We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:40

Zo ik heb jullie weer teruggevonden. Mooi nieuw topic!

Niks aan deze vorst... alles koud en hard :( dus Kafka heeft vorstvrij. Ga vriendin maar even mailen of ik haar Parelli dvd's mag lenen... misschien dat ik nog wat nuttigs kan doen met hem de komende weken.

@Maren: de Benjamin is de jongste
@Patricia.. ja, heb al een filmposter gezien, vandaag nog in de groep 8 waar ik inviel.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:48

ja stom he dat het vriest :(
gister met faron alleen beetje kunnen stappen, paar pasjes draven, maar ze heeft gevoelige voetjes dus liep echt niet lekker.
misschien ook maar eens een beetje grond werk gaan doen :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:53

IK wil er ook heen!!! ( idee nieuwe meeting!!!)

OOh op stage 2 paardjes gereden. Een schimmel ruin van 6 en vos merrie ook 6! Het ruintje was nog al wiebelig en voelde erg jong aan en de merrie was een stuk stabieler maar erg straks op rechts en had links niks in mijn hand

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:02

@ Lucy vervelend hè... maar grondwerk zal voor Kafka wel goed zijn... heb er vaker over gedacht en ook al wel wat gedaan... maar ja even opzadelen en rijden is makkelijker en leuker.. :o
@ Simone Waar loop je nu stage? Volgens mij heb ik dat gemist?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:08

haha ja heb ik idd ook
ik kom daar om te rijden en haar beweging te geven, maar nu kan ik toch nouwelijks rijden en zal denk ik ook wel goed zijn voor onze band :P

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:11

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:14

Hoooooi

Nou vandaag dagje gewerkt op stage xD Geheel onverwachts, ik lag nog lekker in me bed en toen kreeg ik een berichtje of ik zou kunnen komen werken omdat dr eentje ziek naar huis was gegaan. Dus ik me supermega snel aankleden eten lenzen tandenpoetsen mascara broodmaken en op me fiets. Berichtje kreeg ik 10 voor half 10 en om 10 uur was ik dr! (is n kwartier tot 20 min fietsen) volgens mij ben ik nog nooit zo snel geweest!! Nouja toen werd ik ook nog door me pa gebeld dat ik morgen ook kan werken, maar dan in t umc. Dus ik ben inmiddels weer in nieuwegein en dan morgen na t werk ik utrecht weer naar barneveld :) Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk die drukte!! Kan ik iig slapen 's nachts! (als t goed is :P)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:23

Evelijn schreef:
@ Lucy vervelend hè... maar grondwerk zal voor Kafka wel goed zijn... heb er vaker over gedacht en ook al wel wat gedaan... maar ja even opzadelen en rijden is makkelijker en leuker.. :o
@ Simone Waar loop je nu stage? Volgens mij heb ik dat gemist?

Ik loop stage op manege de achterhoek bij mij in de buurt. Dit is mijn 2de week en super leuk!
Gister de naarlingen en 2 jarige binnengehaald en gevochten met ze.
Vandaag ook 2 pensionpaardjes gereden. erg leuk

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:30

IK WEET WELKE WEKEN IK NAAR FJORDENPAARD GA :D (maar ik ga het lekker nog niet verklappen!!!)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:32

Nou je hebt al verklapt dat je meer dan 1 week gaat ;) en Marlous... ga je nu ook koken?

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:35

jup, meer dan 1 week :P hahahaha nou ik heb wel vaker gekooooooookt xD Hahahaha nouja ongeveer dan xD hahahaha!! ik weet van 1 week ook al de medebegeleidingen heel erg leuk :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:37

Tja.. maar ga je grote keuken doen? :P Wordt toch al derde jaar voor jou.
José begint dus de weken al mooi rond te krijgen.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:48

Ooh da week niet ;) de eerste week denk ik niet, 2e week week niet met wie ik ben ;) haha maar vind kleine keuken eigenlijk ook wel fijn :) haha groot lijkt me zo n verantwoording ;) hahahaha maja ik had helemaal zelf de chopper gevonden en uitgevonden hoe die werkte ;) hahahahahaha

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:51

wat is een chopper?
geprobeerd te zoeken maar kwam op een motor uit xD

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:52

Lekker Lous, even zomaar centjes verdienen! Leuk dat je weer naar het fp mag!

Morgen gaan de paarden weer het land op!! Hopelijk gaat Fer niet al ze gehaast naar buiten, de grond is nogal hard en ik zie het zo gebeuren dat hij zijn been verzwikt ofzo :+ Als het nou een beetje lang blijft vriezen mogen ze op het land blijven overdag, maar als het weer gaat dooien en nat wordt moeten ze weer in de bak...

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:53

wou net vragen waarom nu wel het land op? maar is natuurlijk omdat ze het nu niet kapot trappen
fijn dat hij het land weer op kan ella!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:55

Chopper is het een hele ouderwets keukenmachintje dat gebruikt wordt voor het hakselen van de ui die door de macaroni gaat.

@Ella... Kafka staat gelukkig elke dag buiten... al hebben ze er in het laatste veldje wel een ploegwedstrijd gehouden met z'n drieën. Ze staan nu op heel groot stuk sinds de vorst..lekker weer grasjes knabbelen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:55

Hahaha ja nu trappen ze het niet kapot en als het nat is wel. Het heeft nu geen consequenties voor het land zodat ze in het voorjaar weer lekker naar buiten kunnen en dan is het gras ook gewoon nog goed. Ze hebben er dus niet zo heel veel aan qua voeding maar het is wel lekker voor ze!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:56

Evelijn schreef:
Chopper is het een hele ouderwets keukenmachintje dat gebruikt wordt voor het hakselen van de ui die door de macaroni gaat.

@Ella... Kafka staat gelukkig elke dag buiten... al hebben ze er in het laatste veldje wel een ploegwedstrijd gehouden met z'n drieën. Ze staan nu op heel groot stuk sinds de vorst..lekker weer grasjes knabbelen.

Hier moeten ze met 15 paarden en 3 shetten een wei delen, de boer heeft wel meerdere weides maar hij wil ze het liefst goed houden omdat hij in het voorjaar en de kudde paarden, kudde hengsten en 2 kuddes schapen er kwijt op moet.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:59

faron staat gelukkig ook altijd buiten, ze hebben 3stukken land (en boomgaard) voor 2paardjes dus ze kunnen altijd wel wat bewaren.
er is nu ook nog 1 redelijk mooi vlak land (op molshopen na)waar ik kan rijden.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:08

Ja, nadeel... eigenlijk dus te weinig land. Hier 7 paarden straks 1 minder (er is eentje verkocht). Waarvan nu 2 oudjes in ander land verder weg staan, dat stuk is ook droger en met meer bomen. Dan nog weiland voor, twee kleine stukjes voor Wendy (staat alleen) en dan nu enorm stuk dat eerder altijd in stukken werd verdeeld maar dat mag niet meer. Dan verder op nog een heel groot stuk waar soms ook koeien opstaan... dat stuk gebruiken we zomers/voorjaar vaak, ligt ook hoger en dus ook droger (beter voor de koeien). Dus best wat land voor niet zoveel paarden.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:17

Nouja hier zijn ook meerdere weilanden, hij heeft er 3 naast elkaar die allemaal weer opgedeeld kunnen worden in meerdere stukken. Dus opzich heeft hij zat land, maar niet als alles telkens vertrapt wordt. Doordat het land gespaard wordt kunnen ze vanaf april 24/7 naar buiten toe tot september. Ze gaan wel van maart tot begin november naar buiten maar nog niet meteen 24/7

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:27

Ik ben blij dat ik met Kafka hier mag staan, want het is echt luxe dat hij de hele winter naar buiten komt... en als het echt bar en boos is doet ze ze zelfs nog weleens 2x 2 uur naar buiten zodat ze even droog hooi kunnen eten tussendoor. Ze staan zomers ook 24/7 buiten vanaf april waarschijnlijk weer.
Enige wat we missen is een binnenbak... mag niet van de gemeente :( anders had hij er al gestaan.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:39

Marlous1991 schreef:
IK WEET WELKE WEKEN IK NAAR FJORDENPAARD GA :D (maar ik ga het lekker nog niet verklappen!!!)

IK OOOOOOK WOEHOEH

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:41

en ik ga zelfs 3 weken!