Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:04

0ojannekeo0 schreef:
Lielle schreef:
Ja, en ze staat bij jullie buren.

dan weet ik al wie zei is..ze heeft een paard "kazimir" oid en ze hebben een pony "napoleon" of te wel nappie.

ik kan het absoluut niet vinden met haar bah!

daar denk ik iig anders over.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:51

lielle, dat is maar goed ook, anders zou de wereld zo saai zijn. er heeft zich een paar jaar geleden wat voorgedaan daar, femke_l was daar bij toen.

summerfeel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:29

@hvj_versaci : gewoon intresse ben maar een klein beetje nieuwschierig

Amarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:13

Lucky, roodschimmeltje, die ken ik wel.
Hij staat inderdaad niet in pension op de manege, maar bij de eigenaar thuis in Vught.
Hij loopt me bij een meisje van de ponyclub.
Heel leuk en lief diertje, kan ook leuk springen.
Meisje is er dolblij mee

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:33

Oh is dat die pony van looymans ?

djoontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:46

Ik rij er sinds maart 2001. Heb vanaf oktober 2005 even een wissel gemaakt in verband met mijn studie. Maar vanaf overmorgen doe ik weer lekker mee
En dan maar hopen dat er weer plek komt op zaterdag, voorlopig zal ik op vrijdagavond om 20:30 meehobbelen.

Oow en vaste paardjes, Bonjoura, Leval, Rostan en Paloma.
Ook nog even Ungaro gereden maar dat was toch iets te hoog gegrepen.

Hopelijk kan ik weer verder met Paloom....
Laatst bijgewerkt door djoontje op 05-04-06 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:48

hvJ_VersaCii schreef:
Oh is dat die pony van looymans ?

denk het haast van wel

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:19

Amarie schreef:
Lucky, roodschimmeltje, die ken ik wel.
Hij staat inderdaad niet in pension op de manege, maar bij de eigenaar thuis in Vught.
Hij loopt me bij een meisje van de ponyclub.
Heel leuk en lief diertje, kan ook leuk springen.
Meisje is er dolblij mee

ohhh echt waar??? ik ben al jaren naar hem op zoek! hij kan zeker leuk springen, maar dat was in het begin wel anders !
ben blij dat hij het goed heeft . als ik weer in den bosch ben, wil ik er zeker nog eens langs

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:29

djoontje schreef:
Ik rij er sinds maart 2001. Heb vanaf oktober 2005 even een wissel gemaakt in verband met mijn studie. Maar vanaf overmorgen doe ik weer lekker mee
En dan maar hopen dat er weer plek komt op zaterdag, voorlopig zal ik op vrijdagavond om 20:30 meehobbelen.

Nou ik denk niet dat je op Leval zult meehobbellen die is namelyk dood, en rostan is nu een eigen paard geworden, en paloma is kreupel.
Ungaro is er nog wel , maar das ook eigen pony van de dochter van Henny.. ( ik rij ook op vrijdagavond )

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:54

Ungaro, een pony ik geloof dat je toch eens wat beter moet leren kijken.

En wat het bruinschimmeltje betreft, het is niet netjes om zomaar hier de achternaam van iemand neer te zetten als eigenaar. Had dan even een PBtje gestuurd.

Voor wat betreft de amazone die bij de buren staat (vroeger op Trammelant gereden heeft en nu een eigen paard heeft).
Ik ken haar ook en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand met haar niet door een deur kan.
Ik ken haar niet anders dan belangstellend en aardig.

Ik moet zeggen dat het aantal reacties van leden van bokt op de Vughtse Hoeve best tegenvalt, het is toch een manege met veel ruiters, zou bokt het niet zo goed doen in en rond om het Vughtse

Fem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:13

@ Amarie:
Ja het valt mij ook vaak heel erg tegen. Hoe bokkers hier reageren.
Niet netjes. Niet nadenkend, Over wat ze Iemand aan "schade" aan kunnen richten.

Ik zou dan idd kiezen voor het Pb-en. En niet openlijk hier neer knikkeren!

Ik weet dat er nog veeeel meer leden op bokt. Op de vughtse hoeve rijden..en dat er ook vele op deze manege hebben gereden.

Maar ik had dit topic... met stom toeval opgemerkt. Ik denk dat vele niet eens weten waar ze dit zouden kunnen vinden..

djoontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:03

hvJ_VersaCii schreef:
djoontje schreef:

Nou ik denk niet dat je op Leval zult meehobbellen die is namelyk dood, en rostan is nu een eigen paard geworden, en paloma is kreupel.
Ungaro is er nog wel , maar das ook eigen pony van de dochter van Henny.. ( ik rij ook op vrijdagavond )

Dat weet ik ook alleemaal wel hoor Jill. Maar ik zette even neer op wie ik allemaal voor vast gereden heb.

Ik heb bonjoura in 2001 gereden, Leval in 2002 en Rostan in 2003 Paloma en ungaro in 2004 en 2005. Toen was Ungaro ook gewoon van Wendy, maar ze kon m toen niet rijden op zaterdag. En als ie dan regelmatig gereden werd doordeweeks dan was het een heerlijk beest. Maar als ze even geen tijd had gehad zat ie helemaal vast, en aangezien zijn rem al vaak ver te zoeken was kwam dat dan niet altijd even goed uit. Maar het vervelendste vond ik gewoon dat ik m eerst 50 min los moest rijden voordat ie een beetje losliet in zijn lijf. Terwijl als Wendy m wel gewoon had gereden dan was het heeerlijk. Dus toen heb ik ervoor gekozen weer met Paloom door te gaan.
Paloom had toch geen fans in mijn oude les, dus werd het mijn vaste paard (ik reed op zaterdag van 12-1 daar wil ik ook weer heen)

Ik ben benieuwd of er op vrijdag van 20:30 -21:30 iemand voor vast op rijd, ik hoop natuurlijk van niet. Want ik heb hier in wageningen 5 jarigen gereden die veeeel meer konden en ook paarden die uit t Z of ZZ-l kwamen, maar toch gaat er niks boven die omgekeerde banaan (om maar even op zijn Miekspeciaal's te praten die haar deze zaterdag reed)
Ik ben er nog een paar keer geweest tussendoor de afgelopen tijd. ( 3 weken geleden nog)

Het laatst dat ik er reed was eind oktober 2005 dus ik loop helemaal niks achter. Sjaslique en Miekspeciaal houden alles voor me bij, en ik kan mijn grote vriendin paloma natuurlijk niet missen. Ik ben verslaafd aan de geur van haar vacht, en altijd als ik er ben druk ik haar even stevig tegen me aan, lekker dat vertrouwde geurtje

En als je even knuffelt legt ze zo heerlijk haar hoofd in je nek, echt op een plek waar dat eigenlijk niet past, en je vette kramp ontwikkelt met zo'n heel paardenhoofd in je nek. Lekker zo'n snotneusje in je hals, en dan de warme adem voelen die ze uitblaast. Hahaha ik hou daar van, lekker mutsen met 'r. Zo kan ze ook opeens heel haar hoofd naar je toezwaaien en met haar lippen je gezicht onderzoeken. Ze heeft echt humor, en t is gewoon een lekker frutje

En nou dus weer overmorgen.... can't wait....

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:08

Nou , veel plezier , hoop dat je op Paloma kan als hij weer beetje loopt, maar het was echt niet bedoeld om je te dissen ofso, ik wou het gewoon ff zeggen ..

djoontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:10

Hahaha oow sorry, t spijt me, ik bedoelde het niet kwaad, maar ik dacht zo van: ik schijf dat ik er van 2001 tot oktober 2005 heb gereden dus dat ik wel wist hoe t allemaal zat met de paarden.

Oow en by the way, paloom is naar mijn weten niet kreupel, zaterdag heeft MiekSpeciaal haar dus nog gereden. Of is er in de tussentijd nog iets gebeurd?Iemand die dat weet?

summerfeel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:11

haha djoon, omgekeerde banaan !! haha dat is volgens mij niet alleen hoe marieke erover denkt
maar goed tis wel een lief beest...

mij valt het inderdaad ook wel een beetje tegen. maar ik denk ook niet dat iedereen die van de manege op bokt zit van dit topic afweet...

zo zijn miekspeciaal en sjaslique nog steeds afwezig...

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:12

Ik heb gehoord , en zie in onderschriften van medebokkers staan ; Paloom word maar snel weer beter ofso, dus ik weet het niet precies, ik zal wel eens navragen , volgens my is het niet ernstigs, maar er is wel iets.

djoontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:15

Ja maar is dat na deze zaterdag gebeurt dan? Want zaterdag was ze nog kiplekker spastisch aan het doen volgens marieke

(kiplekker spastisch is dus paloom in haar normale doen)

summerfeel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:16

ooow stuur die bokkers dan meteen door naar dit forum

djoontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:20

Paloom is een paar weken geleden kreupel geweest, en dat duurde toen een week of 2-3. Maar daarna is dat bij mijn weten weer gewoon goed gegaan.En zaterdag lipe ze dus weer.

Ik wil t nogal graag weten ja, vergroot alleen maar mijn kans dat ik er overmorgen op zou kunnen. (of ze moet een vaste berijder hebben natuurlijk)

djoontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:29

summerfeel schreef:
haha djoon, omgekeerde banaan !! haha dat is volgens mij niet alleen hoe marieke erover denkt
maar goed tis wel een lief beest...

mij valt het inderdaad ook wel een beetje tegen. maar ik denk ook niet dat iedereen die van de manege op bokt zit van dit topic afweet...

zo zijn miekspeciaal en sjaslique nog steeds afwezig...

Hahaha nou, ik weet ook wel dat t geen mooi paardje is, en dat ze ontzettend kan mutsen, je hebt me vaak zat woest door de bak horen schelden op d'r als ze weer es liep te zeiken. Maar juist omdat meer dan de helft van onze les niet met haar overweg kan, en het in het begin ook absoluut niet klikte tussen paloom en mij, vond ik het zo leuk om haar te gaan rijden. Elke stap vooruit is er nu een die wij 2-en maken, ik en paloom. Ik wil niet op een paard zitten die iedereen wel netjes kan rijden dan wordt er ten eerste van je verwacht dat jij m net zo netjes rijdt als de rest, en ten tweede rijd je dan een plaatje na. Ik worstel liever even door, en als er dan iets nieuws goed gaat heb ik dat helemaal zelf gedaan.

(En even een kleine uitleg: ik kan wel heel boos op d'r worden, maar na een paar minuten zijn we ook weer vriendinnetjes hoor )

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:30

Mm.. ik zal 't morgen wel eens navragen , en dan ff doorgeven hier ,

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:33

Ik zie het nu , de TS, heeft het in haar onderschrift staan .

sjaslique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:43

En nog een Vughste Hoeve bokker uit de bijna goede oude tijd. Rijdt er intussen ook alweer iets van 12 of 13 jaar. Het bevalt me nog steeds goed en begin me bijna oud te voelen op de zaterdag.
Maar ja als je maar plezier hebt.

djoontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:46

Ja, dat klopt Jill, maar ik ken lotte heel goed, mijn mede-paloom-ruiter. En ik dacht dat ze dat er een tijd geleden er ook al in had staan. Bovendien had ik t waarschijnlijk dan al over msn geweten want via lotte hoor ik al het 'hot'news wat paloom betreft . Wij deden paloom altijd saampjes want zij is net zo gek op palooom als ik. Hopelijk is ze het gewooon vergeten aan te passen.

Joyceee86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:25

vanavond liep ze weer gewoon mee dus maak je maar geen zorgen djoon en vrijdag avond rijd ik ook vaak (niet in de les maar ervoor) , maar volgens mij zitten daar ook mensen in die geen 'vaste' pony/paard hebben hoor..
ilona en myrna rijden daar in die ken je ook wel?