Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sheilarianne

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:03

je hebt pb

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:37

is ook zo hij moet wel zakenman zijn maar het kan ook iets vriendelijker(tov van de paarden) vindt het gewoon sneu voor alle kleine ruitertjes die niet meer in de binnnenstad kunnen lessen!!!groetjeslessen!!!!!!!!!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 15:39

Ik snap alleen niet waarom ALLE "manegepaarden" leasepaarden moeten worden. Hij kan toch een deel verhuren, en een veel kleiner deel gebruiken voor lessen? Zo is er voor elk wat wils, en heeft hij een vast maandelijks inkomen en een deel variabel.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:03

(Ik heb bijna 15 jaar mee gedraaid op die manege als lesklant en af en toe als hulp en ken wilfred ook erg goed... je zal geen negatief woord over hem horen... het is een prima zakenman die de tent eindelijk eens goed draaiende heeft...)

ik ben niet super negatief over wilfred heb de eerste jaren dat hij er was ook elke dag wezen helpen en zijn springpaarden gedaan(uitstappen op stal zetten) maarre niet alles is positief hoor (niemand is namelijlk perfect!!)hij moet zijn brood verdienen en dat doet ie goed maar nogmaals voor alle mensen die niet buiten de stad kunnen gaan rijden etc etc is dit straks een groot gemis en das mede de schuld van de gemeente tis bespottelijk dat wij in leeuwarden zelf geen manege meer hebben voor alle mensen met kleine beurzen en geen auto!!!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:05

dit is een concept en staat dus nog niet helemaal vast... Wilfred geeft zelf ook aan dat er best nog veranderingen kunnen komen echter zullen er ook "reservepaarden" moeten zijn deze moeten ook beweging hebben... het grootste gedeelte staat nu vast maar HEEL MISSCHIEN komen er een paar les ponies maar dan zijn dat echt op hele kleine schaal...

En ik verwacht dat een goede ondernemer hier snel brood in ziet en een manege dicht tegen leeuwarden aan begint... in zuiderburen zat ook een stalling die vroeger een manege had alleen is die gestopt vanwege onderandere de concurentie met de lwd manege... kans is dus best aanwezig dat die straks wel weer beginnen met lessen ....

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 16:08

Ik vind ook absoluut niet dat wilfred slecht is voor zijn paarden of wat dan ook. Ik ben op zoveel maneges geweest, echt dan staan ze er in lwd top bij hoor! Ik heb zelf ook zo'n 10 jaar gelest bij de leeuwarder manege, altijd met veel plezier en ik heb er veel geleerd.

Ik begrijp ook wel het idee achter dit plan, Wilfred genereerd hiermee een vast inkomen. Snap alleen niet dat er niet een klein aantal paarden voor gewone lessen gebruikt kan worden (dan maar wat minder lessen, of alleen beginnerlessen?) en die dan bijv maar door 1 persoon geleasd kunnen worden oid.

Zo kom je tegemoed aan de vraag van de mensen met twee verschillende inkomens. En houd je de sport nog een beetje betaalbaar.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:40

maar het is ook nog niet zeker dat dat helemaal niet het geval zal zijn alleen mochten er nog manege lessen zijn dan zal dit op zo`n kleine schaal zijn dat het niet noemens waardig is maar daarin tegen... er zijn ook wel maneges dichterbij dan 15km hoor en WB stables zal dan ook een behoorlijk eind weg liggen voor mensen uit bv Cammighaburen...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:44

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 31-01-19 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:00

de leeuwarder manege verhuist sowieso.. dus echt in de binnenstad zal het toch niet zijn.

was zelf geen fan van de manege (kwam niet door Wilfred, meer door de mensen die daar werkten)
maar dat is ff off-topic

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:13

Maar zoals zwartroosje zegt is idd waar er zijn bijna geen maneges die gehandicaptenlessen organiseren, en de dichtbijzijnde manege is dan Wirdum maar die geeft geen gehandicaptenlessen omdat ze niet de goede paarden ervoor hebben!!

En ik heb ook geen hekel aan Wilfred maar het hele idee dat er geen lessen meer worden gegeven vind ik gewoon niet egt reeel bekeken, en zoals jolanda zegt is misschien beter dat er ook bv. beginners lessen worden gegeven en dan alleen voor de gevorderden er leas mogelijkheid is!!

Richard78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:02

zwarteroosje schreef:
Mss vind Wilfred dit beter maar de gehandicapten op de donderdaglessen dan? Zijn die met hun ouder/voogd bereid om zo'n afstand te nemen, hebben andere maneges gehandicaptlessen?
Geeft Wilfred momenteel nu zelf gehandicaptenlessen dan? Ben zelf vrijwilliger geweest bij de Stichting Paardrijden Gehandicapten Leeuwarden (SPG-L) op zowel de maandagavond, donderdagmorgen (scholen) en donderdagavond [dat waren alle lesmomenten van de stichting] en wij zijn noodgedwongen gestopt met "onze" lessen op 27-april-2006.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:21

Hmmm...om eerlijk te zijn verbaast me dit helemaal niets.
Wilfred is nooit echt een "Manege "man geweest.

Ook ik heb vanaf de eerste dag dat hij binnenstapte heel wat jaartjes meegedraait in de dagelijkse beslommeringen en ben nooit echt fan van hem geweest.
Nu is dat misschien nog een beetje zacht uitgedrukt aangezien we elkaar regelmatig in de haren zaten.
( .. denkt weemoedig terug aan Jurjen, niet echt een ondernemer maar wat was de manege toen leuk. Vork )

Wat hij nu doet is ondernemingswijs gezien niet echt slim, maar waarschijnlijk wil hij zelf geen standaard manege meer.
En dat moet hij natuurlijk lekker zelf weten.

Echter , waar gehakt wordt, vallen spaanders en dat zijn in dit geval de lesklanten en de heel grote verliezers...de gehandicapten.
Het is een ding om je op een bepaalde manier voor te stellen aan het grote publiek, en het is een ander ding om ook daadwerkelijk zo te zijn.

Nu gaat hij richting de kant waar hij beter thuis is, de harde zakelijke wereld van de handel en wedstrijden.
Hopelijk opent er op korte termijn een gemoedelijke manege vlakbij leeuwarden waar mensen weer heerlijk kunnen lessen zonder al dat gekakel.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:28

jacimatho schreef:
.
Hopelijk opent er op korte termijn een gemoedelijke manege vlakbij leeuwarden waar mensen weer heerlijk kunnen lessen zonder al dat gekakel.

Ik hoop eigenlijks ook dat er dan weer een manege opent rondom leeuwarden, want nu wilfred de manege omdoopt tot handels/wedstrijdstal waar je ook pensionpaarden neer kunt zetten hebben we nu rondom goutum,zuiderburen en wargea nu in totaal 3 grote pensionstallen en 3 kleine pensionstallen! Ik vind dit voor zo'n kleine schaal aan km wat het van elkaar af ligt wel erg veel stallen!!

Groetjes Rianne

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:31

ff off topic:.....Welke Sheila bedoel je in je onderschrift?
Sheila van de manege?

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:34

jacimatho schreef:
ff off topic:.....Welke Sheila bedoel je in je onderschrift?
Sheila van de manege?

Nee mijn eigen pony sheila(die naam was haar stamboek naam dus heb niet zelf bedacht Knipoog was gwn heel toevallig Haha! ) ! Maar sheila van de manege was wel mijn lievelingspony toen daar!!
Mijn ouders zeiden toen tegen mij rianne begint met sheila en eindigt met sheila Knipoog Haha!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:37

Leuk toeval.....
Heb zelf ook goede herinneringen aan die pony... Haha!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:43

jacimatho schreef:
Leuk toeval.....
Heb zelf ook goede herinneringen aan die pony... Haha!

Ja ik weet nog goed dat ik op sheila zat en we voor het eerst gingen springen!! We reden in de kleine binnenbak en Ria had balkjes over de hoefslag gelegd (aan een kant waar de hoefslag heel diep was) zodat wij er overheen moesten stappen en draven. Maar in het midden van de bak stond nog een klein laag stijlsprongetje van de vorige les. We reden zo over de hoefslag en we hadden al wat keren over de balkjes gedraafd in verlichte zit, ik reed achteraan in de groep en toen ineens schoot sheila uit de groep vandaan en rende in een harde rengalop op de hindernis af en sprong er overheen!! Voor ik me kon beseffen om haar voor de hindernis weg te sturen waren we er al overheen, gelukkig sprong ze zonder moeite eroverheen en paste ze goed op dat ik er niet af zou vliegen!!

Zo beleefde ik de leukste springles ooit!

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:57

sheila vond ik de zieligste van allemaal, zo oud en nog in een manege lopen... Boos!
Waar is die haflinger? I moest bij de vliegbasis een paar net gecastreerde hengsten controleren, en naast hun land stonden een aantal paarden ( doorgezakte ruggen, drukkingen op de rug ) waaronder ook een haflinger die wel op die van de lwd manege leek, de andere paarden hadden ook het uiterlijk van manege paarden. Kan dat kloppen?

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 19:20

Ik heb gehoord dat zelfs het vaste manegepersoneel nu niet weet waar ze aan toe zijn. Of ze op hetzelfde uren blijven zitten of dat ze überhaupt nog een baan hebben... nobody knows...

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 19:22

@ Hafgirl, sommige pony's worden er ook niet beter van als je ze stil zet in een weitje ergens met soortgenoten. Dat soort beestjes kwijnt weg daar. Zij willen gewoon lekker gepoetst en bereden worden door kleine kinderen.

Je kunt het vergelijken met oude showpaarden, die zou je ook hun oude dag gunnen, maar echt.. zodra die beesjes de showring zien, al het publiek. Die fleuren echt helemaal op dan. Dat is waar die beesjes voor leven.

Zo kan het met sommige oudere manegepaarden ook gaan.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:22

even stipje, ik lees t later allemaal door.

wheeh, ik wilde net gaan rijden weer, af en toe een lesje.. gaat dat niet door Boos! zijn er nog meer maneges in buurt van leeuwarden? (woon hier pas 4weken Knipoog )

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:19

Sheila had het inderdaad verdiend om een fijn pensioen te krijgen. Ik reed op haar toen ze nog een flitsende pony van 7 jaar was, en ze is ruim over de dertig geworden.
Een aantal jaar geleden heb ik nog geprobeerd haar weg te kopen en bij de stichting "Het Olde Manegepeerd " onder te brengen, maar daar wilde men niks van weten.

Die haflinger is Scooby Doo...
Die heeft geen makkelijk leven gehad daaro.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:24

.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:29

.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:56

Ik ken inderdaad ook al iemand met een dochterje die graag wil rijden, maar die niet 3 keer in de week met haar naar de manege wil en het te duur vindt worden.
Toch vind ik het voor de paarden wel fijn.