Hippisch centrum Barendrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshine80

Re: Hippisch centrum Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:58

Dat is raar, die stonden er beiden dinsdag nog!!!!

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:26

Vrijdag hebben ze zelfs nog in de lessen gelopen, maar vandaag schijnen ze samen afgevoerd te zijn |(
Enige troost is dan nog dat ze ook samen zijn gekomen, altijd de beste vriendjes waren en nu klaarblijkelijk samen in een trailer zijn weggegaan. Hopelijk heb ik het mis, maar ik vrees het ergst.....

Sunshine80 schreef:
Dat is raar, die stonden er beiden dinsdag nog!!!!

ruco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:36

waar fox en nino dan naartoe?????

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:49

Voor zover ik het tot nu toe heb kunnen achterhalen zijn ze vandaag weggegaan met een handelaar in Heerjansdam. je kunt er dan wel vanuit gaan dat ze vrijdag naar de slacht gaan |(

Als hier iemand meeleest die het precies weet (en het waarom) wil je mij dat dan aub laten weten??????

ruco schreef:
waar fox en nino dan naartoe?????

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 03:43

petra mijn vorige paard is ook naar handelaar gegaan in heerjansdam, hij werkte toen ( 3,5 a 4 jaar geleden) veel met waalzicht...
misschien kan je hem even bellen ( aardige man) om het na te trekken en misschien kan je dan ook afscheid nemen

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:24

Bedankt, ik heb zojuist dhr Visser gebeld (Dorpsstraat, ik neem aan dat je hem bedoelde?) maar hij zegt dat hij gisteren geen paarden bij HCB heeft opgehaald. Hij wist ook geen andere handelaar in Heerjansdam die ik kon bellen dus als iemand nog een idee heeft......

liesJ schreef:
petra mijn vorige paard is ook naar handelaar gegaan in heerjansdam, hij werkte toen ( 3,5 a 4 jaar geleden) veel met waalzicht...
misschien kan je hem even bellen ( aardige man) om het na te trekken en misschien kan je dan ook afscheid nemen

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:58

Als ik in de buurt ben, zal ik van de week wel langsgaan op HCB. Misschien dat ik dan wat te weten kom?

Ik vind het wel vreemd, was er iets mis met Fox of Nino?

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:48

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:49

En het was ooit zo'n mooi gespierd paard

ruco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:36

Van die foto schrik ik. Dat kan toch niet zo erg.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:17

@petra31: ik kom net van de manege en ik zag dat fox en nino er nog gewoon staan....Althans hun namen stonden op de boxen. Ook zag ik dat hun naamkaartjes nog op het bord hangen....Ik ken de paarden zelf niet maar ik geloof dat nino toch een hele grote vos is? Met een wondje boven zijn rechter schouder? Die staat er zeker nog hoor! Dus ga er gewoon even langs als je het zeker wil weten maar volgens mij heb ik ze net allebei gezien! Als je nog wat wil weten hoor ik het wel! Ik ben er komende donderdag weer en kan evt. Wel een foto maken van de paarden dan als je dat wil... Groetjes

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:25

???? hoe kan dat nu weer????? Ik heb in de tussentijd van diverse mensen (waaronder ook degene die hem zelf in de trailer heeft gezet) gehoord dat Fox en Nino inderdaad zijn meegegeven aan een handelaar om te worden afgemaakt. Het zijn allebei grote vossen van circa 1.78m. Nino had inderdaad een onsteking op zijn schouder (mag hopen dat die na 3 maanden eindelijk weg is).

Helaas kan ik niet naar HCB want ik heb een paar weken geleden een aanvaring met Filip gehad. Vrees ook dat ik hem aanvlieg als ze er niet staan :o

Als jij een foto van hen zou willen maken donderdag, heeeeeeel graag (en als ze er echt nog staan wil je Nino vast wel een hele grote knuffel van mij geven)!!!!!!! Ik wacht vol spanning af.....

Groetjes,
Petra

eukje schreef:
@petra31: ik kom net van de manege en ik zag dat fox en nino er nog gewoon staan....Althans hun namen stonden op de boxen. Ook zag ik dat hun naamkaartjes nog op het bord hangen....Ik ken de paarden zelf niet maar ik geloof dat nino toch een hele grote vos is? Met een wondje boven zijn rechter schouder? Die staat er zeker nog hoor! Dus ga er gewoon even langs als je het zeker wil weten maar volgens mij heb ik ze net allebei gezien! Als je nog wat wil weten hoor ik het wel! Ik ben er komende donderdag weer en kan evt. Wel een foto maken van de paarden dan als je dat wil... Groetjes

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:39

Van Jessy vind ik echt heel erg om te lezen zeg. Ik was zo gek op dat paard. Kom er nu al zo n twee jaar niet meer, maar wel heftig hoor.

AlexDertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:46

Toen ik zaterdagochtend op de manege aan kwam waren Nino en Fox inderdaad net weg ... het is dus waar dat ze weg zijn , maaike had nog tegen ons gezegt dat als Fox weg zou gaan dat maaike nog wel een goed plekje voor hem had dus die zal er nu wel prima bij staan , en volgens mij had er ook iemand een plekje voor Nino , ik kon het zaterdag niet vragen omdat de stalhulp een goeie band met Nino heeft/had dus die was niet echt in de stemming .. ik zal kijken wat ik er zaterdag over kan vragen !

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:33

Het is heeeeel bijzonder: ik word net gebeld door iemand dat Nino en Fox inderdaad weer op de manege staan!!!!!! Geen idee wat er nu gebeurd is en of ze voorlopig inderdaad nog veilig zijn want ik weet 100% zeker dat ze zaterdag met een handelaar zijn afgevoerd, maar voorlopig zijn ze weer terug :D *\o/* _/-\o_ !!!! Duimen jullie met mij mee dat ze voorlopig veilig op de manege blijven en dat ze niet even uit plaatsgebrek tot vrijdag ofzo zijn teruggekomen?????? Ga nog even heeeeeel blij zitten zijn en rondjes om de tafel dansen *\o/* *\o/* *\o/*

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 20:07

>;) >;) Bijzonder weer, waar zijn ze dan de afgelopen paar dagen geweest? Fijn dat ze in elk geval terug zijn en niet bij een handelaar zijn

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:14

is er niet ergens een paardenmarkt geweest ?

ruco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:23

13 juni in numansdorp

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:47

En de soap duurt voort en voort... |(

Weet iemand hoe het met Laluna gaat? Zou haar graag eens opzoeken, maar waar staat ze nu?

edit: Petra, ik duim voor je hoor!!!!! :(:)

ruco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:52

Laluna staat bij Sietske in Nieuwerkerk ad IJssel zie pag 17

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:53

Ik wil geen roddels de wereld in brengen, maar ik verbaas me wel dat HCB nog zolang heeft kunnen/mogen bestaan. Als je ziet op de foto hoe dun Fox en Iemus (?) waren. Er zat nog amper vet op hun kont. Als je leest dat zeker 5 paarden om pijn zijn afgemaakt, nadat het is overgenomen. Ik vind het bizar, dat het zo ver heeft kunnen komen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:29

En dan ook nog te bedenken dat kleine pony's geleasd werden en ook nog lesjes meeliepen.
En al die lease en les klantjes het maar normaal vonden dat die dieren te weinig voer kregen.

izzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:11

Ariebren schreef:
En dan ook nog te bedenken dat kleine pony's geleasd werden en ook nog lesjes meeliepen.
En al die lease en les klantjes het maar normaal vonden dat die dieren te weinig voer kregen.

Heel veel lesklantjes wisten niks van wat er gevoerd werd, als je niet rond voertijd rijdt krijg je daar niks van mee hè ;) , vergeet niet dat er veel kinderen komen met ouders die geen/weinig verstand hebben van paarden. Mijn dochter rijdt op de manege en wij hebben de laatste maanden getwijfeld om weg te gaan en hadden eigenlijk al besloten weg te gaan toen bekend werd dat er een echt faillissement aan zat te komen. Gelukkig toch maar gebleven want wat is het verbeterd zeg...

Jes staat overigens op een wei, waar precies weet ik niet. Ze is even niet helemaal in orde geweest maar wordt prima verzorgd momenteel. Afgelopen weken (en vooral afgelopen weekend) zijn er veel nieuwe pony's bij gekomen. Er zitten hele leuke beestjes tussen :j

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:22

Misschien doordat er geen echte paarden mensen rond liepen kon het zo uit de hand lopen.
Maar een lease prijs van 125 euro per maand voor een halve A Welsh, die ook nog 5 tot 10 lesjes meeloopt per week voor 10 euro per lesje ??
Dan houdt je genoeg over om goed voer te kunnen kopen.

izzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:40

Ariebren schreef:
Misschien doordat er geen echte paarden mensen rond liepen kon het zo uit de hand lopen.
Maar een lease prijs van 125 euro per maand voor een halve A Welsh, die ook nog 5 tot 10 lesjes meeloopt per week voor 10 euro per lesje ??
Dan houdt je genoeg over om goed voer te kunnen kopen.

Dat geld ging (volgens de verhalen) dan ook ergens anders heen...