Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Hier leren de kinderen om niet achter een paard langs te lopen, moet je vooral stands hebben
.
Marjoow schreef:Hallo,
Ik vind stands veiliger dan boxen. Omdat het paard in een box je de kont kan wijzen en je vervolgens trappen. In een stand is dat niet mogelijk, omdat je je paard eerst omduwt voordat je de stal binnenkomt.
. Dus een stal is gevaarlijk omdat het paard zijn kont naar je kan keren.. Maar een stand, waarbij de paarden notabene al met de kont naar je toe staan, is niet gevaarlijk...
.Jiill_ schreef:wat ik nooit snap is waarom die pony''s met hun kont naar het gangpad staan ?laat ze toch lekker kijken .. of is daar een rede voor die iemand mij wil uitleggen ?
Eevj schreef:Op de manege waar ik reed stonden alleen de extreem grote paarden in boxen, en de privepaarden. Als er maar genoeg betaald werd :).
Marjoow schreef:Als ik zelf een eigen paard zou hebben, zou ik hem op een weitje zetten met een schuilhok erin voor de regen. Ik heb dan geen stal nodig.
. Nee hoor, die blijft lekker in zijn weiland met zijn kuddevriendjes en heeft alle vrijheid om te gaan en staan waar 'ie wil en heeft alle vrijheid om om te gaan met wie hij wil van zijn kudde (aangezien hij in een stand overgeleverd is aan zijn buren).
XpaardjesX schreef:Ik vind dat paarden het best in een ruime stal horen te staan
Nadya schreef:Stands vind ik afschuwelijke dingen. Ik zou mijn paard NOOIT van zijn leven in een stand zetten. Nee hoor, die blijft lekker in zijn weiland met zijn kuddevriendjes en heeft alle vrijheid om te gaan en staan waar 'ie wil en heeft alle vrijheid om om te gaan met wie hij wil van zijn kudde (aangezien hij in een stand overgeleverd is aan zijn buren).
Voor een paard is continu vast staan sowieso zo onnatuurlijk als wat (vluchtdier/bewegingsdier).
Ik vrees dat mijn paard binnen no time compleet afgestompt zou zijn van die saaie muur waar 'ie de hele dag tegenaan zou moeten kijken. Arme paarden die nog in stands staan.... Brrrrr.....
Britty schreef:Ik snap iet dat in Nederland stands nog niet verboden zijn, net als in Duitsland. Gelukkig zie je het ook niet zo heel erg veel meer.
Dat TS een stand veiliger vind, kan ik ook niet helemaal bij. Ten eerste voor jezelf: het paard staat altijd met zijn kont naar je toe. Vaak zie je ook nog dat ze aan de voorkant tegen een blinde muur aan staan te staren. Maar ook voor het paard vind ik het gevaarlijker, net als Nadya. Stel dat er eens wat mis gaat op stal, en alle paarden moeten er snel uit.
Ik zou zeggen: ga zelf eens een dagje met een touw/ketting om tegen een blinde muur staan staren. Denk dat je na een halve dag helemaal gek bent. Alleen al een hele dag stil staan....pfff
?)
Marjoow schreef:Clienn schreef:Claustrofobie is het
ik vind dat het ligt aan de omstandigheden
als een paard zoals eerder gezegt, de wei ingaat, lessen loopt en alles bij elkaa ropgeteld +/- 2/3 uurtjes in een stand staat.. ok
maar de hele dag dat vind ik wel een beetje zielig..
iedereen zijn eigen mening.
maar zet jij dan een paard buiten in de vrieskou? In de zomer staan de paarden dag en nacht buiten, doordeweeks tot 3 uur, op woensdag tot 12 uur, tussendoor staan ze dan een uur in de binnenbak. In de winter staan ze 's nachts binnen met veel kuil en ze gaan overdag de wei in. Op zondag staan ze de hele dag in de wei.