Manege Chardon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorseQueen

Re: Manege Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:59

Stef_Winston schreef:
HaHA je hoeft niet alleen aan mij te type hoor Knipoog
Op wie heb je nog gereden? Macho?

neej ollever!

Wanneer rij jij ookalweer?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 19:01

Zaterdag van 11 tot 12 Haha! Ik mocht naar 10 uur Vork Was echt verbaast Clown maar blijf nog lekker om 11 uur Knipoog Volgend kwartaal misschien Vork
Was Ollever leuk?
Ik heb Manno gereden Haha! Ging echt super lekker Haha!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 19:01

3e BLADZIJDE Go jij! Go jij!

HorseQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:02

Okej dan!

Ja hoor was wel leuk Haha!
Was manno ook leuk?!
Bij manno zat k een x op zijn nek zij z'n oren want in de galop bokte die zo hoog toen vloog k op zijn nek en toen gleed ik 2 minute later weer in t zadel Tong uitsteken hahaha

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 19:05

HorseQueen schreef:
Okej dan!

Ja hoor was wel leuk Haha!
Was manno ook leuk?!
Bij manno zat k een x op zijn nek zij z'n oren want in de galop bokte die zo hoog toen vloog k op zijn nek en toen gleed ik 2 minute later weer in t zadel Tong uitsteken hahaha

HAha dat heb ik nog nooit gehad Clown Ik wil misschien me wedstrijd wel op hem proberen.

Tops_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:33

Ik heb bij Chardon stage gelopen...

Heb en hou er zeer gemengde gevoelens aan over...

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 00:18

Tops_M schreef:
Ik heb bij Chardon stage gelopen...

Heb en hou er zeer gemengde gevoelens aan over...

Hoezo? Ben ik stiekem wel benieuwd naar..Lachen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 14:59

Ik ook. Knipoog

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:39

Mag trouwens evt ook over PB...

Tops_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:03

Ik be daar geweest in de tijd dat Paledo overleed...Das een tijdje geleden dus alweer... Kan wezen dat er nu alweer het een en anders is veranderd maar goed... De ervaring die ik heb dat is waar ik mijn mening op baseer....

Over het algemeen vind ik dat op manege Chardon heel mooi en goed les wordt gegeven door Teun (van Annemarie nooit les gehad).
Maar buiten het mooie uiterlijk toe gebeurd er vrij veel achter de schermen wat op een minder diervriendelijke manier gebeurd. Tuurlijk... je moet een paard ook wel eens goed op zn donder geven als deze aan het klooien is en dit is niet enkel iets wat op Chardon gebeurd... helemaal mee eens... maar om nu een paard wat door rugpijn (die heel goed op te merken was wand enkel met je hand over de rug en het paard dook al in elkaar) een manierenlesje te geven (zweep, zooitje hulpteugels erop) omdat ze er een beginner afgegooid had... Tja...
daarnaast vind ik persoonlijk ook dat de paarden daar te veel netjes werden geslagen... Wil jij de stal uuitlopen als ik hem open doe... hier een tik op je neus met een zweep en je doet het niet meer zo snel.
Paarden komen (als ze geluk hebben) 1 x per week buiten in de paddock (en degene die wetten waar ze heen gaan zij n dan van opwinding niet meer te houden vaak (Teun werd letterlijk door Oliver meegesleurd naar de paddock)

En daarnaast kon ik ook niet zo heel goed tegen Ijsbrand zijn manier van werken... Nu is hij natuurlijk meer bezig met de wedstrijdpaarden en het mennen maar toch... hij is een toch redelijk belangrijk persoon daar.

Let op he... Ik wil Chardon niet afkraken of zeggen dat het niet deugd ofzo... zulke dingen gebeuren (helaas) op vele stallen... Toch is Chardon een van de stallen geweest waar ik ben geweest (op stage of gewerkt) waar het het ergste is... helaas.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:14

Nee, kritiek moet kunnen toch?

Ik kan me er alleen niet zo in vinden. Niet dat ik IJsbrand hele dagen achterna loop, maar mijn nicht rijdt zijn paarden altijd en ik krijg van haar juist altijd het idee dat ze heel zuinig zijn op hun paarden.
Maar goed, ik zie ook wel eens dingen waarvan ik denk; jammer. Het klopt dat de paarden nog steeds maar heel weinig op het land komen. In ieder geval, de manegepaarden dan.
Ik heb ook zeker niet de illusie dat zij het zoveel beter doen dan andere stallen, maar als ik het vergelijk met de stallen die ik in het verleden heb gezien, dan is dit toch wel een stukje beter.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 18:57

Hee,
Ik vind het ook jammer dat ze paarden zo weinig in het weiland staan. Teun geeft trouwens geen les meer. Erg jammer. Ik heb nu les van Annemiek. Ik vind dat zij ook erg goed les geeft Haha!. Er wordt soms wel onnodig geslagen. Daar ben ik het mee eens, maar dat is vooral in de beginnerslessen als de paarden met elkaar gaan lopen klooien.

Tops_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:55

Kritiek moet idd kunnen maar niet iedereen kan kritiek accepteren... Knipoog... helaas...
De wedstrijdpaarden van Ijsbrand die komen weinig te kort (zeker als ik het vergelijk met andere stallen waar ook hoog presterende paarden staan... nu vind ik zelf toch dat wedsrijdpaarden te snel in een hokje appart worden behandeld en weinig echt paard mogen zijn maar goed... dat is voor een groot deel ook mijn eigen kijk op de paardenwereld... )

Toch de menege paarden hebben een vrij zwaar leven op Chardon vind ik. Ik kan mij de "niet de box uitlopen lessen" bij oa Falco, Olliver, Saar, en nog een aantal waarvan ik de naam kwijt ben goed herinneren... daar zijn andere manieren voor... duren misschien iets langer maar goed... zijn wel paardvriendelijker...

Toch staat chardon bij mij niet erg hoog op het lijstje van stallen die goed bezig zijn in mijn ogen.
Goed ze hebben een heel mooi complex, goede materialen om mee te rijden maar de diervriendelijkheid die mis ik daar.

Kijk in de les kan het soms idd nuttig zijn om eens even een beetje bij te sturen... maar wat ik vooral bedoelde is het corrigeren buiten de lessen. (en buiten de tijden dat er anderen dan "personeel" aanwezig is)

Tja Teun werd ook alweer een dagje ouder... eigenlijk niet meer dan logisch. Annemarie die deed in die tijd nog niet heel erg veel op Chardon... had toen 1 eigen paardje met wie ze dagelijks bezig was.

Wat ik mij nu wel afvraag is Danny er nog steeds? En tom? En Staat Saar er nog steeds... Dat vond ik zon gaaf beest... een echte theemuts was dat.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 20:01

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 20:16

Ik heb 12 mei weer wedstrijd Haha! en ik ga deze vakantie Nico leasen met julika Bloos van zondag tot vrijdag Lachen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 22:32

IS ER NOG IEMAND?

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:41

Ja ik ben er Haha!

hoe ging je wedstrijd op Manno?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:51

hoi,
ik ontdek jullie net (er is in het verleden hier wel een topic geweest over Chardon maar die liep niet echt)
Nou vroeger heb ik een aantal jaren op Chardon gestaan met de fjord Jens misschien kennen jullie hem nog wel?
Toen Jens artrose kreeg hebben wij hem heen gestuurd naar Meijendel waar hij heerlijk in de duinen met andere fjorden vrij rond loopt totdat hij dood gaat.
Niemand begreep dat op Chardon maar mijn pony is erg dankbaar en komt vrolijk gedag zeggen als ik hem opzoek (moet bekennen dat ik nu erg lange tijd niet meer geweest ben) In die tijd namen wij Pedro ook wel eens mee op buitenrit (zie foto in mijn profiel)
En afgelopen maandag ben ik er weer eens wezen kijken omdat een kennis van mij in de les rijdt en zag dat er een behoorlijke verbouwing gaande is.
Wordt wel mooi en er komen zelfs longeercirkels

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:22

zie je dat dit topic niet echt loopt?
er komen maar weinig reacties
zal als Ys straks naar Beesd gaat wel drukker worden hierzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:30

Flurk schreef:
hoi,
ik ontdek jullie net (er is in het verleden hier wel een topic geweest over Chardon maar die liep niet echt)
Nou vroeger heb ik een aantal jaren op Chardon gestaan met de fjord Jens misschien kennen jullie hem nog wel?
Toen Jens artrose kreeg hebben wij hem heen gestuurd naar Meijendel waar hij heerlijk in de duinen met andere fjorden vrij rond loopt totdat hij dood gaat.
Niemand begreep dat op Chardon maar mijn pony is erg dankbaar en komt vrolijk gedag zeggen als ik hem opzoek (moet bekennen dat ik nu erg lange tijd niet meer geweest ben) In die tijd namen wij Pedro ook wel eens mee op buitenrit (zie foto in mijn profiel)
En afgelopen maandag ben ik er weer eens wezen kijken omdat een kennis van mij in de les rijdt en zag dat er een behoorlijke verbouwing gaande is.

Wat ontzettend leuk dat je Pedro meenam. Echt heel leuk. De verbouwing van de nieuwe bak is nu klaar en he ziet er supper uit. Tuurlijk wordt er wel eens onnodig geslagen, maar e proberen echt ook wat leuks voor de pony's te houden! Alhowel falco ook echt wel eens op het land moet..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 22:45

Jorine_Falco schreef:
Flurk schreef:
hoi,

Wat ontzettend leuk dat je Pedro meenam. Echt heel leuk. De verbouwing van de nieuwe bak is nu klaar en he ziet er supper uit. Tuurlijk wordt er wel eens onnodig geslagen, maar e proberen echt ook wat leuks voor de pony's te houden! Alhowel falco ook echt wel eens op het land moet..

Ik hoorde dat de pony's en paarden weer de wei op gaan! de paarden zaterdagmiddag en de pony's meestal doordweeks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:12

Euhm, ik hoorde juist vanm niet. Blitz en Fire staan nu op de wei, omdat Blitz niet zonder Fire kon. En ze kwamen pony's te kort, voor in de lessen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:13

Maar mísschien gaan ze voor de lessen.. (denkt van niet)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 12:40

Ik hoorde dat ze doordeweeks de wei op gaan als er GEEN lessen zijn waar ze ze nodig hebben.

Ik vind het trouwens wel poedersuiker dat er zoveel naar de slacht gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:25

Ja dat vindt ik ook. Maarja, voor sommige kan het beter zijn (robinson Lady) etc.
Lict eraan of ze die dagveel lopen ofniet KnipoogDat hoorde ik weer ahaha stef Tong uitsteken