Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:17

Gelukkig maar!
Ik had jack pot; bij ons in het bos hebben ze van die leuke natuur resevaten gemaakt. Gevolg; grindpad met aan beide zijden stroomdraad. Daar reed ik met Ascot toen er een fikse tractror met nog grotere aanhanger (waar dat Mais gebeuren in wordt vervoerd) ons achterop kwam. Grote paniek, ik er af gesprongen (stom!) en paard aan de hand geleid in de hoop dat hij mijn paniek niet oppikt...die hij allang doorhad doordat ik er af gesprongen was Frusty Hij ging niet meer schouderbinnenwaarts aan de hand; Ascot liep lijfbinnenwaarts te dribbelen, schoot alle kanten op. Gelukkig was het een geduldige chaufeur die me de ruimte liet om een zijpad in te wandelen. Bijna thuis mocht ik voor de herhaling; de voermeneer kwam langs mét vrachtwagen. Deze keer blijven zitten, in de berm geparkeerd en Ascot verteld dat daar zn eten aankwam. Waarop paardje geduldig stond te kijken Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:49

duhuh! Zo zie je maar weer...het blijft onvoorspelbaar. Morgen rijden. Helemaal geen les, zoals ik eerder meldde. Hoe kom ik erbij? Nagelbijten / Gniffelen De volgende les is pas 27 sept.
ik heb trouwens les van Roelie Bril. Nog nooit van gehoord? Typ zijn naam in op google en dan zul je zien wie dat is. ik wist niet dat hij zo bekend was. Ben best wel een beetje trots dat ik les van hem heb. Haha!
Woensdagochtend heb ik een soort van sollicitatiegesprek. Voor vrijwilligerswerk op het ROC om leerlingen te begeleiden bij allerlei problemen. Spannend. Hopelijk hou ik er een betaalde baan aan over. Schoolmaatschappelijk werk is namelijk precies wat ik wil.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:52

*voelt zich trots dat ze toch nog iets in het straatje van Maarie gevonden heeft* Zet hem op hoor. Binnen is meestal wel binnen bij ons.

Judith dapper dat je bleef zitten de tweede keer. RB is ook bang voor tractors maar als ik er naast sta toch meestal niet. Alhoewel het nu ook steeds beter gaat daarmee.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:01

Bruintje doet alleen maar alsof hij bang is. Zo gauw je je been er aan legt, gata hij er toch langs...zij het briesend en snuivend maar toch Knipoog
@Deedee: weersvoorspellingen zien er goed uit voor ons doen. Veel regen maar soms ook zon!! Haha! Ach, we zijn niet anders gewend, moeten we maar denken.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:46

Nou wat je zegt. Wij vertrekken zo naar de Efteling met werk en het gaat de hele dag regenen Boos!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:38

ojeeee, nou veel plezier dan maar in de Efteling, bijna collega. Knipoog
Tot morgen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:53

Succes woensdag! Je gaat het vast beter doen als die miep die ik toen tegen kwam; 'ga maar met dieren werken, hoef je niet te praten' Clown Valt vies tegen; gá ik met dieren werken, moet ik nóg praten! Tong uitsteken

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:23

Thanks Juut.
Ja...volgens mij is er geen enkel beroep waarbij je niet in enige mate communicatief vaardig moet zijn. Wat een muts die jou dat gezegd heeft. Koe
Gister met Wendy op Red Bull gereden. Hij was kei braaf en ook heel wakker Knipoog .
Springen vindt hij volgens mij kei leuk. Hij trekt echt naar de 'hindernis' toe en aangezien Maarie erg goed kan springen tegenwoordig (ondanks dressuurzadel en beugels van 2.20 meter) hebben we dikke lol gehad. Haha! Haha!
Volgende keer bouwen we wat meer op, Deedee. Paardje kan het goed genoeg.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:36

...of gewoon het bos in gaan; her en der zijn er best wel leuke natuurlijke hindernisjes te vinden Knipoog

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:24

Vandaag echt heerlijke bosrit gemaakt. Op een gegeven moment helemaal de weg kwijt. teugels maar los gegooid en paard de weg naar huis latenkiezen. hij was er verbazend goed in.
Ik heb geoefend met rustig galoperen in het bos. Bruintje wil vaak heel hard. In het bos is een oud voetbalveld en daar heb ik (dapper) een hele tijd gegalopeerd. versnellen en weer terug, versnellen en weer terug. Bruin vond het niet leuk. we waren al een heel eind terug en hij moet gedacht hebben: "Marie, we zijn zo goed onderweg naar huis en nu moet jij opeens op een veld blijven hangen."
Oke, nu ga ik slapen. Morgen weer een heeeele lantge dag op school.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:41

Tja, rottige galopoefening ken ik...voel me nog zwaar dierenbeul. Zaterdag liep Ascot te klieren in de galop; in plaats van rechtdoor viel hij lekker door zn schouder. Hoe meer ik het probeerde te corrigeren, hoe schuiner hij ging, hoe gefrustreerder ik werd. Ben op een gegeven moment afgestapt, werd té kwaad. Zag toen dat ik dat al was geweest; Ascot had sneetje naast zn mondhoek zitten; kettinkje had gekneld Bloos Kon werkelijk janken toen ik dat zag!
Gister ging het rijden ook niet zo lekker, was de nasleep; in galop neus omhoog, rug wegdrukken en er tussenuit willen gaan. Vandaag zaten we gelukkg wel op 1 lijn, en is het sneetje nog maar een schaafplekje (kinketting bleek het los te schuren, dus die er maar af gehaalt) De komende twee dagen wordt het bitloos, daarna nog ketting-loos. En dan komt de ultieme afgang; moet zondag op open dag F proefje voor rijden op de manege Nagelbijten / Gniffelen
Met Mirthe gaat het nog steeds lekker; gister voor het eerst in de rijbak gereden. Had verwacht dat ze wel zou gaan schrikken, maar niks! Ok, ontspannen liep ze pas bij het uitstappen, maar het was veel meer als verwacht

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:11

Jij hebt wel lekker vertrouwen in jezelf of niet Judith? Wie zegt dat het fout gaat. Gewoon lekker vertrouwen in hebben. Het is niet een of ander concours waar je leven vanaf hangt. Succes zondag!

En ook succes voor Marie die vandaag haar sollicitatie bij de beste werkgever van Nederland heeft Haha! (Wendy wat zeg je nu Schijnheilig )

Oh Marie als je dit leest. We kunnen de dag voor de keuring bij Marieke logeren anders moesten we alsnog rond 5 uur half zes op. Bovendien hebben we bij haar licht en stromend water wat een paard keuringsklaar maken net wat handiger maakt. Laat je even weten hoe je het vindt? (ze moet namelijk ook paard van de buurman nog meenemen vandaar Knipoog )

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:27

ha, dat klinkt goed. moet alleen kijken of ik niet moet werken tot zes uur ofzo. Nouja, we kunnen ook daarna gaan. Is niet zo lang rijden daarheen toch?
Is wel beter in verband met vroeg opstaan.
Vandaag ben ik officieel benoemd tot vrijwillige leerlingcoach van het ROC. Goed gedaan. Go jij! Go jij! En via een medestudent van mij kan ik misschien een baan krijgen bij de NIM, schuldhulpverlening en maatschappelijk werk. (Kan haar we zoenen!!) Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
@ Juut: wat is een open F proef? Ken dat niet. Koe
Wat het ook is, gaat best lukken toch?
Ik heb donderdagavond een 'vergadering'met de dressuurclub van onze stal. Ik zit in het bestuur en we gaan bespreken wat er moet gebeuren voor de volgend eoefenwedstrijd. Die is op 25 okt en de wedstrijden daarna zijn volgens mij officiele wedstrijden maar dat weet ik niet zeker. Dat kom ik donderdag wel te weten. Cool
Prachtig weer vandaag om een buitenrit te maken. Jammer genoeg is de school weer begonnen en moet ik weer een jaar lang sloven. Pff...nog twee jaar...... Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:36

Voor officiele wedstrijden moet je startkaart hebben bij KNHS heb je die al? Proficiat met je baan trouwens. Had niet anders verwacht Tong uitsteken Zou ook leuk zijn als je bij de NIM kunt werken.

Wat betreft 10 oktober. Roger moet eerst nog golven tot een uurtje of 8. Hij wil eventueel ook wel mee slapen daar. Neem aan dat dat mag moet ik nog even vragen. Maar hij heeft gezegd dat hij jou dan ophaalt en dan kunnen jullie samen naar haar toe rijden dus komt goed. Lachen

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:31

Nee, heb nog niets gehoord van startkaarten enzo. Er stond alleen bij 25 oktober dat dat een oefenwedstrijd was. Bij de andere stond dat niet vermeld. Dat duurt ook nog even. Na het jachtseizoen en dat is pas in april, mei. Tijd genoeg om dingen als startkaarten te regelen en dergelijke. Donderdag hebben we vergadering (morgen) en dan zal ik meer te weten komen. In het vorojaar zitten de paarden nog hoog in het voer dus dan lopen ze allemaal voor geen meter. Clown
Kan zijn dat ik meteen met jou mee ga de 10e. Ik hoef niet te werken. Als ik geen rijles heb, kan ik met je mee en anders rij ik met Roger. Haha! Heb er zin in.
Kom je de 25e oktober weer kijken naar de wedstrijd?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:32

oja, 23 nov kom ik in ieder geval kijken naar jullie danswedstrijd. kom jullie hard aanmoedigen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:17

Gefeliciteerd, Marieke!
F- proefjes zijn dressuurproefjes die onderdeel vormen voor het paardenpaspoort. Wat dan weer vervanger is van het ruiterbewijs, houd het lekker simpel Tong uitsteken Je hebt F 1 (bixie-level) tot ergens in de 20 dacht ik. Ben je op L-niveau maar mag je alsnog in de B starten in de officiële wedstrijden. Is dus puur voor op maneges. Het proefje dat ik rijd is F4; beetje stap, draf en galop, met wat nieuwe figuren/ opvolging figuren.
Vandaag met touwhalster geoefend. Ging goed totdat Ascot bedacht dat hij nu veel meer vijheid heeft. Hij zei IEW, stopte zn hoofd tussen de benen en kont ouderwets hoog in de lucht...en daar lag Judith. Nog braaf stilstaan ook; meneer deed niets Schijnheilig Helaas bedacht Ascot dat hij dat best kon herhalen, dus uiteindelijk weer gezandhapt en toen was het auw. Toch maar weer opgestapt, derde rodeo zowaar blijven zitten en toen maar snel afgestapt. Ik zie zondag wel hoe braaf hij is, anders kunnen ze nog altijd manege-EHBO demonstreren Clown

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:00

@ Juut: thanx. Ben erg blij. ook al is het maar vrijwilligerswerk. is toch goede ervaring en staat goed op je cv. Succes zondag dan maar. Klinkt niet zo heel moeilijk toch? is dat op bergemo? Misschien ben ik zondag vroeg klaar met werk en dan kom ik wel even kijken. Hoe laat is het?
Vandaag niet gereden. echt gemist. dat komt omdat ik van de week weer zo'n heerlijke rit gemaakt heb. Dan ben ik meteen weer een stuk actiever.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:14

Ik heb van zaterdag op zondag mijn oudste nichtje te logeren en die vindt het denk ik best leuk om naar de paardjes te gaan. Is er een soort van open dag? Dan kunnen wij misschien ook even komen kijken.

Ik denk wel dat ik 25 oktober kan komen kijken naar je wedstrijd Marieke. Vind ik wel leuk Ja Mocht je echt officiele wedstrijden gaan rijden dan wil ik wel een keer mee als voorlezer.

Enne welkom in het rijtje....ik heb MAAR een pony en jij hebt MAAR vrijwilligerswerk Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:02

Juut schreef:
Gefeliciteerd, Marieke!
F- proefjes zijn dressuurproefjes die onderdeel vormen voor het paardenpaspoort. Wat dan weer vervanger is van het ruiterbewijs, houd het lekker simpel Tong uitsteken
ZO maak je het wel heel erg moeilijk! De F-proeven zijn gewoon van de FNRS (maneges en rijscholen) en die richten zich vooral op de gereden oefeningen en niet hoe het plaatje eruit ziet (tot F8 hoeft je paard niet nagevelijk)
De KNHS-proeven (B, L1 enz..) gaan uit van een vaste combinatie en kijken juist wel daarnaar.

Wendy, je kunt ook nog zaterdag en/of zondag richting Stunnis komen. We hebben zaterdags paardenfokdag, allemaal paardjes dus. En zondag heeft onze manege opendag vanaf 12.00 met gratis ponyritjes, schminken en demo's (6-tal, dressuurles, springles, een show van buitenaf, gehandicapten die komen rijden enz...)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:35

Anne wat is het adres van jullie manege. De moeder van Anne (da's het meisje wat op Ulvy rijdt) is op zoek naar een goedkopere manege als Bergemo hier in de buurt, dus misschien is zo'n open dag dan wel wat.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:24

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:11

@ Marieke; de fun begint rond 15.15, Lonneke mag een uurtje later de F6 showen
@ Anne; jij bent ook van de partij op jullie open dag? Heel veel plezier en succes!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:17

Misschien dat ik dan even kom. is wel een wat drukker tijdstip dus weet niet of het gaat lukken. Succes in ieder geval en misschien tot ziens.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:17

Juut schreef:
@ Marieke; de fun begint rond 15.15, Lonneke mag een uurtje later de F6 showen
@ Anne; jij bent ook van de partij op jullie open dag? Heel veel plezier en succes!

Tuurlijk! Ik ben weer, net als vorig jaar, algemeen aanspreekpunt voor de mensen en ik geef een dressuurles.