Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dus even vriendelijk verzoek gedaan tot inbuigen naar rechts, maar daarop deed hij zijn hoofd omhoog en ging op de plaats staan stuiteren, dus even flink been gegeven, dus hij ging staan dreigen van ik ga steigeren en heel klein van de grond springen, toen dus even linksom getrokken omdat ik anders bang was dat hij hoger ging opspringen, maar daar had hij ook geen zin in. Dus hup bit tussen zijn tanden, kop de lucht in en in volle galop spookrijden
...Gelukkig had ik vrij snel weer een stuur dus daarna nog even mijn statement duidelijk gemaakt
en even gaan stappen. Buiten dit meningsverschil om lekker gereden.
Dus even naar beneden gegaan onder het mom van dan vang ik het paard en stap hem even aan de hand, maar er was een ander mee aan het stappen. Nog even blijven staan en zo kwam M. op het idee dat ik mijn cap wel even kon pakken.
Haar even bedankt voor het geniale idee...dus nou cap op mijn kop en naar het paard. Erop geklommen, beugels langer en gaan. Ik moest hem eerst aanduwen maar toen we vooruit gingen, gingen we ook. Alleen de rem was defect. Daarna moest er nog iemand op Hidalgo, dus M. hem even meegenomen voor bootcamp naar de buitenbak. In de buitenbak stonden twee paarden, dus die moesten er eerst uit. Ik pakte Oblix, die daar dus stond aan een touwtje en die schrok ergens van dus die dacht er vandoor te sprinten
, dus gewicht in de strijd en een halstertouw dat lekker door je hand schuurt
. Gelukkig ging het verder allemaal goed, dus Oblix naar binnen gezet en die maar gaan poetsen voor de les.
. Hopelijk loopt het allemaal goed af, was echt eng.
(mag ook wel als je al een half jaar met je Master bezig bent
). Dus nog even aan de administratie doorgeven dat ik wil afstuderen en dan heb ik mijn eerste titel al binnen: Bachelor of Science
. Ik wacht alleen met het ophalen van mijn diploma tot de eerstvolgende officiële uitreiking, die helaas pas in oktober is, maarja wie wat bewaart die heeft wat 
. we konden helaas niet tot het einde blijven want we moesten weer teruglopen naar het station, met de bus naar huis, daar omkleden en 30 minuten later de bus weer terug richting station gepakt om op tijd op de manege te zijn. Ik mocht op Odaymie dus dat was mooi. Deze les haar meer opgepakt en eigelijk gewoon met de les meegereden, af en toe wat extra stappauzes ingelast of de bochten wat flauwer gemaakt maar verder kon ze het goed aan. Kon ik mooi zaterdag ook lekker rijden dacht ik nog want dan zat ik er weer op.
en ook met stappen wilde ze niet fijn loslaten en in een lagere lijn zakken. Veel gaan inbuigen op voltes en veel stelling gewisseld en wat meer tempowisselingen gaan rijden in stap. Daarna aangedraaft maar het voelde gelijk al niet lekker aan. Volgens M was dit te wijten aan het feit dat ze vast hield in haar kruis of het kon natuurlijk ook zijn dat het veulen niet lekker lag. Maar ik had er toch goed de balen in dat ik de dag ervoor wat fanatieker had gereden, hoeft daar helemaal niet aan te liggen, maarja dat gevoel houd je toch. Nou veel gestapt en na een tijd haar helemaal bij elkaar gereden en toen aangedraaft, dat ging een minuut of 5 goed, dus toen weer gaan stappen. maar bij de volgende poging was het weer niks. Dus bijna een uur in stap doorgebracht. Wel nog de tip gekregen haar heel rond en diep te zetten en dan aan te draven, zodat ze achter wel los moest laten, maar ik kreeg haar bijna niet in die lijn gereden en als ik haar daar al had, en ging aandraven, verstrakte ze helemaal in de bovenlijn dus dan was het weer een mankepoot. Hopelijk is het volgende week weer beter met haar.
. Bleek dus inderdaad dat iemand in de kleine buitenbak een lelijke val had gemaakt en er 112 was gebeld. Nou de ambulance was snel ter plekke, en het was nog even haasten om alle paarden naar binnen te halen omdat nog niet zeker was of die helikopter nodig was, maar die wel onderweg was naar de manege.
. Dus huppa even tegen gaan hangen en duidelijk gemaakt dat dat niet zo lief was en dat ik het op prijs zou stellen als ie normaal deed. Verder lekker gelongeerd, wat een braaf peerd zeg! Beetje lomp wel, maarja het is ook best een tank.
stephanie_19 schreef:Ik denk daar ook vaak aan amarie. Ik vind het ook steeds vervelender voor hugo dat hij zoveel uur per dag binnen staat. Ik weet niet goed wat ik moet doen en of het beter zou zijn om hem ergens neer te zetten waar hij overdag naar buiten kan. Want toen hij 2 maanden niet bereden mocht worden had hij naar 3 weken al genoeg van het buiten staan en wilde niet eens meer de wei in lopen terwijl merlin er gewoon bij stond.
. Dus ik zei nog zo mooi: als ik nu mag kiezen ga ik het liefst op Paac. Daar kun je niet vanaf stappen met het gevoel dat je niks gedaan hebt
. Op de manege aangekomen snel even bij Ebay gegluurd en daarna op de lijst gekeken. En warempel...Paco
.
.
. Daarna wachten voor de bakdeuren..ik had er echt zin in
.
.
.
. Ook lekker met zijn allen gegallopeerd. Heerlijk om weer eens relaxed alle oefeningetjes mee te kunnen doen. Paac iets meer naar voren gereden zodat hij goed doorsprong in gallop en toen voor lekker naar beneden gevraagd. Wel een heel werk om hem aan de praat te houden, maar hij deed hard zijn best. Daarna even lekker gestapt en daarna weer opgepakt. En ik draaf weg, en hij begint toch tempo te maken
. Echt stom om op Paco te zitten: "hooo maar ...rustig aan". Hij had het na 50 minuten echter wel helemaal gehad, dus het wat rustiger aan gedaan en hem uitgebreid beloond. Na de les gelijk naar de poetsplaats gelopen met hem en lekker zijn beentjes afgespoten. Hij was drijfnat, dan is een verkoeling wel zo lekker. Daarna gelijk een staldeken over hem heen gegooid en begonnen met zijn front droogwrijven. Daarna hem helemaal droog gewreven en daarna zelf lekker gaan eten. Paac had 2 uur pauze, maar was in de les van 15:00 duidelijk niet vooruit te branden
.