deze week enorm druk gehad met school. En mijn laatste vak moest af en het afstuderen ging ook door. Dus echt hele dagen vrijwel van 08:00 uur tot 23:00 achter de computer, met tussendoor een kleine pauze voor een droogje en een natje. Maar ben nu ook echt kapot. Hopelijk kan ik maandag mijn laatste vak afsluiten met het houden van een betoog.

Natuurlijk is het fijn dat je paard overdag naar buiten kan, maar ik geloof niet dat als je je paard in een modderige wei zet dat hij er altijd even blij van zal worden. En ik ben ook wel van mening dat de manegepaarden meer naar buiten moeten, maar ja dan moet daar ook de ruimte voor zijn. Mijn verzorgpaard heeft het daarentegen erg goed want die gaat om 08:00 naar buiten en komt rond 17:00 weer naar binnen. Ik denk dat het beter is om te kijken naar het belang van je paard.
Maar in deze discussie ligt ook de moderniteit van een bedrijf. De manege is al oud en destijds was er helemaal geen bericht over dat paarden zoveel uur buiten moesten staan. Tegenwoordig zie je de meest moderne ontwikkelingen bij de nieuwe stallen.
Maar ik denk ook niet dat jouw tank het zo slecht gehad heeft op de manege hoor. ;)

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:11

Ik denk daar ook vaak aan amarie. Ik vind het ook steeds vervelender voor hugo dat hij zoveel uur per dag binnen staat. Ik weet niet goed wat ik moet doen en of het beter zou zijn om hem ergens neer te zetten waar hij overdag naar buiten kan. Want toen hij 2 maanden niet bereden mocht worden had hij naar 3 weken al genoeg van het buiten staan en wilde niet eens meer de wei in lopen terwijl merlin er gewoon bij stond.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:17

Tsja, ik ben persoonlijk tegen het 23 uur per dag binnen stallen van paarden zonder mogelijkheden tot contact met soortgenoten. Ik zie het niet als mishandeling of iets dergelijks zoals Sal die vier dichte muren had. Dat was gewoon een van de grootste stallen en die was al zo gebouwd, en je kunt zo'n tank zijn ruimte ook niet ontnemen.
Kijk als je een paard helemaal natuurlijk wilt houden moet je een paard al helemaal niet in een stal zetten en er zeker niet op gaan zitten. Maarja wij willen nu eenmaal graag met onze dieren trainen, dan ben ik voor de meest paardvriendelijk mogelijke manier die de situatie toelaat.
Onze manege is er niet op gebouwd en heeft niet genoeg weides direct om het bedrijf liggen om de manegedieren elke dag naar buiten te doen, dan hou je geen gras meer over, laat staan als het nat weer wordt. Maar los daarvan zie ik niet in waarom de dieren doordeweeks voor de lessen en op zondagen niet naar buiten zouden kunnen in het droge seizoen. Het brengt meer werk met zich mee met buitenzetten en weer ruim voor de lessen binnenhalen, maar er zijn bedrijven waar het gedaan wordt en waar de dieren bijvoorbeeld ook in de zomer de nachten lekker in de wei doorbrengen. (maarja de dieren 's nachts buiten brengt ook weer risico's met zich mee, dat is een afweging die je moet maken)
Ik denk dat het makkelijker is met de nieuwere bedrijven, die er bij de bouw rekening mee kunnen houden. De VH blijft toch een omgebouwd varkensbedrijf en dan is het handelen naar de mogelijkheden die je hebt.

Maar als ik het later zelf voor het kiezen zou mogen hebben dan stal ik mijn paard op een stal met overdag weidegang (ik ben toch van 9-17 op mijn werk) waar de paarden aan het einde van de dag binnen gehaald worden. Dat je dan een moddermonster aantreft is zeer goed mogelijk, maar dat extra werk weegt niet op tegen het feit dat je paard dan niet de hele dag op een 3X3 ruimte hoeft te staan. Daarnaast zou ik het liefst een grotere box hebben dan een 3X3 en een stal met contactmogelijkheden met de buren.
Maar dat kan ik allemaal wel heel leuk willen, ik zal toch later op zoek moeten gaan naar een stal bij mij in de buurt die het meeste voldoet aan mijn eisenlijstje. En dan zal ik heus wel in moeten leveren op een paar punten, aangezien je het moet doen met het stallenaanbod wat er in de omgeving is. Ik heb graag een binnen én buitenbak met goede bodem, mogelijkheid tot goede instructie en goede uitrijmogelijkheden. Liefst ook nog iets van een vereniging waar wedstrijden georganiseerd worden. Dus dat zal mijn keuzemogelijkheid erg beperken.

Die reclame is heel mooi bedacht, maar de mensen achter deze reclame zouden eens mee moeten lopen in de praktijk zodat ze kunnen zien dat het per situatie verschilt of die 4 uur naar buiten wel mogelijk is.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:11

stephanie_19 schreef:
Ik denk daar ook vaak aan amarie. Ik vind het ook steeds vervelender voor hugo dat hij zoveel uur per dag binnen staat. Ik weet niet goed wat ik moet doen en of het beter zou zijn om hem ergens neer te zetten waar hij overdag naar buiten kan. Want toen hij 2 maanden niet bereden mocht worden had hij naar 3 weken al genoeg van het buiten staan en wilde niet eens meer de wei in lopen terwijl merlin er gewoon bij stond.

Dat herken ik wel van de tank, maar waar hij nu staat loopt hij de hele dag gras te knabbelen. Het is ook onvoorstelbaar hoe goed qua bodem en gras de wei daar is. Je zou het eigenlijk eens een maandje of twee moeten kunnen proberen.

Dames ik ben het helemaal met jullie eens en ik vraag me dan ook af hoe het moet als ze al deze plannen doorzetten (of gedeeltelijk) dan kost het toch menig bedrijf de kop ben ik bang.
Maar ik denk en hoop dat het niet zover zal komen. ik volg het op de voet.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:00

Zo ik zal gelijk mijn dagverslagje maar eens posten.
Ik had het er vanmorgen met Liek in de bus over, dat ik een beetje opzag tegen het rijden op een Odaymie die waarschijnlijk nog niet goed zou zijn en dat een hele les stappen nou ook niet echt mijn ding was. Ik wil werken, moe worden, zwéten }> . Dus ik zei nog zo mooi: als ik nu mag kiezen ga ik het liefst op Paac. Daar kun je niet vanaf stappen met het gevoel dat je niks gedaan hebt :D. Op de manege aangekomen snel even bij Ebay gegluurd en daarna op de lijst gekeken. En warempel...Paco :D.
Dayms is echt goed kreupel en M wil haar het liefst met rust laten tot het veulen er is. Super voor Odaym, maar ik vind het maar een beetje tricky, want als ze gaan opbouwen nadat het veulen er is, en het lukt weer niet...ze kunnen een werkloos paard niet voor eeuwig houden op een bedrijf :\.

De ochtend doorgebracht met baby entertainen, les kijken en banaanprak voeren. Daarna Liek en Sanne meegeholpen want Paac werd van 11-12 voor me losgereden 8-) ;) . Daarna wachten voor de bakdeuren..ik had er echt zin in :+ .
Huppa opstijgen, aanstappen en langzaam aan gas en respect erop bouwen. Nou dat ging eigelijk vrij aardig. Paac wilde niet geheel loslaten (geef hem eens ongelijk) en ging iedere keer een domme galophuppel erdoor gooien. Helemaal prima vent, doe jij maar zo achterlijk als je wilt, maar dan wel op mijn tempo en rechtgericht }> .
Vond ie niet zo leuk, en toen was het "oe ik gallopeer aan..snel trek me op de rem" spelletje snel afgelopen want ik rem natuurlijk niet en die galophuppel is een stuk vermoeiender om te maken als je half in middendraf zit :D .
Daarna met wat tempowisselingen en wat buigwerk het betonblok wat ik in mijn handen had soepel gemaakt en toen kon ik hem eindelijk lekker door zijn moeilijke punt heenrijden. Dit alles was al met al 15 minuten werk, en toen was ie lekker los en goed voorwaarts *D . Ook lekker met zijn allen gegallopeerd. Heerlijk om weer eens relaxed alle oefeningetjes mee te kunnen doen. Paac iets meer naar voren gereden zodat hij goed doorsprong in gallop en toen voor lekker naar beneden gevraagd. Wel een heel werk om hem aan de praat te houden, maar hij deed hard zijn best. Daarna even lekker gestapt en daarna weer opgepakt. En ik draaf weg, en hij begint toch tempo te maken 8-) . Echt stom om op Paco te zitten: "hooo maar ...rustig aan". Hij had het na 50 minuten echter wel helemaal gehad, dus het wat rustiger aan gedaan en hem uitgebreid beloond. Na de les gelijk naar de poetsplaats gelopen met hem en lekker zijn beentjes afgespoten. Hij was drijfnat, dan is een verkoeling wel zo lekker. Daarna gelijk een staldeken over hem heen gegooid en begonnen met zijn front droogwrijven. Daarna hem helemaal droog gewreven en daarna zelf lekker gaan eten. Paac had 2 uur pauze, maar was in de les van 15:00 duidelijk niet vooruit te branden :(:).
Daarna nog even Odaymie gezelschap gehouden en haar een goede poetsbeurt gegeven en volgepropt met wortels. En toen dat klaar was kwam onze taxi alweer aan en zijn we lekker naar huis gegaan. Nu even lekker relaxen en dan straks met een lesgenootje lekker uit in Den Bosch. Is weer veel te lang geleden dat ik uit ben geweest, dus ik zal er een goed feestje van maken. En ik weet het: de klok gaat een uur vooruit, dus een uurtje korter slapen. Maar dat is morgen pas weer een probleem als de wekker om 6:30 gaat :P

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:54

Zo dan zal ik ook maar eens mijn verslagje plaatsen.
Eindelijk was het dan zaterdag na een week vol met heel veel drukte en vooral stress. Eindelijk een dag van ontspanning.
Ik was vandaag weer gelukkig geprijsd met het feit dat ik weer op Oblix mocht rijden.
Eerst vanmorgen gezellig in de kantine gezeten en om kwart over 11 samen met Djoon Oblix uit stal gehaald en die gaan poetsen. Op het gemakje opgezadeld en in de bak er opgeklommen. Lekker rustig begonnen en op den duur aan het werk gegaan. Hij had nog niet heel veel zin, wat resulteerde in een paard die het er niet mee eens was. Dus uiteindelijk een compromis gesloten en nog redelijk gereden, maar ik kan veel beter. Ik hou het daarom maar op een paard wat moe was, was deze week flink gereden en een ruiter die misschien nog te gespannen was. Het was tijdens de les 2 keer nog even spannend. 1 keer besloot Oblix dat het wel leuk was om bij de kleine bak ineens 3 meter naar binnen te sprinten met zijn hoofd omhoog. En de andere keer kwam er een paard tegen de bakrand aan waardoor er vervolgens onder een aantal paarden een ketting reactie van schrikken ontstond. Alle paarden kwamen dus vol op Oblix afgedenderd, van A richting C en Oblix schrok zich dus ook een ongeluk, dus die maakte ook nog een klein sprintje met een gekke sprong erachteraan. Gelukkig was iedereen blijven hangen, dus allemaal goedgekomen.
Al bij al voor mij dus niet echt een heel denderende les, maar ja volgende keer beter.
Na het rijden paard lekker verzorgd en gaan eten om vervolgens weer lol te hebben met de kleine. Voor dat ik het doorhad was het ook alweer 16 uur en konden we weer naar huis.

Het kriebelt heel erg om binnenkort toch maar eens een keer een privéles mee te pikken, dus als ik het weer iets minder druk heb ga ik dat denk ik maar eens gewoon doen. Alleen echt geen idee op wie...dus...nog leuke suggesties??