Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisjah

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:03

Wolkske,ik vind je nogal aanvallen reageren Nagelbijten / Gniffelen .

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:05

Ik beledig niemand, ik heb alleen mijn bedenkingen bij hoe het eraan toeging. Misschien heb ik zelfs een beter idee dan jij, want de vroegere stalknecht die er werkte, is inmiddels familie van mij. Ik weet niet wie jij bent of wanneer jij er gereden hebt. Ik weet wel de hoe's/waarom's/wat's/... over hoe het er vroeger was. Ik heb geen behoefte om iemand uit te moeten leggen om mezelf te verantwoorden, want ik heb alleen maar vastgesteld. Als jij iets wilt vertellen/vragen, doe je dat maar via pb.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:06

Blitzelover schreef:
Ik heb al op redelijk veel maneges gereden Tong uitsteken
De 2 slechtste vond ik:
De driversclub te oosterwijk
en
Speelhoven is in Aarschot ofzo.. Tong uitsteken
Ik rij nu niet zo vaak meer op de manege..
maar soms nog wel en dat is dan op:
Het Ruitershof in Langdorp Pling

Wow, jij durft Speelhoven slecht noemen terwijl je in het Ruitershof rijdt,
sorry hoor, maar in het ruitershof vind ik het niveau echt héél laag liggen.. Bloos

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:09

RavenIris schreef:
Blitzelover schreef:
Ik heb al op redelijk veel maneges gereden Tong uitsteken
De 2 slechtste vond ik:
De driversclub te oosterwijk
en
Speelhoven is in Aarschot ofzo.. Tong uitsteken
Ik rij nu niet zo vaak meer op de manege..
maar soms nog wel en dat is dan op:
Het Ruitershof in Langdorp Pling

Wow, jij durft Speelhoven slecht noemen terwijl je in het Ruitershof rijdt,
sorry hoor, maar in het ruitershof vind ik het niveau echt héél laag liggen.. Bloos

En in Speelhoven dan Pling
Al die kermisknollen Haha!
En ik rijd trouwens niet veel meer op de manege.. Tong uitsteken
Ben wel enkele keren in Speelhoven geweest en dat is daar zoo slecht Tong uitsteken
Zeggen ze tegen mij ja dat is wel een hevige.. zit ik erop denk ik van omg wat een sloom beest Haha! Die ging geen *** vooruit Clown

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:12

Ik stuur je een pb raveniris

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:03

armanike schreef:
mja ik wil effe zeggen dat ik er ook voor ben dat er geen zware bitten worden gebruikt hoor, maar ik wilde daarmee zeggen, dat dat bit handig voor komt als er weer eentje op hol slaat in het bos, als ik op zo eentje rij doe ik ook altijd het op het minst zware, maar als je pas in het bos gaat, ja.. dan ...Maar ik wil ook nog effe toevoegen he, je kunt niet verwachten dat ieder kind goed kan rijden he, tis maar een manege, daar leer je eigelijk alleen maar hoe je figuren moet rijden , maar de echte dingen leer je niet op een manege of manege paard.

Dat is nu eens gek, bij ons lopen ze allemaal op enkel of dubbelgebroken trens, en ernstige ongelukken op wandeling gebeuren ook niet. Wij moeten trouwens gelijk een grote 90km/u weg op, hier heb je helaas geen bos, en dat gaat gewoon.

Wij hebben 6jarigen die al een flink eind kunnen rijden, zouden veel ruiters nog een puntje aan kunnen zuigen.

En de paarden, ze zijn niet allemaal even makkelijk, maar ze worden meestal ingereden door de instructrice zelf en netjes doorgereden. Het gevolg is dat het fijngevoelige paarden zijn waar je ook echt mee leert rijden. Tuurlijk is de een wat knolliger dan de andere. Maar er staat er net zo goed een arabierhengst en die kan ook mee de les in met sommige ruiters, zonder grove hulpmiddelen...

Ik ben het dus niet met je eens dat je op een manege niet goed kunt leren rijden, hangt er gewoon van af WAAR je rijdt. En dat hoort gewoon met heel veel vershillende soorten paarden te kunnen, op trensjes. Dat je in een paard dat superhoog in het bloed staat op hoog niveau op wedstrijd met superervaren ruiters een zwaar bit ziet, tot daar, maar anders is het niet nodig. Tuurlijk is geen 1 paardenmond dezelfde, maar je moet echt met de minst inwerkende bitten kunnen rijden.
Als je manegeruiters, onwetende kinderen, met zware bitten laat rijden zonder dat ze weten hoe zwaar die bitten zijn, dan ben je in mijn ogen heel fout bezig en heb ik diep medelijden met die paarden.

Waar ik rijdt ga je eerst aan de longe tot je onafhankelijk kunt zitten, en pas dan krijg je teugels in je handen. Is gewoon een kwestie van mentaliteit.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 00:07

@poes, even off topic. ik zie dat je in gent studeert. wat doe je precies? ik ken nog een meisje die in ieper woont en in gent studeert.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:02

Psychologie Lachen Wie is het ander meisje?

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:15

jappielover schreef:
hey
ik vroeg mij af hoe het op manege de heide(pulderbos) is ??

Hoi!!
Heb jij ook nog op de heide gereden? Wanneer? Ik namelijk ook...van mn 10e - 16e ongeveer. Ik reed altijd op mistral of Quidam.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:20

poes schreef:
Psychologie Lachen Wie is het ander meisje?

ze studeert op Artevelde, iets met talen denk ik. ze heet Sarah Pattyn en heeft eerst een jaar in kortrijk gezeten (ik ken haar van daar)
zit je in u eerste jaar psychologie?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:06

Nee in het vijfde, maar ben nu op erasmus in italie Lachen Haar neem zegt me vaag iets maar weet niet of ik haar ken.

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:16

Even geheel of topic: maar poes waar zit je op Erasmus in Italië???
Mijn zusje zit momenteel ook op Erasmus in Padova! Knipoog Binnen 2 weken ga ik haar bezoeken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:17

Ooo we moeten een belgische meet doen Lachen
Ik zit in Cesena, das 80 km van Bologna richting zuidoost ongeveer.

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:55

Rijdt er niemand in een manege in de buurt van Gent? ( Zwijnaarde, Drongen, Nevele, Aalter ofzo?)

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:47

ja ik! ik rij in zwijnaarde

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:37

Zeker in de hoefslag!

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 23:36

ja er is maar 1 manege in zwijnaarde. ken je die manege toch? ik kom daar al ongeveer 13jaar voor?

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:14

Uhu ik ken ze, maar heb er nooit gereden. Wel jumping af en toe, maar geen les gevolgd ofzo. ( trouwens wel lessen gezien Scheve mond )
Maar ben je er tevreden over ??

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:56

Ik heb zowat alle maneges rond Gent getest Haha! Dus voor info: vraag maar! Ik was over geen enkele tevreden trouwens.

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:02

Welke allemaal? Bloos Ik ben nogal nieuwsgierig Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:11

Nu doe je me even denken:
Dravershof
hoefslag
wellington
ponderoosa (failliet en met reden)
artevelderuiters ben ik niet geweest
en nog 1 waar ze machtig goede paarden hadden en waar ze veel gingen crossen, kan op de naam niet komen. Helaas had je er lessen ook in rijtje rijden en erg zware bitten (stang en trens in manegeles... das er ver over.. maar ook veel pessoa's). Oja was DeLathouwer.
Denk dat dat ze waren.

Ik ben gewoon verwend met mijn eigen manege en daarom erg kieskeurig...

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:15

Hehehe ik ken ze allemaal Vork
Enja idd, er is volgens mij ook geen enkele bij waarop ik zou willen rijden!! Enkel Lathouwer, daar doe ik nog mee aan de Sint-Hubertus wandelingen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:31

Ja de lathouwer was de enige waar ik een fijn gevoel had. Voor privelessen leek het er me echt gaaf. Jammer dat de paarden er geen weidegang hadden wel. Ik ben er nooit gaan rijden omdat het vrij ver was en toch niet helemaal wat ik zocht.
Ja en alle andere maneges vond ik om te janken gewoon.
Ik herinner me nog een les op het dravershof. Ik heb echt lang moeten oefenen op mijn manege om mijn benen op de correcte plaats te houden. Uren zitles gevolgd, en zelfs nu neem ik nog regelmatig zitles. Kom ik in die les int dravershof en die man meteen: je benen moeten helemaal naar voor.
Ik:huh?
Hij: ja zo kun je beter bokken uitzitten...
Toen wist ik het wel weer... Les was ontzettend saai en allemaal in rijtje rijden, ja dat doe ik dus niet meer e.

In de hoefslag zag ik stuk voor stuk ruiters die dachten dat ze topdressuur reden. Pessoa op laagste gaatje en zagen zoals ik het nog nooit in mijn leven gezien heb. Paarden moeten helse pijnen gehad hebben. En zij maar denken dat ze top reden. Allemaal in setjes, leren handschoentjes, flink geschminckt, .. En paarden die "wijkten" alsof ze elk moment konden omvallen... Was ik langer blijven staan had ik er wrs eentje afgesleurd.
Oja ik herinner me er ook een paar lessen. In de gevorderdenles konden de meesten niet op het juiste been lichtrijden, en mss 1 ruiter doorzitten. Aan de teugel rijden betekende er net zo hard zagen tot je paard knikt Boos! Bah.

De wellington vond ik erg chaotische lessen, wederom zware bitten hier en daar, en simpelweg door elkaar gecross met paarden die er niet zoveel zin in hadden.

Ponderoosa... pfff.. vreselijk. heb er best wat meegemaakt.

Heb je ook overal gereden manontje?

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:32

Ja he! En op de Hoefslag rijden ze soms zelf een les met twee rijen paarden naast elkaar Echt, de commentaar die je geeft, is net hetzelfde als het gevoel dat ik erover heb!
Nee, ik heb op geen enkele echt gereden, maar vroeger reed ik jumping, waardoor ik regelmatig op die manege's kwam. En ook dikwijls lessen gezien ( vooral in de hoefslag dan)
Ik reed op Hof Ter Couter in Vosselare, een manege waar ik echt heel heel tevreden over ben!! Hier heb ik eigenlijk leren paardrijden Ja Alles super netjes, altijd! En de ponykampen die ik er deed waren ongeloofelijk ...
Waar rijd jij nu ?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:32

In het Boskasteel in Brielen, Ieper, ben er erg tevreden over!
Ja in de hoefslag waren het idd vaak carroussellessen, echt gewoon achter elkaar aanhobbelen...