Wat zou er gebeuren als alle penny's hun zin kregen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Wat zou er gebeuren als alle penny's hun zin kregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:36

nou, dan zou de paardenwereld er wel heel zielig uitzien, lijkt me logisch Knipoog

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:09

hahah dan worden alle pony lek ge knuffeld en lekker op gehobbelt hoeven ze alleen lief te zijn met poetsen, en wat eigenwijs met rijden heerlijk toch..
hou van die kleine meisjes Lachen

daniella74

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:13

IKbenEllen schreef:
Lenny = lieve penny
Stenny - stoere / stoute penny
Henny = mannelijke penny
Penno(ma) = oudere penny

Ik ben helemaal voor ROFL , de Henny kon ik al maar is volgens mij een redelijk zeldzaam fenomeen.

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 23:22

Prachtig Huilen van het lachen
Nou dan zou de wereld dus een ramp worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 23:24

Ik denk dat het daglicht dat niet zou kunnen verdragen! Huilen van het lachen

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:29

denk ik ook nie!

ROZE ROZE KOEKJES ROZE

laten we zeggen dat er geen ruiters meer zouden zijn! want ze zijn alemaal dood na hun arabieren ingereden te hebben Huilen van het lachen

lekker handig voor ons anti penny's! Tong uitsteken

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:33

pfff daar wil ik niet eens over nadenken Clown

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:28

ik moet er niet aan denken Nagelbijten / Gniffelen

overal wilde zwarte arabieren en my little pony's Huilen van het lachen
en alles roze... Clown
zou wel voordelig zijn voor de penny (het tijdschrift dan he..) , die zouden heel veel geld kunnen verdienen aan een penny wereld Huilen van het lachen

en in een penny wereld zouden de anti penny's iets meer te doen hebben Schijnheilig

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:43

:S sorry dit topic heeft mij aan het denken gezet de meest verschrikkelijke beelden spelen zich nu af in mijn hoofd :S

Hengsten met roze strikjes in hun staarten die zo vaak gekamt zijn dat er nog maar 1 haartje over is, een en al arabieren veulentjes, die later door de eigenaar zelf ''ingereden'' worden.
Het is altijd zomer, er word iedere dag zonder zadel een buitenrit gemaakt, maar het is wel iedere maand kerst met veeeel sneeuw en dan worden en zo'n 10 000 veulens geboren die Noël heten. Alles is roze. Pony's zitten onder de bandages en troep behalve als het nodig is. Schimmels worden roze geverfd zodat het net my little pony's zijn. Sporen en zwepen worden verboden. Maar.... er zijn ook nog andere penny's.... Die wonen in afgelegen gebieden. Dit zijn de ''stoere'' penny's. Zij weten alles van paarden en pakken ieder paard aan (uhum) Zij zijn zogenaamd de fantastische ruiters die niet bang zijn om te laten zien wie de baas is. Daar bokken dus shetten dappere kindertjes op de grond..... gaan ze stofhappen met hun grote mond..

En hoe het allemaal eindigt? Tjah, sommige pony's kunnen de stress aan, dat zijn de zogenaamde pony's met pennymeisjes... Sommige pony's zullen helemaal doordraaien en nooit meer de oude worden....

En weet je wat ik ga doen?
Ik beging een ondergronds bokt verzet!!! Gaan we al die penny's ergenst opsluiten, en alle getraumatiseerde pony's weer op de rails helpen.
Hoe ik zoveel weet over die penny meisjes? heb een account op de pennyprofielen site :S niet dat ik een penny ben. Maar ik help al die arme 8jarigen die een pony hebben maar er niks van kunnen.... Ik dacht nog, zal ik een link naar bokt neerzetten maar dat zal ik jullie niet aandoen...

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:52

Dan zou er in elke ruitersportzaak te verkrijgen zijn
* Roze hoefnagellak
* Alleen nog maar roze kleding
* En van die nietpassende zadels
* Owja setjes zijn VERPLICHT!
* En de penny's zouden hun logo hebben. Het Ik-Kies-Bewust-Voor-Het-Penny-Zijn. Deze logo's zouden te vinden zijn op roze dekjes, elastiekjes en roze rijbroeken.

Ze zouden dan vast wel hun eigen "geboden" hebben

*Gij mag geen gebruik maken van zweep,spoor. Dat is Sielugh.. Bloos
*Gij moet uw paard op een speciaal Penny-dieet zetten. (lees- Roze koeken, gesuikerde spekjes Clown

*Gij moet uw paard minstens 10 keer per dag poetsen. Ach gut
*
*
*
*
*
*
*

(ben voor de rest inspri-loos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:09

Vreselijk!!!
Citaat:

*Gij zult geen gebruik maken van zweep, spoor. Dat is Sielugh.. Bloos

*Gij zult uw paard op een speciaal Penny-dieet zetten. (lees- Roze koeken, gesuikerde spekjes Clown

*Gij zult uw paard minstens 10 keer per dag poetsen. Ach gut

*Gij zult uw paard groentesoep voeren als hij ziek is.

*Een caravan is een prima alternatief voor een stal... Clown

*Gij zult nooit naar een zadelmaker gaan. Een Anky-zadel past namelijk ALTIJD. Mits het roze is, uiteraard.

*Roze is een uitstekende kleur voor beenbescherming.

*Gij zult slechts rijden in (roze) set. Clown

*Gij zult uw hengst niet castreren, op straffe van een levenslang paardenverbod. Ach gut

*Zwarte paarden zult gij zwart laten. Bruine paarden worden eveneens zwart gespoten, evenals vossen. En tenzij uw paard een zeer bijzondere kleur heeft, bijvoorbeeld zilver of goud, zullen alle overige kleuren roze gespoten worden. Cool

*Gij zult de manen van uw paard niet knippen of trekken, of op enige andere wijze korter maken.

*Gij zult u niets aantrekken van commentaar van oudere en wijzere mensen, die meer ervaring hebben als u. Koe

Mirjam: Ik heb ze even voor je aangevuld Clown

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:22

Alleen maar schone paarden Haha!

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:23

Yamcha schreef:
Vreselijk!!!
Citaat:

*Gij zult geen gebruik maken van zweep, spoor. Dat is Sielugh.. Bloos

*Gij zult uw paard op een speciaal Penny-dieet zetten. (lees- Roze koeken, gesuikerde spekjes Clown

*Gij zult uw paard minstens 10 keer per dag poetsen. Ach gut

*Gij zult uw paard groentesoep voeren als hij ziek is.

*Een caravan is een prima alternatief voor een stal... Clown

*Gij zult nooit naar een zadelmaker gaan. Een Anky-zadel past namelijk ALTIJD. Mits het roze is, uiteraard.

*Roze is een uitstekende kleur voor beenbescherming.

*Gij zult slechts rijden in (roze) set. Clown

*Gij zult uw hengst niet castreren, op straffe van een levenslang paardenverbod. Ach gut

*Zwarte paarden zult gij zwart laten. Bruine paarden worden eveneens zwart gespoten, evenals vossen. En tenzij uw paard een zeer bijzondere kleur heeft, bijvoorbeeld zilver of goud, zullen alle overige kleuren roze gespoten worden. Cool

*Gij zult de manen van uw paard niet knippen of trekken, of op enige andere wijze korter maken.

*Gij zult u niets aantrekken van commentaar van oudere en wijzere mensen, die meer ervaring hebben als u. Koe

Mirjam: Ik heb ze even voor je aangevuld Clown

Mooizo. Tong uitsteken

Liveyourlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:34

Ik kan er niets aan doen maar vind het hele woord Penny erg neerbuigend. En wat bedoelen we er eigenlijk mee? Meisjes veelal die met paarden bezig zijn en daarna de verhalen wat mooier maken over wat ze doen omdat ze het verschil tussen dromen en realiteit soms nog niet zo goed weten? Of bedoelen we mensen die stelselmatig hun paard onrecht aandoen? Of paarden van anderen onrecht aandoen?

Ik was 8 toen ik begon met paardrijden en ik was een echte Penny! Ik las wekelijks de Penny en geloofde wat daarin stond. Ik droomde dat ik 2 meter sprong met de manegepony waar ik op reed ( geloof dat het beestje 22 jaar was...) of dat ik zonder zadel en hoofdstel op de rug van mijn lievelingspony door de wei galoppeerde. Wekelijks stond ik smachtend te kijken als de 'grote mensen' hun paarden aan het rijden waren, hopend dat iemand zou vragen of ik even wilde stappen. En als dat dan mocht was ik echt heel blij! Op school vertelde ik daar vast wel eens over en verving ik uitstappen vast wel eens met rijden....

Verschil is alleen dat je het nu niet op school vertelt, maar dat je het op internet zet. Een plek waar je anoniem alles kan droppen, een plek waar verhalen makkelijk groter en spectaculairder worden. Maar ook een plek waar iedereen erop kan reageren.....

Penny is voor mij dus een stukje kind van toen, onschuldig en kinderlijk in het omgaan met paarden. Met een vleugje fantasie, maar wel heel veel lol met je pony!

Op Bokt zie je de term Penny vaak voorbijkomen, soms wordt daarbij het meisje bedoeld zoals hierboven beschreven, maar soms ook iets anders: Een volwassen persoon die op een kinderlijke manier met haar verzorgpony omgaat. Iemand die meer aandacht besteedt aan de setjes in regenboogkleuren dan aan het rijden. Mensen die ongevraagd aan andermans paarden zitten of er zelfs op rijden. Mensen die niet willen luisteren naar anderen die het beter weten.

Wat er zou gebeuren als alle Penny's hun zin kregen? Ik denk dat er weinig veranderd met hoe het nu gaat......

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:04

daniella74 schreef:
Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen lief en onschuldig Penny (van hele jonge kinderen) en het vervelende betweterige irritante gedrag van sommige iets oudere meisjes en soms zelfs volwassenen.

Een meisje van 6 dat wil helpen of een liedje wil zingen voor paardlief als ik sta te poetsen heb ik geen enkele moeite mee maar als je dag na dag wordt aangevallen en uitgescholden omdat je met sporen rijdt of het beest opvoedt of juist te horen krijgt wat je allemaal verkeerd met rijden doet dan wordt je aardig anti Penny.

Liveyourlife, dit staat op pagina 2. Wellicht heb je hierover en de verschillende posts hierna heengelezen.
Het gaat niet over jonge kinderen afzeiken die nog idd in een bepaalde fase zijn binnen hun ontwikkeling.

Gisteren ben ik tot 5!!! keer toe aangsproken dat de merrie "er geen zin in heeft" (verzamelde gangen) of mij gingen vertellen dat ik het "fout" deed want hij liep "scheef" (sb,wijken,travers) door een aantal dames van dik 12+ die zelf een paar maanden rijden en werkelijk nog geen onderscheid kunnen maken tussen hun eigen niveau en vergevorderd Zniveau maar babbels hebben voor 10. Ze konden nog niet eens de neusriem vastmaken op de correcte manier. Mogen we daar dan alsjeblieft grapjes over maken en ons hart over luchten???

Liveyourlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:07

Hahaha, natuurlijk mag je grapjes maken over meisjes van 12 die het verschil niet zien tussen scheef lopen en wijken Knipoog
Ik heb waarschijnlijk alle posts niet gelezen maar blijf er wel bij dat sommige mensen erg neerbuigend doen over Penny's en niet alleen hun hart luchten.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:25

Liveyourlife: Dit is ook meer uit de lol geloof ik, dan echt Penny's erdoor halen Knipoog
Sommige Penny's zijn echt überschattig. Die helpen met voeren (en goed ook) willen van je leren, helpen met poetsen, en geven paarden appels, en luisteren ook goed naar je als je zegt dat suiker niet zo'n goed idee is, niet goed voor de tanden Clown
Die Penny's zijn leuk, daarvan wil ik er wel 20 op stal Knipoog

Maar die meisjes die shetjes in gaan rijden, roepen dat ze al jaaaaaaaren ervaring hebben en wijzer willen zijn dan een oude boer die al 40 jaar paarden heeft, (en zonder het zelf te weten alle Games van Parelli kent, en er nog een paar bij bedacht heeft- zo'n boer die vindt dat paarden van 3, 4 nog baby's zijn, en waarvan je er niet eerder op mag dan dat ze "uitgehard" zijn (dat is dan standaard rond een jaar of 5)) díe Penny's zijn wel erg. Die zijn namelijk bezig paarden naar de stinkmodder te helpen.
Dat zijn van die Penny's die je paard gaan poetsen zonder het te vragen, maar er ook op gaan rijden, ook zonder overleg... en die kunnen me gestolen worden.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:11

Liveyourlife schreef:
Hahaha, natuurlijk mag je grapjes maken over meisjes van 12 die het verschil niet zien tussen scheef lopen en wijken Knipoog
Ik heb waarschijnlijk alle posts niet gelezen maar blijf er wel bij dat sommige mensen erg neerbuigend doen over Penny's en niet alleen hun hart luchten.... Knipoog

Daarom hadden we ook diverse subsoorten Penny's bedacht. Staan ergens hier boven op de pagina.

R0sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:17

haha iedegeval heeel anders dan nu Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:20

daniella74 schreef:
IKbenEllen schreef:
Lenny = lieve penny
Stenny - stoere / stoute penny
Henny = mannelijke penny
Penno(ma) = oudere penny

Ik ben helemaal voor ROFL , de Henny kon ik al maar is volgens mij een redelijk zeldzaam fenomeen.

Moet je maar eens op manege's rondkijken *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:21

En ik weet nog een sub-groep: Heartlandpenny's. Dat zijn meisjes die een heartland boek hebben gelezen en gelijk de join-up te doen (5 x per dag natuurlijk Clown ) , zonder er enige informatie over gezocht te hebben *LOL*

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:50

bizzybijtje schreef:
daniella74 schreef:

Moet je maar eens op manege's rondkijken *LOL*

Nou, ik kom regelmatig op 2 manege's en ik zie ze echt nergens

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:53

[quote="daniella74]
- Roze trailers en veewagens.
[/quote]

Tjeeee dan wordt ik een mega penny (met mijn 22 jaar) want ik krijg namelijk een Knalroze glittertrailer Haha!

En verder heb ik al mijn spullen in het rooooooooooozeeeeeeeee Haha! dus moet wel bijpassend zijn he Knipoog
Laatst bijgewerkt door Keet op 28-08-07 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:56

Pennykind, het is je van harte gegund Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:51

Angelstears schreef:
daniella74 schreef:
- Roze trailers en veewagens.

Tjeeee dan wordt ik een mega penny (met mijn 22 jaar) want ik krijg namelijk een Knalroze glittertrailer Haha!

En verder heb ik al mijn spullen in het rooooooooooozeeeeeeeee Haha! dus moet wel bijpassend zijn he Knipoog

Gefeliciteerd!!! Hihi, ik vind roze best gaaf eigenlijk... Lachen