Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lotte_2 schreef:3e veulentje?
Ik hoorde dat zelina een belina(of bellina) heeft?
Fotty dus ook...
en wie nog meer dan?
Waahhh wil ook weer lessenKweet zeker dat ik nu na 3 maand niet lessen zoveel fouten erin heb zitten. nog een week en dan zijn de examens voorbij! gelukkig! dan mag ik weer(als is slaag tenminste en dat is afwachten)
sara heb je ook een foto van je verzorgpaardje?

En de galop, nou hij had er wel zin in. Het was totaal geen schommelstoel galop het was een gewoon goed fijn tempo. En toen Widuuntje ernaast kwam galopperen ging die direct een paar kilometer harder.
Echt super leuk en ik ben zelfs een keer van stap naar galop aan gesprongen. Winneke zei dat alle knopjes er nog op zaten en dat is vast ook zo maar ik heb ze niet allemaal kunnen vinden maar toch wel een paar.
Echt waar, James was echt super leuk.
( gedurende toen ik dt aan het schrijven was heb ik met een grote big smile achter de computer gezeten
)
. Hoe was het vandaag op de manege?

. Dit keer op Kiduna in de buitenlucht
! Het was alweer een paar maanden geleden dat ik voor het laatst op haar gereden had. Toen ging het aardig, alleen vond ik de galop toen erg moeilijk bij haar. Ik vond het erg leuk dat ik er weer op mocht! Ze was behoorlijk voorwaarts, maar superbraaf en de galop ging eigenlijk ook best goed
. Het doorzitten ging niet fantastisch omdat ze wat harder ging dan ik graag wilde
, maar verder voelde het wel lekker
. Wat een ontzettend leuk paard is dat toch 
. Leuk, al die veulentjes
) en iemand hielp mij er even op en zij praatte zo tegen PM van: Nou wat ga je vandaag doen, lief zijn of bokken? Ik zeg zo, nou hij moet maar lief doen want ik heb hem gekozen. Zij: zozo jij durft. Ach, PM is de laatste tijd niet bokkerig meer en daar wil ik dan wel gebruik van maken.
Het ging wel lekker, in het begin zat die links wel enorm vast maar daar voelde ik eigenlijk na een kwartiertje weinig meer van. Hij was niet echt héél erg voorwaarts aan me been want als ik wilde aangalloperen ging die eerst een paar passen harder draven en 'viel' die eigenlijk in de galop. Maar hij was er ook zo weer uit en ik had me benen er wel bij. Ik had hem eigenlijk een tik moeten geven maar ik dacht; dat doen we een volgende keer wel
Maar ik ben er wel bijna afgevallen, we waren nog wat aan het stappen en achterwaarts en meneer liep netjes aan de teugel. We moesten lange teugel geven dus dat doe ik en opeens staat die stil en doet die zijn hoofd naar beneden. En nu denken jullie zeker allemaal dat die ging bokken maar dat deed die niet. Nee, meneer moest aan zijn been jeuken, dus ik duikel naar voren en kon net blijven zitten. Ach ja, zo kan je ook bijna van PM vallen.
Het was echt super leuk.
En hij was ook enorm voorwaarts, iets dat die bij mij normaal niet echt is. Hij is het wel nadat ik hem wat naar voren heb gedreven en een paar tikken maar hij was het nu al 'van nature'.
Aan de éne kant wel super fijn maar op een gegeven moment bij het doorzitten had ik zoiets van, please wat langzamer. Het was ook enorm warm en na de galop, die echt super ging want ik kon zelfs van stap naar galop en normaal doorgaloperen, had ik echt vochttekort. Maar ik ben op me paard blijven zitten dus het viel nog wel mee.
Ini had me al in de F8 gezet, heb toch echt nog maar 1keer F7 gereden haha beetje optimistisch misschien?
. 
.. Dus misschien is het toch verstandig om dan een keer de wedstrijd over te slaan. Maar ik hoop dat ik 'm toch kan rijden
. Ik ben altijd enorm slecht in wedstrijden rijden, hihi. Of ik ben opeens een letter in de bak kwijt, of Lucky rent met mij de bak uit, hihi
Maar toch is het altijd wel erg gezellig
Het mag alleen wel wat afkoelen anders neem ik echt een waterstoftank mee achter op me rug.

Hij wordt vandaag geopereerd en hij kan dus niet rijden met een auto of trailer... Mijn moeder kan het wel maar dat duurt te lang, mijn vader kan dus bijna niks, en ze durft niet in een keer zo lang stuk te rijden.

]
dus hij erg zielig kijken toen zn bak leeg was
wat kan die beteuterd kijken zeg!! Helemaal happy toen ik hem toch zn ontbijt kwam brengen
Stond tijdens poetsen/zadelen weer heerlijk te eten en daarna verder slapen...
Hij is trouwens de laatste tijd echt superfijn in galop, hij heeft er echt weer lol in! Eindelijk echt alle spanning uit zn lijf! Verder was ie erg braaf en gezellig. Eigenlijk zou Rianka het uur na mij op hem gaan (kon ze hem mooi voor mij verder inbuigen dacht ik...) maar ini vond dat ik moest gaan vlechten en rianka ging dus op Brammetje.
Het gaat iedere les wel weer een stukje beter en leer ik er weer wat bij al leiden mijn benen soms nog wel een beetje een eigen leven.

. Ik heb ook een inhaalles gereden op Okke. Beide buitenbakken waren bezet, dus ik heb in de binnenbak gereden. Poeh, warm zeg!! Maar ik had wel lekker alle ruimte, eerst stapte Rhapsody nog in de bak, maar na een tijdje ging die er ook uit en had ik de bak voor ons alleen
. In het begin ging het niet zo lekker, ik kreeg hem niet zo goed naar rechts gebogen en hij was niet goed aan mijn been. Maar na een tijdje ging het steeds beter en ik heb uiteindelijk toch wel erg lekker gereden
.
Tot morgen voor de meesten
Ik mocht kiezen op wie ik wilde en tja.. dan is de keus snel gemaakt: Partyman! Het is iedere keer wel afwachten wat die gaat doen maar tot nu toe is die altijd heel braaf geweest. We begonnen binnen en hij had er zin in want zodra Inge begon te praten ging die al direct harder stappen om zo naar de draf te gaan. En de eerste paar rondjes in draf gingen ook best wel hard maar ik had al door dat hem proberen terug te krijgen door middel van gespannen gaan zitten en aan de teugels gaan hangen niet werkte (goh
) en dus heb ik hem maar gewoon voor waarts gereden en hij was na een paar rondjes weer in een normale draf. We hebben binnen ook nog even een rondje gegallopeerd en dat ging ook lekker, ik kon hem nu gewoon in de galop houden.
Toen gingen we naar buiten en daar zag ik wel een beetje tegen op omdat ze meestal wel wat zien wanneer ze van binnen naar buiten gaan maar hij keek even rond en dook toen gelijk met zijn neusje naar zijn borst en deed een echt dressuur paardje na.
Dit hield die eigenlijk wel de rest van de les vol, niet constant want daarvoor was ik teveel aan het kloten maar het ging echt fijn. Ook buiten heb ik lekker kunnen galloperen en het wijken ging ook super. De slangevolte wat minder want je meot zoveel dingen tegelijk doen!
Ik zat in de eerste bocht: "O oliebol ik moet van been verwisselen" *zit veeeeeeeeeelste veel passen door* "O oliebol daar is de volgende bocht al en hij kijkt totaal de verkeerde kant op" *zorgt dat die de goeie kant op kijkt maar vergeet van been te verwisselen* en zo ging het dus vier bochten lang.
En die van Wuzelma is donkerbruin met een kolletje en ik vind hem echt immens groot.
Wel als je hem vergelijkt met het veulentje van Liena, maar hij/zij is echt super mooi en het wordt vast een super paardje.
Misschien weet Eef wel meer want die heeft vandaag op de manege vertoeft.
. Ik weet ook niet meer dan Mara eigenlijk, ik heb ze vandaag wel bewonderd maar ik weet helemaal niet of het merries of hengstjes zijn
. Maar ik weet wel dat ze enorm leuk zijn! Maar toch ben ik vooral fan van die van On Time, wat een prachtig diertje is dat, zeg!
Het was echt een heerlijke buitenrit, het enige mindere was dat er al veel horzels in het bos waren. Maar dat hebben we wel overleefd 
Marijee schreef:Ik kom ook weer om het hoekje kijken.
Over 3 weekjes zit op ponykamp