Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ceriadwen schreef:Klopt, alleen weet ik niet hoeveel km jij gereden hebt.. maar ik heb er per dag tussen de 30 en 40 km opzitten.. de kortste rit was voor mij zo goed als 30 km.
Maar uiteraard is dat niet vermoeiend hoor voor een paard.. 4 dagen achter elkaar een klasse 1 lopen.
Op basis van 4 dagen die afstand, is het voor de gewone paarden een zware rit.
Overigens wanneer kom je op Langelaan staan?
Flurk schreef:Ceriadwen schreef:Klopt, alleen weet ik niet hoeveel km jij gereden hebt.. maar ik heb er per dag tussen de 30 en 40 km opzitten.. de kortste rit was voor mij zo goed als 30 km.
Maar uiteraard is dat niet vermoeiend hoor voor een paard.. 4 dagen achter elkaar een klasse 1 lopen.
Overigens wanneer kom je op Langelaan staan?
Wil niet banket staaf overkomen maar de routes waren niet zo lang als jij gereden hebt.
Ben je verdwaald dan?
Wij waren iedere dag 2,5 uur onderweg
dag 1 was 18 km
dag 2 22,5 km
dag 3 26 km
de laatste dag weet ik niet meer maar was korte rit
Ceriadwen schreef:Klopt, alleen weet ik niet hoeveel km jij gereden hebt.. maar ik heb er per dag tussen de 30 en 40 km opzitten.. de kortste rit was voor mij zo goed als 30 km.
Misschien scheelt het dat ik er een aantal km vanaf stond.. en verder heb ik vanaf mijn startpunt tot mijn eindpunt iedere dag de routes via GPS gemeten. Snelheid, afstand etc heb ik opgeslagen staan.
Dus weet niet wat jij gedaan hebt.. maar ben jij misschien wel helemaal rond geweest dan? 2 1/2 uur op mentempo op een rit van 18 km? Ben je achteruit gereden dan?
Flurk schreef:Ik zal het maar niet proberen uit te leggen want ik merk dat je het niet snapt
verder ben je wel gezellie hoor
Uprica schreef:kijk positief Stef! super nieuws! niet in de bak wel op gras??? lijkt mij juist onregelmatiger oppervlakte om op te laten lopen?
).
Stef_Rashidi schreef:Uprica schreef:kijk positief Stef! super nieuws! niet in de bak wel op gras??? lijkt mij juist onregelmatiger oppervlakte om op te laten lopen?
Nee ging het niet om. Hij mocht nog niet op het zand omdat zijn wond nog een klein stukje open staat (en ik krijg hem de longeerpaddock nog niet in).
En hij mag alleen nog draven. Pas einde van de week meer.
Maargoed hij en alleen draven gaat toch niet lukken tijdens longeren
Dus gewoon maar ff wachten tot einde van de week, dan mag hij de wei weer op en dan hoop ik dat die wond redelijk netjes dicht blijft zitten.
Ceriadwen schreef:Stef_Rashidi schreef:
Nee ging het niet om. Hij mocht nog niet op het zand omdat zijn wond nog een klein stukje open staat (en ik krijg hem de longeerpaddock nog niet in).
En hij mag alleen nog draven. Pas einde van de week meer.
Maargoed hij en alleen draven gaat toch niet lukken tijdens longeren
Dus gewoon maar ff wachten tot einde van de week, dan mag hij de wei weer op en dan hoop ik dat die wond redelijk netjes dicht blijft zitten.
Ik blijf erbij.. HANSAPLAST!!!
Wel fijn hoor dat ie vooruit gaat!!
Stef_Rashidi schreef:Het gaat goed met de wond van Rashidi hoor.. Is bijna dicht!
Ik moest vandaag de veearts weer bellen om te bespreken wat hij wel en niet mag.
Hij mag weer gelongeerd worden.. alleen dat zou ik dan op gras moeten doen want mag nog niet in de bak, dus dat wordt een beetje lastig![]()
Dus ik hou het nog bij een weekje stappen en een paar rondjes draven op het erf.. Vanaf eind volgende week mag hij weer bij de groep het land op
Ceriadwen schreef:En Vincent heeft weer nieuwe schoenen.. het zijn naaldhakken geworden.. slippers was weer te gewoon.. uggs zijn te warm nog...
Meneer had donald duck voetjes.. volledig over zijn ijzers heen gezakt.. en ze zaten nog net geen 5 weken:(
Maar goed..deze staan hem prima
Esther28 schreef:Stef_Rashidi schreef:Het gaat goed met de wond van Rashidi hoor.. Is bijna dicht!
Ik moest vandaag de veearts weer bellen om te bespreken wat hij wel en niet mag.
Hij mag weer gelongeerd worden.. alleen dat zou ik dan op gras moeten doen want mag nog niet in de bak, dus dat wordt een beetje lastig![]()
Dus ik hou het nog bij een weekje stappen en een paar rondjes draven op het erf.. Vanaf eind volgende week mag hij weer bij de groep het land op
He Stef, jij ook hier....
We moeten nog ff afspreken welke dag je Vera volgende week rijdt
Stef_Rashidi schreef:Ceriadwen schreef:Hey Stef... is een borstbeschermer niks voor de eerste dagen straks op t land? Dan blijft de wond afgedekt en kan er niet zomaar vuil inkomen?
Zou handig zijn, maar hij sloopt alles