manege vreehorst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:52

vriendinne van me rijde ook daar 1 rijd geloof ik best vaak op doortje ook met die verkleed dressuur gloof morge??
ik was ook verlieft op 1 van die paarden ze naam weet ik niet meer dacht sjimmie?? ging om groot zwart paardje hij was ook mee naar de voorschootse paardenmarkt

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 01:19

ik heb ook les gehad van vaders, nee goeie lessen waren het niet, dat is zo. nu wordt er wel goed les gegeven.
en de paarden staan er nu zeker weten wel goed bij! het ziet er van de buitenkant aggenebes uit, maar ze worden echt goed onderhouden en verzorgt!

jan staan alleen op de paardenmarkt om de gaten op te vullen, niet om zijn paarden te verkopen...

en dat het jan niet uitmaakt *ik wil je niet aanvallen hoor* daar denk ik anders over, heb je het verhaal over atleet gehoord???

blackpegasus

Re: manege vreehorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:56

ja, jan zei ook al tegen mij dat als omega zo blijft hij het paard nog liever naar de slacht brengt dan dat er ongelukken gebeuren. gelukkig is ze veranderd. en ieder paard is te koop hoor, als je er maar genoeg voor betaald, maar dat is bij de meeste maneges. ik ben benieuwd vanmiddag. ik moet als 1e beginnen met de volwassen dressuur. om 15:50 uur gaan we lootjes trekken op welk paard we zitten. spannend

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:12

@nienke1208: hij verkocht ze echt voor goed bod mocht beesies echt wel mee!!

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:46

Citaat:
en dat het jan niet uitmaakt *ik wil je niet aanvallen hoor* daar denk ik anders over, heb je het verhaal over atleet gehoord???

Nee, dat verhaal heb ik niet gehoord. Kom maar op

Maar dat Jan alleen op de paardenmarkt staat om de gaten te vullen geloof ik niet, alles is te koop.

Citaat:
blackpegasus schreef:

ja, jan zei ook al tegen mij dat als omega zo blijft hij het paard nog liever naar de slacht brengt dan dat er ongelukken gebeuren.

Citaat:
bittermoon schreef:

@nienke... ik vond het al zo apart.... jan zal nooit zeggen dat zijn paarden naar de slacht moeten... kost hem klanten

Wat klopt er hier nou niet

Maar ik ben blij te horen dat de ponies beter worden verzorgt. Hoewel ik toch nog mijn twijfels heb. Mijn lesgeef mens is laatst op vreehorst geweest om priveles te geven, en zij vond het nogal schrikbarend hoe de ponies erbij stonden. En dan met name de staat waarin de ponies verkeren, beetje grof gezegt, maar weet even niet hoe ik het beter kan omschrijven.

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 14:06

ja, voor een heel goed bod verkoopt hij paarden, maar hij heeft zelf gezegd dat hij er staat om gaten op te vullen. als je het niet gelooft, ga maar vragen aan m...
al die jaren dat hij op de paardenmarkt staat, heeft hij nooit een paard verkocht...

atleet (weet niet wie atleet hebben gekend) is jan zn eerste paard, hij heeft hem verkocht op een gegeven moment. toen atleet weg was, bleek dat hij zwaar verwaarloosd werd waar hij stond, dus heeft jan hem teruggehaald en in de wei gezet.
mensen lichtten politie in, dat er een verwaarloosd paard in de wei stond, dus politie ging langs, om polshoogte te nemen.
jan is toen boos geworden: waarom zou ik mijn paarden verwaarlozen als ze mijn leven zijn...

ook hilde en dirk * ja dirk, die op het laatst zo ongeveer vals was * zijn niet naar de slacht gegaan, maar later in de wei gezien!!

blackpegasus, hoe vind jij dat de paarden erbij staan?
aangezien mensen van buitenaf de paarden en vooral de pony's er schrikbarend bij zien staan?

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:57

ik vind het allemaal wel meevallen, ze mogen alleen wel wat vaker gepoetst worden want dat vind ik wel tegenvallen. ik moet omega altijd weer afzadelen omdat ze onder het zadel ook nog vies is maar verder vind ik wel dat ze best aardig verzorgd worden. ze krijgen genoeg te eten en elke dag wordt er uitgemest en de paardan mogen hooguit 2 uur pd lopen of het moet echt niet anders kunnen. dat verhaal van atleed klopt ook helemaal. jan heeft hem een goed leventje gegeven nadat hij verwaarloosd in een wei heeft gestaan met hele erge mok. jan heeft er alles aan gedaan om atleed weer op te knappen en is toch mooi 38 jaar geworden. heeft zelfs een heel stuk in een krant gestaan daarover. was dirk echt ineens zo vals dan?
hij was altijd zo lief.. wat deed hij dan? in die tijd reed ik er ff niet meer.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:02

kennen jullie goldstar nog? dat oude scheeflopende paardje die buiten echt onhandelbaar was? een vriendin van ons had hem toen gekocht voor 2000 gulden en hij heeft nog een paar jaar een lekker leventje gehad en ze ging gewoon over een hele drukke weg naar buiten toe en had nooit last van een onhandelbaar paard.

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 16:45

hij was alleen bij de mensen die hem al een tijd reden nog handelbaar, maar hij werd echt gemeen bij de mensen die niet vaak op hem reden.
hij ging ook bijten.. jammer, het was zo'n leuk beessie dirkie!
goldstar, wanneer is hij weggegaan, de naam herken ik wel, maar dat is alles!

dat ze vaker gepoetst mogen worden vind ik ook, ik vind ook dat er een regel moet komen, dat iedereen standaard van tevoren zn paard/pony poetst, beginners poetsen namelijk niet.

zie trouwens dat je zo lootjes gaat trekken, ben benieuwd
ik wil ook weer dressuur gaan rijden, maar ja, met iwan...

xxdasjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:28

heyyy

ik wilde hieer over ook nog wat kwijt ik vind ook dat er wat meer gepoetst mag worden en dat er wat gedaan moet worden aan de tanden van de paarden, wat ik ook erg jammer vind is dat er niets gedaan word aan het windzuigen van saartje

xx dasjuh

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:29

met iwan kun je best een leuke proef rijden hoor. alleen in de bak doet hij meestal wel zijn best. gewoon proberen joh. ik trok dus.... omega hahaha. ik ben 1e geworden met de proef en 1e met de kleding. ik was als cruella devil. dus nu heb ik 2 bekers en 2 oranje rozetten erbij. als ik de foto op de computer heb zet ik hem er wel op. het was iig heel erg leuk.

goldstar is al 5 jaar weg

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:45

ik kom daar wel eens
ik zag 2 paarden luchtzuigen en vroeg aan een vriendin daar of er wat aan gedaan werd ze zijn nee
en vond het ook niet normaal dat pepper kopschuw was geworden
en toen ze hem een hoofdstel in wouden doen en hij zijn hoofd omhoog gooie en zomaar tik gaven op zijn hoofd
en hoe ze met saartje omgaan vind ik zelf respectloos voor paarden
zo zijn er wel meer dingen daar
maar elke manege heeft een slechte kant

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:09

Citaat:
Ik vind het allemaal wel meevallen, ze mogen alleen wel wat vaker gepoetst worden want dat vind ik wel tegenvallen. ik moet omega altijd weer afzadelen omdat ze onder het zadel ook nog vies is maar verder vind ik wel dat ze best aardig verzorgd worden. ze krijgen genoeg te eten en elke dag wordt er uitgemest en de paardan mogen hooguit 2 uur pd lopen of het moet echt niet anders kunnen. dat verhaal van atleed klopt ook helemaal.

Dus het paard staat vies en opgezadelt te wachten tot hij gereden wordt in een donkere stal. Als de paarden tegenwoordig echt maar 2 uur per dag mogen lopen vind ik dat wel een hele vooruit gang.
Ik geloof dat ik Atleet toch wel ken. Dat was die grote vos, in de buitenstal, of niet. Maar ik vind het toch een beetje sneu dat dat paard, bij wijze van spreken, in z'n stal stond weg te "rotten". Ik heb daar 1,5 jaar gereden of zo, maar de keren dat ik dat paard (of een ander paard) in het "land" heb zien staan zijn op 1 hand te tellen. Ik heb land tussen aanhalingstekens gezet om dat ik een stukje gras van ong. 8 bij 12 niet echt een land vind. Lekkere oude dag dan.
En door wat chant_xx zegt moet ik ook denken aan Nancy. Die was ook zo schuw als de hel. Maar als je haar moest rijden werd er gezegt, dat je maar een zweep mee moest nemen de stal in, en als ze lastig is, dan geef je d'r toch gewoon een kledder.

Citaat:
maar elke manege heeft een slechte kant

Jammer genoeg is dat waar.

Ik hoop ook niet dat iemand die daar rijdt zich nu aangevallen voelt, maar het bovenstaande zijn gewoon mijn bevindingen.

visitor1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:58

ik voel me zeker wel aangevallen... en dan vooral omdat echt niet iedereen zo doet tegen de paarden daar...
aan luchtzuigen kun je trouwens bar weinig doen, je kunt het voorkomen maar oplossen is moeilijker... ja een band om een paard zijn nek doen zodat hij dat niet meer kan maar over dievriendelijk gesproken...
verder vind ik dat jan zijn paarden er de laatste tijd erg netjes bij staan mijn enige echte commentaar is dan ook het mot...
verder is pepper kopschuw geworden nadat hij een keer heeft vastgelegen, ik hoor opmerkingen van dat ze hem dan een klap op zijn hoofd geven... te achterlijk maar wie doet dat dan?.... aan opmerkingen van kinderen over zweepjes mee in nancy der box kun je geen manege veroordelen... blijft lastig om Al die kleine etters op te voeden...
over dat jan zijn paarden altijd op markt heeft staan...
als hij een goed bod krijgt verkoopt hij ze, nogal logisch als je dat binnen in een bedrijf niet zou doen ben je niet erg slim bezig....
de voornaamste reden dat jan op de markt staat is dat hij èn de markt opvult, èn er een lekker zakcentje aan over houdt, je ontvangt namelijk marktpremie.....

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:42

Citaat:
aan opmerkingen van kinderen over zweepjes mee in nancy der box kun je geen manege veroordelen... blijft lastig om Al die kleine etters op te voeden...

Pardon? Heb je het nou over de kinderen die daar rijden??
Jan heeft toendertijd tegen mij gezegt dat ik mijn zweepje maar mee moest nemen als nancy raar deed. Gewoon slaan als ze raar doet, nee daar los je lekker wat mee op met een schuw paard En als het kindje dat op haar moest rijden het niet deed, kwam iemand anders het wel doen, over dier onvriendelijk gesproken.

Ik ben het met je eens dat je er niets aan kan doen dat een paard luchtzuigt, maar dat zou ook wat over de stal kunnen zeggen. Maar daar ga ik niet over oordelen, want het kan natuurlijk ook dat een paard dat al deed toen ie gekocht werd.

En verder zou ik zeggen, een goed manege paard is goud waard. Aangezien echt niet elk paard braaf rondjes blijft lopen met o.a beginnertjes op z'n rug. Dus als je goed paarden hebt zou ik ze niet zomaar verkopen.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:47

ik weet niet of jullie sandra redegeld kennen met haar paard pablo? die stond ook altijd op de markt om het op te vullen en voor het zakcentje natuurlijk, maar haar paard was echt niet te koop. jan probeert zo ook reclame te maken door met zijn paarden daar te staan.

o, hier trouwens een foto van mij als cruella devil met omega.
Afbeelding

visitor1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:02

met een goed bod bedoel ik dus ook een goed bod... dat houdt in als het een paard is wat odner jouw uitspraak "een goed paard" gaat dat paard dus ook echt niet voor een zacht prijsje weg....
maar ik blijf er bij een manege is niks anders dan een recreatiezone voor ruiters en de paarden hebben er vaak niet een al te lekker leven...het zal vast niet overal zo zijn dat ben ik met je eens... maar als je niet tegen die harde wereld kan dan moet je er vooral niet rijden... je biezen pakken en gaan.... (wat jij sabbel dus ook al gedaan hebt... )

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 21:26

geweldige foto blackpegasus!!!!

ik heb NOOIT problemen gehad met nancy, ben nooit met zweep dr stal ingegaan, en heb dr altijd gewoon op kunnen zadelen...

sorry... maar van dat pepper een keer heeft vastgelegen en toen een knal op zn hoofd heeft gekregen geloof ik niks!!!

Sabbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:41

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook nooit met een zweep Nancy d'r stal in geweest, maar ik ben wel is door haar gegrepen. En toen was Jan's advies dus een mep met de zweep.
Terwijl haar sjago hoofd negeren en een aai over haar nek ook werkte, maar hoe moet je dat weten als beginner?

En pepper ken ik niet

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 22:27

ja ok, dat hielp zeker weten, lekker dr nek kriebelen, en haar chago hoofd negeren!

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:04

met pepper ik heb het zelf gezien
met lessen heb ik nooit iets verkeerst gezien daar
maar bij sommige paarden gaan ze gewoon respectloos om
ik bedoel waarom is mercedes nog niet naar een paardenpensioen dan
zou ze al 4/5 jaar geleden moeten gaan
zelf heb ik jan nooit iets verkeers horen of zien doen
maar ..
toen saartje daar kwam zag ze er veel beter er uit dan nu

bij bobby kon je een periode zijn ribben tellen

en ik heb geen enkele schone pony gezien daar toen ik kwam
maar nancy word wel goed behandeld heb nog nooit iemand bij haar in de box zien staan met een zweepje

Yvanka_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:03

Met nancy gaat het ook steeds beter je kan al aardig in de buurt komen.

Afbeelding

Deze foto zegt genoeg.
Pepper is onwijs kopschuw geweest, maar dat is ook al bijna helemaal weg. Me zusje reed zondag
wedstrijd op pepper (verklede) had me zusje gevraagt of ik wat met de manen wilde doen en ik
mocht gewoon bij haar voorpluk komen, en met hoofdstel in
doen deed ze ook niets.
Zelf vind ik ook dat er wel meer gepoetst worden, ik haal vaak een borstel over de paarden
heen en dan zadel ik op. Tja en aan het luchtzuigen kan je niet zoveel doen.

Sabbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:19

ow wauw, wat een leuk koppie heeft ze toch. Het scheelt misschien ook dat ze nu in een andere stal staat, toen ik daar nog kwam stond ze helemaal achterin, samen met daisy, in een soort van stand.

chant_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:51

deze foto ook hoor
Afbeelding
kan ook moment opname zijn
want als ik daar kom zie ik haar bijna altijd heel sago
kijken als er mensen langs lopen
en trouwens elke manege heeft wel een pony/paard die oren in de nek legt enz ..

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:56

maar wat ik nog even wil zeggen is
dat toen saartje daar kwam gewoon heel blij was en nu als je gewoon voor haar stal staat dan doet alsof je een bedreiging voor haar ben
ik heb zlef geen idee hoe het is gekomen
kan ook dat ik het mis heb
maar het is niet mijn manege
alhoewel er wel goed word lesgegeven
maar het is wel een bende maar ieder eigen mening
en dat pepper kopschuw is geworden dat gebeurd niet zomaar