Wie rijden er carrousel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wie rijden er carrousel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:48

Vrijdagavond caroussel was met de oude bezetting altijd erg gezellig. Jammer dat het met de nieuwe eigenaren op de manege en de helft van de oude paarden niet meer is zoals het was

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:49

Cayenne schreef:
Vrijdagavond caroussel was met de oude bezetting altijd erg gezellig. Jammer dat het met de nieuwe eigenaren op de manege en de helft van de oude paarden niet meer is zoals het was

t wordt ook al minder leuk..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:52

Ik rijd ook caroussel.
Weliswaar niet op hoog niveau, maar het is toch leuk. Het was een ponycaroussel maar het is nu een gemengde caroussel en we hebben twee keer per jaar een uitvoering op de manege.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:55

Ik reed caroussel .. Was dan wel reserve..
Stond ook zo als we een wedstrijd hadden, als er dan opeens iemand uitviel zou ik dan moeten. Gelukkig nog nooit gebeurt.

Gestopt vanwege accevietje met instructrice + ik mocht niet met mn eigen paard erin ..

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 09:47

_Denise_ schreef:
Ik rijd ook caroussel.
Weliswaar niet op hoog niveau, maar het is toch leuk. Het was een ponycaroussel maar het is nu een gemengde caroussel en we hebben twee keer per jaar een uitvoering op de manege.

Precies wat wij ook doen. Knipoog En morgen weer oefenen. Heb net een hele proef in elkaar gezet voor mijn groep.. Haha!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:22

De oefeningen waren wel geweldig. Kurkentrekker, Molenwiek in galop met 16 naast elkaar en dan maar recht houden, en dan het groeten waarbij eerst 8 paarden in galop naar G gingen naast elkaar met ruimte ertussen, en daarna de andere 8 in Galop er precies tussendoor en dan ook halt. Was altijd erg spannend maar het liep altijd goed af Haha!

We hadden voor de Woensdagavond Jeugdcaroussel trouwens geweldige Riverdance muziek laten maken, maar de oude heren van de jury konden dat niet altijd waarderen Haha! De kranten gelukkig wel.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:31

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een paar foto's/Filmpjes.
Jammergenoeg rijd ik geen carrousel. Ik sta namelijk bij buren Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:37

Ik stond ook niet op de manege zelf hoor, maar ik reed er iedere vrijdagavond heen met de trailer.

Ik geloof dat er ook maar een beperkt aantal eigen paarden in mocht? Anders zou het ook niet eerlijk zijn naar andere groepen toe. Ik geloof dat wij er 4 of 5 in hadden toendertijd.

Jarachne
Guido
Orlando
Alert
Igor

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:55

Ik heb geen trailer. De buren wel maar die zijn ze vast nie van plan om te lenen Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Ogrop op 10-02-07 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 11:10

Cayenne schreef:
De oefeningen waren wel geweldig. Kurkentrekker, Molenwiek in galop met 16 naast elkaar en dan maar recht houden, en dan het groeten waarbij eerst 8 paarden in galop naar G gingen naast elkaar met ruimte ertussen, en daarna de andere 8 in Galop er precies tussendoor en dan ook halt. Was altijd erg spannend maar het liep altijd goed af Haha!

We hadden voor de Woensdagavond Jeugdcaroussel trouwens geweldige Riverdance muziek laten maken, maar de oude heren van de jury konden dat niet altijd waarderen Haha! De kranten gelukkig wel.

Hey!! Kan jij misschien de kurkentrekker uitleggen.
Ik ben namelijk druk bezig met een proef te maken, en dat lijkt me wel een vet onderdeel.. Knipoog

En jullie proeft klinkt erg vet!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:24

Ik geloof dat het over de AC lijn vanuit D en G vanuit beide kanten met 8 paarden een slangevolte met 6 bogen was, en iedere boog was 10 meter. (Je raakt dus geen hoefslagen) daarbij gingen de paarden van beide kanten steeds vlak langs elkaar heen, maar raakten elkaar net niet Haha!

Dus vanaf A 8 paarden en vanaf C 8 paarden. Altijd zo moeilijk uit te leggen zeg Haha!

Wat we ook deden was vanuit galop vanaf beide kanten met 4 tegelijk naast elkaar oversteken en dan ruimte ertussen houden. Dan zodra vanaf beide kanten de paarden net langs elkaar heen gingen Met enen links en met enen rechts. Dus dat we precies wanneer we langs elkaar heen gingen naar links of rechts gingen en we dus een totaal andere rij hadden Haha!

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 09:02

Klinkt onwijs leuk!!
Ik heb de proef af. Hij is al ik eerlijk mag zijn best vet Cool geworden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:26

Wij gaan ook proberen carrousselwedstrijden te gaan rijden. Op moment hebben we een groep van 14 ruiters vanaf 12 jaar (2 reserve) met paarden en pony's. We willen eventueel dit jaar gaan beginnen met wedstrijden, maar volgens mij rijden er maar weinig carroussel in het zuiden.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:13

Ik rij nu voor het derde jaar mee in de caroussel.
Eerst 2 jaar bij manege de Boshoeve in Soest, in de B-poule, maar die manege is verkocht.
Nu rijd ik in Laren en gaan we dit jaar starten in de C-poule.

tamira_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:50

ik rij voor mijin 2de jaar. daarvoor was ik reserve. Ik rij in de A poule, van de Capelse manege pony's !! Vorig jaar 1rste! dat jaar ervoor 2de! ik rijd met dlientjuh(het zusje van Lous) en xMarit in de zelfde carrousel!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:36

wow, wij gaan 6 mei meerijden in waarland, wordt de eerste keer, we rijden met pony's en paarden mee bij de E pole paarden, iemand tips???

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:38

tamira_ellen schreef:
ik rij voor mijin 2de jaar. daarvoor was ik reserve. Ik rij in de A poule, van de Capelse manege pony's !! Vorig jaar 1rste! dat jaar ervoor 2de! ik rijd met dlientjuh(het zusje van Lous) en xMarit in de zelfde carrousel!

jaja dat weet ik nog ja. dit jaar word zilfiashoeve kampioen voor veel ruiters laatste jaar (mij ook maar ik ga daarna gedeeltelijk de les geven)

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:58

liberty schreef:
wow, wij gaan 6 mei meerijden in waarland, wordt de eerste keer, we rijden met pony's en paarden mee bij de E pole paarden, iemand tips???

Dat is by ons! Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:05

Tip bij Waarland: Het is altijd slecht parkeren dus zo ver mogelijk vooraan staan!

tamira_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:24

angel_moby schreef:
tamira_ellen schreef:

jaja dat weet ik nog ja. dit jaar word zilfiashoeve kampioen voor veel ruiters laatste jaar (mij ook maar ik ga daarna gedeeltelijk de les geven)

ja wij moesten vorig jaar ook afscheid nemen van veel ruiters & onze commandante.. Dus een mooi kado!! maar dit jaar gaan we denk ik niet bijzonder hoog eindigen. We hebben veel nieuwe ruiters en een nieuwe commandante.

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 08:11

In ieder geval onwijs veel succes!! Pling

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:43

Ik rijd sinds kort ook carrousel dit doe ik ik bij de vrijdagavond carrousel op stichting manege hillegersberg, kampioenen van 2006 in de A-poule paarden en we rijden in juni mee op capelle. Ook hebben we nog de stichting manege hillegersberg kidscarroussel en die zijn dit jaar 2e of 3e geworden in de A poule pony's en in 2005 kampioen A poule pony's.

tamira_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:21

frappa schreef:
Ik rijd sinds kort ook carrousel dit doe ik ik bij de vrijdagavond carrousel op stichting manege hillegersberg, kampioenen van 2006 in de A-poule paarden en we rijden in juni mee op capelle. Ook hebben we nog de stichting manege hillegersberg kidscarroussel en die zijn dit jaar 2e of 3e geworden in de A poule pony's en in 2005 kampioen A poule pony's.

3e en wij 1ste. Dat jaar ervoor jullie 1ste en wij 2de! het is echt altijd strijd tussen deze 2 manege's he!

tamira_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:23

liberty schreef:

E poule ?? Bestaat dat?

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:44

Tuurlijk bestaat de E-poule. Iedereen moet toch in de E-poule beginnen? Verward
Vorig jaar hadden wij ons debuut, in de E-poule dus.