Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 18:27

Ik rij op woensdag avond, maar ben al 2 weken nie geweest. Zwaar verkouden en nogal brak. Niet zoveel zin om dan met een les mee te rijden....

loyalty

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:33

heeej ik ben er 1 keer geweest met tessa en lisanne die daar rijden en ik vond Oxana er wel heel lief uit zien en Bram
en deze vond ik echt lief maar ik hoorde dat ze er niet meer is
de linker
Afbeelding
groetjes Ike

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 18:36

Die linker is Nalina, ze is er inderdaad niet meer....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:40

Nee, dat snap ik, ik zit ook een beetje in de lappenmand...
Maar Luna is jou favo begrijp ik? ik heb 1 keer een rit op haar gemaakt, was wel erg leuk! ze is wel lekker voorwaarts.
Afgelopen zondag heeft Gijs nog een rit gemaakt op Lando.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:29

Gijs ken ik ook nog. Ik kan me hem eigenlijk maar moeilijk voorstellen met vriendin
Maar had Gijs Valentino niet gekocht? Ik dacht dat ik dat ooit gehoord had. Valentino ken ik dus nog.

En Sita, leeft die niet meer? Bolero was toch ook veulen van Brauna of haal ik nu alles door elkaar?

Joris ken ik ook nog en verder zeggen ze zelfs de namen die jij me noemt niet echt veel.

Maar jee, als Samouschka nu nog meeloopt dan moet ze al aardig op leeftijd zijn, want volgens mij was ze toen al een jaar of 10.

Hoe is het met Aad en Yvonne? En leeft moe Smit nog?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:37

Hoi,

Haha, nou, Gijs staat heeeeeeeel goed met vriendin hoor , ik heb hem ook leren kennen tijdens de ritten en vond hem gelijk heel erg leuk, hij mij ook bleek een jaar later...
Nou, moe Smit leeft nog, Gijs en ik zijn er van de week ng een portje wezen drinken, het gaat steeds weer een beetje beter met haar en ze is altijd heel erg blij Gijs te zien.
Valentino leeft niet meer, Gijs heeft hem 8 jaar geleden gekocht, op 8 november is hij ingeslapen
Zijn broers en zusje leven ook niet meer en Brauna is met Pensioen.
Sanous is nu 25 denk ik, het is echt een heel betrouwbaar paard en ze heeft echt een eigen karakter, dat vind ik leuk aan haar, dat hebben ze allemaal natuurlijk, maar zij een beetje extra.

Boris staat elke dag met vriend Saffie buiten, heb jij ook lang daar gereden? ben je gesropt met rijden of rij je op een andere manege?

Groetjes

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:40

Boris = Joris

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:41

Wie is Saffie?
Maar Valentino heeft dus een been gebroken toen hij van Gijs was? Wat sneu zeg ...

Nee hoor, ik rijd nog steeds. Ik ben zelfs zo gek met de paarden dat ik er speciaal voor op de Veluwe ben gaan wonen.
Heb nu paarden aan huis in een prachtige omgeving!
Een manege is niet echt mijn ding, hoewel ik het bij Smit best naar mijn zin heb gehad. Maar ik had na 1 1/2 jr. al weer een eigen paard. Ik kon het niet laten

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:45

Ik zag het in je profiel ja, mooi paardje hoor!
Saffie is Seffarino, en Valentino (wij noemden hem Flap) heeft in het duin zijn kootbeentje verbrijzeld, was echt drama...
Maargoed, hij is gegaan tijdens iets te doen wat hij heel erg leuk vond (buitenrit) en is ingeslapen in de vrije natuur...

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:35

O, Sefarino, die ken ik ook nog wel. Ik ben alleen even de naam kwijt van z'n eigenaresse. In mijn tijd deden Els en Erica er een hoop mee. Ik weet niet of die er nog rond lopen?

Echt heel naar, wat Valentino overkomen is.

Luna, rijdt Corina daar ook nog steeds?

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 10:51

Corina Neuteboom is al heeeeeeeeel lang weg, wel nog steeds d'r eigen paard. Eerst Grace, die heeft ze in moeten laten slapen, iets met d'r darmen volgens mij. Daarna Gigi gekocht en die heeft ze nog steeds.....ondertussen is Gigi 17 jaar en is Corina mama van 2 dochtertjes en gelukkig getrouwd!! Wie had dat gedacht????

Sefarino was toen volgens mij van Greet....maar dat weet ik niet zeker. Sanouska is nu 21 jaar en ook aan d'r pensioen toe. Maar volgens mij vermaakt ze zich nog steeds zo met d'r buitenritjes en lesjes.
Cita was van Lilian, maar had beenproblemen en heeft uiteindelijk bij Orlando Kruijt haar been gebroken.....ingeslapen dus. Bolero leeft ook niet meer....hoefkatrolontsteking in de ergste vorm.....hier nog een foto van hem...
Afbeelding

Ik heb nog een foto van mijn verzorgpaard toen...Gullit. ken je die nog???
Afbeelding
Hij stond in de 1e buitenbox.

Lilian heeft nu wel weer een nieuw paard, Rainman. Tweelingbroer van Rainbow....wel erg stoer een tweeling.

Maar ik heb nog ff goed in je profiel zitten kijken, ik kan alleen je gezicht niet zien. Als je zegt dat Midnight je favoriet was....heb je haar toen gekocht??? Dan weet ik wie je bent.....dan doe ik je ff de groetjes van Quirine!!!!

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 10:53

Antoinette....die foto van Luna kan je mailen. me adres staat in me profiel, dan zet ik em wel ff op bokt....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:13

Klopt ja, Sefarino is nog steeds van Greet, lekker oud opaatje

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 17:41

Hij kraakt en tikt als ie loopt.....net als Joris

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:57

Luna, je zit helemaal goed
Ik ben idd degene die Midnight had gekocht.

O ja, Sefarino was van Greet.

Jeetje, die Corina, zeg. Ach ja, we worden allemaal ouder Zowel Grace als Gigi ken ik nog. Wel leuk dat ze Gigi nog steeds heeft in combinatie met haar kinderen.

Rijdt Quirine ook nog steeds bij Smit? Ik ben haar uit het oog verloren toen ze kinderen kreeg. Doe haar maar de groetjes terug!
Ik vraag me af of zij Fitzroy, mijn huidige paard, nog heeft gekend.

Gullit heb ik ook nog gekend. Was die niet van Us Bertus
Ik denk dat Gullit dan in de box van Midnight is gekomen toen ik daar wegging.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:11

Hallo,

Ik rij er niet maar een paard wat bij mij op stal stond jaren geleden is wel naar jullie verkocht. Namelijk Guus (gustafon ofzoiets)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:21

Ja klopt, die staat er ook nog, ik heb er nog nooit op gereden, maar ik rij ook al ruim een half jaar niet.
Met zadelen is hij niet zo lief maar verder vindt ik het een heel leuk en mooi paard om te zien.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:03

antoinetje schreef:
Ja klopt, die staat er ook nog, ik heb er nog nooit op gereden, maar ik rij ook al ruim een half jaar niet.
Met zadelen is hij niet zo lief maar verder vindt ik het een heel leuk en mooi paard om te zien.

Ja hij had wel een niet zo goed humeur maar hij kon wel lopen

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 12:16

Fitzroy schreef:
Luna, je zit helemaal goed
Ik ben idd degene die Midnight had gekocht.

O ja, Sefarino was van Greet.

Jeetje, die Corina, zeg. Ach ja, we worden allemaal ouder Zowel Grace als Gigi ken ik nog. Wel leuk dat ze Gigi nog steeds heeft in combinatie met haar kinderen.

Rijdt Quirine ook nog steeds bij Smit? Ik ben haar uit het oog verloren toen ze kinderen kreeg. Doe haar maar de groetjes terug!
Ik vraag me af of zij Fitzroy, mijn huidige paard, nog heeft gekend.

Gullit heb ik ook nog gekend. Was die niet van Us Bertus
Ik denk dat Gullit dan in de box van Midnight is gekomen toen ik daar wegging.

Haai haai.....
ik dacht al toen ik in je profiel zat te kijken dat jij het was!!! Leuk.....ik zal Quirine de groetjes doen. Ze rijdt nog steeds braaf elke week mee. Deze zomer heeft ze ff niet kunnen rijden....ze was thuis uitgegleden en had haar enkel gebroken. Maar het gips was er nog niet af of ze reed alweer!!! Bikkel.....ik weet niet of ze jouw Fitzroy heeft gekend, ik zal haar vragen....

Gullit was inderdaad van Bertho van Us Bertus ja.....Gullit was mijn kanjer!! Ik heb em een paar jaar geleden nog gezocht en gevonden en ik ben ook nog bij hem gaan kijken. Hij is nog steeds een privépaard (op leeftijd, hij is ook al 17 jaar) en heeft het goed daar. Het zou heel goed kunnen dat Gullit in Midnight haar box is gekomen....ik weet dat ie alleen in de 1e buitenbox heeft gestaan.

Ik heb van Antoinette foto's gehad, ik zal ze hier zo ff neerzetten.....heb jij nog oude foto's??? Ken je nog meer oude paarden, ik zit ook ff te denken. Maar ik heb er zoveel zien komen en gaan.....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:40

Ik ken helaas niet meer zoveel namen. Vast wel van "O ja, die en die" maar niet zo uit het hoofd.
Boris schiet me nog te binnen.
En nog een klein bruintje die later ook privepony werd en achterin dat donkere stalletje kwam te staan van een klein meisje uit Noordwijk. Maar de naam ben ik ook al weer kwijt.
Ik heb er natuurlijk ook niet zo lang gereden.
Van de pensionpaarden weet ik nog Bo (vh Blondy) en Vuron van Wally en Andre, o ja en Gentil van Stefanie en Pierre. Stefanie zit trouwens ook op bokt, ik zal haar eens de link van dit topic PB'en
Misschien weet zij nog namen uit 'onze' tijd.
Schiet me opeens Victor nog te binnen als pensionpaard en er stond ook nog een Marjan.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 10:25

Fitzroy schreef:
Ik ken helaas niet meer zoveel namen. Vast wel van "O ja, die en die" maar niet zo uit het hoofd.
Boris schiet me nog te binnen.
En nog een klein bruintje die later ook privepony werd en achterin dat donkere stalletje kwam te staan van een klein meisje uit Noordwijk. Maar de naam ben ik ook al weer kwijt.
Ik heb er natuurlijk ook niet zo lang gereden.
Van de pensionpaarden weet ik nog Bo (vh Blondy) en Vuron van Wally en Andre, o ja en Gentil van Stefanie en Pierre. Stefanie zit trouwens ook op bokt, ik zal haar eens de link van dit topic PB'en
Misschien weet zij nog namen uit 'onze' tijd.
Schiet me opeens Victor nog te binnen als pensionpaard en er stond ook nog een Marjan.

Boris leeft nog, die is nu privépaard van Ilonka. Beetje pensioenen en freestylen volgens mij. Bonheur was ook privépaard geworden en stond bij Boris, maar die hebben ze na een hele zware koliekaanval in moeten laten slapen......ik weet niet zeker hoe het met de paarden van de familie vd Meer is, ik kan het een keer aan Sandra vragen.....zij geeft les bij mij op de sportschool. Ff kijken....Victor leeft al heel lang niet meer. Hij was met Gentil naar Vogelenzang verhuisd en heeft daar in t land z'n been gebroken. Nathalie is intussen wel moeder van 2 zoons, maar die komt nooit meer bij Smit. Marjan.....van Corky, paardje leeft niet meer. Marjan zien we ook nooit meer, maar ik heb haar wel op een nieuw paard zien rijden...
Volgens mij was dat het wel wat de privé-ers wel.....zal zo een paar foto's plaatsen die ik van Antoinette heb gehad...maar de site van Mijnalbum ligt eruit komt nog

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:25

Ja, Marjan heb ik wel op wedstrijden gezien met het oude paard van Astrid (maar dat zal jou niet zoveel zeggen)
Dat Victor zijn been gebroken had, wist ik ook nog (via Stephanie gehoord).
Vuron is niet meer en daarvoor in de plaats hadden ze het oude paard van Marcel Duineveld gekocht. 'n naam begint met een B maar verder weet ik het niet meer.

Bonheur weet ik idd ook nog, was dat vroeger niet jouw favoriet? Of reed je daarop in de caroussel?

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 12:25

Ik heb er wel caroussel opgereden ja....onder andere. Ik heb volgens mij ook nog een half jaar op Sanouska gereden en op Brauna en op Bolero....ff denken, volgens mij was dat het wel.

Oude paard van Astrid??? Astrid wie???

Wel lachen dat we elkaar zo tegekomen, tussen AL die paardenmensen op bokt. Welke naam heeft Stefanie hier???

Vanavond ga ik weer rijden en ik ben ook bezig om een paard te gaan rijden bij Haasnoot, van de trouwkoetsen met de friezen ervoor. Beetje twijfel wat ik moet doen, Smit is wel vertrouwd, maar ik ben het soms ook wel zat hoor.....dat gezeik onderling altijd. Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.....

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:26

Kun je dan geen bijrijdpaard vinden of rijd je daar niet op een tuiger?
Volgens mij moet dat toch niet zo moeilijk zijn, als ik vaak de oproepen hier op Bokt of op Marktplaats zie. Persoonlijk zou ik meer zien in een bijrijdpaard dan op de manege blijven rijden. Je rijdt er al zo lang, het lijkt me eigenlijk niet dat je nog bij leert.

Eigenlijk puur toeval dat ik hier verzeild raakte, manegepraat was echt van de weinige forums waar ik nooit kwam
Maar toen ik pas de rest van Bokt wel gezien had, dacht ik, laat ik daar eens kijken en stuitte toen op het topic van manege Smit.

Astrid ken je denk ik niet. Zij is van de Voorruiters. Haar paard heette Humphrey en die heeft Marjan gekocht.

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 16:54

Astrid ken ik inderdaad niet....
Bij haasnoot mag ik voor 1 of 2 schimmels zorgen. Wat ik wil, maar ik heb liever een fries. Alhoewel, schimmies zijn ook leuk hoor. Ik hoef daar niks te betalen, alleen maar min. 3 keer per week te komen en te mesten. Als ze mee voor de koets moeten, moet ik ze ook wassen en 1 keer per zoveel weken heb ik een voerweek 's middags. Das natuurlijk veel leuker dan bij smit waar je maar moet afwachten welke koe je deze week hebt.
Ben benieuwd voor vanavond....ik was dus vergeten af te bellen. Nu moet ik vanavond lessen bij smit en mesten bij haasnoot. Ff kijken of ik nog tijd heb om de merrie te longeren of dat ze allebei in de bak los kunnen. Maar goed, ik voel me er wel thuis na een paar weken. Wie weet kan ik doorstromen naar een fries en anders blijf ik voor de schimmels (ze heten Nirvana en Telma).

Ja en hier op dit forum. Er was mij een topic over manege Langeveld en toen dacht dat het wel leuk zou zijn om te kijken wie er van smit hier rondpost. En zie hier alle verhalen "uit de oude doos"!!!!!

Morgen zal ik ff posten hoe het vanavond bij smit was.....wordt vervolgd!!!