Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leo3hoekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:47

Schimmelig schreef:
Misschien kunnen we eens met z'n allen een ritje maken in het bos!?

heeft er iemand toevallig een paard over, dan wil ik wel mee

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:54

manic schreef:
[Een keertje met zijn allen naar het bos is prima hoor... Ben er toch al ieder weekend te vinden en nu het weer wat lichter wordt alleen maar vaker
[/quote]

Mijn meis gaat graag naar het bos... maar ik durf niet...

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:54

Hallo, hier nog een rasechte Amsterdammer (-se)
Ik heb vroeger gereden bij Hestar (ijslander/shetlander stalletje op de plek waar nu parkeerplaats is bij Nieuw Amstelland), daar heb ik leren ponyrijden toen ik 5 jaar was. Vervolgens naar de Gijsbrecht van Amstel Manege in Ouderkerk gegaan, daarna naar de Legmeermanege in Bovenkerk. En sinds een aantal jaartjes rij ik nu bij Manege Spaarwoude in Halfweg (wat officieel nu bij Amsterdam hoort).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:36

Een bosritje is altijd leuk!! Alleen dan moet ik wel even kijken op welk paard ik ga, of mijn verzorgpaardje of op die van een vriendin.. maar denk dat het wel de mijne zal worden, alleen kan ik dan niet zo'n heel groot rondje mee want ze is al 29..

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:53

als iemand een paard overheeft
wil ik ook wel mee met een bosrit

mustang123

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:37

Hier nog een geboren en getogen Amsterdammer. Ik heb gereden bij Stichting Ruiterschool Amstelveen (Bovenkerk), de Hollandsche Manege en rijd en help nu bij de Willem Alexandermanege (Amsterdam-Zuidoost). Ik rijd ook een enkele keer bij de Landhoeve in Diemen.
Het bos ken ik wel van de vele buitenritten bij StRA. Ben later ook nog eens in het bos geweest met Nieuw Amstelland. Nog meer Amsterdammers?

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:20

vikki schreef:
Mijn meis gaat graag naar het bos... maar ik durf niet...

Ga een keer met mij mee dan! Solon is superkoel in het bos..! Tegenwoordig heb ik een aantal mensen die steevast alleen met mij het bos in willen...

Alleen dit weekend gaat niet lukken... Heel ernstig door mijn rug gegaan... Hoop dat ik kan rijden zondag, maar zoals het er nu uitziet... Niet

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:14

nono staat op rust ivm hoesten enzo dus ik kan ook niet mee te paard
komt later wel keertje:D

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:04

Hey Maja!
Je mag anders wel mee op taalie (als je het aandurft hihi) dan vraag ik wel of ik fem mee mag nemen...

En anders heb ik ook nog wel 2 ijslanders in de aanbieding.. die staan wél aan de kan van het bos van wenneckers, alleen weet ik dan via die kant niet zo goed meer hoe ik bij de amsterdamse moet komen dus heb ik wel een ervaren begeleider nodig die de weg weet hihi

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:10

mustang123 schreef:
Hier nog een geboren en getogen Amsterdammer. Ik heb gereden bij Stichting Ruiterschool Amstelveen (Bovenkerk), de Hollandsche Manege en rijd en help nu bij de Willem Alexandermanege (Amsterdam-Zuidoost). Ik rijd ook een enkele keer bij de Landhoeve in Diemen.
Het bos ken ik wel van de vele buitenritten bij StRA. Ben later ook nog eens in het bos geweest met Nieuw Amstelland. Nog meer Amsterdammers?

Is dat leuk daar? Want zoek nog een leuke manege En ik woon in zuidoost

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:42

Lavandula schreef:
...dus heb ik wel een ervaren begeleider nodig die de weg weet hihi

Ik kan wel een paar mensen op sleeptouw nemen hoor. Ken het bos op mijn duimpie.

Ik zag trouwens dat Meerzicht (de pannekoekenboerderij) nieuwe stands heeft, dus dat is mischien wel eens leuk om naar toe te rijden (ruiterpad daar naar toe was vroeger alleen heel erg slecht, dus ben benieuwd of ze daar iets aan gedaan hebben).

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:39

Citaat:

't Is zeker leuk daar! Het is een gehandicaptenmanege, dus als je daar wilt rijden, zal je ook helper of instructeur worden (vrijwilligerswerk). Kom maar eens kijken

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:47

lijkt me heel leuk om op een gehandicaptenmanege te helpen mustang,moet je geen diploma of iets dergelijks hebben om les te geven?

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:53

Hier ook een bokker uit amsterdam, Nouja amsterdam ??? Ik woon in Almere maar mijn paard staat in Ouderkerk aan de Amstel op stal Amstelhoeve, waar het ons uitstekend bevalt, wiet weet nog leuke ruiterroute's hie rin de buurt ?

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:55

Schimmelig schreef:
Zijn er dan helemaal geen bokkers uit Amsterdam!?

Jawel hoor

Wij wonen in A'dam noord.

Mijn paard staat in Ruigoord. Naast Spaarnwoude. En het paard van mijn vriendin staat aan de dijk tussen Halfweg en Spaarndam bij een pensionstal. Heerlijk dus, want het ligt beide tegen Spaarnwoude aan! Ook kunnen we de paarden in de trailer gooien en zitten we in notime in de duinen of op het strand

Maar goed! Bij deze melden wij ons dus ook even als hobbelende Amsterdammers

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:58

Hier ook een geboren en getogen Amsterdamse ik ben begonnen op de amsterdamse pony club tot mijn 13e ongeveer toen gaf ik er ook al af en toe les. Doordat er een jongen van 7 jaar oud in een boom opgehangen is in dat park vond mijn moeder het te gevaarlijk worden en daarbij waren we onderweg ook al eens lastig gevallen... moest van de D naar de E buurt fietsen! Op mijn 15e weer begonnen met rijden op Nieuw Amstelland en op mijn 17e ook bij Eyk gereden in Ouderkerk a/d Amstel. Daarna gaan studeren en zwanger en kinderen, verhuizen en een paar paarden gehad. Helaas wegens scheiding mijn paard uiteindelijk moeten verkopen.

Lofrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:02

Weten jullie nog een stalling voor een Ruin van 1.70 m in omgeving amsterdam? En dan iemand die geen 300 euro vraagt.

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:04

Zijn er nog mensen die zo'n twintig jaar geleden op manege st. 't blije paard op de Noorderakerweg hebben gereden??
Bij ome Piet?
Daar ben ik begonnen! Toen ze daar weg moesten ivm het bouwen van de Aker ben ik gaan rijden bij Manege Spaarnwoude.

mustang123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:06

Snoevie schreef:
lijkt me heel leuk om op een gehandicaptenmanege te helpen mustang,moet je geen diploma of iets dergelijks hebben om les te geven?

Om instructeur te worden krijg je een commandantenopleiding of pikeursopleiding of zo. Ik ben zelf helper, dus ik heb me niet zo verdiept in die opleidingen, maar in ieder geval word je wel uitgebreid opgeleid voor instructeur. Voor helper heb je niet zo veel nodig: een korte uitleg, en paardrijervaring is handig. De sfeer is heel goed, ik help en rijd er met veel plezier.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:07

Lofrika schreef:
Weten jullie nog een stalling voor een Ruin van 1.70 m in omgeving amsterdam? En dan iemand die geen 300 euro vraagt.

Waar mijn vriendin staat zijn ze wel van plan nieuwe boxen te bouwen.
Dit is op een boerderij tussen Halfweg en Spaarndam in.
200 euro, incl hooi en stro. Nette, verlichte bak. Paddocjes. Het geheel is nog in opbouw. Wordt gewerkt aan meerdere paddocjes. Bij mooi weer gaan de paarden het land op. Zomers betaal je 100 euro ipv 200 euro.
Momenteel staat er alleen niks leeg, maar nieuwe boxen stonden wel in de planning...
Sfeer is er ook erg goed!

Bij interesse wil ik je wel het tel.nmr pb'en.

Grtjs.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:09

Snoevie schreef:

Prins Willem Alexander manege is waar Leroy nu staat, dus dat is in ieder geval al 1 leuk punt

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:20

mustang123 schreef:
Citaat:

't Is zeker leuk daar! Het is een gehandicaptenmanege, dus als je daar wilt rijden, zal je ook helper of instructeur worden (vrijwilligerswerk). Kom maar eens kijken

Je hebt een pb

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:25

Pluutje schreef:
Snoevie schreef:

Prins Willem Alexander manege is waar Leroy nu staat, dus dat is in ieder geval al 1 leuk punt

echt waar,leuk zeg
misschien kom ik weleens kijken,heb leuke dingen gehoord over die manege

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:01

[quote="manic]
Ik kan wel een paar mensen op sleeptouw nemen hoor. Ken het bos op mijn duimpie.

Ik zag trouwens dat Meerzicht (de pannekoekenboerderij) nieuwe stands heeft, dus dat is mischien wel eens leuk om naar toe te rijden (ruiterpad daar naar toe was vroeger alleen heel erg slecht, dus ben benieuwd of ze daar iets aan gedaan hebben).[/quote]

Dat lijkt me fijn!! heb zelf 4 jaar bij de Jong gereden, maar dat is inmiddels alweer 6 jaar terug, dus dat stuk bos zit niet meer helemaal in mijn hoofd, omdat ik nu alleen nog maar aan de andere kant van het bos rij (ik kom zegmaar bij Niuew Amstelland het bos in)

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:48

Als ik dit zo eens lees staan de meeste aan de kant van het Amsterdamse bos.
Zijn er ook mensen die meer richting Spaarnwoude staan?