Hippisch centrum Barendrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KellyG

Re: Hippisch centrum Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:55

bij mij hetzelfde verhaal (heb toen die asbak naar bobbie zn kop gesmeten, hahahaaa)

al kwam ik hem een half jaar terug tegen en toen was het "he, kel, hoe is het? blablabla"
(last van hersenbeschadiging???) hahahaaa

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:38

Je kunt daar makkelijk langs gaan hoor. Denk dat ze alleen maar blij zijn als ze met goed fatsoen van Louis af komen. Ik was er gisteren en toen hoorde ik inderdaad dat er in de les gezegd zou zijn dat je ze voor een Euro mag kopen, op voorwaarde dat je ze meteen meeneemt. Lexington en Marengo zijn al verkocht en die gaan het zeker goed krijgen!!! Overigens zeggen ze dat ze met een dierenarts alle paarden langs gaan: de dieren die pijn hebben worden op een humane manier ingeslapen en voor de oudjes zoeken ze een zorgboerderij of iets dergelijks. Nu maar hopen dat er inderdaad een goede plek voor de meeste wordt gevonden.....

Sunshine80 schreef:
Nou ja, dat heb ik dus met Louis. Maar geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Zou hem daar zo vandaan halen.

Haha, ze zien me aankomen daar bij HCB. "Ja goedemorgen, met Iris, ik ben al een paar jaar (lees 5) niet meer bij jullie geweest en ben weggegaan met ruzie. Maar nu vroeg ik me af of ik, nu jullie toch failliet zijn, even Louis op kan komen halen?" _O-
Laatst bijgewerkt door petra31 op 16-04-12 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:43

Ik neem aan dat de curator daar over gaat ?! Die staat toch niet aan de poort beesten mee te geven??!!

Dan ga ik voor zo'n lama, weer eens wat anders :-)
Laatst bijgewerkt door windhond op 16-04-12 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:44

als dit bij filip uitgaat, hoeft een curator en niks mee te maken te hebben

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:45

Dan zou hij ze van de curator gekocht moeten hebben.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:52

als het het geval is dat filip de grootste schuldeiser is, en die is akoord gegaan met inlossen van de schuld door behoud pony's en paarden, is het tussen filip en gerda verder afgehandeld.....
denk ook wel dat het zo gegaan zal zijn, want met de verkoop van die dieren zal het niet opbrengen wat er aan schulden stond...... (weet niet wat de schuld is, maar je wordt niet om 1000 euro falliet verklaard)

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:11

Suuszels schreef:
Hee, Ik sprak via facebook iemand van de manege.
Zij was er langs geweest en zegt dat Dros het overneemt, en heeft Dros ook gezien. Hij neemt ook alle paarden en ponys over behalve Pinky en 13. En hij neemt ook die zwijnen en herten enzo niet over. Eind mei gaat hij alle paarden op de wei zetten en na de zomervakantie maakt hij dan de doorstart als het goed is!
Ben er wel blij mee om dit te horen!

Oke dus alle paarden incl. Ginger :o blijven van de manege en deze gaat na de zomer gewoon verder met lesgeven onder leiding van Dros. Eind goed al goed?

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:17

Een vriendin van mij heeft straks een afspraak met filip. Ik heb er vroeger als kind ook jaren gereden en heb altijd een vreselijk zwak voor Malle gehad. Zelfs zo erg dat ik nooit over wilde gaan naar de paarden omdat ik dan niet meer op Malle kon rijden ;) Mocht het mogelijk zijn, dan mag hij zijn oude dag bij ons doorbrengen. Volgens mij is dat dier ondertussen ook al 22 jaar.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:02

KellyG schreef:
als het het geval is dat filip de grootste schuldeiser is, en die is akoord gegaan met inlossen van de schuld door behoud pony's en paarden, is het tussen filip en gerda verder afgehandeld.....
denk ook wel dat het zo gegaan zal zijn, want met de verkoop van die dieren zal het niet opbrengen wat er aan schulden stond...... (weet niet wat de schuld is, maar je wordt niet om 1000 euro falliet verklaard)

Maar dan ga je ze toch niet gratis weggeven.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:15

dat lijkt mij ook niet..........

maar goed, dit zijn allemaal verhalen via via.......

om er echt achter te komen wat er aan de hand is zal je het daar op stal na moeten vragen denk ik

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:27

Ja daar heb je groot gelijk in. Een verhaal wordt snel opgeklopt.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:29

daarom ;)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:35

Nou als ze voor een euro te koop gaan rij ik er nu nog heen om me eerste grote liefde op te halen Carmen
Ik heb zoveel van die pony geleerd

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:42

he, heb jij daar ook gereden? hahaha toevallig (je kent mij van de ronde, heb tegenover je gestaan)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:50

KellyG schreef:
he, heb jij daar ook gereden? hahaha toevallig (je kent mij van de ronde, heb tegenover je gestaan)

Haai Kelly
ik weet nog wie je bent hahaha ja ik heb op filip dros leren rijden 21jaar geleden
toen zaten ze nog aan de 1ste barendrechtse weg ;-)
Ik heb mijn haf niet meer ik rij tegenwoordig Odin van Ineke.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:09

hebben wij er rond dezelfde tijd leren rijden...... heb daar als kind ook altijd gereden.......
voornamelijk op quicky en daisy...... (moet je nagaan hoe oud die al is)

SDanton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:16

Krijg net een berichtje binnen via het asiel.
Alle paardjes zijn gratis af te halen. De paardjes die niet afgehaald worden krijgen een spuitje.
Dus weet je iemand die nog graag een paardje wil of een manege die paardjes kwijt kan dan moet je eventjes een telefoontje plegen naar Manege Barendracht.

Simone

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:21

Ik krijg idd net hetzelfde te horen via de telefoon. Manlief komt zo naar huis en dan gaan we onderweg met de trailer.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:23

Jeetje...

SDanton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:27

Hoop echt dat de paardjes allemaal nog een nieuw thuis en onderkomen krijgen. Maar ik ben nog nooit in Barendracht geweest, zouden jullie mij kunnen laten weten wat voor paardjes er nog op een nieuw thuis wachten? Dan ga ik even rondvragen bij kennissen of zij eventueel nog een paardje zoeken.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:28

En het vreemde is dat als je dan zelf belt naar het bedrijf dan krijg je te horen dat ze een doorstart gaan maken en dat er niets in de verkoop is. Terwijl er ik met iemand anders mobiel zit te bellen die met iemand staat te praten van het bedrijf die zegt dat de paarden voor het symbolische bedrag van 1 euro opgehaald mogen worden?! Gooi maar in m'n pet. Maar gezien de foto's die ik van het weekend zag vraag ik me af wat er valt te doen met die dieren.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:31

Ik ga morgen maar even langs, nu red ik het niet meer en ik moet iets inleveren en een toets maken vanavond. Dat gaat nu even voor. Bovendien heb ik geen trailer, geen stal, geen rijbewijs, helemaal niets wat ik nu zou kunnen gebruiken om een paard mee te nemen.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:31

@ Mathlilde wat voor foto's heb jij gezien?

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:33

Kennis gaat met enige regelmaat nog wel eens kijken op het bedrijf en was op z'n zachts gezegt nogal geflipt en heeft even een paar foto's gemaakt. Ik denk dat het bedrijf al een tijdje in het slop zit.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 15:35

Oef, dat is schrikken..
Ik vind het zo raar dat er nu 2 totaal verschillende verhalen worden verteld. De planning was om morgen langs te gaan.. Ik weet nou niet wat ik moet geloven eerlijk gezegd. Maar Lexington is dus al verkocht? Weet iemand aan wie? Mag ook via PB, heb wel mijn vermoedens maar weet behalve een voornaam niks van haar :P
Mathilde, ik ben benieuwd naar de foto's mag ik ze via PB ontvangen? Wil ook wel mijn emailadres geven als je dat makkelijker vind.