schouwse ruiters topic....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jow

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:38

haha, denise is ook 7 en moet zeggen dat ze t echt keurig deed! haha, ik heb t ook een paar keer gedaan, met de pony`s toen nog bij lutina en bij de paarden onder leiding van mn ouwe.. pff dat is dan ook niet altijd lache.. sun was toen 3.. ERRUUG prettig als ik weeeer door de baan ging. nu heb ik er gewoon geen tijd meer voor

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:43

Yavanna schreef:
Oh, enne Marion, Ro wordt 5 mei door Wilma behandeld, was het al langer van plan, maar heb net een afspraak gemaakt, moest toch voor mezelf een afspraak verzetten, ze vraagt 50 euro voor een behandeling van een uur, daarna 5 dagen niet rijden, alleen wei of losgooien, en dag 6 rustig beginnen en dag 7 gewoon weer normaal werken...

Hee wat goed, ga je nu toch naar Wilma ? Haha!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 21:48

Ja, had haar toevallig voor mezelf aan de telefoon, en ze is 30 euro goedkoper dan Netanja, dus wou dat eens proberen, hoewel mijn vertrouwen in Netanja ook heel groot is hoor, maar eens verschil kijken Lachen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:56

Vanochtend voor het eerst een kleuterklasje gehad.
3 kleine meiden in een lesje, errruggg leuk. Ze kregen na afloop aplaus van hun trotse vaders! Haha!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:04

shan schreef:
Vanochtend voor het eerst een kleuterklasje gehad.
3 kleine meiden in een lesje, errruggg leuk. Ze kregen na afloop aplaus van hun trotse vaders! Haha!

De volgende generatie, wat zag het er weer super uit, die korte pootjes die nergens langs vallen, mooi om te zien.....
Als ik dan bedenk dat Cleo ook zo oud was(5) voor haar eerste lesje, groeit ze toch wel errug hard.
Jan-Leen treft het niet met het weer, in Brabant heeft het gehoosd, zet dan je tentje maar es op, dressuur is niet zijn sterkste onderdeel, daar was hij 5e, vaardigheid had hij tijdsoverschrijding, wat haast niet kan met die pony's , je zou twijfelen aan de meetapperatuur....
morgen marathon en wegtraject, maar het veld was erg blubberig, dus oppassen is wijzer dan te hard willen gaan.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:09

Ja is het overal
natuurlijk ene grote blubberzooi, laat hem maar voorzichtig doen!
Hopenlijk is het weer daar nu beter.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:27

ja das balen, zo'n leuk weekend en dan slecht weer.
Ik vind het hier in het Zeeuwse alles meevallen, ze gaven erg slecht op...maargoed, dat heeft Jan Leen allemaal dus Haha! .

Hans is nieuwe palen in de wei aan het zetten, kunnen ze zo op een fris stuk.
We gaan zo even met Dreamer aangespannen een stukkie rijden, omdat ze vorige week mij in een vliegende galop heeft thuisgebracht, omdat ze hengstig is en helemaal flieft is op een logeetje bij ons, een ruin. Boos!
Nog nooit meegemaakt met haar Boos!
Ik reed altijd netjes met een gebroken trensje, maar was de rem volledig kwijt.
Hans wil haar nu even aan het werk zetten, voor een GEREMDE wagen. Knipoog

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:20

Kijk maar uit Acacia, als ze zin in een vent heeft, hou haar dan maar es tegen.........
Ben lekker in de tuin bezig, het is hier super, zonnetje, dan wordt ik ineens actief.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:23

En Marion, wat heeft JL gedaan, of zijn ze nog niet klaar?

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:23

tis allemaal super gegaan, maar dat zal idd ook wel komen omdat de hengstigheid wat minder wordt. Knipoog

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:55

Oh gelukkig acacia, fijn altijd weer zonder brokken thuiskomen!
Het was heerlijk weertje vandaag zeg....
De shetlander en C.C. (de jaarling dus) lopen iedere dag alweer een paar uurtjes op de 'graswei' effe lekker snacken aan het eind van de middag.
En met Shania ben ik even aan de hand wezen grazen vind ze heerlijk en ook erg gezellig. Had ze na de noeste arbeid van vanochtend wel verdiend. Haha!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:32

Yavanna schreef:

Hij was 2e in de marathon, scheelde maar een haar blijkbaar, maar er is iets niet helemaal goed gegaan met het wegtraject, verkeerde berekening van zijn kant, dus dat kost strafpunten, totaal uitslag van de 2 dagen was hij 7e.
De pony's hebben zich super gedragen, hij kreeg veel opmerkingen van, die zullen het wel zwaar hebben met deze omstandigheden,maar blijkbaar waren ze bij de laatste hindernis nog net zo fel als bij de 1e........
Kan ook haast niet anders, hoeveel kilometers die pony;s maken en hier in het bos is het vrij zwaar, doe daar dan nog een keer of 2 drenthe bij optellen , die zijn niet stuk te krijgen.
De skottelbraai was een groot succes, heb ik begrepen, en onderling schijnt het ook erg gezellig te zijn, de zeeuwse enclave stond gezamelijk, dus biertje,ouwehoe praatje, dan is JL zijn sterkste punt...

BTW, Yavanna, houd je Edie dér inval datums in de gaten, zaterdag was ze er nml niet!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:39

O, dan is het toch super gegaan mamaslamma, 2e in de marathon is niet verkeerd!
Ja en de gezelligheid onderling is zeker niet onbelangrijk!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 19:12

mammaslamma schreef:
Yavanna schreef:

Hij was 2e in de marathon, scheelde maar een haar blijkbaar, maar er is iets niet helemaal goed gegaan met het wegtraject, verkeerde berekening van zijn kant, dus dat kost strafpunten, totaal uitslag van de 2 dagen was hij 7e.
De pony's hebben zich super gedragen, hij kreeg veel opmerkingen van, die zullen het wel zwaar hebben met deze omstandigheden,maar blijkbaar waren ze bij de laatste hindernis nog net zo fel als bij de 1e........
Kan ook haast niet anders, hoeveel kilometers die pony;s maken en hier in het bos is het vrij zwaar, doe daar dan nog een keer of 2 drenthe bij optellen , die zijn niet stuk te krijgen.
De skottelbraai was een groot succes, heb ik begrepen, en onderling schijnt het ook erg gezellig te zijn, de zeeuwse enclave stond gezamelijk, dus biertje,ouwehoe praatje, dan is JL zijn sterkste punt...

BTW, Yavanna, houd je Edie dér inval datums in de gaten, zaterdag was ze er nml niet!

Gisteren??? Had ze toen les Bloos!
Shiiiiittt, ik dacht dat dat a.s zaterdag was.. oh mijn god, en ik had nog makkelijk kunnen gaan ook. Hier baal ik echt onwijs van. Verdikkeme. Ze had het zo goed kunnen gebruiken met a.s zondag wedstrijd. Echt supersorry... Ik was zo overtuigd dat het a.s zaterdag was....

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:19

Was jammer hoor, Yavanna, ze waren maar met z'n 2en, mijn vingers jeukten ook, maar ja, zonder trailer kom je er niet......
Cleo heeft wel gereden, heb ik Rosa voor gehuurd, wel dubbelop, maar ach, ze steekt er weer een hoop van op, en es een keer relaxt rijden ipv op de turboshet, is ook wel es lekker.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 20:06

Ja, ik baal er nog steeds van... ben ik eindelijk eens een keer op een zaterdag vrij. Ik was er zo van overtuigd dat het dus volgende week was, want ik baalde al, omdat het weer op een zaterdag zou zijn dat ik er niet was.
En nu zat ik in de regen in de kou naar de voetbalwedstrijd van zoonlief te kijken, je kan wel raden wat ik liever doe zeker... Nogmaals het spijt me echt enorm.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:09

stilletjes hier !! Haha!
Zet ik er wel een neiuwtje op.....

3 Jaar terug heeft Dreamer een prachtige zoon gekregen. Ik heb die mensen toen een contract laten tekenen dat wij, mochten hun er op wat voor manier dan ook, niet emer voor kunnen zorgen, wij hem terug wilden kopen, iig ; ze mochten hem niet doorverkopen.
Tja, dat moment is nu aangebroken, zaterdag gaan we mn eigenste Shirehengst halen !
Ik heb 2 dagen nodig gehad om het te laten bezinken, maar nu vind ik het eigenlijk wel erg leuk.
Hoe het hier gaat met de dames, is nog effe de vraag....maargoed, hij moet daar iig van de week weg zijn.
Deze man wordt een beste grote, zn vader, LancaShire Fear None ( Van Sherwood hier op bokt) is 1.93m.....

Jullie zien hem vast wel is lekker in de wei staan !! Clown

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 11:00

Waarom ga je niet gezellig mee met die grote rit op Noord Beveland op 2 mei? Leuke rit met veel verschillende mensen, lopend, auto, onder het zadel en voor de kar....
Leuk hoor, enne als je een keer omhoog zit, ik heb altijd al eens op een shire willen rijden Knipoog

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:44

hee vertel is wat meer over die rit ? Klinkt leuk !!

En als je op een Shire wilt rijden, be my guest hoor !! Haha!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:42

acacia, ken jij esther ook? woont in haneweg? ze kende jou wel!

had gister weer het viertal, was weer superleuk en weer 2 nieuwe erbij! maar ze moeten nog heeul veel oefenen voor 17 mei

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 08:56

acacia schreef:
hee vertel is wat meer over die rit ? Klinkt leuk !!

En als je op een Shire wilt rijden, be my guest hoor !! Haha!

Het is op vrijdag 2 mei, je vertrekt vanaf Kortgene geloof ik, kost 5 euro, hierbij inbegrepen zit eten ( pannekoeken, friet en wat te drinken, wat tijdens de tussenstops op boerderijen wordt genuttigd) Het is een rit van 18 km wat zich boven het veerse meer afspeelt,dus colijn, kortgene die kant op.
Wij gaan ook met zowiezo 3 paarden, en het lijkt me erg leuk. En er zijn nog veel meer paarden, voetgangers, automobilisten en aangespannen rijders... ik heb er zin in iig, máár als het takkeweer is, dan ga ik niet. Bloos
Je kan je opgeven via cdevlas@zeelandnet.nl

Nou, daar hou ik me echt voor aanbevolen, we gaan wel wat afspreken, gaaf Hyper! Afgod

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 08:58

Jow schreef:
acacia, ken jij esther ook? woont in haneweg? ze kende jou wel!

had gister weer het viertal, was weer superleuk en weer 2 nieuwe erbij! maar ze moeten nog heeul veel oefenen voor 17 mei

Oh, wij hebben ook weer zo moeten lachen om Leon, had hij voor iedereen blauwe sjaaltjes meegenomen, zit heel die club met blauwe sjaaltjes te rijden, en blauwe sjabrakjes.. het is me wat.
Máár het ziet er goed uit, en ik hoop dat het wat gaat worden met het paardenviertal.
Ben ook erg benieuwd naar de poownies

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:01

ja heb t gehoord, zag m gister nog! lache!!
pony`s is hartstikke schattig maar t is voor hun individueel al moeilijk omdat zenog niet zo lang rijden en dan moeten ze ook nog op elkaar letten en dan moet t ook nog tegelijk en op afstand letten. Dat is nog beste moeilijk, maar t komt wel goed, gewoon een beetje oefenen en dan maar proberen.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:00

Leuk, zo'n viertal !!!
Die paarden moeten onderling elkaar dan ook wel aardig vinden he ? Clown
Ja ik ken Esther wel, van de Fries.....staat ook nog een afspraak mee, we zouden eens samen gaan rijden...dan kom je elkaar tegen en elke keer ; we moeten gauw wat afspreken, je kent het wel.

Zaterdagochtend halen we mn hengstje op ( met de nadruk op " je" Cool )
Haha!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:01

Rit klinkt gaaf, maar zaterdagochtend ga ik alweer op cursus ( van Monty) in Drenthe.....gaat hem dus niet worden, denk ik Knipoog

Maar veel plezier en foto's maken hoor !!